[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:33

Ahh patries sterkte! Altijd vreselijk jammer als je je grote vriend moeten laten gaan :(:)

Ingrid wat fijn dat je gister heb kunnen rijden met alf! Ben ook heel benieuwd wat de dierenarts heeft gezegd! Ben hard voor je aan het duimen

Hoe ging het Lori?

Een tuighanger suus? :))

Max en Floor gezellig samen naar nijkerk Mandyy? ~~}>

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:40

Sterkte vandaag Patricia. :(:)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:17

Patricia_86 schreef:
Mandyy schreef:
Max is stout..

Helemaal uit zn plaat gegaan vanochtend. Verzorgster kwam daarna aan en dacht dat hij ziek was. :=
waarom dacht ze dat hij ziek was?
Ingrid hier duim ik ook voor je!

Hij was daarna aan het bijkomen en toen oogde hij zielig/ziek.

Sterkte! :(:)

Nijkerk is dichtbij. Max kan er lopend heen! :P Wat heeft Floor gedaan?

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:49

Hoe is het gegaan Ingrid?

Sterkte Patricia. :(:)

Nick gaat van het weekend of het weekend daarop verhuizen naar een volpension bij t bos/duin/strand! Ik ben echt onwijs blij!! *\o/*

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:45

Oh leuk laura!

Floor is momenteel voor de sulky gewoon echt een bokje :') en hij pest de andere paarden

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:16

Lekker zeg Laura! :)

Lillian : haha pestkop Floor. :D

Pepper mocht zijn nieuwe oorwamers testen net. :)) zijn van die mutsjes van die Innocent smoothies.
Afbeelding

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:24

Oh wat schattig!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:36

Oooooooomijngod Pepper <3 <3 <3

Klinkt fijn Laura, lekker dat je kunt verhuizen. Er waren ook wat dingetjes op stal toch?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:57

Ben even niet in de stemming maar ik heb erg slecht nieuws gekregen. Staat op mijn Facebook voor de geïnteresseerden.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:58

IngridM schreef:
Ben even niet in de stemming maar ik heb erg slecht nieuws gekregen. Staat op mijn Facebook voor de geïnteresseerden.

:(:) :(:) :* :* dikke knuffel

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:01

Hele dikke knuf Ingrid! Blijf moed houden. Je doet alles voor je kleine ponyman en het is een kleine vechter.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:03

Jaa klopt Susanne, er waren wat dingetjes met de staleigenaar die niet helemaal gingen zoals het hoort. Nu wordt het gerund door iemand anders, maar we kunnen niet meer blijven omdat Nick ontsnapt en op het erf loopt (en zo ook de weg op kan..). We hadden wel al plannen om richting de kust te gaan & er komt een stal vrij donderdag, dus dat kwam allemaal precies goed uit. :):)

Aaahhwww die Pepper! <3 Te schattig hahaha

oliebol Ingrid.. dikke knuffel :(

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:06

Och Ingrid en Alf. Wat een triest nieuws weer. Maar, geef de moed niet op. Zoals je al schrijft, die peesblessure heb je al zo goed als overwonnen, de rest gaat jullie ook (hopelijk) lukken. Stiekem ben ik wel benieuwd hoe ze aan de diagnoses zijn gekomen. Als in, had je een vermoeden dat er buiten de pees om nog meer aan de hand was?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:08

Ik las het inderdaad net Ingrid |( Verdomme!!

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:11

Linkje? Ik ben erg benieuwd maar ik heb geen facebook account..

Edit: heb t gelezen.. wat ontzettend kl*te en wat een harde klap zo.. heel veel sterkte en ook een dikke knuffel voor je lieve Alf :(:)
Laatst bijgewerkt door Kcinarual op 29-01-18 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:15

Jeeetje ingrid! Heel veel sterkte :(:). Probeer je ondanks alles wel een beetje positief te blijven :(:)

Sterkte vandaag Patricia!

Aaaaaahhhh Pepper <3
Laatst bijgewerkt door Linsey1998 op 29-01-18 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:16

Echt zo klote Ingrid :-(

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:01

Wat klote Ingrid.. Ik wil jullie een virtuele knuffel geven. Y;( Heb je nieuws niet op fb gelezen maar kan me iets voorstellen. Het geluk is even niet bij jullie.. heel veel sterkte.. ook al brengt het niet veel in.

Lekker Laura, dat is dan wel weer fijn nieuws deze avond.

Ik ben net voor het eerst naar de sportschool geweest, spinning is ect iets voor mij maar ben nu wel echt gesloopt. :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:07

Sterkte Ingrid, een dikke knuffel voor jou en Alf :(:)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:21

Sterkte Ingrid!!! :(:)

Ik had mijn tuigen zo hangen:
En dan aan de andere kant hetzelfde met mn andere enkelspan tuig en het andere gedeelte van het dubbelspan. Dit is ook zo'n tuigdrager set als hierboven genoemd word
Afbeelding

Het maatje kleiner past een stuk beter!!
Gelijk een stukje lange lijnen gedaan. Zo leuk om te zien dat misty alles nog herkend <3 ze had er flink zin in
Afbeelding
Afbeelding

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:56

Wat een klote nieuws Ingrid!!!!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:43

oh nee ingrid wat een klote nieuws zeg!!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:56

Frummels schreef:
Patricia: succes!

Suus: he balen zeg.. Beterschap :(:)

Ik heb vannacht mijn hand gebroken toen ik over de kat struikelde en met de zijkant van mijn hand tegen de rand van het aanrecht sloeg. :+ Gelukkig is het een verticale scheur in een middenhandsbeentje (bij mijn pink) dus ik hoef geen gips. Tenzij ik het niet rustig kan houden, dan moet ik even terug.

Phoe, wat een vervelend ongeluk! Dat is echt pech, hoe gaat het met de pijn is het een beetje te houden?

Sunshinedaan schreef:
Ja de bedoeling was een sportief kapsel :n had het beter met een scheerapparaat kunnen doen (maar die heb ik niet).
Gelukkig kan ie niet in de spiegel kijken :+
Fjordenkam is ook heel mooi. Moeilijk om dat zo strak te doen lijkt me.

Hoe houden jullie de manen bij? Knippen of trekken? Of gewoon laten groeien :P

Is er geen mogelijkheid om een scheerapparaat te lenen? :')
Ik heb vorig jaar mijn eigen scheerapparaat gekocht, uiteindelijk is dat op de lange termijn toch voordeliger. Ik heb er drie sets messen bij en scheerolie van secoltin. :j

Verder een hele boel mooie manen plaatjes! *\o/* <3
Ik vind ze allemaal even prachtig.

Ook vind ik de sportcoupe wel wat hebben!

Patricia_86 schreef:
Ah ik hou van harige koppies en baardjes en uggs aan hun beentjes :-)

Ik vind het ook best een geinig gezicht, maar hoe langer ik dan naar haar kijken hoe maffer ze wordt.

Patricia_86 schreef:
Gefeliciteerd kimberly
En wat goed ingrid weer.mennen.
[ [url=m/zD7wOc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/py5aO9.png]Afbeelding[/url] ]beauty 2 x 2e van de klasse enkelspan (klasse B M en Z bij elkaar) 188 en 188.5 punten
Caya 177 en 176 punten

Knap gereden!

Frummels schreef:
IngridM schreef:

:(:) :(:) :* :* dikke knuffel

:(:) :(:) :(:)
Ik heb je niet op facebook, maar ik neem aan dat het echt klote nieuws is gezien de reacties..

Hier ook niet de beste dag..
Kreeg enkele appjes van stalgenoten dat ze continu lag en rolde. Nu baarde ik me niet direct zorgen aangezien ze sowieso vaak ligt en graag rolt. Maar toen de appjes over niet willen lopen en continu richting buik kijken/happen volgde heb ik direct de dierenarts gebeld. Vorig jaar januari al een paard moeten laten gaan door koliek, daar neem ik 0 risico meer mee. -O-
Gelukkig lijkt het vooralsnog mee te vallen, darmgeluiden waren goed, hart was 44 slagen per minuut. Enkel iets gas links. Mogelijk had ze ook last van haar veulen. Voor de zekerheid buscopan en ze heeft goed gemest en heeft niet meer de neiging extreem veel te liggen.

Maar dat kostte me toch weer 10 jaar van mijn leven.. Vraag me af hoeveel jaar ik nog over heb..

Afbeelding

Ik ga proberen actiever mee te doen, afgelopen weken tentamens en overall erg druk. Soms dus wat lastig. Ik lees ondertussen wel stil mee. :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 04:03

Bedankt iedereen. Het is ondertussen kwart voor 3 en kan niet meer slapen. Heb 2 uurtjes geslapen. Helaas voel ik me ook nog eens niet lekker met veel keelpijn en heb ik morgen nog een erg drukke werkdag voor de boeg. Maar vooruit dat komt wel goed.

Alf daarentegen, ik weet het niet hoor. Het wordt nu wel erg veel allemaal. Wat een ellende voor mijn kleine mannetje.

Sakvis, begrijpelijke vraag :-) Vanaf eerste veearts bezoek hebben we gedacht dat er nog iets speelde naast de peesblessures omdat hij bij uitverdoven van die gebieden heel wisselend kreupel bleef. Was alleen nog niet echt te traceren. Toen ik 3 weken geleden filmpje maakte van het mennen omdat ik hem niet goed vond lopen zei Franklin dat hij hem achter niet 100% vond. Vandaag was er niet heel veel te zien maar arts stelde voor voor de zekerheid een foto te maken. Welja joh, ik ben er nu toch, doe maar voor de zekerheid.
En toen kwam hij ons halen met de woorden "het valt niet mee" en bleek er een botcyste te zitten.

Prognose is niet heel positief. Toevallig had hij 4 maanden geleden al een Tildren infuus gehad. Het is een cyste met open kanaal wat ook niet gunstig is.

Hij heeft na de foto's nog verder onderzocht op schade maar dat viel mee. Het is een forse cyste met forse kraakbeen schade.

Zijn pezen waren gelukkig heel mooi dus ik mag verder opbouwen. Iets meer draven met galop erbij.

Het probleem met de cyste is dat het de ene dag pijn kan doen en de andere dag niet. Lastig dus.....

Hij adviseert toch om door te gaan met opbouwen en dan zien we over 3 weken verder. Ik moet dan filmpje opsturen en overleggen. Als Alf dan weer slechter loopt is het klaar met mennen etc. En dan is de vraag "wat dan" Een operatie is een optie maar geeft geen garanties. In Engelse artikelen heb ik percentages gezien van 40-60%. Dat is niet heel veel. Bovendien gaat dat ook nog eens erg veel geld kosten. Alternatief is waarschijnlijk een leven als grasmaaier/ mogelijk nog recreatie??(weet ik nog niet precies).

Ik voel me compleet uitgeput, ben leeg en weet het even allemaal niet meer. Zo veel ellende gehad nu al dik 2 jaar. Alles en dan echt alles doe ik voor mijn ventje, niets is te gek maar het mag gewoon niet lijkt wel.

Bovendien blijkt hij Equine Asthma te hebben. Al zo lang hoest hij met aandraven, variërend van 1 tot 7 X. Heb daar al eens naar laten kijken maar arts hoorde niets in longen en zei "geen probleem hoor"
Bleef me al die tijd niet lekker zitten dus nog maar keer hier gevraagd en dat is dus wel een probleem. Zie je .......
Die arts die zei dat het geen probleem was, was overigens dezelfde als die zei dat Alf cushing en nierproblemen had terwijl dat niet zo was. Je begrijpt; die hoeft niet meer aan Alf te komen :-(

Anyway, prednisolon of puffers. 1e wil ik niet dus als Alf goed blijft gaan we voor het 2e. Nadeel daarvan; kan niet meer starten want het valt onder de doping lijst.
Maar jullie zullen begrijpen dat niet mogen starten even onderaan mijn lijstje staat......

Sorry voor het lange verhaal.

Ik ga nog maar een poging doen, is nu 3 uur en om 6 uur gaat de wekker al........

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 08:22

Kan me voorstellen dat het je zo raakt. Zo veel ellende achter elkaar. :(:) Arme Alf en arme jij! Heb je nog een beetje kunnen slapen?