Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
TinkerTreas schreef:Ze zijn gecheckt op luis, maar ik denk dat ik ze toch voor de zekerheid ga behandelen.
Bloedluis zal het niet zijn, want we hebben geen kippen op stal.
MaritB schreef:Ik heb trouwens ook geen enkele issue met scheren.
Ik ging week later mijn eigen pony opnieuw scheren en die vond dat lang de manenkam wel erg lekker kriebelen.. )
_Elaine_ schreef:Ik zou willen dat Tango gewoon een goed werkende wintervacht krijgt, maar helaas krijgt hij ipv een normale vacht een mega dikke kortere vacht, haren kan hij niet overeind zetten, en de huid verstikt. Dus heb helaas geen andere keus dan scheren.
Nico is dit jaar voor het eerst ook kaal in de winter gegaan omdat hij eind van het zomerseizoen allemaal bultjes had met korsten (allergische reactie) en die moest kort in het haar blijven van de da zodat dat allemaal goed kon genezen.
Jeuk kan zo veel oorzaken hebben. Echt lastig bepalen altijd waar het vandaan komt en wat te doen.
Kiekeboefje schreef:Greendragon oef dat vind ik erg koud hoor!! Je haalt hun hele vacht weg met scheren hè. Ik weet niet waar je woont, maar afgelopen nacht was het hier in Groningen tussen de 0 en -2 graden. Mijn geschoren pony leg ik dan zeker 300-400 gram op. Hij is zeker geen koukleum!