[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaWitch

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 19:18

Ik zal eerst veel recht beginnen, langzaam opbouwen, conditie krijgen & kijken hoe het gaat... misschien wat losse buig oefeningen doen...

Ik durf er niet veel ober te zeggen

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 19:24

Wedstrijd ging goed! Dressuur ging netjes, wel wat foutjes van mij. Middendraf sprong hij aan in galop omdat ik hem net te veel voorwaarts dreef. En van hand veranderen leken we een beetje dronken :'). Switch heeft het heel netjes gedaan, en voor een B proef was het echt prima. Alleen had ik weer de mazzel dat ik de jury had die ik laatst in Heeten ook had. Deelt de punten niet graag uit. Dus 177, en als nog een 2e prijs. Bon voor Subli voer altijd goed :D.

Vaardigheid ging echt heel netjes. Heb nu thuis weer een paar keer geoefend en merk het toch wel. Eerder gingen we nog wel eens slingerend door de poorten, ging nu al een stuk beter. Foutloos en binnen de tijd. En de barage ook foutloos en binnen de tijd. Dus twee winstpunten mee naar huis :D.

Ziet er netjes uit Patricia :)). Vind ze alleen wel reuze. Je hebt zon manier om zulke knotten met lange manen te maken. Vlecht ook met naald en draad maar vind toch wel fijn als de manen dan wat korter zijn.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 19:44

Gave knotten Patricia.

Gefeliciteerd met de tweede plaats Patty. Jammer van de punten maar sommige jury's punten inderdaad gewoon niet zo hoog. Je eigen tevreden gevoel telt ook :) Super van je vaardigheid!

Ik heb vanavond alvast de vlechten gemaakt en morgen ochtend even snel opknotten. De vlechten waren alleen niet zo goed gelukt dus denk dat ik het morgen ochtend overnieuw mag doen. Dat wordt dus nog eerder dan 7 uur op stal zijn mehhh :')

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 19:57

Ik zou ook veel.rechtuit laten lopen en rustig opbouwen.

Gefeliciteerd met je tweede plaats.

Ik vlecht indd altijd met de lange manen manier. Ze zijn indd groot. Maar zijn ook mega manen vond ze wel mooi gelukt!

Succes morgen ook met wedstrijd

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:05

Susanne schreef:
Gave knotten Patricia.

Gefeliciteerd met de tweede plaats Patty. Jammer van de punten maar sommige jury's punten inderdaad gewoon niet zo hoog. Je eigen tevreden gevoel telt ook :) Super van je vaardigheid!

Ik heb vanavond alvast de vlechten gemaakt en morgen ochtend even snel opknotten. De vlechten waren alleen niet zo goed gelukt dus denk dat ik het morgen ochtend overnieuw mag doen. Dat wordt dus nog eerder dan 7 uur op stal zijn mehhh :')

Vind ik ook! Switch doet altijd zo z'n best :). Deze week maar weinig kunnen rijden en dan nu gewoon weer mee en lekker rijden. Heerlijk zo'n pony <3. Dan maken die 177 me niet zoveel uit. Ben allang blij dat weer we lekker kunnen rijden naar die blessures.

Succes morgen! Rij je dressuur en vaardigheid?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:16

Die zijn netjes geknipt krijg ik zelfs niet eens voor elkaar. Succes morgen patricia

@patty zolang ze hun best doen maken de punten niets uit. Wel netjes en helemaal na alle blessures snap dat heel trots bent

En de oudere pony veel rechtuit en dan pas voltes. Maar weet niet of het patella luxatie is of het hoger weg komt. Maar zou rustig opbouwen met alles

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 00:42

Suus, succes morgen.

Patty, gefeliciteerd!

Patricia, mooie knotten!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 09:44

Kiekeboefje schreef:
Donnie heeft aan haar rechter voorvoet aan de kroonraad een wondje zitten wat maar niet wil helen.. :( ik merk ook dat dit openspringt wanneer zij plat door de bocht door het weiland scheurt. Dit is best vaak! :') Ze staat nu even aan de stick zodat ze zich niet zo druk maakt. Vind ze ook prima gelukkig!

Ik ga trouwens binnenkort meedoen aan de Ruiter Inspiratiedag in de manege HJC in Tolbert. Donja en ik nemen deel aan de Natural Horsemanship! Ik ben heel erg benieuwd en heb er zin in! +:)+

Balen een wondje op die plek, dat heelt ook wel slecht altijd.
Het klinkt wel heel erg leuk die dag. Wanneer is dat?

Susanne schreef:
Gisterochtend is er een veulentje geboren op stal, zo schattig <3

Noh <3 Ik ben van plan om mijn grotere merrie dit jaar ook te laten dekken.
Maar toch ben ik heel blij dat Jimmy een ruin is haha, Spinner is ook wel ECHT een merrie :')

Patty14 schreef:
Veulens zijn zo leuk <3. Bij ons hebben er al 2 op stal en moeten er nog 3 geboren worden. Ook hebben ze opfok, te leuk dat jonge spul :))

Vanmorgen weer op wedstrijd geweest met Switchie. Nu lekker op de bank en niks meer doen :D

Fijn dat de wedstrijd goed ging! Jammer dat de punten een beetje tegenvielen, maar je eigen gevoel is wel belangrijker.

Patricia_86 schreef:
Ben wel benieuwd naar de veulens fotospam[ [url=m/cPnfGh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uOHm0o.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik vandaag Hulp gehad met vlechten. Caya haar 9 jarige ruitertje

Jeetje wat mooi geknot zeg. Ik vind het heerlijk om die jonge kids bezig te zien. Ik wou dat ik een klein ruitertje voor jimmy had.

Over de pony durf ik niet veel te zeggen Lillian_. Ik ben gelukkig niet bekend met beenproblemen bij paarden.Bij de honden daarentegen -O-

Veel plezier met je wedstrijd vandaag Susanne! Ik ben benieuwd naar foto's of filmpjes.

Ik ben gisteren ook op wedstrijd geweest met de honden :) Helaas zelf onderuit gegaan in het parcours, dus nu met het pootje omhoog :')

Jimmy was zo knap vanmorgen <3 Hij is natuurlijk nog totaal onbespierd, maar ik ben benieuwd hoe hij er over een half jaartje uit ziet!

Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 10:17

Wauw ook al eentje met mega lange manen! En voorpluk waar ik een moord zou voor doen voor Pip :wow:

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 10:22

Mira283 schreef:
Wauw ook al eentje met mega lange manen! En voorpluk waar ik een moord zou voor doen voor Pip :wow:

Die voorpluk is wel knap lastig met slobber voeren :') :')
Laatst bijgewerkt door mirriejj op 23-04-17 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 10:43

Servetje :')

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:24

Slabbertje voor komt helemaal goed! Kin je trouwens wel een mooie eenhoorn van maken! :')

Die Ruiter Inspiratiedag is op 7 mei, heb er zo'n zin in! Net Donja gepoetst met jong gezelschap, meisje van ik denk rond de 5 jaar ging mij meehelpen. Mijn kleine ondeugende drukke stuiterb veranderde in een echt kinderpony! <3 was zo lief om te zien. Het meisje zet Donja ook echt op haar plek als ze iets deed dat 'niet mocht'. Die goedzak liet alles gewoon toe. Moest ik eens proberen zeg.... :P

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:11

Schattig zijn ze dan met kinderen dan. Voelen ze zo goed aan. Pip net zo, kinderen, mensen in een rolstoelen bejaarden. Dan zie je hem veranderen

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 18:23

Jaloers op die manen
Ik wedstrijd gehad
Faya vond de bakrand erg eng en ging tegen haar zus aan hangen. Caya daardoor weer tegen faya aanhangen.

Fijn dat Dunja zo.n fijne kinderpony is!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:05

Jammer ja Patricia! Volgende keer beter :)

Ik was vanmiddag even bij een goede vriendin van me. Heeft ook een shetlandmerrie van 25, erg dicht in de vacht en zweten... arm beest. Loopt tussen het jongvee dus ziet er ook niet zo lekker uit. Volgende week maar even onder handen nemen en lekker met andere pony het land in. Dit is ook geen doen voor haar :(

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:20

Wauw knappe Jimmy! Indd mooie voorpluk.
Voorpluk onder de slobber is heel herkenbaar :'). Heb die van Switch eigenlijk altijd in een vlecht.

Jammer Patricia!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:34

Afbeelding
Afbeelding
Nog even foto spam lintjes vond Faya dan weer niet eng

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:35

Kiekeboefje schreef:
Jammer ja Patricia! Volgende keer beter :)

Ik was vanmiddag even bij een goede vriendin van me. Heeft ook een shetlandmerrie van 25, erg dicht in de vacht en zweten... arm beest. Loopt tussen het jongvee dus ziet er ook niet zo lekker uit. Volgende week maar even onder handen nemen en lekker met andere pony het land in. Dit is ook geen doen voor haar :(

Kan je niet een stukje scheren? Dat ze wat warmte kwijt kan?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:53

Ja dat denk ik ook, of ik scheer helemaal en dan voor een paar weekjes 100-150 gram dekentje op. :) ik ga het van de week even bekijken. Jullie krijgen het resultaat wel te zien

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 23:50

Veulens zijn zo leuk!

Die knotten zien er mooi uit! Ik kan dat niet.

Patty: Fijn dat het goed ging!

Jammer Patricia

Kiekeboefje: A arm paardje

Met Arie gaat het gelukkig al een stuk beter! Ik ben nu bezig met vertrouwen krijgen

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:07

Happy b-day Youri :D

Jimmy ziet er goed uit! Knapperd! Netjes op gewicht ook.

Kiekeboefje, scheren zou inderdaad misschien wel fijn zijn voor die pony. Vind het altijd zo sneu als oudere pony's hun vacht slecht kwijtraken en het de halve zomer veel te warm hebben.

Gister gestart in Lisse. Fijn kunnen rijden op wat schrik-momentjes van Willem na (een héél eng trappetje in de hoek). Er zit meer in dan hij liet zien maar wel een tevreden gevoel. Beide proeven eerste prijs (186,5 & 190) :)F En als klap op de vuurpijl stonden Ayla en haar vriend ineens te kijken :D

Afbeelding

Afbeelding

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:11

Gefeliciteerd Youri! *\o/*

Ja daarom, is ook echt een oudje en het is haar aan te zien. Hoop dat ze er van opknapt.

Gefeliciteerd Susanne! Mooie punten, en een knappe Willem! :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:20

Gefeliciteerd Youri!

Netjes hoor Susanne :)). Leuk dat Ayla kwam kijken.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:42

Gefeliciteerd youri!
Afbeelding

Zo blond ik had Ayla niet herkend zonder pony

Jou wel met Willem. Dat trappetje is ook heel erg eng. Die at Shetlanders op.

Ik was gisteren al niet lekker en heb koorts en keelpijn. Kan bijna niet slikken. Dus bel net huisarts waar ik normaal echt nooit kom. Is hij op vakantie en de vervanger neemt alleen spoed aan. Dus moest maar ibuprofen en ijsjes eten. Ze zeiden dat het 10 dagen duurd en het heerst.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:43

Ja daar hadden jouwe ook last van :+ Beterschap!