NMPRS hengstenkeuring 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: NMPRS hengstenkeuring 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:19

Thnx, Het pluizige scheer ik sowieso weg dus alleen echt de manen blijven over en dan beetje gel erin :)

Baszo: Dat stukje blijft er inderdaad opzitten :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:43

Knappe mannen! Ben benieuwd om ze (weer) te zien.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:52

Ze zijn erg mooi maar dat koppie van Lorenzo is echt yammie! <3
Nathalie: als je een paardje hebt met echte ponymanen is het wel wat lastiger om manen goed te krijgen; voorpluk uitdunnen wil vaak helpen anders is het echt niet mooi plat te krijgen. En verder gebruik ik cowboy magic om ze mooi glad te krijgen en om de boel te laten zitten een supersterke gel gebruiken, ik had vorig jaar van Taft zo'n extreme gel, bleef zitten als een huis.

Fiorenza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:32

Ik kom even mijn blijheid delen, al onze 5 mini merrie's zijn vandaag veterinair gekeurd voor de stamboek opname. En ze zijn allemaal goed gekeurd, jippie!!
Nu Chiefje nog op de hengstenkeuring en mijn mini-fokkerij droom komt steeds dichterbij :D

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:53

Oh, wat goed, is toch altijd weer zekerheid als ze gekeurd zijn! Hoe gaat het met Fancy en haar leuke dochter? En lieve Candy?
Verwacht je dit jaar al veulen van Chief, of is het wachten op zijn goedkeuring?

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:15

Gefeliciteerd Fiorenza!

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:44

oeh ik ben een beetje in de stress geschoten nu. wie weet dit:

moet een merrie veterinair gekeurd zijn om in het stamboek opgenomen te worden en aan premiekeuringen mee te doen?
ik had net de eigenaar van de moeder van mijn hengst aan de telefoon om te vragen of zij veterinair gekeurd is maar hij wist het niet echt hij zei alleen dat ze wel 5 shows en 5x eerste premie had behaald.

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:45

en fiorenza proficiat!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:57

Fiorenza proficiat!
De dames al goedgekeurd, nu de heer nog :D Verwacht je dan volgend jaar de eerste veulens als je hengstje goedgekeurd wordt straks?

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:59

Shetclub87 schreef:

moet een merrie veterinair gekeurd zijn om in het stamboek opgenomen te worden en aan premiekeuringen mee te doen?
ik had net de eigenaar van de moeder van mijn hengst aan de telefoon om te vragen of zij veterinair gekeurd is maar hij wist het niet echt hij zei alleen dat ze wel 5 shows en 5x eerste premie had behaald.

Als ze 3 jaar zijn moeten ze opgenomen zijn voor ze mee mogen doen aan de premiekeuring.
Dus lijkt me dat die merrie dat ook is. ;)

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:12

Meavey schreef:
Shetclub87 schreef:

Als ze 3 jaar zijn moeten ze opgenomen zijn voor ze mee mogen doen aan de premiekeuring.
Dus lijkt me dat die merrie dat ook is. ;)

ja oke en om opgenomen te worden in het stamboek moeten ze veterinair goed gekeurd zijn toch?
dus dan zou je zeggen dat zijn moeder wel veterinair is goedgekeurd toch?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:16

Tosadog schreef:
Ze zijn erg mooi maar dat koppie van Lorenzo is echt yammie! <3
Nathalie: als je een paardje hebt met echte ponymanen is het wel wat lastiger om manen goed te krijgen; voorpluk uitdunnen wil vaak helpen anders is het echt niet mooi plat te krijgen. En verder gebruik ik cowboy magic om ze mooi glad te krijgen en om de boel te laten zitten een supersterke gel gebruiken, ik had vorig jaar van Taft zo'n extreme gel, bleef zitten als een huis.

ik heb echt nog nooit uitgedund...zou ook niet weten hoe dat moet :o maar vind t wel mooi die mooie bos haar.
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 06-03-14 14:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:19

Als je het mooi vindt, lekker laten zitten.
Een hood opdoen de avond voor de keuring wil ook helpen om de boel glad te krijgen, alles goed in de gel en mooi platleggen, hood/slinky omdoen (zo'n astronautenkap zeg maar) en de volgende ochtend is het eigenlijk altijd mooi glad.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:38

Shetclub87 schreef:

Shetclub, welk stamboek was de moeder nou ingeschreven?

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:47

Stamboek opname = idd veterinair gekeurd.
Hengsten worden op de keuring nagekeken bij de veterinair idd.
Maar de moeders moeten dat ook zijn dus dat was de vraag, dat kan dus op de merriekeuring of bij merries mag het ook thuis door een prok arts.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:48

en ik lees hier weer wat zoals veterinair gekeurd is dat t zelfde keuren door een arts als je een paard wil kopen?? :o sorry ik ben er nog een beetje een noob in...
en dit word toch gedaan op de keurings dag zelf? of moet je dat zelf laten doen door een veearts?

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:59

randalinpony schreef:
Shetclub87 schreef:

Shetclub, welk stamboek was de moeder nou ingeschreven?

amha en nmprs
nou dan zit het wel goed

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:08

Het is niet omdat ze Nmprs ingeschreven zijn dat ze stamboekopgenomen zijn he. Ze zijn pas stamboekopgenomen als ze veterinair goedgekeurd zijn. Dit is ofwel op de keuringsdag zelf bij de veterinair, of als je niet naar de keuring gaat, kan je je merrie thuis door een PROKdierenarts aangewezen door Nmprs laten keuren.

Al denk ik, als de moeder al 5 1e premies heeft, ze al wel stamboekopgenomen zal zijn en dus ook veterinair gekeurd. Misschien kan je het eens nagaan bij Nmprs? Zij zulln dat waarschijnlijk wel ergens in hun dossiers hebben staan denk ik. Dan ben je ineens zeker!

Fiorenza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:11

Thanks! Het gaat heel goed met de dames. Fancy is nu weer mooi slank, daardooor heeft ze een nog gavere uitstraling. Zij is zo'n schatje, en haar dochter Lady ook. Lady is nu al even groot als Fancy, dus die zal wel wat groter worden. Candy moet wel een beetje op dieet geloof ik en Sox eigenlijk trouwens ook :o
Komend jaar willen we Fancy, Candy, Na'vi en Sox laten dekken als Chief ook wordt goedgekeurd. Onze oude dame Princess hebben we in september laten dekken. Dus wellicht krijgen we een kleine Chief in augustus. We hebben het niet laten checken, dus ik weet niet helemaal zeker of ze drachtig is. Ze is ook al wat ouder en heeft echt zo'n fokmerrie buikje. Dat maakt het nu nog moeilijk van buiten om te zien, maar ik heb haar tot nu toe nog niet hengstig gezien. Dus wie weet. *\o/*
Wel spannend hoor die keuringen, nu focussen op Chief. Ik denk dat ik komend weekend ga scheren. Hopelijk verpesten we het niet :=

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:22

Een merrie mag niet op de stamboekkeuring verschijnen als ze niet vet. gekeurd is bij NMPRS.

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:30

randalinpony schreef:
Een merrie mag niet op de stamboekkeuring verschijnen als ze niet vet. gekeurd is bij NMPRS.

Ja en dan kan ze ook niet aan premiekeuringen mee doen toch??

Shar_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:54

ik vind het alleen best raar.. stel ik koop een hengst uit Amerika en die is niet vet. gekeurd bij het NMPRS heb je dan niks aan je hengst ?? of zie ik dit verkeerd ??

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:14

Dan kun je hem toch hier laten keuren Door een prok dierenarts?

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 21:22

Denk dat je gewoon rekening moet houden dat die Amerikaanse hengst zijn ouders vet.gekeurd moeten worden in Amerika als je hem hier ooit in het NMPRS gekeurd wil krijgen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:38

Oke kom ik weer even met mijn spammetje van Benji:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding