[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:45

Alleen voor foto en ik sta ervoor natuurlijk gaat die niet alleen. Zou niet weten wat daarbij moet gebeuren .

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:55

Hebben jullie ontsnappers?? Misty is nu al 3 keer ontsnapt en hoe is me nogsteeds een raadsel. Er is al een draad onder gezet
Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:55

Oei, dit is niet slim nee :n Ook als je er voor staat kan die pony de benen nemen en dan zit die kleine op de wagen.. Je lamoen is ook écht veel te smal, die pony kan letterlijk z'n kont niet keren. Mennen is hartstikke leuk, maar ik zou nog even kritisch naar je spullen kijken of hier een ervaren menner naar laten kijken.

Patty, lekker starten! Ik ben benieuwd hoe het gaat :)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:00

Nee hier geen ontsnappers. En dan hebben wij nergens stroom op de draad en in principe kunnen ze zo naar de wei van de buren waggelen. Maar ze zijn er te braaf voor.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:09

suzanne wij mennen al jaaaaaren dus onervaren zeker niet ? zelfs altijd jonge paarden beleerd voor de wagen zowel enkel als dubbelspan en een klavertje drie.. zoals ik al zeg staat hij idd krap met zijn dikke buik ( drachtig ) deze gaan we van het weekend open ' buigen' komt goed.

dus spullen zijn zeker dik in orde, al zal er tegen de tijd dat de buik eraf is wel toch een mini tuig moeten komen ipv shet, deze valt dan waarschijnlijk net te groot.

hier wel een ontsnapper, vooral goede onderdraden tot 40 cm aan de grond beginnen en dan drie naar boven werken en goed stroom erop, zorgt er hiervoor dat ze erachter blijft. maar als staat de onderste open dan is ze er wel weer zo onderdoor.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:21

Mijn onderste draad hangt op 20 cm, daartussen nog eentje van 50 cm en dan nog 1 van 90 cm. Sinds dat Alex samen met Jorie staat, zijn ze op 1 keer dwars door de draden van Jorie nog niet ontsnapt. En zelfs toen stond Alex dom te kijken achter de afgebroken draden van 'ik wil naar mijn vriendje, maar die draden zijn me toch te eng'.

@sunshineDaan, Verder gisteren ook zo'n eng moment op een smal weggetje met 1 meter berm met veel dikke bomen en daarna een brede sloot gehad. Vijf meter verder was een oprit waar ik Alex neer had kunnen zetten, maar nee die vrachtwagen met aanhanger (dus dubbele oplegger) moest mij op 10 cm speling inhalen. En Alex kennende, die gaat dan in volle galop meeracen met die wind/geluid van de vrachtwagen. Dus nee, vond dat zelfs met 1 pony al niet leuk. Als ik Jorie als handpony meeneem, dan gaat mijn moeder altijd voorop op de fiets en Jorie krijgt een touwhalster om. Oftewel als ie dan gaat rennen, dan wordt de druk op zijn neus zo hoog (Auw) dat hij zich algauw bedenkt om niet de kar vol te gaan trekken met zijn neus. Verder heeft hij ook 1 keer gebokt en niet weer, toen had hij meteen zijn been tussen Alex zijn strengen staan. Dan ben ik blij dat mijn moeder mee is. We waren nog geen 10 meter van ons erf en meneer deed een vreugdebokje, maar beide pony's bleven gelukkig heel kalm staan.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:53

Whaha oké.. :+

Fenna, jeetje dat is ook irritant van zo'n chauffeur, dat hij niet eventjes wacht op je. Mijn stal zit aan een 60km weg (waar ze geregeld 160 rijden :+ ), hier rijden ook echt idioten... Gelukkig kan je hier na een paar honderd meter het natuurgebied in, dat scheelt enorm.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:08

StalNollie, ik denk eerder dat je pony pijn heeft zo, en nog zwanger ook. Kijk, jou pony, je moet zelf weten, maar deze reacties kun je wel verwachten. Verder vind ik je pony wel erg leuk! En kind is schattig :)

Gatver Fenna dat is echt vervelend! Gelukkig hier km’s zandpad en bos, kan wegen vermijden.
Laatst bijgewerkt door Kiekeboefje op 01-02-18 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:08

StalNollie schreef:
Sunshine daan dus pony loopt eigenlijk zonder tuig mee aan touw zonder dat je daar controle over hebt? ik vind dat best link moet ik zeggen. als er 1 gaat gaan ze allebei en dan heb je er nog 1 bij waar je niks over te zeggen hebt!

Wel zonder tuig. Met halstertje en touw aan de wagen gebonden, zodanig dat ik hem direct los kan trekken als dit nodig is.
En leidsels aan het halster vast. Hier reageert hij (normaal) goed op en zit er echt wel een rem op.

In dit geval was ik gewoon te traag met reageren... Normaal krijgen ze de kans niet omte rennen. Ze weten heel goed wat 'rústig draven' is :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:16

Zit nog ruimte tussen ( niet zo duidelijk op foto hangende buik en veeeel haar) maar mag zeker wat ruimer maar pijn ? Nee hoor. ( heb wel filmpje waar dit duidelijker op te zien is maar krijg filmpje niet eens op facebook ook niet via computer) ( nodig nieuwe telefoon nodig, al heb ik zo weinig zin in alles overzetten etc )

Klopt dat ik dit melde ik ben niet zo n menner die de tips via internet kan geven of van foto's uit. Wij zijn daarin meer op zijn boers! Dan jullie in de wedstrijden.
En ook niet een enorme enthousiaste menner die daar volop over mee wil praten. ( passie ligt echt bij het rijden)
Maar zeker wel ervaring men al ruim 17 jaar mee waarvan vele jonge ponys beleerd ook voor de wagen zowel enkel als dubbel en eens met drie ponys een klavertje gereden ( hengst in het midden van twee merries)

Hier gelukkig ook volop ruimte in de bossen en als we stukje weg op moeten ga ik vaak op midden van weg rijden tot ze zijn afgeremd en ga dan rustig aan de kant.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:21

Die vrachtwagen was wel afgeremd en haalde mij op zich heel rustig in, alleen de afstand tot mij was echt veel te klein en als hij even achter me was gebleven dan hadden we het netter kunnen oplossen, want ik kon niet verder de berm in vanwege de bomen en de sloot. Hier is het bos eerst 10 km rijden en op het moment meer een zwembad dan een bospad. Dus dat wordt hem even niet, ik zit nu opbouwend alweer op 15 km, maar de paden liggen er zwaar bij nu.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:26

mirriejj schreef:
Oei ik vind zo een klein kind alleen op de wagen nog linker dan een hand pony naast de kar meenemen :oo

Nou precies dit.

Rest lees ik straks :D.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:26

Fennadev schreef:
Die vrachtwagen was wel afgeremd en haalde mij op zich heel rustig in, alleen de afstand tot mij was echt veel te klein en als hij even achter me was gebleven dan hadden we het netter kunnen oplossen, want ik kon niet verder de berm in vanwege de bomen en de sloot. Hier is het bos eerst 10 km rijden en op het moment meer een zwembad dan een bospad. Dus dat wordt hem even niet, ik zit nu opbouwend alweer op 15 km, maar de paden liggen er zwaar bij nu.

Poeh dat is spannend dan he :(

15 km rit?! Dat vind ik veel!! Ik rij zo'n 2x per week een ritje van 4-5km... Zou graag meer willen rijden maarja... Werken kost een hoop tijd en 's avonds is het vroeg donker (en rijden in het donker doe ik niet).

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:38

Ik rij normaal 20-30 km in 1 rit, dus 15 km is peanuts voor Alex. Ik rij ook maar 2 keer per week hoor en daarnaast 1 keer les en zo af en toe fietsen of longeren. Hij was vooral zondag nog lang niet moe, maar ik was toen nat en koud na 10 km dus toen had ie pech.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:46

Dat is best eng Fenna! Jammer dat hij niet even achter je bleef. Ik ga dan vaak midden op de weg rijden zodat ze niet langs me heen kunnen en dan vast m’n hand uitsteken zodat ze weten dat ik ga afslaan.

Hier eindelijk een avondje niks. Net even hard gelopen nu vloggies kijken en Netflixen.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:01

Precies zoals Patty, ik heb hier al van jongs af aan geleerd om op zo een momenten midden op de weg te blijven rijden. Op het moment dat ze tot stapvoets afgeremd zijn, dan wijk ik uit :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:07

Dan rijden ze me geheid ondersteboven. Zo aso zijn de aso's hier wel. Die vrachtwagen vond ik overigens minder erg dan de BMW die ons ook met hooguit een halve meter speling inhaalde met 60 km per uur. Die remde dus niet eens -O-
Tis dat Alex wel reageert op vrachtwagens en gelukkig niet op auto's, maar echt vaak neem ik die weg niet daardoor.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 01-02-18 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:07

Pepper ontsnapt ook altijd. Die gaat echt op zoek en voelt of de balken van de omheining meebuigen of los zitten en zodra hij speling voelt, gaat hij eronderdoor. :')

Afbeelding

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:13

Fennadev schreef:
Dan rijden ze me geheid ondersteboven. Zo aso zijn de aso's hier wel. Die vrachtwagen vond ik overigens minder erg dan de BMW die ons ook met hooguit een halve meter speling inhaalde met 60 km per uur. Die remde dus niet eens -O-
Tis dat Alex wel reageert op vrachtwagens en gelukkig niet op auto's, maar echt vaak neem ik die weg niet daardoor.

Als jij aan de kant gaat dan zien ze vaak ook geen reden om in te houden, hoe banketstaaf dat ook klinkt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:36

frummels hier gaat mijn shet geheid onder door, dat is een makkie voor der haha.
draadje eronder geen optie? (of 2) ( al is het een rijbak word misschien lastig ivm veiligheid.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:53

Hier geen ontsnappers
Bij wedstrijden staan ze zelfs tussen prikpaaltjes zonder stroom. 1 draadje.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:16

Patricia_86 schreef:
Hier geen ontsnappers

Zo braaf is Jim dan weer niet :') Ik zie hem nog over het veld gaan van een paar maanden terug, toen mocht hij overnachten in de trailer.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:21

Patricia_86 schreef:
Hier geen ontsnappers

Willem ook, ideaal. Ik heb nog nooit ontsnappers gehad.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:21

Haha :')

Als ik weg zou gaan dan zou ik een pen meenemen en Don aan de longeerlijn leggen met halsband. Is ze gewend en vind ze niet erg. :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:25

Ja, maar ik ga mezelf echt niet bewust in extra gevaar brengen door langer in het midden te rijden dan nodig, dat doet Alex wel uit eigen beweging. Alex loopt nogal graag links ipv rechts namelijk, dus hij slingert altijd wel wat richting het midden van de weg. Dus ik heb altijd even een paar seconden nodig als er een auto aankomt om netjes rechts te gaan.

Ik moet ook nog even zien wat ik ga doen met Jorie als ik met Alex bezig ben. Morgenavond gaan we testen hoe hij zich gedraagt als ik met Alex aan het lessen ben en we hem in de dichte trailer zetten met een hooinet.