[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:35

Leuk Linsey! Wij gaan ook weer naar Gerard :) Vorige keer voornamelijk kennismaken, deze keer gaan we er echt dieper op in en daarmee aan de slag.

Patricia, mijn cushing pony Mick had er zo veel last van elke keer, dat hij uiteindelijk om het jaar geënt werd en uiteindelijk helemaal niet meer, omdat hij er te ziek van werd. Maar dat is met een wedstrijdpony geen optie ivm regels knhs...

Heerlijk Jenny!

Kimberley, spannend verhuizen!! Fijn dat Ingrid je wil helpen, wat lief!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:38

Ja ik moet echt wel vaccineren voor wedstrijden. Maar zo sip dat ze dan niet lekker zijn..

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:08

Eddy reageerde de vorige keer niet erg op de vaccinatie.

Mirriejj, ik kan maandag aanstaande niet vanwege carnaval maar een andere keer kan ik wel!

Hoe komen jullie bij de lessen van gerard? Ik kan niks vinden over lessen bij hem, ik zou dat ook graag willen!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:11

Hij komt naar de vereniging hier in de buurt waar ik vaak start :) Maar het is voor hem erg ver rijden, dus dan lessen er meerdere die dag bij hem, zodat hij een volle dag heeft.
Laatst bijgewerkt door Susanne op 07-02-18 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

sakvis

Hier ook een pony die ziek werd van de enting. 4 dagen koorts/verhoging en extreem kreupel. Pas met 7 dagen was ze weer zichzelf en had ze weer praatjes. Deze keer is de enting in haar bil gegaan. Alle vorige keren borst of hals. Het helpt allemaal niet. Nu sleepte ze het achterbeen waar de enting was gezet achter zich aan.
Wij doen om het jaar tetanus. Die lijkt hier zwaarder te vallen. Vorig jaar ging de influenza in de hals en toen had ik echt een paar weken problemen met rechterstelling.
Dierenartsen denken gelukkig wel mee over een oplossing.

sanso

Wat heerlijk al die uitzicht plaatjes!

Ik ben even de naam kwijt (het was geloof ik Ymor uit mijn hoofd) hoe schandalig van die stal zeg! Ze zouden zich rot moeten schamen. Hoe is het nu met ponylief??

Vanaf wanneer is een shetlander overigens een minishetlander (stokmaat)? Of werkt dat niet zo.
Tot nu toe zijn de 2 halster in maat shetlander echt heel heel erg ruim op het strakste maatje bij Princess. En dat zelfs met die wintervacht erbij.
Nu op zoek naar een leuk snoezig mini shetlander halstertje, maar die zijn zowat onvindbaar. Alleen maar hele saaie effen kleurige. Gelukkig kreeg ze er een mee die ze goed paste.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:14

Heb je ook al eens bij andere instructeurs gelest zoals bram chardon? Hoe beviel dat?

Ik heb nu 1x gelest bij bram chardon maar heb er toen nog niet echt veel aan gehad helaas. Hij komt altijd 2 keer per jaar dus ik ga er nog wel eens heen om te kijken of het dan beter gaat werken

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:19

@Sanso, onder 86 cm zijn ze mini maat, dan volgens mij tot iets van 92 cm kleine maat, middenmaat tot 98, daarboven grote maat. Alex zijn moeder is dus net aan kleine maat met haar 87 cm.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:30

Eline ik zou nog wel eens bij bram willen lessen maar t is behoorlijk ver rijden helaas.

Ik heb in t verleden wel les gehad van Hans heus en een andere man op wiens naam ik zo snel even niet kom. Helaas beide geen match. T blijft lastig lessen met een kleine pony als de instructie grote paarden heeft.

Ik les nu al een geruime tijd bij Melanie van de Bunt en dat bevalt echt super zij kan mij erg prettig begeleiden :)

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:38

Bram kwam toen gelukkig bij mij in de buurt. Anders is het voor mij ook te ver weg. Ik heb nu ook een hele fijne en goede instructrice maar vind het wel leuk om van de grote namen les te hebben

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 18:21

Dat zal wel Susanne, maar is niet erg! De lessen die daarna komen rijden we ook mee als het bevalt! Ik les ook nog 1 keer per 2 weken bij Lia. Dus lekker lessen en trainen en nog beter worden voor het M *\o/*

Melanie van der Bunt lijkt me ook heel fijn Linda, blijft toch altijd lastig om goede instructeurs te vinden.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 18:52

@linda_gigant, Had ik wel gedacht. Hier wordt er ook 2x per daags uitgemest en soms zelfs 3keer.

Zo deze middag een begin aan het sturen gemaakt nog bij mama's pony. Snapte het vrij snel al wat de bedoeling was. Gewoon af en toe nu eens mee oefenen aan het halster/kaptoom nu, zit geen druk achter hij moet nog 3 worden.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:03

Lessen bij Melanie lijkt me inderdaad ook leuk! Zij was aan het jureren op de smr dag en had toen fijne tips voor mij, maar helaas wel errug ver weg voor een lesje :)

De instructeur moet echt bij je passen, als je geen match bent of je je niet kunt vinden in zijn tips of manier van lesgeven wordt het niks.

Bij ons op stal worden ook menlessen (privé) gegeven, ik geloof 2 keer per week zelfs.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:41

Wat vervelend dat je paardjes zo naar worden van de entingen Patricia (en veel anderen ook zie ik).
Ik weet nog niet hoe ze reageren, want heb ze net een half jaar...

Ik heb geluk met een menpark als buurman, met vaste hindernissen, verplaatsbare hindernissen, een waterbak, heuveltje, groot terrein en grote bak.
Alleen zijn mijn laatste lessen helaas niet doorgegaan doordat het terrein steeds te nat was (alles is buiten, niets overdekt)
Morgen eindelijk weer een les afgesproken!. Om 11:00 uur les. En het blijft droog dus deze keer moet het echt goedkomen :+

In de toekomst lijkt het me erg leuk om eens les of een clinic te hebben van een 'grote naam'.
Maar eerst maar beginnen met de basis :)

Zijn je paardjes nog steeds niet ziek... Ymor was het geloof ik? Met de droes?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:44

Vind het ook erg lastig fijne instructeur te vinden. En de manier moet ook bij je passen indd.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:57

He balen van gigant Linda, beentjes wassen met betadine een goeie laag vetramil en sudocreme wil nog wel eens werken maar vaak is mok toch echt een weerstands dingetjes. Heb trouwens ook een merrie gereden die mok kreeg door de luzerne. Haar nieren konden de afvalstoffen gewoon niet handelen.

2016 floor in zijn borst laten enten en daar heeft hij goed last van gehad, sloom, duf, verhoging en kreupel. 2017 in zn bil laten enten en daar geen reactie op gehad. Hij had toen de verdoving was uitgewerkt al gelijk weer praatjes en na twee dagen kon ik hem alweer op pakken.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:58

Mijn pony’s hebben nergens last van met entingen.

Toliene was me toch druk vandaag door de kou _O- niet te doen gewoon. Gelukkig was ze na een minuut of 20 goed warm en konden we nog 3 kwartier fijn trainen *\o/*

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:14

Pep had geen zin vandaag
Afbeelding

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:24

Hahaha geweldig _O- Pep heeft gelijk veeeeeel te koud :brr:

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:39

Hahaha Pepper! Donja houd van kou, hoe kouder hoe vrolijker en werkwilligen ze is :D in ieder geval geen miep!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:45

Pepper billen :D

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:13

Frummels schreef:
Pep had geen zin vandaag
[ [url=m/IyhS90.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha lekker liggen
Afbeelding
Faya ook lui vandaag

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:18

Floor mocht vandaag met het zonnetje lekker in zijn nakie rond rennen
Afbeelding

Afbeelding
Werd gelijk goed gebruik van gemaakt :=

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:24

Ohh brrr, Jimmy verklaard Floor voor gek. Maar hij is ook wel echt een enorme koukleum, hij wilt ook zo een lekkere stal als Pep.

Vanmiddag wel even getut, laten we zeggen dat ik geen vlechtskills heb. Zijn hoofd lijkt heel ongelijk geschoren, maar dat ligt aan de licht val :')

Afbeelding

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:44

Over het zandweg; ik heb er maar even een topic over aangemaakt :D
[VS] Gebruik van zandweg

Knappe pony's komen erlangs, zeg! <3