[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:16

Mooi, bruin tuig! En lastig je dilemma Lobke, ik zou zelf voor tweespan gaan. Maar ik hou zelf totaal niet van het show wereldje, dus dat is persoonlijk :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:44

Ik zou ook voor tweespan gaan precies om dezelfde reden als Ayla.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:37

Hahaha dat snap ik, ik dacht eerst ook van dat lijkt me echt niet leuk. Maar na de zomershow vorig jaar was ik om :+ .

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:26

Tweespan heeft altijd tijd nodig om goed met elkaar te gaan samenwerken maar ik heb nog nooit iets gezien wat absoluut niet ging. :)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:32

Als ik het geduld had om met Calimero om te gaan was ik ook wel 2span gaan mennen. Maar helaas heb geen klik met calimero en misty en calimero ook niet echt samen. Dus helaas geen dubbelspan meer voor mij

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:51

ik zou ook zeggen hop 2 span, maar dat komt omdat ik 2 span gewoon erg gaaf vind.
hier ook druk met een appaloosa beleren, maar helaas is die niet zo makkelijk en relaxt als milk. :=
maar shows rijden lijkt mij ook wel erg leuk hoor, en ik vind de keus ook lastig zou bijna denken van 2 span en dan shows doen.

laura milk is absoluut zeker opgeknapt, maar ja wacht af wat de winter gaat doen..
we zullen t wel zien wat t gaat brengen
ik probeer nu zo goed mogelijk om t na t eten na dag werken ook passend te krijgen qua tijd, en dan ben ik al blij dat mijn hubby maurice onder de douche gooit en naar bed brengt na t eten
en dan moet alles gehaast waar ik eigenlijk niet echt van hou.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:39

Alex en Jorie werken nu al redelijk goed samen als ik met beide te lange lijnen ga. Dus die zie ik zeker wel een tweespan worden. Maar het zijn dan ook beste vrienden haha.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 22:00

Langelijn je met Jorie?

Het gaat er niet om of ze het goed kunnen vinden met elkaar :) Ligt meer aan het temperament, de grootte van de passen, de schofthoogte etc. Kwa schofthoogte passen Boef en Sjors heel netjes naast elkaar, Boef maakt iets kleinere passen, maar dat is niet storend. Sjors is in het span nu nog wel heel lui en probeert Boef het werk te laten doen, die is juist heel voorwaarts en wat heter, Sjors heel braaf en over het algemeen liever lui dan moe. Nu hebben ze pas twee keer in tweespan gestaan en heeft dit tijd nodig, dus ik verwacht dat dit op ten duur beter zal gaan. Maar ik ken wel een span dat echt niet lekker liep door een hele fanatieke pony en een hele luie pony, die stoorden zich aan elkaar. Meestal passen ze zich aan door gewenning en training, dus het komt idd niet vaak voor dat een span echt niet samen gaat oid.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 22:46

Mijn kleine Buck was in tweespan altijd de luie donder, liet de ander het werk doen. TOT hij het leuk begon te vinden, de afwisseling in tweespan heeft hiermee geholpen denk aan dressuur, buitenrit, een pacoursje uitzetten op een veld en daarmee rijden. Door t dorp, ijsje met de pony's halen, naar t bos toe mooie stukken galoperen, op een gegeven moment had ik een pony als ik hem ging inspannen die stond te ADHD'en Buck was compleet omgedraaid hij vond het machtig mooi en leidde iedereen wel naast hem mee. Van luie pony, werd hij de pony die de ander liet zien hoe het moest. Was echt machtig mooi om te zien. Moet echt zeggen dat ik dit nog nooit zo in deze zin heb meegemaakt.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 22:51

Calimero en misty passen opzich ook wel goed bij elkaar kwa maat en passen. Alleen ze werken elkaar 9 vd 10 keer ontzettend tegen waardoor ik er geen plezier meer in heb. Zal eens een filmpje zoeken waar ze prima liepen

Edit:
https://youtu.be/_D6W8tWnuyE

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 07:22

Bente en Chayton liep ook niet. Chayton liep te ruim voor Bente. Maar misschien was dat met training wel goed gekomen. Alleen toen werd ze ziek.

Bente en Lilly was wel leuk!!! Iets minder dan twee maanden na dit filmpje is ze bevallen. En nog zo fanatiek!!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:19

Lilly en Bente liepen idd leuk samen!

Sjors moet het nog wat leuker gaan vinden en Boef moet wat rustiger gaan lopen, hij wilt in tweespan vooral hard en Sjors wilt dat niet :P Maar daarom pak ik hem nu enkelspan door, dan is tempo reguleren een stuk makkelijker.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:12

Vervelend nathalie van de stal tijden. Hier gelukkig geen last van ;)

Beterschap memere! Vind brave ook echt heel knap

Mooie foto's lobke, gefeliciteerd met je prijs!

Tweespan is voor mij nog erg ver weg met degroene pony's, eerst maar eens enkel span. Al heb ik wel een aantal combi's in gedachten . Dromen mag <3

Even update van de pony vd buren. Het gaat niet zo goed, veel pijn en afgevallen omdat ze schraal word gehouden daar ze bang zijn voor hoefbevangenheid. Ze proberen nu andere pijnstillers hopelijk slaan deze aan. Ze magbelke dag even grazen aan de hand. Het is gewoon heel triest. :(

Verder heb ik weer wat lesjes gepland, beetje ontspanning tussendoor
Werken ad hand ( klassiek) en een les op een paardentrimbaan. Ben heel benieuwd!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:06

Lilly en Bente waren indd leuk samen!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:29

Wat sneu voor dat beestje, zou mijn keuze niet zijn geweest. Duimen dat hij snelt opknapt en minder pijn krijgt.

In mijn tweespan Jelle en Mickey, was Jelle de luie en beet Mick zelfs om hem harder te laten lopen/meer werk te laten doen. Ze deden het recreatief leuk maar ideaal was het zeker niet. Willem en Fay hebben dezelfde paslengte en tempo en zouden een perfect span kunnen gaan vormen. Hopelijk gaat dat mogelijk worden in de toekomst.

Vanmorgen vroeg heeeeeerlijk naar het bos geweest <3 Filmpje staat op facebook voor de gene die t leuk vinden. Fay is de rechterpony, stond daar op een hoger stukje.
Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:36

Dat is idd wel heel sneu, hopelijk komt het snel goed. :(:)

Leuke foto, heerlijk zo in de ochtend naar het bos!

Heb me een spierpijn van het rijden gisteren.. Macgic even aangepakt. :+
Gisteren heeft hij buiten gestaan en is gewoon weer verbrand, terwijl het helemaal niet overdreven zonnig is.. zo sneu! Voor hem is het echt fijn als de zon weg is. Zo sneu om hem altijd binnen te zien staan in de zomer. :\

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:43

Werkt zo'n lapje aan het halster niet bij hem? Dat heeft een paard hier op stal ook en dat werkt voor hem erg goed.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:00

Ik heb vanochtend Jorie zijn kont en staart helemaal gewassen, hij zat onder de mest. Hij heeft nu zijn staart in een vlecht zodat er niet meer zoveel mest in blijft hangen.

Wat sneu van de pony, timokyana.

Leuke foto, Jelleee.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:10

Jelleee schreef:
Werkt zo'n lapje aan het halster niet bij hem? Dat heeft een paard hier op stal ook en dat werkt voor hem erg goed.

Nee hij heeft een gigantisch grote kale plek op z'n rug (ooit door een UV deken heen gekomen).
Hij is extreem gevoelig voor zon. Geen enkele dierenarts weet een oplossing, behalve op stal staan als zon schijnt.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:13

Stom van mij ik ging er van uit dat zijn snoet verbrandde, maar het is zn rug. Lastig..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:21

Heb ook nooit eerder gehoord dat een paard op een andere plek dan hoofd kan verbranden, dus zon gekke gedachte is het niet. ;)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:28

Arme Macgic :(:) Heeft hij nu ook een UV werende deken op?

Knappe Fay en Willem <3

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:31

Nee door een UV deken verbrandt hij nog.

Als het onder de 20 graden is kan hij naar buiten met een regendeken. Boven de 20 graden op stal.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:59

Wat sneu voor hem. Jorie heeft alleen een ieniemini roze streep over zijn neus heen, maar die ligt gewoon zonder bescherming en zonder te verbranden in de zon te slapen (want t is maar een mini streep)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:49

Magic is idd sneu die giga plek op ze rug was hij ook door de deken heengebrand?

Willem en die ander ik zie een tweespan!!