[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:14

@timokyana wat mooi dat de operatie wel goed ging, idd naar van het knietje..

Ja, ik weet het nog niet zeg maar, ik vind rijden wel erg leuk. Ik heb nu naar 1 manege al een mailtje gestuurd, omdat die manege me de enigste manege (manege die samenwerkt met lyndensteyn ook) lijkt waar ik mij een beetje op mijn plaats ga voelen. Aangezien ik weet dat ik bij een gewone manege de eerste twee lessen teveel zenuwen zal hebben, dus als zij geen tijdelijk plekje voor mij hebben, dan gooi ik gewoon de handdoek in de ring. Dan stop ik met rijden, het duurt denk ik wel even iets langer dan 6 weken voordat die sulky klaar is dus tja en dan moet mijn vader ook nog een correct ophangsysteem gaan maken. Dus ik kan niet meteen lessen zodra ik mijn sulky heb zeg maar en ik heb nog niks weer van ze gehoord.

Jorie zit altijd onder het hooi enzo en smeert dat dan lekker in zijn manen en hij ligt altijd in de mest te slapen.

Bambi is gewoonweg <3

En nu zal ik een onderwerp bedenken voor mijn paper :j

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:38

Als je veel stress hebt vanwege het wisselen van manege zou ik dat voor dit 4 keer lekker laten zitten. Of ga je daarna ook door?

Kijk hem eens stoer zijn <3
Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:17

@Jelleee, ik heb voornamelijk stress omdat gewone lesgevers mij niet snappen en mij teveel willen pushen, dat was in ieder geval bij mijn vorige manege wel zo en heb ik toen opgelost. Maar leuk was het niet, ik ben toen halverwege de tweede les huilend afgestapt en weggelopen en dat wil echt nooit meer meemaken. Ik wil ooit wel weer gaan rijden als ik een eigen rijpony heb, maar dat is echt ver in de toekomst, dus als dezen niet reageren, laat ik het er denk ik maar bij. Het is niet dat ik perse wekelijks moet, heb gisteren de les ook al gemist (ik vind haar manier van lesgeven ook totaal niet leuk meer, elke les is hetzelfde).

Ach wat een mooierd zeg, zo stoer!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:45

Wat is ie knap!

Ga eerst voor een sulky voor Pip en tzt komt er wel wat voor Verdi.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:50

Knappe Willem <3 koning!

Vervelend Fenna :(:)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:11

Zo er is weer veel gepraat. Zal even een beetje bijlezen.

Mira283 schreef:
Knap ding!

Eindelijk gaat de warmte weg... Gisteren even bij de pony's geweest.Pip zijn vriendinnetje stond in de sloot af te koelen. Heb Pip geknuffeld en muesli gegeven. Verdi heeft ook een aai gehad. Wat is die aan het groeien. Deze week maar weer bezig met poetsen en voetjes geven

Blijft leuk om je pony zo te zien groeien! Een volwassen pony is leuk maar zo'n jonkie heeft ook wel wat. Duurt alleen zo lang voor je er iets mee kunt en als je er iets mee kan denk je waren ze nog maar klein.

Ayla schreef:
Ellen: jammer dat je HE tegen vond vallen, ik vond zelf dat er ook weinig aan werd geboden waar wij wat aan zouden kunnen hebben voor onze kleintjes, al heb ik toch het een en ander gekocht. Ik heb zelf een grote poetskist, merk weet ik niet, ooit eens tweedehands op de kop getikt voor 5 euro. Ik ga zelf niet naar Equiday, maar ik heb wel op je gestemd :)

Romy: geen probleem, ik vond het ook heel gezellig!

Over poetsen en wassen.. ik ga niets zeggen met een schimmel :')

Sterkte Lieselotte. Knappe Bambi.

Knappe Misty zo geschoren!

Hoi :)

Nu ik jou weer iets over he zie zeggen bedenk ik me dat ik nog foto's zou showen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fennadev schreef:
Ik heb t wel kunnen aanschouwen met die schimmel van Ayla :+

Jorie heeft inderdaad wat een bollig buikje, maar is verder al wel minder mager dan eerst. Ik ga hem eind deze maand weer even op wormen laten testen, want zijn mest is nog steeds niet 100% goed.

Paard & Koets moet ik even voor overleggen met mams, vrijdag wordt m sowieso niet.

Hier wordt t weer gewoon 29 graden vandaag, dus ik zal zo ff te zwemmen met de pony's weer, eens kijken of Jorie het nog weet.

Lekker zwemmen!! Warmte is lastig met trainingen inplannen. Al vond ik het vanmorgen mee vallen. Vanmiddag was het wel weer heet.

Ayla schreef:
Sjors is vrijwel altijd vies, ik doe geen moeite meer om hem schoon te houden. Als hij gezweet heeft spoel ik hem altijd af en ik was hem helemaal als ik wedstrijd heb, maar verder rolt hij maar lekker en haal ik er een paar borstels overheen.

Boef is zwart, lekker makkelijk :D

Wij hebben dezelfde tactiek! Meestal doe ik de staart nog wel even tussendoor. Anders vind ik het zo zonde.

Jelleee schreef:
Willem houdt zich over het algemeen best schoon. Ik was hem daarnaast ook regelmatig en verslijt familieverpakkingen cowboy magic bodyspray (hecht het vuil minder) maaaaaar hij blijft wel netjes haha.

Goede tip van de body spray!!

Ayla schreef:
Willem is extreem schoon vergeleken met Sjors :))

Over les gesproken, maandagavond heb ik ook weer eens les gehad met Sjors. Het was eh.. erg pittig :') Nu ga ik proberen door te lessen, om de week. Daarnaast heb ik dinsdagavond Boef nog een keer voor de sulky gehad, voor de eerste keer gedraafd en daarna voor het eerst los uitgestapt, stalgenootje hield hem eerder nog aan een lange longeerlijn voor het geval dat. Nu gaan we los verder :)

Wat fijn dat je les goed ging! Van wie had je ook alweer les?

timokyana schreef:
Even ego ; pony vd buuf is geopereerd, alles goed gegaan.ze kijken alleen nog even aan want lijkt er ook op dat de knie toch op slot staat. Meer info heb ik nog niet ;-)

Ah balen als de knie op slot slaat!! Ik duim voor de pony.

Jelleee schreef:
Als je veel stress hebt vanwege het wisselen van manege zou ik dat voor dit 4 keer lekker laten zitten. Of ga je daarna ook door?

Kijk hem eens stoer zijn <3
[ [url=m/kLYgov.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stoer dier!!

En heel vervelend fenna!!

Ik heb vandaag een heerlijke dag gehad. Vanmorgen lekker met Sil en een stalgenoot naar het bos geweest. Even lekker gereden. Ik merk dat hij echt lol begint te krijgen in het werk. Heel leuk! Daarna lekker gaan lunchen met een vriendin en daarna privé les met Chayton. Beviel heel goed dus dat gaan we vaker doen. Lekker bezig geweest met de ontspanning opzoeken en hem lang en laag laten lopen. Knappe puppy!! Helemaal trots op mijn spook

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:23

Wauw die laatste jas Romy! Mooi!
Klinkt als een heerlijk dag. Van wie heb je les?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:47

Wat sneu voor de pony dat alsnog het knietje niet goed blijkt te zijn... ben benieuwd naar vervolging.

Knappe Willem, wat heeft hij toch een vriendelijke maar stoere uitstraling!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:24

Ja heerlijke dag! Jij uiteindelijk nog iets gekocht?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:31

Ymor schreef:
Ja heerlijke dag! Jij uiteindelijk nog iets gekocht?

Nee, had niets nodig en ook niets leuks gezien.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:08

@ymor ja is ook zo leuk. Eerste keer dat ik een jonkie heb vanaf een jaar oud. Zou soms willen dat Pip zo jong was haha

Mooie jassen en laarzen!

Even een vraagje zijn hier ook pony's aan de dunne door het warme weer? Pip heeft het standaard met het warme weer elke keer. Is na de ergste warmte ook weer over

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:11

Max had het paar weken terug, maar geen idee of door warmte kwam. Was met paar dagen over.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:18

Oef als hij dat heeft moet je hem goed in de gaten houden. Dat hij niet uit droogt ofzo.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:49

Let ik en de staleigenaresse ook echt op dat ie niet uit droogt.

Mandyy hier in het ook zo weer over. Heel typisch met warm weer.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:11

Oeps zou ik ook niet blij mee wezen, ook niet van de warmte zou raar zijn. Is er wat veranderd aan zijn voeding ?

Kunnen jullie hem zien t filmpje ?
Laatst bijgewerkt door LS_fotos op 15-09-16 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:14

Ik vind die winterjas ook stoer!

Ik had op HE:
Frontriem goud, voor op menhoofdstel
Leren halster met Nylon met naam
Sporenriempjes (als sperriem)
Een tas van HV polo voor mezelf
Snoepjes emmer voor Amadeus
En een oornetje

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 07:05

Romy super dat je les fijn ging! Ga je binnenkort weer eens menfoto's showen van je mannen?

Mooi filmpje van Buck een eerbetoon. Lastig dat je het nog niet een plekje kan geven.

Leren halster met nylon, daar kan ik me even niets bij voorstellen al klinkt het wel hip. Foto?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 07:21

Ik kan wel weer een keer foto's of filmpjes showen ja haha.

Mira goed dat jullie alert zijn!! Verder weet ik niet of het er van kan komen. Wel merk ik hier dat de paarden veel inleveren door de warmte.

Blijft moeilijk he lieselotte. Heb je niet steeds voor jezelf de confrontatie dat je onbewust denkt even naar Buck vanmiddag? Bente stond de laatste maanden buiten 's nachts en vannacht met die onweer werd ik wakker en dan denk ik arme Bente. Ze haat regen en dan loopt ze daar in de storm. Dan duurt het wel 5 minuten voordat ik bedenk dat ze er niet meer is. En elke keer als ik denk oh ik ga dit of dat met Bente doen vandaag maakt mijn hart een sprongetje. Om vervolgens neer te storten omdat het niet meer kan.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 07:25

:(:) :(:) Romy...
Lijkt me heel moeilijk!

Mooie HE aankopen hier. Ik had alleen sokken en kingsland winter handschoenen.

Kom net uit de nachtdienst dus eerst is lekker slapen.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 10:23

Sterkte Romy...

Mooi eerbetoon aan Buck

Ls niks is veranderd aan zijn voeding, gewoon 24/7 ruwvoer en een schraal weiland. Pip heeft erg gevoelige darmen heb ik het idee. Zal eens kijken of er een supplement is die het kan ondersteunen

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 11:45

Ymor schreef:
Ik kan wel weer een keer foto's of filmpjes showen ja haha.

Mira goed dat jullie alert zijn!! Verder weet ik niet of het er van kan komen. Wel merk ik hier dat de paarden veel inleveren door de warmte.

Blijft moeilijk he lieselotte. Heb je niet steeds voor jezelf de confrontatie dat je onbewust denkt even naar Buck vanmiddag? Bente stond de laatste maanden buiten 's nachts en vannacht met die onweer werd ik wakker en dan denk ik arme Bente. Ze haat regen en dan loopt ze daar in de storm. Dan duurt het wel 5 minuten voordat ik bedenk dat ze er niet meer is. En elke keer als ik denk oh ik ga dit of dat met Bente doen vandaag maakt mijn hart een sprongetje. Om vervolgens neer te storten omdat het niet meer kan.

Jawel.. Ik roep ook nogsteeds ik ben ff naar de pony's of ik haal ff wortels voor de jongens.. Of de hoefsmid komt voor beide... Alles is dubbel elke keer.. Ik had ook gewild dat ik de laatste tijd toen t nog kon meer met hem gemend had dan de andere die hem meenamen ipv ik omdat ik dan de grotere voor de kar had.. Had zo graag nog even willen genieten, samen alleen met hem.. En inderdaad die regen en modder, Buck associeerde dat als pijn dan wilde hij niet naar buiten de paddock in.. Als t nu modderig os of regent is me hoofd gelijk ja maar sh*tzooi staat hij weer dagen binnen omdat hij weigerd de paddock in te gaan. Tis zo verdomd oneerlijk allemaal..

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 12:13

Hier niet aan de diarree. Maar een kennis zijn pony wel. Dus als dat aankomende week nog niet over is even de da laten komen

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 14:52

Hoi allemaal! Meteen even een ego post, maar zoals jullie misschien hebben gemerkt heb ik al eventjes niet meer gereageerd. Dit komt doordat er de afgelopen twee weken een hele hoop is gebeurd (lang verhaal, mocht je het willen weten kan je me een pb sturen), maar het komt erop neer dat ik samen met mijn moeder een groot paard heb gekocht!!! Dit is voor mij geheel onverwacht gekomen!
Ze heet Beau (volledige naam is Beaunini) en ze is een 10 jarige KWPN'er van 1.68. Doordat ik nu twee paarden heb (want Joep blijft wel uiteraard!) en ik met Beau dressuurwedstrijden wil gaan rijden zal ik helaas wel moeten stoppen met de menwedstrijden met Joep... De kar komt dan ook te koop te staan. Misschien dat als ik ooit nog eens een HCA voorbij zie komen dat ik die koop voor bosritjes of onderlinge menwedstrijden maar meer gaat het echt niet meer worden. Joep gaat nu daarom lekker vaak meedoen in de lessen en hij mag heerlijk mee het bos in.

ik zal hierdoor wel minder actief zijn in dit topic..

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 15:09

LS nogmaals veel sterkte, zo'n verlies gaat je niet in de koude kleren zitten. :(:)

Wat leuk dat je nu een groot paard hebt Sardis. Wel jammer dat je minder gaat reageren want van mij mag je nog steeds mee kletsen.

Ik ben zelf helemaal Door het dolle heen. Ik ga morgen mijn sulky ophalen *\%/*
Geheel onverwachts heel snel klaar haha.

Hier had jorie eindelijk stevige mest voor zijn doen dus ik ben allang blij.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 15:17

Wat leuk fenna!!

Ah wat jammer dat je de wedstrijden met Joep gaat stoppen. Waarvoor is dat eigenlijk? Ik wil wel een foto zien van Beau