[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:27

Leuk, ik ga begin oktober naar de nieuwe Bridget Jones. :D

Nathalie, waarom mag je niet meer in de bak? Ben je wel gelukkig op je nieuwe stal?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:08

Mandyy schreef:
Leuk, ik ga begin oktober naar de nieuwe Bridget Jones. :D

Nathalie, waarom mag je niet meer in de bak? Ben je wel gelukkig op je nieuwe stal?

Milk staat op dr nieuwe stal meer dan prima en daar doe ik t voor, zelf vind ik t een beetje zo zo nu ook omdat ik de bak niet mag gebruiken.
Omdat ze de banden lijnen niet kunnen vlak krijgen ofzo..
En zo zijn er nog paar kromme dingen ...

Maar verder heb ik wel erg leuke stal genootjes en heb ik voor milk de dingen die zij nodig heeft..
Ben gelukkig een buiten rij mens, dus heb niet echt een bak nodig maar vind t vooral krom
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 19-09-16 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:10

Wat stom :roll: Wat vind je nog meer niet fijn aan die stal dan (kromme dingen)? Het is voor jezelf ook wel belangrijk om je er prettig te voelen en je ding te kunnen doen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:18

Nou ja mag tot 9 uur savonds op stal zijn, dus na werken en eten savonds is dat best wel haasten vind ik zelf.

En ja ik mis soms wat communicatie, over die mijten hoorde ik ook via stal genootje.

En vind ook dat als jij een stal heb dat daar dus ook trailers bij horen, en daar word ook nogal moeilijk over gedaan..

Maar goed verder wel leuke stal hoor mag verder niet klagen want alles word gedaan enz, en milk doet het er erg goed dus ja daar doe je t uiteindelijk voor.. :o
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 19-09-16 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:18

Dat is wel suf idd, kan me niet voorstellen dat iemand daar last van heeft. Ik zou echt niet op een stal kunnen staan waar ik maar tot 9 uur mag komen :oo Ik ben er vrijwel altijd s'avonds en als ik alleen Sjors beweging geef, wordt dat al krap.

Wij hebben een hele fijne bak op stal, totaal niet zwaar en vrijwel altijd goed te rijden. Ze zijn nu bezig met de verlichting en volgend jaar gaan ze ook aan de gang met de bakrand, die is wat scheef gezakt naar de buiten kant.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:29

Stallen met openingstijden zouden niet bij mij passen (op sommige mag je op zondag niet eens komen!). Uiteraard snap ik dat mensen privacy willen en ik kom ook heus niet midden in de nacht (ziek paard uitzondering) maar ik wil kunnen komen en gaan wanneer ik wil.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:32

Precies :j Als ik moet haasten terwijl ik met mijn pony's bezig ben, is de lol er voor mij gauw af.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:34

Zo denk ik er ook over, als ik voor 9 uur op stal wil zijn moet ik dat ook aan geven.

Snap ook best dat men privacy wil, maar dan moet je geen stal beginnen :o
Ben ook erg benieuwd wat de winter gaat brengen hier op stal, qua vroeg donker enz..
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 19-09-16 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:34

NathalietjeB schreef:
Nou ja mag tot 9 uur savonds op stal zijn, dus na werken en eten savonds is dat best wel haasten vind ik zelf.

Oh dat is vervelend. Zou dat niet redden, zoals Ayla zegt met 1 al moeilijk.. Laat staan op de dagen dat ik 2 doe.
Wist je dat toen je er ging staan?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:37

Moet je het altijd aangeven als je s'avonds komt? Wauw.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:38

Mandyy schreef:
NathalietjeB schreef:

Oh dat is vervelend. Zou dat niet redden, zoals Ayla zegt met 1 al moeilijk.. Laat staan op de dagen dat ik 2 doe.
Wist je dat toen je er ging staan?

Zouden tot 10 uur open zijn maja we zien wel wat winter brengt, misschien dat ik dan zeg ik verhuis toch naar een andere stal

Ayla ik moet t smorgens voor 9 uur aangeven, en savonds als ik naar buiten ga en na 9 uur savonds pas terug ben.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:41

Dan ben ik blij dat ze bij mij gewoon achter huis staan, eigenlijk.

Want da's dan ook lekker balen als je net als mij soms van 9 tot 5 moet en dan 6 uur pas thuis bent en dan nog wat leuks wilt doen met de pony's en zeg maar om 7 uur pas op stal bent, dan heb je krap aan 2 uur voordat je weer van het erf gesodemieterd wordt..

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:46

Ik dacht al :=

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:49

Fennadev schreef:
Dan ben ik blij dat ze bij mij gewoon achter huis staan, eigenlijk.

Want da's dan ook lekker balen als je net als mij soms van 9 tot 5 moet en dan 6 uur pas thuis bent en dan nog wat leuks wilt doen met de pony's en zeg maar om 7 uur pas op stal bent, dan heb je krap aan 2 uur voordat je weer van het erf gesodemieterd wordt..

Nou juist dus wat jij zegt idd pas om 7 uur op stal wezen, en idd dan maar 2 uurtjes de tijd om milk te doen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:50

19 uur op stal zijn red ik vaak nog niet eens als ik eerst wil koken en eten.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:54

Ik heb gelukkig nog een kok in huis, namelijk mijn moeder, dus hoef niet alles zelf te doen, maar moet wel helpen met afwassen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:57

Dat scheelt heel veel!
Huishouden gaat veel tijd in zitten ook.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:39

Dat zou echt niks voor mij zijn. Laatst met het warme weer heb ik om 23:00 nog gereden. Of een tijd terug kwam ik rond 23:30 nog terug van wedstrijd. Wordt niet moeilijk over gedaan.

En van de banden sporen is echt onzin... Als er wat stalgenootjes na mij hebben gereden zie je mijn banden sporen al niet eens meer. Wordt jullie bak niet gesleept? Zie je er ook niks meer van.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:50

Ja bak word gewoon gesleept dus ik snap eerlijk gezegd het probleem niet zo

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:27

Openingstijden ? Huh wat ? Ik zou dan doen alsof ik gek ben (ben ik ook) en zeggen huh wat ? :')
En qua bak sporen niet wegtrekken ? doe eens normaal alsof je uberhaupt al sporen krijgt van een HCA'tje... Ik denk eerder dat ze het doen om sores te voorkomen met de dressuurprikkers die bang zijn dat hun paard schrikt dat gebeurd veel op stallen. Hier zijn de bakken eerder te zwaar om te mennen, dan dat je erin kan rijden. Bij mij op stal kan je wel fijn in de bak rijden als hij droog is, als is hij nu te droog en dus wat zwaar en stoffig, maar als t geregend heeft en nat is kan je geen kant op. Dan trek je echt giga sporen en dan alsnog mag je erin rijden alleen dan WIL je er zelf niet in rijden want je pony komt niet vooruit. :)

Zou niks voor mij zijn, ik had bij waar Mandy nu staat wel 'openingstijden' maar die hingen er niet echt voor de pensionklanten die gewoon normaal deden, maar voor de echte aso's... Die man vond t geen probleem als je s'ochtends vroeg op wedstrijd ging of s'avonds laat terug kwam, als je in het weekend maar gewoon niet al te luidruchtig was s'avonds en dat kan ik goed snappen dat ze beetje rust willen. Zolang jij dan rustig bent hebben hun er geen last van, en kun jij zelf met je beestje aan de slag. Prima toch ? Er was toen een stel die dat compleet negeerde, wiet mee had op stal met kind erbij etc ja dan kan ik snappen dat die de regels wijst.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:31

Wiet op stal? := Ik vind het al bizar dat mensen überhaupt een gewone sigaret roken in de buurt van een stal.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:40

Ja... Met klein kind erbij ook nog he, drastische ruzie mee gehad toen..

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:45

Moest je weer over sigaret beginnen Suus ? Deze zwakkeling gaat er even eentje draaien en roken. :x %)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:51

Ik wist niet dat jij rookte, al lang?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:56

Ja ik ben er ook niet heel trots op maar rook al jaren, blowde eerst heel veel om me gevoel te onderdrukken nu niet meer, ik werd er nog linker van en daagde iedereen om mij heen uit en kwam wel eens tot knokken... Ik had ook nog een leuk persoon die dat voedde en dat moet je bij mij helemaaaaal niet doen!!
Ik kwam er achter dat als ik stres had en gewoon rookte dit zich positiever uitte dan dat ik ging snijden...
Mijn ouders zijn absoluut tegen roken maar ze snappen de situatie en willen het andere absoluut niet hebben als ik dat zo kan beperken dat ze me er nog in steunen ook zolang ik heb redelijk geschaafd hou..
Anders was ik vaste klant bij spoedartsen ziekenhuis... zodoende