[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:18

Susanne schreef:
Jaaaaaa ik ben ook super benieuwd! Vind jullie nu al een leuk duo :D

Linsey, ik had les van Lia.

Ah thanks! :D <3

@Linsey: 2,5 jaar.. waauw! Ik maar ongeveer een jaar of anderhalf en dat vind ik al veel haha.

Veel mensen, met name op stal, vragen al best een poos of hij al ingespannen is of met lange lijnen aan het werk, maar dat wil ik nog niet. Ik merkte dat hij daar nog niet aan toe was. Dat was gewoon te snel voor hem. Als we verhuisd zijn (28-2) en hij is een beetje gewend dan wil ik wel beginnen met een tuigje laten wennen en eens kijken hoe hij lange lijnen doet, op voorwaarde dat het longeren goed blijft gaan. Als dat niet zo is, dan wachten we gewoon weer even. :)
En meneer mag ergens in maart eerst eens naar de tandarts voor hij met enige regelmaat zijn bitje in krijgt. Hij wordt dan bijna 3 dus even kijken hoe het met eventuele doppen, wolfstandjes etc. staat.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:28

Hier met Finn een jaar gewacht ongeveer, wou dat die 4 was eerst maar daarvoor er zeer veel achter gelopen. Oreo enkele maanden toen en nu Jamie bezig met de voorbereiding sinds juni.

Als er tips zijn voor zijn billen mag het altijd gezegd worden, voor die binnen ging nog eens met een bakplaat zitten tikken er op maar de boeit hem dan terug niet. Is puur dat gevoel van het lamoen die tegen zijn kontje komt _O- Had zitten denken om met borstelstokken te oefenen :') Neem er wel mijn tijd voor vind dit echt erg belangrijk en weet nu waar ik verder moet.

Jorex

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:32

Ik wacht met Jorie nu even totdat hij wat spekjes gekweekt heeft voordat ik weer verder ga met lange lijnen. Voor nu is ie nog lekker vrij op wat clickertraining na. Vrijdagavond de clicker ook gebruikt om hem de trailer in te krijgen en vond ie zeer geslaagd :j

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:30

Afbeelding

de minibende (5 van de 9 ponys momenteel). hier wil je er toch wel meer van, zo leuk al die kleintjes. (rechts het bruintje is al even verkocht maar vertrekt a.s vrijdag pas.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:35

@StalNollie, Dat is hier ook het probleem ze zijn te verslavend.

Ondertussen besloten morgen van oude speelbuizen een nep lamoen in elkaar te steken en ook met stokken en dergelijke te oefenen zodat hij het gevoel gewoon gewend raakt. Pas als dat goed gaat met het lamoen van de wagen zelf door oefenen. Pas als hij doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is is die er klaar voor.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:53

Probeer het met bezemstokken ofzo.

Heerlijk dat kleine spul. Zijn goed aan de maat allemaal hahaha genieten van het goede leven :-)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:54

Linsey1998 schreef:
Zijn er hier mensen lid van het shetlanderstamboek? Ik kreeg net de rekening schrok met rot... wat een geld voor een contributie. Heb hem meteen beeindigd, kan m'n geld wel beter gebruiken :o

Ik af gemeld voor die reden....

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:02

Ik gooi eens een balletje op . Is er iemand die maandag vrij is en het leuk vind om te gaan rijden? Ergens rondom arnhem etc is voor mij prima, mits het weer ook wel een beetje te doen is.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:51

ingrid vooral de linkse drie zijn echt te zwaar zeker de twee bruintjes, de bonte is drachtig dus is mooi aan de maat. Heb grotere ponys liever net wat voller in de buik maar shetjes liever niet,. dus staan dan ook echt beperkt op voer. (gelukkig ligt de wei er sober bij)

mag ik vragen waarom jullie dan eigenlijk wel lid waren voor het stamboek, want eigenlijk heb je er dan inderdaad weinig aan. het boekje is namelijk gewoon rete saai en na 4 keer te hebben ontvangen blader ik de rest eigenlijk niet eens meer door. mag echt zoveel meer shet gerelateerd in of verhalen maar is voornamelijk volle blz met alleen maar keuring

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:52

StalNollie schreef:
ingrid vooral de linkse drie zijn echt te zwaar zeker de twee bruintjes, de bonte is drachtig dus is mooi aan de maat. Heb grotere ponys liever net wat voller in de buik maar shetjes liever niet,. dus staan dan ook echt beperkt op voer. (gelukkig ligt de wei er sober bij)

mag ik vragen waarom jullie dan eigenlijk wel lid waren voor het stamboek, want eigenlijk heb je er dan inderdaad weinig aan. het boekje is namelijk gewoon rete saai en na 4 keer te hebben ontvangen blader ik de rest eigenlijk niet eens meer door. mag echt zoveel meer shet gerelateerd in of verhalen maar is voornamelijk volle blz met alleen maar keuring
ik was lid voor de sportpredicaten en de premiekeuringen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:04

maar jij was toch best actief in het rijden van ....

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:10

Ik heb Jorie nog geeneens op mijn naam gezet. Ik ben wel KNHS lid nog, zonder startpassen. Vind het nu allemaal wat te duur.

@Stalnollie ik zie anders geen bruinen?

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:16

Ik schijn nog steeds een jeugdlid te zijn (ik denk tot 25 jaar). Dus mijn factuur was 44 euro. Waarom lid, tja. Vorig jaar hebben we nog ons best gedaan op de keuring en ik hoop toch nog ooit de Abop te kunnen rijden. Maar voor 80 euro per jaar zou ik inderdaad ook de boel opzeggen, das het me niet waard.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:27

fenna vooruit de vosjes waarvan 1 vosschimmel ( ik zeg altijd bruintjes )

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:29

StalNollie schreef:
maar jij was toch best actief in het rijden van ....

? Je bedoeld de rijponytalenten competitie? Dat is uiteindelijk allemaal niet meer doorgegaan

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:36

aaah wacht ik haal wat door elkaar je hoeft natuurlijk niet lid te zijn van het nsps om actief andere wedstrijden te rijden. :+ :+

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:47

StalNollie schreef:
aaah wacht ik haal wat door elkaar je hoeft natuurlijk niet lid te zijn van het nsps om actief andere wedstrijden te rijden. :+ :+

Oh hahaha nee daar weer KNHS voor nodig.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:20

mirriejj schreef:
Ik gooi eens een balletje op . Is er iemand die maandag vrij is en het leuk vind om te gaan rijden? Ergens rondom arnhem etc is voor mij prima, mits het weer ook wel een beetje te doen is.

Ik kan wel een klein rondje met je gaan rijden maar gigant zn conditie is niet super op t moment een ritje van 2 uur met stal draf en galop moet makkelijk kunnen hoor en ik moet uiterlijk om half 2 weer naar huis moet nog een middag dienst werken. Anders stuur mij even een pbtje dan wisselen we nummers uit :)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:27

linda_gigant schreef:
mirriejj schreef:

Ik kan wel een klein rondje met je gaan rijden maar gigant zn conditie is niet super op t moment een ritje van 2 uur met stal draf en galop moet makkelijk kunnen hoor en ik moet uiterlijk om half 2 weer naar huis moet nog een middag dienst werken. Anders stuur mij even een pbtje dan wisselen we nummers uit :)

Die van Jimmy ook niet, dus dat scheelt :D Ik stuur je zo even een pb.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:40

@StalNollie dat doen mijn ouders ook met Alex en Jorie... En dan ik zo, neee, ze zijn zweetvos _O-

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:04

ik benoem ponys inmiddels vaak bij kleur, want me zusje en kennis kunnen me soms anders niet meer volgen dus zeg ik dat witje/zwartje/bruine/gevlekte of bijv keer eentje gehad met een spits ruggetje en dan zei ik die met de doorgezakte rug. :D
ik weet zelf wel echt alle volledige namen ook die al langer weg zijn, ze hebben toch allemaal een eigen karakter waar je ook weer wat mee hebt.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 02:00

En frumm anders kan je ze altijd nog heel serieus vragen of hun op een paard van 2 gaan zitten *D
Antwoord is waarschijnlijk nee :=

Wij benoemen de paarden bij het geslacht ''de mannen'' of ''de dames'' of bij de rassen en floor word nog wel eens (vooral door mij) De kleine rat genoemd :D

Ik ben geen lid van het shetlander stamboek, floor heeft namelijk geen ouders ;)

Miriejj ik zou graag mee gaan rijden alleen heb ik niemand die de trailer kan trekken helaas :(

Suus wat fijn dat je zo lekker heb kunnen lessen! inmiddels al weer helemaal opgeknapt?

Ingrid hoe gaat het nu met jou en alf?

Sakvis komt Floris de 16e of de 17e even aanpakken ~~}> ~~}> ~~}> telt dat ook als les? :o?
grapje ze komt mij even helpen met onze vastloop-punten, dus ik denk dat ze eerder mij aan komt pakken :=

Als ik trouwens dingen dubbel tij/heb ik al gezegd/ oud nieuws blablabla mogen jullie het zeggen of het gewoon negeren ben momenteel een beetje duf en slecht geconcentreerd.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:04

Mirriej; leuk plan. Als je een pony hebt voor me :-) hahaha

StalNollie; ik was lid geworden omdat ik Alf op mijn naam wilde laten zetten officieel en ik wilde misschien nog wel eens naar de keuring maar niet meer van gekomen.

Frummels; goede tip van Lilian, vragen of zij er ook op gingen met 2 jaar. Zijn ze gelijk stil denk ik haha

Lilian; lief dat je ernaar vraagt. Ik ben wel iets rustiger na laatste gesprek met arts. Maar ik vind het erg moeilijk. Je gaat te goed kijken of hij wel goed loopt en dan ben je er niet meer zeker van. Heel lastig.
Gisteren liep hij in ieder geval NIET goed met beide achterbenen, dat was heel duidelijk. Waarschijnlijk (hoop ik) spierpijn en wat wennen aan de ijzertjes. Hij had tijdens het beslaan ook beetje raar gedaan zeg maar :-) Hoefsmid wilde been niet loslaten waardoor hij nu mogelijk best last kan hebben....
Maar we kunnen nu door de vorst toch alleen maar stappen dus mooi even paar dagen rustig bijkomen.....

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:45

Wat een hoop pony’s in de lappenmand weer ... helaas schuift gigant deze keer ook aan. Gister flink behandeld door de osteo en mijn vermoedde bevestigd. Hij heeft beginnende mok (ik schaam mij ergens diep.... ik heb in de afgelopen jaren nog nooit een paard of pony met mok gehad terwijl alles altijd buiten liep weer of geen weer) dus staat hij nu verplicht binnen en ga ik 2 x per dag wandelen en smeren. T is nog beginnend maar zo wil ik t ook houden. Ook beginnen opeens zn achterhoeven te brokkelen op de ijzers.

Ik denk dat dit nog een paar klachten zijn van de vorige stal waar ze maandenlang in de klei modder hebben gestaan tot de buiksingels.

Als er nog tips zijn graag ... heb nu pillen ( mok cure) en zalf om van binnen en buiten tegelijk aan t probleem te sleutelen en heb duo hoef ( dat nieuwe spul met paarden vet erin voorheen duo protection) voor zn hoeven. En hij houd droge benen omdat hij niet meer in de modder komt

Ik ben normaal anti vet of olie op de hoef maar dit spul is anders omdat er paarden vet in zit

Maar tips zijn altijd welkom vooral omtrent de mok

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:06

Linda; hoef je je toch niet voor te schamen. Het is beginnend zoals je zelf al zegt :-) Er zijn diverse smeersels die helpen bij mok en bij het ene paard helpt dit en bij het andere paard iets anders. Van smeersels uit de paardenwinkel tot tandpasta. Echt kwestie van proberen.