NMPRS hengstenkeuring 6 april 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Meavey

Re: NMPRS hengstenkeuring 6 april 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 20:50

En anders nakeuring? Ziekte van jou lijkt me ook een goede reden.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:46

Zal ik de DA vragen om een briefje? :D :D
Maar ik denk dat het voor het nmprs logisch is als ze zeggen vraag iemand voor het voorbrengen.
Het is op zich geen probleem om iemand anders te laten voorbrengen maar dan zit ik met AOTE regels en ik wil Tibbs dit jaar nog in de AOTE showen.

Het komt gewoon slecht uit en ook onverwacht en helaas niet iets wat snel opgelost is :\

Tibbs is gelukkig al geschoren en hij loopt lekker op de wei dus wat dat betreft maakt het niet uit als ik zelf weinig kan. Alleen vrijdags even wassen en dan is ie er wel klaar voor ;)
Alleen hardlopen zaterdags zal even doorbijten zijn :')

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:49

Oow, je gaat hem nog AOTE showen! :D
Dan begrijp ik het zeker dat je hem zelf wilt voorbrengen!
Hoe komt het dat je hem nog eens gaat showen ?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:00

Daar zit ik al een tijd over na te denken, vooral omdat hij in 2010 toen ik hem een paar keer geshowd heb, halverwege moest afhaken door ziekte en hij nu gewoon super in zijn vel zit.
Iets té goed op het moment en daardoor is hij nu tijdens het dekseizoen wat moeilijk in conditie te houden maar als het gras straks groeit zal hij wel bij trekken.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:21

Volgens mij gelden die regels niet voor de keuringen. Weet het niet zeker maar we hebben het er wel eens over gehad. En volgens mij mag iemand anders hem wel voorbrengen. Voor de zekerheid roos even vragen. Zij heeft het destijds uitgezocht.

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:49

Ik dacht dat er geen uitzonderingen zijn op die regels, maar ben niet zeker hoor!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:33

Er was wel een uitzondering voor de nederlandse keuring, iig voor handlers. Maar ik ga geen risico nemen met regeltjes, weet nu al welke mensen dat zullen gaan gebruiken met de amha shows :n
Kan altijd nog struikelen, Tibbs los laten en dat de jury dan zijn draf maar bekijkt :')

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:35

+1 Als ie dan gaat showen is dat een optie :') Mogen anderen hem wel vangen of moeten we dan wachten tot jij weer omhoog gekrabbeld bent? Aan de ene kant snap ik het wel van het ICAMH maar aan de andere kant is het wel erg lastig. Mag je vader hem niet voorbrengen? Of is dat al in strijd met de regels

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:39

Vangen mag wel, dat is een noodgeval :P
Ja m'n vader mag wel voorbrengen maar die past thuis op, heb dan waarschijnlijk nog een merrie op knappen staan, die is dat weekend uitgerekend.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:40

Balen, hopen dat ze of ervoor of ruim erna gaat. Dan zit je ten minste niet te stressen als ze melk staat te spuiten.

rose68

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:21

Dit is geen icamh regel, dit staat in het AMHA rulebook. Ook al zou de icamh dit door de vingers zien, dan kan ze gewoon gediskwalificeerd worden als iemand protest indiend. Dus geen icamh regel maar AMHA regels. Die gelden voor alle approved AMHA shows over de wereld. Als je aote wilt starten geld dat dus voor het hele jaar en voor elke handeling die je doet met je aote paard. Dus ook voor andere niet approved shows en keuringen. De concurrentie slaapt echt niet is vaak genoeg gebleken.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:50

Is de nakeuring dan geen optie Marije ? Dan heb je iets meer tijd, eigen gezondheid lijkt mij toch ook wel belangrijk. Regels zijn er niet voor niks, als je AOTE wilt starten dan weet je dat daar halen en ogen aan zitten, dat hoort nou eenmaal bij de AMHA organisatie. Wel onhandig in zo'n situatie maar denk dat de AOTE belangrijker is voor Marije dan de hk van het NMPRS.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:20

Probleem opgelost *\o/*
Met de uitzondering van voorbrengers/amateur status bij een stamboekkeuring in gedachten heb ik de AMHA gemaild en bevestiging op de email dat een andere amateur het voorbrengen mag doen. Kan ik gewoon zelf opstellen en daarna wisselen met de aanjager voor het loopwerk.
Dus Tibbs kan gewoon mee en ik luister *een beetje* naar doc door toch rustig aan te doen O:)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:35

Mooi geregeld Marije *\o/*

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:40

fijn geregeld marije :D

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:58

Heeft iemand ook de parelli longeerhulp van Mini Horse Shop? Paste het op jullie kleintjes en hoe moet je het bevestigen aan het bit? Er hangen ook ringen aan maar wat moet je daarmee? Haha ben echt een leek op dat gebied..

Ook heb ik het Avulon leren halster binnen en heb alles op zn kleinst gedaan. Maar denk nog steeds dat het dan te groot is... (paardje waar het voor is komt pas vrijdag). Heeft iemand dit halster ook voor zijn mini? Ben echt benieuwd of het past op een mini van 85 cm.... Het oogt erg lang, denk dat de neusriem echt onder dr neus dan hangt haha.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:05

Manon_S schreef:
Heeft iemand ook de parelli longeerhulp van Mini Horse Shop? Paste het op jullie kleintjes en hoe moet je het bevestigen aan het bit? Er hangen ook ringen aan maar wat moet je daarmee? Haha ben echt een leek op dat gebied..

Ik heb er een voor mn hengstje van 86cm en bevalt prima! :j
Je legt hem over de schoft, beide uiteinden gaan tussen de benen door richting bit.
Je kan de uiteinden door de bit ringen halen en terug klippen aan de ringen zo kan je hem stellen qua lengte etc. :)
Ik heb hem 2x d'r door zeg maar dus door het bit, naar de ringen erdoor heen en dan weer aan het bit. Volg je me nog? :+

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:15

Oooh nu snap ik em haha. Heb je er ook een foto van?
Ik had het blauwe gedeelte al op zn kortse gedaan en alsnog dacht ik wat een lang touw :p .
Maar nu snap ik het haha. Dus gewoon door de bitringen halen en door de ringen van het touw en dan weer naar het bit om het daar vast te klikken.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:19

Manon_S schreef:
Oooh nu snap ik em haha. Heb je er ook een foto van?
Ik had het blauwe gedeelte al op zn kortse gedaan en alsnog dacht ik wat een lang touw :p .
Maar nu snap ik het haha. Dus gewoon door de bitringen halen en door de ringen van het touw en dan weer naar het bit om het daar vast te klikken.

Ja afhankelijk van hoe kort of lang je hem wil hebben lopen zeg maar.. :j
Ik had persoonlijk het laatste stukje touw (blauwe) een stukje korter willen hebben, dan had ik hem niet dubbel heen en terug hoeven doen. Maar goed, dit werkt ook prima. Paardjes kleiner dan 86cm heb ik er maar 1 en de rest is groter dus die passen hem perfect verder.

Nee heb er geen foto van, zal ff kijken of ik die voor je kan maken. Morgen train ik Sueno aangespannen maar kan daarna op stal (mits het niet te koud is ivm stilstaan zonder deken en geschoren) wel even kijken of ik een foto kan maken voor je.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:30

Okee top dankjewel! Dan heb ik er een beeld bij en"weet ik zeker dat ik het goed bevestig :) .
Alleen mevrouw moet eerst nog wennen aan het bit dus voorlopig krijgt ze de longeerhulp nog niet om.
Hoe hebben jullie ze laten wennen aan het bit? Er gewoon mee wandelen zodat ze aan de druk/spanning kan wennen enzo? :)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:39

Hoofdstel met bit om, daar halster over heen en met halster wandelen, kunnen ze zelf even kijken wat dat ijzer nu eigenlijk is. Daarna gewoon aan het bit gaan wandelen en daarna gewoon ermee gaan longeren.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:47

Ik heb niet de longeerhulp, maak het zelf van 2 halstertouwen :) Heb er wel naar gekeken, maar vond ook een doe het zelf ervan :P

Pff ik denk ik ga Jet longeren is de grond nog steeds kei hard bevroren :( dus ben maar snel voor het donker een eindje gaan fietsen alleen krijgt hij echt de zomer in zijn bol en dat betekend dus dat hij zo'n 3x op zijn achterbenen stond en ik in een ruk stil stond met men fiets :P

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:55

Dankje Josca! Dat is idd een goed idee :D .
Haha vind je dat niet eng Rowan? Zou bang zijn dat ik op mn bek ga als ze er ineens vandoor schieten :+ .

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:06

In de ochtend is hier ook alles keihard bevroren maar in de loop van de middag met dat zonnetje weer dooi.
We houden onze bak goed los dmv slepen (ook door Sueno haha) en daardoor kan ik smiddags gewoon longeren of aangespannen rijden in de bak. :)
Maar van mij mag de temp ook wel omhoog hoor! Of de wind weg! Brrr

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:15

Manon: Met Jet af en toe wel aangezien hij zo flink is en vandaag voor het eerst alleen aan het halster omdat hij met bit vertikt om te lopen en ik me daarna kapot zweet in plaats van hij :P

Ja ik heb gewoon kale weide zeg maar waar ik train en hij was echt goed hard nog... Dusja dan maar fietsen.. Baal er wel enorm van, was zo goed bezig met hem :(