Toen ze haar kochten zei die eigenaar dat ze makkelijk een zadel op kon en dar je der alst ware zo op kon gaan zitten.. maa dat hadden ze niet gedaan omdat dat vrouwtje geen paarden meer zadelmak ging maken..
De 1e keer..
We hadden haar naar een manege gebracht om haar zadelmak te laten maken ( rsc de drie linden ) Maar toen werden we de volgende dag al opgebeld van dat we haar al o konden halen, want ze hadden er een zadel opgeknoopd en toen ze haar naar de bak wouden brengen rende ze heel hard weg en sprong over en op alles was ze tegen kwam, op het stro een traktor van de ene bak naar de andere over mensen, en heel veel mensen moesten onderhand rennen voor zn leven, en die eigenaar van de manegen zei 'Ik maak al 30 jaar paarden zadelmak, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt..' zo erg was het..
de 2e keer..
dit was niet met een zadel maar met een longeersingel.. Anne was vianne aan het longeren met zingel, en we zagen dat hij een beetje naar achter schoof, dus anne was bezig met haar naar binnenhalen en in een keer begint ze heel gek te springen enz, anne kon haar niet meer houden, en toen rende ze eerst door heel de bak heen, en toen in een keer rende ze kei hard door het draad heen ( was achter in de bak, en daar achter heb je een groot weiland ) Ze bleef toen vast hangen in het draad en kon toen geen kant meer op.. (gelukkig) anders was ze waarschijnlijk op het weiland daar achter op gerend en liep ze op de straat..
de 3e keer..
Iemand die wou haar nog wel een keer proberen zadelmak te maken. Dus die had in de stal een zadel om geknoopd, en toen liepen ze der uit.. en begon vi in een keer helemaal gek te springen en te steigeren de wanden van de stal waren in een keer helemaal flexiebel en ze had de voorbak gesloopt..
En dat was het eigenlijk zo onderhand.. En anne als ik iets vergeten benmoe je t maar zeggen.. Ik hoop dat je het een beetje snapt..