[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 01:03

Gaaf zeg meerijden met het strao, helaas was de bels eerst niet in de conditie voor zo'n lange rit en de keer erop was hij al terug naar de eigenaar.

Lori super fijn dat je een goede kwaliteit hooi heb kunnen vinden!

Ingrid heel veel sterkte de komende tijd, alweer dikke vette pech... :(:)
Niet leuk voor jou en ook niet voor Alf.

Sanso knappe pony

Ga je meerijden patty of kom je alleen kijken?

de staleigenaren hebben de vergunningen binnen om te gaan verbouwen, nu nog 6 weken wachten zodat buurt bewoners bezwaar kan maken... Zal wel niet de ene heeft echt een partij schuren van heb ik jou daar en de andere woont er niet, daar staan alleen zijn schapen.
Ben heel benieuwd naar de plannen :D
Vandaag floor weer gereden en ging echt wel goed eigenlijk. ook een manier gevonden tegen het hangen, ellebogen zwaar maken en polsen los houden en steeds met mijn stem een pasje bij vragen zodat hij vanuit achter naar het bit toeloopt, dan komt hij vrij snel weer omhoog en laat hij echt los :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 10:00

Sorry nog even ego bericht. Heb net met de arts gebeld en hij heeft me wel wat gerust gesteld gelukkig. Ik las op internet veel op Engelse sites over boxrust dus ik ging twijfelen of ik hem nu juist niet "kapotter" aan het maken was.
Maar bewegen is nu nodig voor de helende tussenpezen en hij verwacht niet dat bewegen schade aan zijn knie brengt. En daar was ik juist bang voor. Bovendien als hij meer spieren krijgt zal het ook juist allemaal wat makkelijker gaan voor hem. Doorgaan dus met wat we aan het doen zijn.

Verder zou hij niet nu al opereren. Ja het is de enige manier om dat ding misschien kwijt te raken maar hij zegt dat pas te gaan doen als hij er echt veel last van gaat krijgen, van die cyste. Dan gaat hij onregelmatig lopen/kreupelen. Als de Tildren infusen en het speciale beslag dan niet voldoende meer zijn kunnen we daar altijd nog naar kijken.

Enige wat voor mij nu dus overblijft is mijn rotgevoel dat ik niet heb gezien 4 weken geleden dat hij achter niet goed liep. En dat vreet aan me want je begrijpt, ik ben nu dus bang dat ik het de volgende keren ook niet zal gaan zien. Ja ik zag wel wat maar niet achter ......
Was ook mega gefocussed op zijn voorbeentjes ivm die peesblessures maar ja. Dus dat vind ik lastig.

Anyway, ik ben nu wat positiever en hij zei ook "ik kijk liever naar het paard/ klinische beeld dan naar wat we allemaal zien op foto/ scan" Daar kan ik me iets bij voorstellen: ene paard loopt dan op 3 benen, de ander loopt vrolijk door.

Voor nu gewoon doorgaan met trainen voor de pezen en op medisch beslag voor de knie en die goed in de gaten houden.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 10:35

Gelukkig heeft hij je gerust kunnen stellen. Dat jij het niet gezien hebt kan je niks aan doen. Gelukkig staat hij nog onder controle en kun je dit soort dingen over het hoofd zien. In het vervolg zal je verder kijken dus wees blij dat je het nu over het hoofd ziet omdat het je vanaf nu niet meer gaat gebeuren.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:08

Ik ging er altijd prat op dat ik alles zag, elke onregelmatigheid. Tot je zo gefocussed bent op 2 voorbeentjes dat je niet verder kijkt blijkbaar ......

Ik ben ieder geval iets positiever en het is kwestie van afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen. Zal ik voor nu even naast me neer moeten gaan leggen en proberen er niet teveel mee bezig te zijn. Erop vertrouwen dat ik het snel genoeg zie als hij er wel veel last van gaat krijgen. En dan dus kiezen voor operatie of pensioen. Hoeft niet nu al. Gelukig.....

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:10

Gelukkig niet!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:19

Wat fijn dat je een beetje gerustgesteld bent Ingrid! :(:) Jullie kunnen dit samen he! Dikke knuffel van mij en Pep.

Hier wat moeite met bijhouden en posten want mijn smartphone is gesneuveld. Hij werkte al niet helemaal lekker meer, maar gisteren is hij echt overleden. Heb nu mijn Nokia weer in gebruik, maar daar zit geen internet op, alleen bellen en smsen :)) (Wel lekker rustig) Heb ook even geen geld voor een nieuwe telefoon na deze dure maanden.
Zal proberen vanaf werk zo nu en dan even een bijleespost te maken!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:20

Jeetje Ingrid wat een klote situatie! Gelukkig ben je wat gerustgesteld en hoef je geen keuze te maken op dit moment tussen pensioen en operatie. Ik duim voor jullie herstel! :(:)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:26

Ja heel fijn. Meestal krijg je ook de vragen pas achteraf. Op het moment dat je zo'n diagnose krijgt ben je lamgeslagen.

Fijn dát ik mijn verhaal hier af en toe kwijt kan! Kan ik op andere plekken ook maar niet paarden mensen snappen het allemaal niet zo :-)

Thanks meiden!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:35

Wat een rot situatie is het Ingrid :(:) Wel fijn dat je voor nu even gerustgesteld bent. Soms zie je dingen gewoon over het hoofd, dat is heel vervelend maar dat hoef je jezelf niet te verwijten, je doet echt je uiterste best voor hem!

Oeps Kimberley _O- Lekker oldschool weer aan de 3310? :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:38

Susanne schreef:

1 voordeel; je kunt hem op het asfalt kwakken en dan doet hij het gewoon nog :-)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:40

Ja ik ga ook proberen om de zorgen even opzij te zetten, leuke dingen met hem te gaan doen en genieten van onze fijne momenten. Wordt het wel eens tijd voor en nu kan het nog :-)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:57

Susanne schreef:

Ja, maar wel de nieuwe! Die heb ik in november gekocht omdat ik smartphone moe was, haha.
Deze is het:

Afbeelding

Je kunt er wel mee op internet, maar dat is echt zo een 1 megapixel browser en hij laadt enorm traag. Dus dat gebruik ik niet. :')

IngridM schreef:
Susanne schreef:

1 voordeel; je kunt hem op het asfalt kwakken en dan doet hij het gewoon nog :-)

Of in de wasmachine doen, in de wc laten vallen, je paard erop laten staan etc. :D

@Ingrid: fijn dat je nu in elk geval geen keuze hoeft te maken en alles even kunt laten bezinken en kunt genieten samen. Lekker opbouwen en inderdaad het wordt nu wel tijd!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:03

Voor de dames die naar het districtkampioenschap west gaan, de startlijst staat online. Ik mag 14:20 en 15:00 dus hoef godzijdank niet achterlijk vroeg op. Patricia moet om 8:30 starten zag ik := Dat wordt een vroegertje haha

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 13:04

Wanneer is die bij jullie?

Wat een rot situatie Ingrid!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 13:18

25 februari in Zwartewaal is het bij ons :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 13:34

Gelukkig weer iets gerust gesteld Ingrid. Snap je helemaal. Je gaat zo twijfelen als je het beste wilt voor je diertje. :(:)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:13

Ingrid gelukkig iets positiever maar dan ook minimaal, maar elke mm is er een. overigens vind ik het knap ( vanuit mezelf gezien) dat je zoo enorm veel over hebt voor je pony. chapau!.
en weet je dat er niks moeilijkers is dan naar je paard kijken wat kreupel heeft gelopen, je ziet van alles maar toch ook weer niet of toch weer wel..

oooh frummels wat een blitse telefoon, ik zou alleen zelf niet zonder whats app kunnen ( vanwege handel en foto's doorsturen) maar anders lijkt me zo'n telefoon wel echt heeeeeeerlijk.

Hier onze drie nieuwe shetjes FLINK onder handen genomen,, hebben amper droog gestaan vol met klein van onder tot boven op de buik veel klitten en staarten voor stront.
een uur gemiddeld per pony ( 84/93/95 cm) dus behoorlijk wat poets en scrob werk. lekker staartjes gewassen en nu schijnt de zon ook dus zijn mooi aan het drogen.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:22

Linsey1998 schreef:
Voor de dames die naar het districtkampioenschap west gaan, de startlijst staat online. Ik mag 14:20 en 15:00 dus hoef godzijdank niet achterlijk vroeg op. Patricia moet om 8:30 starten zag ik := Dat wordt een vroegertje haha

Heb gevraagd of Beauty later mag
Er zit anders dik 7 uur tussen de starts. Het moet wel leuk blijven. Anders ga ik alleen met Caya. Een lezer zo gek krijgen voor de hele dag is ook een dingetje. .. staan er paar in de b op startlijst aan het eind die alleen de beste starten. Dus gevraagd of ze kunnen omwisselen. Die kunnen na uitreiking vd b toch weer weg.

Fijn Ingrid dat je beetje bent gerustgesteld.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:41

Tis wat Ingrid..

Pffffft heb echt een dingetje, Donja haar rechter achtervoetje slijt echt enorm scheef af, maar het is al veel beter dan sinds ik haar heb door het regelmatig bekappen. Nu zei de hoefsmid dat het beter was om haar op ijzers te zetten omdat dit beter voor de hoefgroei zou zijn. Alleen haar hoeven slijten al op het zand en van 2 meter lopen over het bestraatte stuk.. Nu is de hoef te smal om te benagelen. Hoefschoenen is geen optie omdat haar hoef niet mooi is. Iemand raad voor mij?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:03

Hoezo is haar hoef te smal om te benagelen? Toliene (88cm) heeft ook een tijd op ijzers gestaan. Een goede smid gebruikt de allerkleinste nageltjes die er zijn :j Dan lukte het bij Toliene ook.

Gelijk heb je Patricia, maar dacht dat ik iets zag staan, dat ze niet doen aan verschuiven van tijden. Maar misschien heb je geluk :D

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:14

Denk te kort om te nagelen. Heeft Switch ook gehad een tijd geleden met z’n losse hoefwand.

Kan alleen maar aanraden zo min mogelijk op het harde.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:22

Toevallig is Alf vanmiddag rondom beslagen. Voor ivm zijn peesblessures en achter ivm die cyste. Maar hij is ook echt niet blij met het beslaan van deze ukkies. Is toch lastig.

Jeetje Patricia 7 uur ertussen dat doe je ook niet voor je lol.....

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:24

Ijzers bij die kleintjes zijn verschrikkelijk. Jimmy vind het ook echt niet tof, die moest ik platspuiten terwijl hij normaal echt enorm braaf is. Dus wij hebben toch maar hoefschoenen genomen.

Heb je een foto van de hoeven?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:13

Linsey1998 schreef:
Hoezo is haar hoef te smal om te benagelen? Toliene (88cm) heeft ook een tijd op ijzers gestaan. Een goede smid gebruikt de allerkleinste nageltjes die er zijn :j Dan lukte het bij Toliene ook.

Gelijk heb je Patricia, maar dacht dat ik iets zag staan, dat ze niet doen aan verschuiven van tijden. Maar misschien heb je geluk :D

ja ik las: Buiten de rubrieken kan NIET geschoven worden omdat het anders niet mogelijk is om de prijsuitreikingen op de geplande tijden te laten verlopen.

maar b rubriek is niet buiten de rubriek toch? Dus dacht probeer het even. Ga Caya niet 7 uur laten wachten op haar proef en als ik tussendoor weg ga mis ik de prijsuitreiking van Beauty , dat is ook niet leuk....

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:13

Hier vinden ze beide ijzers ook niks. Switch heeft ze niet meer nodig en Chip kan nu nog zonder dus laat ze lekker af.