35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:03

Jaaa een meeting met de pony's!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:12

Allereerst wil ik zeggen dat ik de groepsmenles met de kleintjes van Kanniet erg leuk vind! <3

En Toydoll wil ik sterkte wensen, maar ook een tikkeltje geduld :) Ik heb mijn Fjord bijv al bijna 2 jaar en daar tob ik ook mee. Ik ben niet bang, maar fysiek klopt er iets niet, en niemand weet wat. We komen er wel hoor, maar het buitenrijden gaat bijv steeds slechter. En dat heeft invloed op mijn Merens, die zo bomproof is als maar kan. Hij wordt aangestoken door mijn Fjord en dat krijg ik momenteel ook niet opgelost.
Maar weg doen, geen sprake van. Ik leer ervan, wordt alleen maar een betere ruiter door het op te kunnen lossen.

Met Vliegje ben ik niet bang. Nooit. Hij is ook een therapiepaard voor mijn vriendin. Zij rijdt niet meer onder de man met haar eigen pony (trauma) en heeft erg veel lol met Vliegje.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:16

Lijkt me leuk :)

Ik was vroeger nergens bang voor wat paarden betrof, stapte overal op, vloog overal door, langs en over en nu??? Ik zie overal apen en beren, zal de leeftijd wel zijn :(

Toch is het fijn te lezen dat er meer last van hebben en het is fijn om er even over te kunnen praten.
Ik heb bewust mijn paard een jaar lang aangehouden zonder te rijden en toen verkocht, ik was er toen helemaal klaar voor en heb een jaarlang de tijd gehad om naar het afscheid toe te leven en om zeker te weten dat ik dit echt wilde.
Toen het zover was heb ik er nog 1 keer opgezeten, zonder zadel met alleen een halster om en Kyara er naast.
Er waren tranen, maar het was ook goed, dit boek was uit.
Nu begin ik met een nieuw boek dat Kyara en mennen heet, ik die helemaal niets met mennen had :)
Ik hou mijn vingers gekruist en hoop dat ze straks voor de tweewieler net zo braaf en ontspannen zal zijn als bij het slepen van de band en dat we heerlijke ritjes kunnen maken en leuke dressuurproefjes kunnen gaan rijden.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:03

Meeting lijkt me leuk!!!!

Geduld tja, ik geef toe dat het daar ook wel eens aan schort,

Doel van spook was juist dat ik NU kan mennen met hondje in 't bos, om de druk er nu even af te halen bij Kyano. Maar goed als Spook een grotere uitdaging wordt dan Kyano ga ik voor die laatste, want daar heb ik een super sterkte band mee en geef ik heel veel om, en vind ik veel belangrijker dat dat slaagt... En geld kan je ook maar 1x uitgeven en om een pony te houden waar je niets mee hebt vind ik ook niet de bedoeling. Als je ze in de tuin hebt staan is het misschien wat anders maar ik moet er maandelijks een hoop geld voor ophoesten, dus ik moet er wel toekomst in zien

ulfeino: als het met slepen goed gaat moet het toch met de wagen ook totaal geen probleem zijn.
Met Booster had ik met beleren ook totaal geen issues. Slepen niet, wagentje niet. Nooit iets geks gedaan, vond het meteen prachtig en was heel zeker van zijn zaak ! Goude pony. Toen dacht ik nog dat dat altijd zo ging XD

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:15

Ik heb me met ingeschreven voor de NMPRS Zomershow. Ga het hindernissen parcours aan het halster meedoen :p Gewoon lol maken!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:37

Bix: leuk, wanneer is dat?

Hier iets minder leuks, werd eind van de middag gebeld door de thuiszorg van mijn moeder, ze stond vannacht buiten de serviceflat waar ze woont, ze zou naar de kerk :(
Gelukkig was er iemand die net wegging, die heeft haar weer naar binnen gebracht en de slaapdienst gebeld.
Mijn zus slaapt vannacht bij haar en dan morgen maar proberen of ze via een spoedopname ergens in een verzorgingshuis geplaatst kan worden |(
We zouden morgen ergens kijken waar ze op de wachtlijst staat, maar of daar gelijk plaats is zou wel een wonder zijn.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:24

Hmmm niet echt fijn Ulfeino :( zo verschrikkelijk eigenlijk hoe zo'n welvarend land als nederland eigenlijk toch zo ontoereikend zorgt voor onze ouderen.... Zie en hoor het overal om mij heen. Ik hoop dat ik tegen die tijd vermogend genoeg ben om mijn ouders onderdak te bieden.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:28

Oef ulfeino... dementie? Heftig hoor, hoop dat er heel snel een mooi plekje voor je moeder gevonden wordt.

Zullen we meteen maar een datum prikken voor een meeting?
Voor een meeting zou mij het beste op een zondag uitkomen aangezien ik van dinsdag tm zaterdag werk en maandag m'n huishoud dag is ;)

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:41

Zo, je hebt de vaart erin! ;) ik kan wisselend het weekend. Ik werk als verpleegkundige in de thuiszorg, dus onregelmatig werken. En herken helaas bovenstaand verhaal. Waar gaat het heen....

Wat gaan we doen? En waar? :)

Zomershow is 11 juli in Bunschoten. Leek me wel leuk voor een keer. Komen jullie supporter? Hihi.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:53

Als degene die mee willen meeten op 11 juli kunnen vindt ik het leuk om te komen supporten!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 23:08

Mits het uitkomt, wil ik meeten, maar zonder Vliegje. Ik heb geen vervoer :)

Sterkte met je moeder Ulfeino.

Wendy1708

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 04:41

Hoi, mag ik me hier ook melden? Ik ben Wendy, alweer bijna 45 jaar en helemaal gek van de kleine pony's die mijn dochter en ik samen hebben. Tot oktober afgelopen jaar altijd "groters" gehad maar, door een ingrijpende gebeurtenis in 2012, was het plezier in paardrijden mij vergaan. Die gebeurtenis had overigens niet met de paarden te maken maar uiteindelijk toch besloten alleen met de kleine pony's verder te gaan. Ik wandel en fiets veel met ze en we rijden veel met de sulky's. Mijn dochter, Chardy hier op Bokt, had al een HCA-sulky en een paar weken geleden had ik het geluk de HCA van Toydoll te kunnen overnemen! Ik heb ontzettend veel plezier van de pony's. Dit lijkt me een leuk topic omdat ik wel veel herken van de verhalen hier!

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 06:55

Ik wil me ook graag melden hier. Ik ben Annelot, 37 jaar en woon in Opperdoes. Sinds zaterdag ben ik ook in het bezit van een kleintje!
3 weken terug heb ik na 15 jaar mijn tinker hengst laten inslapen. Ik had in januari, voordat ik wist dat Ryon zo slecht zou worden, al een ander paard gekocht. Dit is een quarter jaarling deze komt zaterdag naar huis.
Aangezien ik deze niet alleen wil laten staan en mijn dochtertje van 2,5 gek is van ponies ben ik op zoek gegaan naar een pony er bij.

Zaterdag dus onze stippel gehaald van Texel. Helemaal leuk! Ruin, 5 jaar, ruim een meter en bereden. Ouders onbekend helaas.
Wil ik hem zelf ook voor de wagen zetten.

Meet Driekus

Afbeelding

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 07:01

Leuk, welkom! Nog meer mensen erbij die beseffen hoeveel voordelen met de kleintjes meekomen.

Ook weer een prachtig gekleurd stippeltje erbij. Ik heb drie stippels, maar die hebben niet zo'n uitgesproken kleurtjes.

Voor mij geen meeting. Ik woon meestal te ver weg van zulke "evenementen" en ik heb sowieso een chronisch gebrek aan tijd.

Bix naar de zomershow in Bunschoten. Gewoon voor de lol :-).

Ulfeino, sterkte, jullie gaan een nare tijd tegemoet. Mijn schoonmoeder was dement en mijn schoonbroer heeft ook een vorm van dementie/parkinson. Vorig jaar zijn beide ouders van mijn man en mijn moeder overleden en mijn schoonbroer is opgenomen in een tehuis voor jong dementerenden. We hadden zo om de drie maanden een begrafenis. En als kers op de (wrang smakende) taart hebben we ook nog twee van onze vier honden in moeten laten slapen. We zijn nu nog bij aan het komen van dat nare jaar.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 07:49

Welkom Wendy en annelot!

@antheman: 11 juli meeten, komt dat uit voor jou? Dan kunnen we met z'n allen Bij gaan supporten in Bunschoten.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 08:19

Mag ik me ook melden.
Ben 34 word er nog 35 dit jaar :j
Heb ook een shet gekocht die volgende week komt.
Ben nu in het bezit van 1 tinker
1 PRE met veulen wat eigen fok is
Kruising tinker x PRE :+
En dan de shet.

Aanfezien de PRE mama de verkoop in gaat heb ik de shet als maatje gekocht voor mijn veulen.

Stiekem verheug ik me op deze kleine man.

Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 08:30

Kanniet; soms denk ik ook wel eens met Alf naast de fiets van 'oef dit ging maar net goed' maar over het algemeen is hij ZO braaf. Maar ja, je begeeft je toch in het verkeer.
Leuke foto's, leuk zo zeg met al die mini's!

Ulfeino; poedercoating is mooi inderdaad ! Leuk hoor allemaal!

Toydoll; wat balen dat je je zo voelt ! Helaas weet ik uit eigen ervaring wat angst met je kan doen; het kan je compleet verlammen en alle plezier uit je hobby halen.......is er geen optie om de boel even aan een vriendin over te laten en dat jij even alleen de dingen doet waar je nu op dit moment nog wel plezier in hebt ? Ik denk niet dat je nu overhaaste beslissingen moet nemen door de boel te verkopen.

Ook moet je jezelf bedenken dat je Spook nog maar heel kort hebt en al best wel heel veel doet. Misschien is het een idee om een stapje terug te doen en gewoon wat rustiger aan te beginnen en elkaar eerst wat beter te leren kennen ?
Denk er over na, geef het de tijd! Sterkte! :(:)

Idylle, dat is jammer dat jij ook af en toe last hebt van die gevoelens/angst.

Tolbergfan verwoordt het heel mooi ! En inderdaad; verwacht niet dat je paarden niet meer leuk vindt. Ik kon na een zeer ernstig ongeluk in 2003 met een paard niet meer rijden. En dacht het allemaal maar zo opzij te kunnen zetten. Maar dat gaat dus niet. Heeft me jaren stress veroorzaakt en ook "pijn" maar uiteindelijk heb ik me neer kunnen leggen bij het feit dat ik niet meer kan rijden en vermaak ik me uitstekend met de dingen die ik ook leuk vind.

Bix; klinkt ook als heftig ongeluk wat je gehad hebt!

Inderdaad; bij de meesten is angst wel een bekend iets. Zij het in andere vormen of in andere omstandigheden.

Ulfeino; dat is niet leuk van je moeder.............sterkte ! is jouw moeder ook dement ? Mijn vader heeft Alzheimer (is nog jong) en ik voorzie ook wel rotdingen die er komen gaan..........

Welkom Wendy en Annelot en Onley !! Leuk zeg dat dit topic opeens zo gaat lopen *\o/* Moet je nagaan, ik ben dit topic begonnen in september 2011 en toen liep het helemaal dood en 4 jaar later bloeit het opeens :D :D

Meeting wordt 'm ook niet voor mij. Ben erg druk altijd en al blij als ik tijd voor m'n eigen vriendinnen etc heb :-) Misschien ooit wel maar komende tijd niet

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:24

Ik zie steeds meer stippels hier, leuk!! Als ze straks allemaal betuigd zijn kunnen we een keer een stippel-fotoshoot doen. 11 juli kan ik helaas niet, anders was ik komen kijken op de zomershow.
Mbt angst, heb ik ook lange tijd gehad. Met mijn beide spikkeltjes voor de koets voel ik me helemaal safe. Woensdag weer met ze naar menles, zal proberen wat foto's te laten maken en plaatsen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:42

Meeting moet ik per dag bekijken, werk onregelmatig, maar lijkt me wel erg leuk!

Wat een leuke stippels allemaal hier :D:D Stippels zijn wel in de meerderheid :D

Nou vanochtend met spook ging wel goed. idd stapje terug gaan doen hij is niet echt bos gewend. Wel jammer natuurlijk want hier had ik hem niet voor gekocht maar goed, we zien wel waar het schip strand.
Mijn 'bijrijdster' stelde idd al voor om spook anders helemaal te doen, dat wil ik anders ook nog wel proberen, maar eerst maar zo de goede vibe weer oppakken. Hondje gewoon nog even niet mee en in 't bos gewoon stappen en vertrouwen opbouwen.

Wat een scheitweer trouwens :(

En hier thuis ook klote: Gister liep de douche ineens niet meer door. Hele badkamer onderwater. Mijn vriend stond te douchen (lekker dom dat ie het niet door heeft dat ie met zn voeten in 't water staat, had ie eerder kunnen bedanken natuurlijk.....) maar goed, afvoer douche, wasmachine en wastafel doet niets meer.

Helaas ligt dat hier grotendeels onder de vloer en nou moest ik eigenlijk wel een nieuwe badkamer maar ik krijg het bouwdepot niet en heb er verder geen geld voor..... zucht.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:28

@Toydoll klinkt toch iets positiever...

Mooie stippels hierboven!

Ik ben vandaag weer een lachrimpel rijker :P Vanmorgen stond mijn vriend zingend voor de deur met een bos rozen.
Vriendin kwam gezellig langs op stal met een leuk cadeautje en we zijn even heerlijk door het bos gereden. Daarna was het poetsen, alles zat onder de modder : ( Maar het was het waard.
Daarna vlug richting paps en mams voor lekker dinner!
Voel me zo verwend *\%/*

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:43

idylle schreef:
Welkom Wendy en annelot!

@antheman: 11 juli meeten, komt dat uit voor jou? Dan kunnen we met z'n allen Bij gaan supporten in Bunschoten.

Ja, kan :D

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 06:40

Wat ontzettend leuk om te lezen wat jullie allemaal doen met jullie pony's! Gister avond zat ik op de bank toen ik hoefjes hoorde. Mijn man was een rondje gaan wandelen met driekus en kwam even langs huis.
Vanmiddag ga ik bij een sulky kijken. Hopelijk is het wat en kunnen we gaan beginnen met oefenen. Heb heel veel gemend met mijn tinker en mis het wel erg.

Las ook veel over angsten. Ik merk ook dat naarmate ik ouder wordt en vooral na het krijgen van kinderen ik ook voorzichtig ben geworden. Daarintegen heb ik wel weer een jong rijpaard gekocht omdat ik vind dat je dan een sterkere band op kan bouwen voordat je er op gaat.

Mijn dochter is echt mega trots op het feit dat het "haar" pony is, zo lief!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 15:06

Toydoll; fijn zo'n gedoe in je badkamer........

Tolbergfan; klinkt alsof je jarig was ? Dan alsnog gefeliciteerd!! Leuk zeg van je vriend !

Annelot; hoop dat de sulky iets is voor je !

Hebben jullie pony's ook graasmasker ? Ik heb een greenguard maar Alf krijgt echt wel overal wondjes enzo. Heb al het eea afgeplakt met ducttape maar hij loopt nu ook met een schaap aan zijn neusriem zucht.....hahaha

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:31

Toevallig gisteren één binnengekregen van de MHS. Nog niet geprobeerd. Dus kan er nog niks over zeggen :) Pink moet verplicht even op de paddock, vindt het gras veel te lekker.

Net gewandeld met hem, en straks nog even fietsen. Het is heerlijk buiten !

Tolberg, gefeliciteerd denk ik? :)

Welkom aan de nieuwkomers!

Annelot gaat kijken bij een sulky, leuk! Wat voor een?

Toydoll last van water. Al opgelost? Veel waterschade?

En een kleine meet in de planning, gezellig!

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:50

Tolbergfan, gefeliciteerd! Leuk, een zingende vriend. heb je niet stiekem wat opnames gemaakt?

Wij laten de pony's gedoseerd op het gras, graasmasker lijkt me te ingewikkeld. Gelukkig kan dat gewoon, een van de voordelen van eigen beheer én rond huis.

Vandaag met Viva (veulentje) gaan wandelen. Dat doe ik regelmatig, maar niet te vaak. Soms mee in de trailer, soms mee door het dorp, soms mee naar de manege. Ze doet alles al perfect en is nergens van onder de indruk. Nu maar hopen dat dat zo blijft!