[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:57

Wel dubben Nathalie want ze is al enorm opgeknapt tegenover de vorige stalling,
maar als ze zo vroeg al 'toe' gaan, dan red je het met een fulltime amper, tenminste als je niets gehaast doet.

Omdat ik in het gips lig, werkt een vriendin van me met Brave..
hij had even neuscontact met haar pony(hengst) en wat een nek zette hij op, lijkt zelfs niet naturel :+
Volgend jaar gaat hij, na zijn levensgoedkeuring, een sportcoupe krijgen en ik kan niet wachten!
Laatst bijgewerkt door Memere op 19-09-16 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:59

Sorry dat ik op niemand reageerde in mijn vorige bericht, maar ik zit maar haast 1 x in de week op Bokt, meestal minder. Ik ga vanaf nu proberen te reageren!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:07

Wat heb je gedaan ? -O-

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:11

Wutt stal met openingstijden? Dat lijkt mij helemaal niks haha. Nu ben ik ook heel luxe gewend om altijd alle ruimte voor me alleen heb natuurlijk (ponys staan bij opa en oma).

Super Patty! Hopelijk kun je weer snel fijn rijden met switch.

Welkom memere, prachtige paardjes heb je!

Wiet op stal lijkt mij ook niet echt geslaagd nee haha.

Hier nog een paar foto's van afgelopen weekend:

Afbeelding

testebeest

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:16

Lobke super leuke foto's.
Openings tijden eum hebben we niet echt. Maar ik ben meestal het laatste weg. Het is alleen zo in de winter dat ze graag willen weten of je komt ivm het licht. Het opstarten kwa verlichting kost een hoop stroom. Dus dan weten ze of ze het licht moeten aan laten.
De bak word vaak juist mooi vlak getrokken als ze weten dat ik met art ga mennen. Dat het niet te zwaar is.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:19

Ik ga zo even alles bij lezen maar wil alvast reageren op openingstijden. Wij hebben hier ook openingstijden. Maar daar raak je echt aan gewend. En bij ons zijn ze ook heel ruim. De stal gaat om 7:30 open en om 22:30 dicht. Maar onze paarden staan 's nachts ook met een alarm op stal. Dus op een gegeven moment gaat het alarm er gewoon op. Dat vind ik wel een fijn idee dus vind ik het geen probleem om op tijd weg te zijn. En voor half elf moet je het in principe wel redden. Als je 's morgens vroeg weg moet kan dat ook. We hebben ook buiten stallen. Dan kan je paard daar 's nachts in.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:50

Romy dat zijn ideale tijden! :j buiten die tijden kom je niet snel.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:09

Nee inderdaad. En vaak is er wel iets te regelen. Je moet je gewoon soms aanpassen en communiceren. Ik ben bijvoorbeeld eens van een strandrit gekomen en toen was het al heel laat. Dus heeft Bente die nacht gewoon buiten in het land gestaan. Gebeurt wel vaker dus was geen probleem voor haar.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:09

Met 22:30 zou ik inderdaad nog wel kunnen leven! 21:00 vind ik echt te vroeg.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:11

Met die staltijden zou ik ook wel kunnen leven Romy!

Lobke, wat een leuke foto's :D

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 06:55

Zulke ruime tijden zouden inderdaad niet erg zijn maar bijv. 9 uur of half 10 lijkt me wel lastig.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 07:43

Mooie foto's Lobke, chique wagen en tuig ook! Zijn die van jou?

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 07:46

Jelleee schreef:
Mooie foto's Lobke, chique wagen en tuig ook! Zijn die van jou?

Dankje! Wagentje is geleend, werd mij woensdag voorgesteld en daar kun je natuurlijk geen nee tegen zeggen. Tuig is gewoon mijn zilco, alleen met hoofdstel van showtuig en natuurlijk de overcheck horen er niet bij. Overcheck zit overigens zo los dat hij (bewust) geen functie heeft.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 07:53

Daar zeg je natuurlijk geen nee tegen. Mooie combi zijn jullie.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:07

Het staat hem ook heel mooi! Hij kan het goed hebben en zal niet misstaan tussen al die andere paardjes

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:13

Leuke foto's Lobke! Mooie combinatie zo.

Dat zijn idd betere tijden Romy, een alarm lijkt mij ook wel fijn, geeft je gelijk een veilig gevoel.

Ik heb gisteravond nog even in het donker gereden, maar ondanks de bakverlichting had ik nogal moeite met zien -O- Ik zie erg slecht in het donker helaas. Sjors was ook echt verschrikkelijk druk, dus we hebben lekker door de bak gestuiterd. Na een tijdje liep hij wel fijn.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:15

Lastig als ze zo druk zijn he! Volgende keer beter dan maar

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:15

Mooie combi zo idd!! Waarom word er zo een gek hoofdstel (sorry) gebruikt op die shows ? Vind het zo jammer dat de hoofdstel dan niet goed uitkomen. Slim dat je niet met het showtuig rijd verder maar gewoon met je zilco. :)

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:48

LS_fotos schreef:
Mooie combi zo idd!! Waarom word er zo een gek hoofdstel (sorry) gebruikt op die shows ? Vind het zo jammer dat de hoofdstel dan niet goed uitkomen. Slim dat je niet met het showtuig rijd verder maar gewoon met je zilco. :)

Hoofdstel is gewoon een 'normaal' hoofdstel. Wat je over de voorkant ziet lopen is de overcheck. Die is bij dit soort shows verplicht. Is eigenlijk een soort van bijzet. Alleen heb ik hem zo los zitten dat hij ook nog gewoon kan hals strekken enzo. Vind die overcheck zo'n onzin namelijk.
Het zilco tuig is overigens niet veel breder dan mn showtuig hoor. Voor de zekerheid met dit tuig gereden, ander wagentje is al genoeg 'anders'.

Haha drukke pony's, ik vermoed dat ze hier ook wel spring in het veld zullen zijn doordat oppeens zo is afgekoeld.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:21

Hier heb ik altijd een drukke ADHD pony. :=

Al vandaar bedankt voor je uitleg!! Vind je zilco tuig wel mooier/beter op hem liggen dan showtuig.
Is het bij overcheck de bedoeling dat ze opgericht lopen ?

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:48

LS_fotos schreef:
Hier heb ik altijd een drukke ADHD pony. :=

Al vandaar bedankt voor je uitleg!! Vind je zilco tuig wel mooier/beter op hem liggen dan showtuig.
Is het bij overcheck de bedoeling dat ze opgericht lopen ?

Overcheck is inderdaad bedoelt om hoofd omhoog te houden.

Wbt tuig etc nog een beetje zoekende. Ik twijfel of ik graag tweespan wil gaan rijden met de pony's of ook meer wil gaan showen. Ik weet niet of ze uberhaupt samen een goed lopend tweespan kunnen gaan vormen gezien ze beide natuurlijk heel verschillend zijn. Marathon lijkt mij heel gaaf namelijk. Nadeel aan het showen is wel dat dat dan voornamelijk Kjani zal zijn en Udo dan wat minder vaak mee kan. Allebei even uit proberen is lastig, voor tweespan heb je natuurlijk een vierwieler nodig. Als ik echt meer shows zou willen rijden dan zou ik eerder een card kopen dan een vierwieler natuurlijk. En beide is niet te doen, zowel aan kosten als aan ruimte en tijd. Met de HCA kun je ook shows doen maar alleen in de roadstar rubriek en die rubriek heeft meestal vrij weinig deelnemers dus dat is dan een beetje saai. Tja, twijfel twijfel twijfel. (D&V wil ik graag sowieso blijven rijden).

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:18

Kun je die zilco die jij hebt ombouwen naar tweespan? Dat is wel handig voor als je besluit tweespan te willen rijden.

Ik twijfel soms ook wel, over alles vaak :') Mijn ideale situatie zou zijn, paarden lekker aan huis, 4 stallen (2 of 3 voor mezelf en eentje voor een andere kleineponyliefhebber) en dan ook kunnen tweespannen maaaaarjaaaaaaa dat zie ik de eerst komende 5 jaar nog niet gebeuren, dus voorlopig staan ze op pensionstal en rijd ik enkelspan. Absoluut geen geld en tijd voor een 2de (eigenlijk 3de dus) er bij.

-O-

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:29

Snap precies wat je bedoelt en zeggen mensen dat je niks kan met een klein paardje, nou ik kan niet kiezen hoor. De zilco is niet om te bouwen naar tweespan maar heb aan het begin van het jaar een tweespan tuigje van ideaal op de kop weten te tikken, die raak ik voor die prijs ook zo weer kwijt.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:58

We kunnen er zo veel mee dat we niet eens kunnen kiezen :D

Ah ideal tuigen op de kop tikken is altijd leuk! Toevallig een eurotech? O:)

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:11

Geen eurotech maar een leren bruine, weet niet welk model precies.