[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 18:00

Gefeliciteerd! Wat voor een?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:02

Wat voor auto?

Ik voelde vanm en toen was hij er niet warm onder ik heb helaas geen 50 of 100 grams das ruk. Maar regendeken durf ik niet als die smorgens vroeg naar buiten gaat... Zweetdeken is mijn optie eigenlijk nooit om te gebruiken maar volgens mij is dat alsnog te warm om onder de regendeken te doen?
Eigenlijk is t gewoon geen ideale periode op te scheren maar hij heeft er ongemerkt dus best wel last van gehad hij heeft broeiplekjes en was zo snel bezweet laatste tijd zelfs stalhouder vond dat er veel afkwam..

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:05

Wat leuk PattY!

Hier gaan mijn mannen binnenkort van voer switchen, de muesli is op en ik ga nu een vitamine brok dat zou helpen met eczeem doen als voer. Hopelijk vind jorie het lekker want hij houdt niet van verandering in voer.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:33

Mandy: balen dat Max ontstoken oogjes had :(:) Hoe is het nu met 'm? Schattig die sterrenset! En knappe Max!

LS: leuk dat je een nieuwe wagen krijgt, waarom een molenrem? Leuk filmpje en mooie foto's! Ik vond Amadeus ook erg braaf. Sjors staat s 'nachts onder een regendeken + zweetdeken (idd niet ideaal, maar het moet maar even, want 100gr vind ik te veel en 50gr is amper te krijgen in 130) en overdag onder hetzelfde, alleen zijn regendeken of naakt. Ligt aan de temperatuur en of ik tijd heb om wat af te doen.

Fenna: je kan altijd eerst een flinke streep op de hals/borst weg scheren, dat ga ik ook doen bij Boef als het nog lang boven de 20 graden blijft overdag. Mocht hij dan nog niet genoeg warmte kwijt kunnen, dan kun je altijd meer scheren, maar dan zal je hem wel een deken op moeten doen.

Ellen: schattig, allebei dezelfde deken!

Susanne: knappe Willem <3

Patty: gefeliciteerd met je eerste auto'tje! Foto? :))

Niets ernstigs tijdens de strandrit :) Sjors had alleen al na 10 min zijn tong over het bit, had mijn bakstukken niet 'kort' genoeg, doordat ik een tijdje met mijn myler had gereden. Even gestopt en m'n bakstukken een gaatje hoger gedaan en toen verder. Daarnaast reed mijn sulky ook niet bepaald fijn.. ik ben thuis heel lang bezig geweest met afstellen en had 'm nu eindelijk naar mijn zin, maar op het strand begonnen de bomen onwijs erg te bonken in mijn lichtogen -O- Niet fijn voor Sjors, maar het zat ook echt niet lekker. Zoveel mogelijk met mijn zit geprobeerd om het zo comfortabel mogelijk te maken voor Sjors en een beetje voor mezelf. Ik was ook nog eens mijn jas vergeten en op de heen weg hadden we wind tegen waardoor Sjors mijn stemhulpen echt totaal niet kon horen :') Op de terug weg gingen we met een aantal wat harder galopperen en toen ik Sjors terug wou nemen begon ik als een gek te schommelen.. de sulky ging telkens van voor naar achteren. Sjors kreeg onwijs veel druk achter zijn kont (broek trok aan), waardoor hij weer naar voren werd 'geduwd' en ik hem van voren tegen probeerde te houden.. het was de eerste keer dat ik zo hard ging met dit tuig en dat ik dit mee heb gemaakt.. maar schijnt vaker te gebeuren. Ik denk dat het kwam doordat ik mijn broekriempjes door m'n stophaken heb, dus die doe ik voortaan maar weer vast waar ze horen. Al met al een spannend ritje :') Ik heb wel eens fijner op het strand gereden, maar ik vond het wel erg gezellig.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:43

<3

Afbeelding
Afbeelding

Ben benieuwd of je vader nog leuke foto's heeft kunnen maken Lieselotte :)

+ ik heb weer een hoop spullen op de bokt markt gezet, van alles wat. Ergens aankomende week komen er nog een hoop shetlander veulen halsters en shetlander/pony halsters bij, een longeerlijn, frontriem, touw hoofdstel etc.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:54

Mijn sulky doet dat ook ayla! Echt super vervelend en alleen in de galop

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 22:14

Mijn sulky doet dat nooit.. met mijn vorige tuig had ik er ook geen last van, daar ging ik geregeld zo hard mee. Dit was de eerste keer en hopelijk de laatste keer, ik kreeg Sjors er bijna niet door terug en normaal heb ik daar totaal geen moeite mee.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 22:16

Oeh Ayla dan hou ik de boktmarkt in de gaten!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 22:56

Ik heb geen geld Ayla, heel jammer voor mij. ..

Oh dat in galop heb ik ook nog met Alex, maar onze is dan ook nog niet perfect afgesteld. Ik kan alleen nog met de vering onder het stoeltje schuiven nu,maar daarvan zijn de effecten mij onbekend. Lamoenen staan bijna horizontaal en heb de voetsteunen dichterbij gehaald.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 22:57

Ah Ayla kan me voorstellen dat je dan wel eens fijner hebt gereden. Wel gave foto's!

Ogen zijn over! Tenminste gisteren wel..
Vandaag heeft verzorgster hem gedaan want had zelf diploma uitreiking van m'n broertje. Heb haar er niet over gehoord, dus dan zal het goed zijn. :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 23:00

Fijn dat het over is :)

Fenna: het is geen hobbelen oid, ik schoot echt van voren naar achteren met mijn sulky, dat hoort niet. Ik probeerde hem terug te nemen vanuit een hele harde galop en dat ging dus niet. Heb mijn broekriemen nu anders, hopelijk hebben we er nu geen last meer van.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 23:03

Ja nu z'n hoef nog.. Dan ben ik weer blij.
Beetje klaar mee na bijna 5 maanden. :o

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 23:06

Ik ga met mijn lichaam wel van voor naar achteren nog in galop, maar bij mij is het nog een balans probleem en wennen aan de sulky idd. In draf zit ik wel stabiel.

Mooi dat zijn ogen weer goed zijn, Mandy

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 23:18

Mijn cavalettie is heel lastig in balans te brengen dus denk niet dat ik m ooit goed krijg helaas

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 07:29

Wat vervelend Ayla met je sulky. In hoeverre ik weet valt dat een stukje op te lossen door broek een gaatje langer te maken.

Fijn dat de oogjes over zijn Mandy. Nu het hoefje nog.

Dat is wel vervelend claudia, een sulky die niet goed ik balans wilt.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 07:36

Wat voor een handschoenen hebben jullie voor het mennen? Ik heb meestal gewoon rij handschoenen maar die slijten enorm snel door. Telkens op dat plekje (beide handen). Dat komt door Achenbach, dan gaat je leidsel daar langs. Iemand aanraders? Afbeelding

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:29

Nadat ik mijn broek twee gaten losser heb gedaan, gebeurde het nog steeds helaas.

Ik heb Roeckl handschoentjes voor de zomer en dikke voor de winter, ik weet niet precies welke het zijn.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:37

Ik heb ook Roeckl handschoenen voor de zomer/lente/herfst (de light grip) en voor de winter gebruik ik meestal mijn leren handschoenen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:40

Toch vreemd van je tuig/broek Ayla. Ik heb het nog nooit meegemaakt in ieder geval. Eerst had je hem nooit aan de 'stophaken' vast toch? Of maakte dat geen verschil?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:43

Bij mijn vorige tuig had ik de broekriemen altijd door de stophaken, met dit tuig niet. Sinds een tijdje had ik het zo, blijkbaar was dat niet zo'n goed idee :P Denk dat het daar aan ligt. Toen wij in Wolfheze reden, hebben we ook best hard gegalopeerd en toen had ik nergens last van (broekriemen door broek oogjes).

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:46

Dat schokken wat jij beschrijft Ayla had ik ook vervelend wij zaten ookal te kijken wat dat zou kunnen zijn leek net alsof pony trok inhield en weer trok gek gevoel.

Foto's komen eraan zo eerst nare afspraak bij de HA waar ik enorm tegenop zie. :(

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:50

Ja zoiets idd, heel naar als je heel hard gaat.

Succes :(:)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 12:47

Wat naar ayla. Ik moet art ook weer eens voor de wagen zetten maar ik zit slecht in mijn vel en dat is dan geen combi.

Als succes zometeen

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 12:53

Zo hard durf ik nog niet met Alex haha. Ik heb m nu wel zwevend in de lichtogen, hij schokt niet meer in draf. Ik moest gewoon meer naar achteren leunen :)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:31

Hier een rampendag en helaas nog niet afgelopen wil op bokt maar kan me niet concentreren die handschoenen wat is las is ik heb iDEAL handschoenen maar die gaan vrij snel stuk denk door mijn ringen.
Verder heb ik roekle ofzo die zijn ook fijn maar met mijn ringen is over het algemeen niets fijn erom. Klinkt dubbel. :')

Op de rest reageer ik later..

Wel genoten van Amadeus die liep onder t zadel ruiter wou springen doet ie zo ff 1 sprong van 65cm..
Toen gestopt ze benen moeten nog langer mee. Werd er zelf ook enthousiast van