[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 19:57

Lillian__ schreef:
Hmm linsey ik heb nu het zelfde probleem met floor, vasthouden, kop naar beneden en gaan.... lag daardoor gister bijna onder een vrachtwagen. Hij moest even twee seconden wachten omdat twee vrachtwagens elkaar aan het passeren waren op een vrij smalle weg dus even aan de kant gegaan... floor is nogsteeds een terror pony.

Kreeg de tip om hem gewoon een keer te laten gaan op een geschikt pad en hem door te laten rennen tot die niet meer wilt en dan nog een stuk door te laten galoperen. Helaas even niet zo'n pad ter beschikking... weet even niet wat ik met hem aan moet eigenlijk.

Dit is ook precies wat Nick doet!! Maar dan zonder het rennen. Hij dramt gewoon heel erg door mijn hand heen sinds kort. Weet gewoon niet wat ik ermee moet. |o

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 19:59

Kcinarual schreef:
Lillian__ schreef:
Hmm linsey ik heb nu het zelfde probleem met floor, vasthouden, kop naar beneden en gaan.... lag daardoor gister bijna onder een vrachtwagen. Hij moest even twee seconden wachten omdat twee vrachtwagens elkaar aan het passeren waren op een vrij smalle weg dus even aan de kant gegaan... floor is nogsteeds een terror pony.

Kreeg de tip om hem gewoon een keer te laten gaan op een geschikt pad en hem door te laten rennen tot die niet meer wilt en dan nog een stuk door te laten galoperen. Helaas even niet zo'n pad ter beschikking... weet even niet wat ik met hem aan moet eigenlijk.

Dit is ook precies wat Nick doet!! Maar dan zonder het rennen. Hij dramt gewoon heel erg door mijn hand heen sinds kort. Weet gewoon niet wat ik ermee moet. |o

Zie tip van patty! :D :* stelletje draken ponys hier zeg := behalve die van sas, dat is gewoon een engeltje :p _/-\o_

Lillian__

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:00

Even off nog maar 145 pagina's en we mogen naar deel III **\O/**

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:09

Het is ook wel veel basis werk hoor. Mensen gaan met die kleintjes vaak veel te snel

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:10

Nick is lichamelijk wel helemaal in orde en zijn tanden zijn in oktober nog gedaan. Ik ga maar verschillende bitjes uitproberen en hopen dat dat het verschil maakt..

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:15

Zeker waar ymor. Hij deed eerst 'alles' wel braaf maar dat was gewoon omdat zijn lichaam het niet toe liet om gekke stunts uit te halen.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:29

Trainingsweekend bij mij thuis: Hoe je pony om te toveren tot een braaf standbeeld ;) Nee, zonder dollen, ik heb haar al wel vanaf 3,5 maand oud en daardoor had ik best wat tijd om haar 'braaf' te krijgen voordat we haar hebben beleerd.
Maar an sich wel tof dat Floor zo goed in zijn vel zit dat hij dat nu ook kan uiten. Heerlijk, dat ze zo blij zijn!

Over de vorige 145 pagina's hebben we 5 maandjes gedaan, dus wie start er nu alvast met de openingspost schrijven :) ?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:04

Lori schreef:
Hier komen ze ook vaak mee door het huis heen _O- . Leuke foto's!

Ik doe de richting dierenzorg in de hogeschool, oorspronkelijk in iets anders gestart maar tja het interesseerde mij niet genoeg in tegenstelling tot de dieren. Soms denk ik van dierenarts zou wel gaaf zijn maar dat ligt boven mijn niveau vrees ik. :+

Hoop hier morgen te horen wat de transport kost zou zijn voor hooi balen nu, via een bedrijf gaan horen enkel hij kon niet zeggen wat er ging bijkomen voor de brandstof. Als dat oke is dan mogen ze zaterdag komen maar als het overdreven is kijk ik toch nog eens rond.

Ik moet zeggen dat ik nog nooit (zover ik mij kan herinneren) een paard mee naar binnen genomen heb. :+
Maar eigenlijk was het best voor herhaling vatbaar, aldus pony.

IngridM schreef:
Bedankt iedereen!

Fennadev; met vlechten kan het inderdaag beetje luchten rondom de manenkan.

Lilian, adviseert arts me nu dus niet. Heb het er wel over gehad. Misschien als over 6 weken blijkt dat het minder gaat.
Er gaat nu ook nog teveel door mijn hoofd heen om goede keuze te kunnen maken. Heb daarom besloten nu even advies arts op te volgen. Ik kan altijd nog anders kiezen.

Linda; vind dat bruin echt mooi op je pony! En lekkere billen :-)
En Linda Pinda hahahahha. Arme jij

Lori; fijn dat het goed ging!

Balou; wat geweldig schattig. Ik wil Alf ook in mijn huis hahahhaa.
Ging je pony niet poepen midden in de keuken? hahaha

Peppie sportcoupe jeeeey hahahha. Komt ook al een pak vanaf zeg!!

Ik heb op stal kunnen regelen (zo super fijn!!) dat ik 4 X per week een uurtje de bak heb voor mezelf zodat ik kan mennen de komende 6 weken voor het opbouwen. Meerennen is geen optie meer voor niemand niet want er komt ook galop bij nu en meer minuten draven :-)
Echt heel fijn van stal eigenaresse dat ze daar open voor stond!

Gisterenavond heb ik hem echter aan lange longeerlijn gedaan zodat hij kon draven en galopperen op mega grote volte en dan ik kleine stukjes meerennen zodat hij veel rechtuit kon.
De eerste 2 keren rook hij de vrijheid natuurlijk om te rennen. Afgelopen weken hield ik hem direct in 'hoooo Alf dat mag je niet' (en is hij paar keer mega uit zijn stekker gegaan en dat hebben zijn pezen ook overleefd) maar ik heb nu meer zekerheid dat die pezen heel zijn dus ik durf hem nu wel af en toe wat energie kwijt te laten raken zo stukje bij beetje. Het moet er toch uit!! Pony mocht 5 maanden niets doen.

Pony heeft niet gekakt, nu had ze al twee mooie hoopjes bij oma en opa in de tuin gelaten. Goed voor de rozen. En een hoopje voordat we de brug overstaken, ze was dus aardig leeg. :+

Ik snap overigens dat je voorzichtig bent, dat zou ik ook zijn. Te voorzichtig is niet goed natuurlijk en wij mensen kunnen onszelf ook heerlijk gek maken. Ik hoop heel erg dat het alsnog positief verloopt en dat je nog veel van hem mag genieten!

Kiekeboefje schreef:
Hoe lang houden jullie de staarten? Ik houd hem vrij kort want Donja gaat er vaak op staan na het rollen. denk 3 cm boven de koot.

Ik knip de staart van haflinger tussen sprong en kogel. Iets meer richting de kogel.
Die van Grace heb ik ook wat boven de kogels geknipt de laatste keer.

IngridM schreef:
Zou wel heftig zijn als je bit breekt. Leuk tijdens buitenrit -O-

Mijn stalgenoot had enkele weken geleden tijdens het rijden in de bak dat haar bit brak. Nu is zij niet overdreven sterk in de hand en paard ook geen rammelaar met zijn bit. Hoe dat kwam? Ijzermoe?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:21

Jimmy loopt ook regelmatig gewoon het huis in. Gelukkig vinden mijn partner en ik dat niet erg, al kon ik laatst wel poep ruimen.

Ik knip Jimmy zijn staart wel aardig kort, hij gaat er anders op staan.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:28

mirriejj schreef:
Jimmy loopt ook regelmatig gewoon het huis in. Gelukkig vinden mijn partner en ik dat niet erg, al kon ik laatst wel poep ruimen.

Ik denk dat ik het thuis niet doe.. Ik ben nogal een muts wat betreft hygiëne in mijn eigen huis. :Y)
Alhoewel, beneden zou wel mogen, in de bijkeuken of zo. :+ :+

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:50

Hier ook een 'pony in de kamer foto' We gingen net allemaal even naar binnen en ze gewoon mee. Veel gezelliger natuurlijk!

Afbeelding

Afbeelding

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:51

Balou_k schreef:
mirriejj schreef:

Ik denk dat ik het thuis niet doe.. Ik ben nogal een muts wat betreft hygiëne in mijn eigen huis. :Y)
Alhoewel, beneden zou wel mogen, in de bijkeuken of zo. :+ :+

Wij hebben 7 honden die iedere dag als een stel smeerdellen van het bos afkomen, dan maakt een pony in huis me niet meer uit :') Opruimen en even met dettol dweilen en ik ben weer een tevreden mens.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:16

mirriejj schreef:
Wij hebben 7 honden die iedere dag als een stel smeerdellen van het bos afkomen, dan maakt een pony in huis me niet meer uit :') Opruimen en even met dettol dweilen en ik ben weer een tevreden mens.

Ik heb ook een hond, drie katten, drie vogels, twee hamsters.. :+
Maaar!! De katten komen niet buiten en de hond krijgt zijn poten gepoetst.

Paard neemt zoveel bahbah mee onder die voetjes..

Ik ben gewoon een super raar mens hoor!! :Y)
Zie mijn mooie vloer al kapot gaan, mijn planten en kasten aangevreten.. :') :j

Och och..

Ja in de bijkeuken en keuken mag wel beneden, en dan hop de tuin in grasmaaier spelen. Klinkt als een strak plan toch?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:20

Balou_k schreef:
mirriejj schreef:

Ja in de bijkeuken en keuken mag wel beneden, en dan hop de tuin in grasmaaier spelen. Klinkt als een strak plan toch?

Het zal pas leuk worden als ze de trap opliepen naar boven _/-\o_ :')
Ik denk dat als wij mooie meubels en een nieuwe vloer hadden liggen dat ik vast ook wat strenger was geweest :j

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:30

Hier gebruik ik B bitjes, erg tevreden van. Heb zo een stang liggen ook maar ziet er zo groot uit :') .

@Stalnollie, kan je een foto zenden maar denk niet dat je er veel op zal kunnen oordelen met zijn berenvacht. Vanaf foto zou ik denken van "ah die staat dik genoeg" maar bij het voelen is het enkel op zijn ribben nu net goed zijn ruggengraat ligt er nog steeds bovenop meer. Weet dat jaarling inderdaad naarlingen zijn. Wordt in april 2, op fb zeggen ze dat het zou moeten bijtrekken dus ga er maar op hopen.

Hier gaat gewoon de rem op de wagen als er eentje niet wil stil staan. Gaan rennen voor de wagen is mij nog maar enkele keren gebeurd maar hij bleef makkelijk terug te pakken.

Bit kan inderdaad altijd de oorzaak zijn!

Ik ga hier maar niet opsommen hoeveel dieren ik heb. Katten, vogels, pony's, konijnen :+ .

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:35

mirriejj schreef:
Het zal pas leuk worden als ze de trap opliepen naar boven _/-\o_ :')
Ik denk dat als wij mooie meubels en een nieuwe vloer hadden liggen dat ik vast ook wat strenger was geweest :j

Nou in de woonkamer mogen ze wel over de vloer, daar ligt (nog) geen nieuwe. Maar de gang is wel nieuw, muren, plafond, vloer.. :+
En och, mijn huisje, zo druk met verbouwen en dan komt de pony straks helpen verbouwen.. Nee laten we dat maar even niet doen..

Denk overigens dat ze zonder blikken of blozen die trap op loopt.

@Lori, ik dacht altijd dat de rem op de wagen niet sterk genoeg was om de pony ook effectief te remmen? Dacht dat deze er zat voor bijv. hellingen etc.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:38

Deze die ik heb toch wel, tegenover Finn toch groter dan hem vast niet _O- . Hij gaat dan ook niet blind gaan rennen moet meestal maar "hoooo" zeggen en hij is al terug aan het draven, is in de zomer enkele keren geweest uit joligheid ik hem wel even gebruikte. Is ook puur als nood hoor normaal gebruik ik mijn rem zelden, de helling omlaag moet hem echt al beïnvloeden in tempo dan pas anders blijf ik er dan ook af. Is gewoon een handig ding als ik ze dan eens ophaal aan school (zusje en broertje) ben ik vaak een kwartier te vroeg dan parkeer ik Finn op het gras en hop rem er op (kan ik vastzetten). Blijf wel altijd op de wagen zitten uiteraard.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:42

Lori schreef:
Deze die ik heb toch wel, tegenover Finn toch groter dan hem vast niet _O- . Hij gaat dan ook niet blind gaan rennen moet meestal maar "hoooo" zeggen en hij is al terug aan het draven, is in de zomer enkele keren geweest uit joligheid ik hem wel even gebruikte. Is ook puur als nood hoor normaal gebruik ik mijn rem zelden, de helling omlaag moet hem echt al beïnvloeden in tempo dan pas anders blijf ik er dan ook af. Is gewoon een handig ding als ik ze dan eens ophaal aan school (zusje en broertje) ben ik vaak een kwartier te vroeg dan parkeer ik Finn op het gras en hop rem er op (kan ik vastzetten). Blijf wel altijd op de wagen zitten uiteraard.

Lekker makkelijk! Paard blij, baasje blij en zusje en broertje blij. :D

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 00:50

Als je paard gaat rennen helpt een rem inderdaad niet. Als je denkt dat het helpt heb je nog nooit een echt rennend paard gehad. Gelukkig maar!

Sorry trouwens dat ik zo weinig reageer. Ik lees wel alles mee maar volg heel vaak niet precies waar het over gaat. Komt ook omdat ik niet iedereen ken van hier.

Paardjes mee naar binnen kan leuk zijn! Heb het met die van mij ook wel eens gedaan. Die kijken nergens gek van op.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 02:33

Ik had toevallig vorige week een spannend momentje met de kar...

Cookie liep aangebonden mee, wat ik wekelijks doe...
Sla ik een straat in, komt er niet lang daarna een vrachtwagen achterop. Normaal geen probleem, maar nou is dit nét een smalle straat, waar inhalen erg lastig wordt (smalle berm en greppel).
Dus ik zet een rustig drafje in om over 20m een inham van een weilandje in te gaan, zodat de vrachtwagen kan passeren.
Cooks denkt 'jaaaaa!!' En zet het op een 'flink draven'. Fleur laat zich direct opnaaien en gaat nog harder draven en voor ik het wist was het een wedstrijd tussen de 2 pony's _-:(
Toen heb ik toch even flink de zeilen bij moeten zetten om ze tot bedaren te brengen zeg! :x

De rest vd rit ging trouwens heel ontspannen gelukkig. Ook met ontspannen drafjes :)
Ze kan nog wel eens drammen van draf naar stap

Trainingsweekend bij Sakvis... Ik zeg doen! :j

Ik men met een liverpoolstangetje met klein tongboogje. Toen ik Fleur kocht in sept reed de vorige eigenaar met een enkelgebroken bustrensje, maar die pakte ze steeds zo aan 1 kant vast en was onrustig met haar hoofd...
Sinds stangetje geen problemen meer :)

Ik heb mijn leidsel trouwens in het oog van het bit, niet in een sleuf, zodat er geen hefboomwerking is.
Of is dat niet de bedoeling eigenlijk?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 04:23

Weeeeeeekend **\O/**

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 07:21

Patty14 schreef:
Weeeeeeekend **\O/**

Lekker!!
Ik nog 1 dag zwoegen en dan ook weekend.

Zaterdag de straõ rijden in Renesse. (Met het belgisch trekpaard van een buurman die ik help verzorgen en rijden).

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:19

Sunshine daan dus pony loopt eigenlijk zonder tuig mee aan touw zonder dat je daar controle over hebt? ik vind dat best link moet ik zeggen. als er 1 gaat gaan ze allebei en dan heb je er nog 1 bij waar je niks over te zeggen hebt?

vorige week nieuwe laptop ( wat een verademing) dus kan fototje posten.
zo blij met het spul al past ze er bijna niet meer tussen met haar dikke zwangere buik ( nog 3maandjes)
Afbeelding

Afbeelding

vandaag maar klein stukje van nog geen km gereden het is ook meer voor de kinderen dat ze lekker mee kunnen rijden en wat picknicken ( al was het vandaag enorm koud)

overigens al jaaaaren ervaring in mennen maar altijd met rem erop, dat is nu wel even kaal en wennen hoor. ( niet dat je hem veel gebruikte maar meer dat hij aanwezig is dat je dit nu mist)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:35

Oei ik vind zo een klein kind alleen op de wagen nog linker dan een hand pony naast de kar meenemen :oo

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:41

mirriejj schreef:
Oei ik vind zo een klein kind alleen op de wagen nog linker dan een hand pony naast de kar meenemen :oo

Dacht ik ook. :+
Neemt niet weg dat het erg schattig is.