[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:14

Patty14 schreef:
Denk te kort om te nagelen. Heeft Switch ook gehad een tijd geleden met z’n losse hoefwand.

Kan alleen maar aanraden zo min mogelijk op het harde.

hoe gaat het met zijn losse wand?

Lillian__

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:51

Balen Jenny van don haar hoeven! misschien eventueel biotine gaan bijvoeren en duohoef gaan smeren? Floor zijn hoeven zijn echt al beter geworden van alleen de duohoef :)
Die van mij beslaat Floor ook met de kleinste ijzertjes en de kortste nagels. Vorige week is het hem zelfs voor het eerst gelukt zonder pasta. Nu moet ik wel zeggen dat mijn smid echt engelen geduld heeft met Floor.

7 uur tussen twee paarden is inderdaad wel heel erg lang patricia :oo

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:04

Lilian; wat is pasta?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:36

Willem is superbraaf met beslaan, geeft geen kik. Maar staat zijn hele leven al (rondom) op ijzers dus is niet anders gewend.

Lastig Jenny! Jullie mennen nu ook best veel zeker de laatste tijd? Dan heb je natuurlijk veel asfalt, of kan je ergens het bos in oid?

Alf ook weer nieuwe Nikes :D Wat heeft hij nu voor speciaal beslag?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:28

Om de reden van de gsm's heb ik een motorola, het enige dat hier lang blijft leven. _O-

@StalNollie, klinkt als veel werk. Hier hebben ze allemaal een modder laagje, van de flanken krijg ik dat er makkelijk af maar die buiken altijd. Stukje voor stukje nu, is te koud om te gaan wassen.

@Kiekeboefje, Heb je al eens een osteo laten kijken? Eventueel daarnaast een rechtrichter? Scheef afslijten kan door zo een dingen komen ook. Heb je foto's van de hoeven? Verder misschien is plakbeslag wat.

Hier blootvoet verder, als er wat komt zijn het hoefschoenen.

Vandaag na 1,5 maand nog eens met onze B pony gewerkt, gewoon tuig op en gaan. Als ik nu het geluk heb dat het inderdaad blijft vriezen ga ik hem eens tussen het lamoen zetten nog los en dan zelf de wagen vooruit trekken. Even zien hoe hij reageert dan. Als dat goed gaat is de stap erna inspannen. :D

Ben benieuwd hoe ver hun netten straks zijn, was vanmorgen nog niet op en net voor het donker werd ook nog niet. Ze morsen ook nog niet dus ideaal zo, zie ze regelmatig slapen, eten of stoeien.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:29

Heb een hele goede smid met veel verstand van shetlandervoetjes, maar Don haar voetjes zijn idd te smal om te beslaan/benagelen.

Dankjewel Lillian, ik zal het ook gaan proberen!

Miranda, zal eens een foto maken morgen.

Susanne, ja we mennen wel veel maar hier is veel bos en zandpad. Helaas slijt zand ook..

Lori, ze gaat regelmatig, eens in de 3 maand, naar de osteopaat omdat zij veel lichamelijke ongemakken heeft. Hier ligt het echter niet aan, de DA zegt dat ze dit gewoon georven heeft. (Is dit een woord? :’) )

Vanmiddag zat ik echt even met mijn handen in het haar..... pfffffft

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:46

Ijzers onder is zo lekker maar met die kleintjes vaak niet echt makkelijk.

Hier een beetje stress. Bij ons op stal is droes uitgebroken.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:55

Mijn hoefsmid die verbonden is aan de kliniek vindt het beslaan van die kleintjes maar niets. Alf daarentegen is het er ook niet echt mee eens...... }:)

Susanne; bedoeling was brede buitentak en smalle binnentak maar dat is haast niet haalbaar met die mini ijzertjes, dan komen de takken namelijk bijna tegen elkaar aan te staan. Dus na overleg hoefsmid/kliniek is hij binnendoor bekapt (deden we 1 beentje al omdat hij daar heeeel af toe mee op slot stond) en wel op ijzers zodat hij zo blijft staan en niet weer zijn eigen voorkeursstandje aanneemt.
En voor nog het beslag voor de tussenpezen.
Net een echt paard nu met 4 ijzers 8-)

Lori wil graag vorst en ik juist weer niet, grappig is dat hahah.

oehhhh Romy dat is heel vervelend! Veel paarden? Staan ze al in quarantaine? Hopen dat het beperkt blijft.!!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:02

Nee geen quarantaine. Ze denken dat het al te laat is dus ondernemen totaal geen actie. Alles loopt door elkaar, zieke en gezonde paarden komen met elkaar in aanraking.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:04

Ymor schreef:
Nee geen quarantaine. Ze denken dat het al te laat is dus ondernemen totaal geen actie. Alles loopt door elkaar, zieke en gezonde paarden komen met elkaar in aanraking.

:wow:

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:10

Je kunt je voorstellen dat ik woest ben. Gewoon lekker wachten tot mijn paarden ziek worden in de hoop dat ze het overleven. Bizar echt!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:22

oh my God, wat erg!!!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:26

IngridM schreef:
Lilian; wat is pasta?

Floor kreeg 1 spuitstreepje Relaquine dat was tot 31-12-17 vrij verkrijgbaar. Inmiddels mogen alleen dierenartsen alleen nog relaquine en tranquigel mogen verkopen (en de prijs flink mogen laten stijgen...)

Ymor nee joh wat erg? Vertonen die van jou al symptomen? Succes droes is altijd rot

Waar staan je ponys eigenlijk? Misschien alsnog handig om het bij een DA te melden volgens mij heeft je stal namelijk een quarataine plicht bij droes.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:34

Jeetje Romy dat is wel heel erg. Ik zou meteen verhuizen zodra de droes weg is..

Iemand vroeg een aantal pagina's hoe het met Alex zijn hoest ging. Dat gaat wel goed maar nu is Jorie aan het hoesten. Dus die is nu aan de sputolysin en meneer is inmiddels ook vel over been zo mager. Hij heeft weer veel te veel ziekte gehad. Verder wel goed energiek zoals het hoort bij een jonkie gelukkig. Maar ik zou hem bijna seniores priores gaan geven.

Sorry dat ik niet overal meer op reageer, merk dat ik bijlezen wel te doen vind, maar bijtypen niet.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:35

Dubbelpost, dat doet mijn mobiel wel vaker.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:46

ooooooooh bedoel je "verdovingspasta' ik had die link even niet gelegd :-)

Balen Fennadev!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:49

Ymor schreef:
Je kunt je voorstellen dat ik woest ben. Gewoon lekker wachten tot mijn paarden ziek worden in de hoop dat ze het overleven. Bizar echt!

Dat is toch niet normaal! !!!!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:56

@Ymor, :wow: _-:( Lekker zo op stal daar, hoop toch dat het je pony's bespaard blijft!

Goh wil wel droge vorst dus geen sneeuw en regen die opnieuw aanvriest.. gewoon dat de grond wat harder ligt :)) .

Gisteren maar 3 netten wat bijgevuld. Kan ze vanaf binnen zien en er zit nog meer dan genoeg in de netten. Dat ze maar eten, straks dan wel Rio even versteken maar eenmaal ik merk dat hij het er goed op doet ga ik zijn porties minderen tot een normaal niveau.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:10

Sta je op een grote stal Romy?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:24

Ijzertjes kan ik niet zo over meepraten, die heeft Pepper gelukkig (nog) niet nodig.

Lori: Wat leuk dat hij het zo makkelijk weer oppakte. Ben benieuwd hoe het weer voor de wagen gaat!

Ymor: Wat een ellende en wat erg dat er geen beleid is en geen juiste actie wordt ondernomen :oo Ik hoop dat er zo min mogelijk paarden besmet raken en natuurlijk dat die van jou er ook mee weg komen.
Ik kan er zo kwaad van worden als mensen zo met dergelijke super besmettelijke ziektes om gaan! Net als stallen die er geen melding van maken en het in de doofpot stoppen: Lekker asociaal voor mensen die op meerdere stallen komen en het op die manier niet weten. Besmetting all over the place natuurlijk..

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:20

Meen je niet Romy. Mijn god ik zou echt helemaal lijp zijn.
Zijn jou ponys nog niet ziek?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:25

Pf Romy ik hoorde al dat het bij jullie was. Vervelend dat het op deze manier loopt. :=

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:30

Die van mij hebben nog geen koorts, geen snot en geen opgezette klieren oid. Sil had van de week alleen hele vieze ogen, zijn weerstand is niet top. Altijd een beetje een zwak paardje. Ik heb contact met mijn eigen dierenarts over mogelijke quarantaine plek. Ik zou ze graag daar op de kliniek zetten maar ik hoor vanmiddag meer. Ik zou dus per 1 maart verhuizen door meerdere kleine dingetjes maar ze praten nu zo ontzettend in hun eigen straatje. Niet te geloven. Het gaat om een stuk of 60 paarden bij ons op stal.

Wat ook echt erg is is dat we niet persoonlijk op de hoogte zijn gebracht. Ik moest het lezen op een whiteboard. Echt bizar! Geen woorden voor. We mogen er ook liever niet over praten. Alles moet persoonlijk gedeeld worden. Facebook enz wordt niet op prijs gesteld.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:31

Jeeeetje Romy, ik zou ook mega boos zijn.... Hopelijk gaat het die van jou toch voorbij |(

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:59

Mijn hemel Romy!! Wat een ellende zo'n stal :oo Lekker simpel.... Snap dat je woest bent.