[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiekeboefje

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:34

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Te groot of veel te ruim?

Leuk Sanso!!!! *\o/*

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:44

Miranda, ik zou denk ik voor de 122 gaan!

Jenny, gave deken met die kleuren! Hij lijkt idd wel vrij ruim, maar ik kan niet goed inschatten of hij echt té ruim is.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 14:28

Ja vond hem ook leuk! Maar er zat nog 1,5 hand achter dus vond hem wel echt te groot. 125 heeft ze meestal, dit was 127. Ik ga kijken of ze de 118 past, zo niet is dit niet haar merk deken :D

Dit was de andere.
Afbeelding
Wij hebben sneeeeeuw!!!! Donja was helemaal happy.
Afbeelding

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 14:42

Hier het zonnetje, met ponie in de trailer onderweg *\o/*

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 14:47

heeft er hier iemand verstand met het voeren van zandweg?
Ik las ergens 5 gram per 100 kg, en elke 5 gram met 0,2 liter.

Kan ik het idd zo voeren? Ik geef ze hier thuis alleen vitaminen brok, dus hoe moet ik ze dit geven? Gewoon het zandweg mengen met water en die vitaminebrok erbij doen, of gaan ze het dan niet eten?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:13

Kiekeboefje vindt ze ook wel groot ogen.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:27

Ze is er *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:43

Wauw Jenny sneeuw! Hier helemaal niks haha.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:44

Ze is leuk! <3

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:57

Afbeelding

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:24

Wat een leuke pony!!!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:29

Huh sneeuw?! Hier gelukkig niks.

Wat een leuke pony zeg :D

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:40

Leuke pony zeg sanso, veel plezier met haar. :)

Ingrid, ja dat dacht ik ook wel. Heb ze alweer terug gestuurd. Hoop dat maat 118 past :)

Ja sneeuw! Gek he? Hoor het nieuws er ook niet over ofzo. Vanochtend was het ineens raak en het sneeuwde als een malle. Lag ook wel echt een laagje, was alleen wel erg snel weer weg. Maakt ook niet uit, sneeuw is vaak leuk voor even. :P

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:56

Leuke pony Sanso! Vervoer goed gegaan? Hoe heb je haar uiteindelijk los/vast in de trailer gezet?

Nanne, wat voor zandweg heb je? Gewoon zandweg of van een andere merk. Ik heb mij er een poos terug flink in verdiept in wat voor dosis je nu moet geven. Maar, niet dat het er duidelijker op werd -O- Fabrikanten beweren allemaal wat anders en ook de wetenschap is het niet erg eens in wat nou een juiste dosis is. Te weinig schijnt niet te helpen, maar wat teveel is of wat precies genoeg, dat is eigenlijk nog heel erg onduidelijk. Ook over de hoelang je het moet geven, is weinig zinnigs te zeggen. Sommigen voeren het nagenoeg onbeperkt, anderen doen eens in de maand een kuur, maar hoelang die kuur dan weer moet duren... naja, je snapt het wel. Ik kreeg er flink hoofdpijn van. Gelukkig hebben ze op de kliniek uitgebreid getest of er zand in de mest van mijn pony zat en was het resultaat dat er geen zand aanwezig was. Dus ik heb mijn zoektocht naar zandwegkuurtjes maar even gestaakt.

Je kan het het makkelijkste in een beetje olie doen. In water zet het uit. Maar met een klein scheutje zonnebloemolie zet het niet uit in volume.

Kiekeboefje, mooie dekens. Die rode lijkt inderdaad wat groot.

Mirriejj, wat voor Rhino dekens wil je kopen? Ik ben nog steeds bezig met de afhandeling van twee splinternieuwe dekens die allebei lek waren. Die gaan nu terug voor onderzoek. Ik mag verder - aldus de boktregels - niet vertellen welke deken het is, dus stuur maar een pb'tje als je dat wilt weten.

Patricia, super fijn dat Faya ook weer voor de sulky loopt! Top. Het is wel een mooie wagen hoor, die blauwe. Een Clever toch?

Fenna, ook al aan de agility training begonnen zag ik. Leuk. Ik ben zojuist ook lid geworden van de fb-pagina. Ik ben heel benieuwd. Wel een geinig idee, dat we ons al voor de indoordag kunnen voorbereiden!

Ergens ging het nog over ontsnappende pony's. Ik heb geen ontsnapper, wel een verklikker. Als er niet genoeg stroom op de draden staat dan gaat ze overduidelijk onder de draad door grazen. Pony verpest het iedere keer weer voor zichzelf :) Haar motto is al 7 jaar: "Als ik mijn hoofd omhoog doe en ik zie dan schrikdraad, dan pas ik er niet onderdoor". Meestal heel handig, nu niet. Er zit 20 cm hoogteverschil tussen haar en de welsh. Mijn pony moet wel onder een draadje door kunnen, de welsh niet. Bijna onmogelijk. De welsh duikt namelijk wel handig onder draadjes door.

Frummels, hoe is het op je nieuwe stal? Toch, dat had ik toch goed onthouden dat jij ging verhuizen?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:10

Vervoeren ging erg goed, uiteindelijk besloten los te doen, ging perfect. Stond alleen wel achterste voren op het eind :+ hebben haar helemaal niet gehoord in de trailer.
Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:12

Ze is leuk hoor! Dat halster heeft Alf ook :-)
Hoe heet ze?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:19

Floor is een ontsnapper, of gauw er tussendoor wanneer de twee tinkers eruit gaan of gewoon onder het draadje door als we vergeten de onderste erop te doen :')

Leuke pony sanso!

ik voer vlozaad van kramer.nl voor floor is het 30-50 gr 30 dagen aan een gesloten, werkt verder prima. (hij gaat in iedergeval niet aan de race := )

Gelukkig is mijn men probleem voor 80% verholpen, het bit lag hem gewoon niet lekker. vandaag zijn oude er weer eens in gehangen en haast geen geduik meer gehad! super blij!
12 februari komt jan kroes voor de andere paarden dus laat ik hem ook maar even gelijk naar floor zijn bit kijken (nogmaals bedankt voor de tip patty ) en de 16e of 17e komt saskia even mee kijken :D
gaat iig goed komen en ik ga floor niet naar nijkerk sturen :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:37

Veel plezier met je nieuwe pony.

Fijn dat het beter gaat met zijn oude bit Lillian!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:37

Princess haha

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:45

@sanso, kei leuk! Dat halster is mooi, vanwaar is die? Zo te zien moet je net als bij de pony van mijn zus een gaatje bijmaken, hier bij een schoenmaker geweest daarvoor.

Nou had dus beter mijn mond gehouden gisteren over ontsnappen! Was mijn mama gaan halen en kom thuis zie hem daar lopen, steek hem terug waar die moet en doe de stroom aan.. uur later zie hem verdorie weer in de weide zitten. Nu die plek extra beveiligd eenmaal het water op is ga ik er een waterbak nog voorzetten extra. Hij zit nu in de stal bij Rio die ik bijvoeder.

Dit is Lucky trouwens :+ .

Afbeelding

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:53

Ja had beter minishet kunnen kopen, maar niks bij om hem kleiner te maken haha!
Is van Waldhausen

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 20:08

sakvis schreef:
Nanne, wat voor zandweg heb je? Gewoon zandweg of van een andere merk. Ik heb mij er een poos terug flink in verdiept in wat voor dosis je nu moet geven. Maar, niet dat het er duidelijker op werd -O- Fabrikanten beweren allemaal wat anders en ook de wetenschap is het niet erg eens in wat nou een juiste dosis is. Te weinig schijnt niet te helpen, maar wat teveel is of wat precies genoeg, dat is eigenlijk nog heel erg onduidelijk. Ook over de hoelang je het moet geven, is weinig zinnigs te zeggen. Sommigen voeren het nagenoeg onbeperkt, anderen doen eens in de maand een kuur, maar hoelang die kuur dan weer moet duren... naja, je snapt het wel. Ik kreeg er flink hoofdpijn van. Gelukkig hebben ze op de kliniek uitgebreid getest of er zand in de mest van mijn pony zat en was het resultaat dat er geen zand aanwezig was. Dus ik heb mijn zoektocht naar zandwegkuurtjes maar even gestaakt.

Oke... ik heb zelf de zandweg bestelt van Agradi: https://www.agradi.nl/prohorse-psyllium ... ls-1kg.htm
Anders maak ik wel een topic erover aan, want wil het wel goed doen.
De reden dat ik het heb aangeschaft is eigenlijk voor Lian, haar ontlasting is al maanden echt bagger, niet heeel dun, maar het is wel te dun. Ze staan ook op dit moment in een grote schapenschuur met aan de achterkant een uitloop op zand, dus als ze wilt kan ze zand eten. Maar ik voel mij er niet fijn bij dat haar ontslasting zo slecht is. Van de andere twee dames zijn ze prachtig, maar van Lian echt niet.
Als je het ook niet weet maak ik wel gewoon een topic, is misschien net zo handig :D
Er staat op Agradi wel de grammen voor pony en paard, maar vind het idd ook op heel internet erg onduidelijk...

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 20:40

Wat een mooie prinses!
Kiekeboefje ik vind de deken groot lijken.

Ik geef phyllium zaakjes 1 x per 2 maanden 5 dagen achter elkaar flinke eetlepel per pony.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:42

sanso wat een leukerd, ik ben van grotere pony's totaal niet weg van bonte kleuren maar bij shetjes vind ik het enorm gaaf!.

hier ook geen sneeuw (gelukkig) volgende week eindelijk beschikking tot een binnenbak kan ik me handels ponys vooral meer trainen. ( staan nu al een week stil is veel te nat op de wei rijd alles kapot, en galop kan ik niet eens oefenen is te glad) ( nog geen 10 minuten met auto/trailer, en kost geen 'drol').

lillian wat fijn dat probleem voor een deel lijkt te zijn opgelost, het scheelt soms maar een mm in verandering maar het kan zoveel doen.

verder wachten we deze maand op een van de eerste veulens bij mijn op de weide. (vind best spannend vanwege het weer)

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:03

Wat een leuke pony sanso!!

Nick is helemaal happy op zijn nieuwe plekje, hij loopt de hele dag te spelen met zijn nieuwe vriend! Afbeelding

Vandaag al even in het bos geweest en wezen pootjebaden in een meertje. Nick vond het echt geweldig! Echt genieten hier *\o/*