35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:50

principal schreef:
Bix, nee gewoon in een woonwijk, eigenlijk altijd wel wind daar, open hoek.

Toydoll, wat kan ik anders geven dat ie toch vitamine krijgt? Een koek, of af en toe vitamine spuit. ik zag dat de liksteen ook op was, dus moet daar weer 1 van kopen.

Vandaag heb ik niet zien schuren, Rio stond stuk kalmer. En deken zat nog goed om. As week weer uurtje op wei, proberen te kijken hoe die ervan af komt. Laten we hopen dat de deken helpt voor hem.

Ik moet ook overstappen naar ander hooi, denk deels ook niet goed, heb namelijk heel fijne hooi, echt super lekker, ze eten het zo weg. Dus op zoek naar langstengellig hooi.

Ik zou me toch eens verdiepen in die dieetmix, vitamine en mineralen en weinig suikers en geen melasse. Mijn pony staat flink in het werk, en krijgt 2 x daags een handje.

Tolbergfan

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:52

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 20:24

Principal; als je zonder suikers wilt zou ik echt geen koeken geven; die zitten zo ongelofelijk boordevol suikers!
Het voer van subli ken ik niet maar je kunt ook kijken naar een vitaminen-en mineralen supplement. Dat zijn kleine brokjes, en hoeven ze maar ongeveer 20-50 gram per dag van. Bijvoorbeeld Marstall Force.

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:36

Net lekker gefietst met Pink. Superleuk om te doen, maar toch altijd wel wat spannend. Ik zie altijd doemscenario's voor me...

Ulfeino, gefeliciteerd met je nieuwe tuig! Zilco is echt fijn. Zou ook zeker voor veiligheidslichtogen gaan.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:40

Ik ken dat Bix, die van mij heeft een keer abrupt geremd voor een grasspriet. En daar lag ik. Tijd niet gedaan, en sindskort weer opgepakt, en nu gaat het goed. Wel erg leuk fietsen met je pony!

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:44

Ik moet hem echt tegenhouden, of flink doorfietsen..want anders trekt hij mij vooruit. Maar hij geniet wel. Oortjes erop, lekker rondkijken en gaan :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 20:44

haha ik fiets ook met Alf en tot nu toe doet hij alles braaf, maar ooit beland ik vast in de sloot. Weggetjes hier heeeeeeel smal hahahaha

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:56

IngridM schreef:
Principal; als je zonder suikers wilt zou ik echt geen koeken geven; die zitten zo ongelofelijk boordevol suikers!
Het voer van subli ken ik niet maar je kunt ook kijken naar een vitaminen-en mineralen supplement. Dat zijn kleine brokjes, en hoeven ze maar ongeveer 20-50 gram per dag van. Bijvoorbeeld Marstall Force.

Force voer ik ook. Verder alleen hooi en gras.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 07:07

Fietsen met de paardjes doe ik niet. Ik ben daar een veel te onzekere fietser voor, bovendien ben ik klein en kom ik niet direct met de voeten aan de grond. maar het lijkt me wél erg leuk om te doen!

Wij voeren nu hooi, gras en muesli. Vraag me niet welk merk, dat weet ik niet. Maar we gaan, als de muesli op is, over op vitaminebrok voor sobere paardjes als supplement. Dat duurt nog even, dus daar denken we nog niet over na.

Gisteren menclub gehad. Oefenen voor de open dag as zondag. Viertal rijden (de bontjes lopen voor spek-en-bonen mee) en daarna nog lekker spetteren voor diegenen die wilden. Sieb deed uiteraard mee, voor Abby zou dat te veel zijn geweest, dus toen ze uitgespannen was zijn we nog even gaan kijken.
(Abby -zwart+ - loopt voor het vierwielertje en Sieb -bont- voor de gegalvaniseerde tweewieler)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:57

Kanniet: wat leuk om menles te hebben met meerdere pony's, volgens mij wordt hier in de buurt alleen maar met overwegend Friezen gemend en daar zie ik me nog niet gelijk tussen hobbelen met mijn pukje :)
Vind het altijd zo leuk om foto's van jullie te bekijken, dan krijg je altijd echt een beeld van wat er wordt verteld, net of ben je er even bij :)

Ben erg blij met mijn Zilco tuig, het heeft een mooie glans en staat haar mooi, mijn tweewieler heeft een zwarte poedercoating ipv zwarte autolak, poedercoating is sterker en heeft een iets bescheidener glans, denk dat het een mooi geheel zal worden, al 1 week voorbij nog 11 te gaan :)
Baal eigenlijk wel een beetje van mezelf dat ik niet wat eerder heb besteld dan had ik de hele zomer lekker met haar kunnen rijden, nu wordt het pas september, nou ja eigen schuld dat heb je als je "net ût de rie komme kenne" :)

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:01

Wat een mooie foto's hierboven, van een enthausiast groepje menners. Erg leuk zo een inkijkje in jullie les te mogen hebben. En veel plezier en succes met de open dag!

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:04

Hihi, ja, het is idd heel erg luk, zo'n groepje. Mannen en vrouwen en op twee na allemaal 35+

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:14

Oooh wat heerlijk die menles!! Ik ben jaloers! Dat wil ik ook zo graag!

Ulfeino: ik vind het zilco ook heel mooi! Denk inderdaad dat het goed staat met je wagentje straks. Wat duurt wachten lang he?!

Ik zit er vandaag helaas helemaal doorheen.
Ben echt in staat om nu alles qua paardenhobby op marktplaats te zetten en er lekker mee te kappen Het geeft mij al jaren geen voldoening meer en het lijkt alleen maar erger te worden :(

Het enige wat ik echt leuk vind is fietsen, knuffelen en tutten met Kyano, en zit dus heel sterk te denken de rest op te geven.

Ik lijk alleen maar pony's te kunnen verpesten en ben zo ontzettend angstig geworden.
Eerst Taz, die mij heel leuk leek, ik dacht lekker buitenritjes onder het zadel en ook voor de koets, maar die bleek bij mij alleen te kunnen steigeren en als ik er wat tegen deed ging die bokken en daar wordt ik toch zo bang van. Dus durfde ik hem niet aan te pakken en werd het alleen maar erger. Buiten was ie wel braver maar aangezien ik zo bang van hem was geworden als ik erop zat was de lol er voor mij totaal af...
Gelukkig kon ik die nog goed 'herplaatsen' als menpony en heeft hij het ondertussen heel goed.

Nu Spook dan, mijn droom lekker met hondje het bos in, genieten....
Spookje sowieso al doodsbang voor hondje als die meeloopt met de wagen. Dus hondje al thuis gelaten elke keer, dat zit me al niet lekker, maar goed, geef het tijd. En nou wordt die ook stront vervelend.... Ik durf daar nu ook niets meer mee. Ik verpest ze allemaal met mijn angst.....

Mijn rijpony Flower, die ik 2 jaar geleden heb weggegeven, daar heb ik nog het meest spijt van. Daar kon ik alles mee...... Ik ben altijd wel een scheitluis geweest maar met Flower merkte ik dat niet vanwege het oneindige vertrouwen dat we in elkaar hadden... Correctie, hebben, ik rij haar heel afentoe nog wel eens....

Dus ja, als iemand een mini zoekt met sulky en tuig, een trailer of een pony marathon wagen (die is idd veelste zwaar voor een mini, ik las die vraag ergens), ik sta overal open voor.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:44

Och jeetje Toydoll wat verdrietig, toch kan ik je frustratie en onmacht heel goed begrijpen, zo voelde ik me toen ik besloot te stoppen met rijden en mijn paard te verkopen.
Ik had toen ook het gevoel dat ik alle paarden waar ik op zou stappen verpeste met mijn angst, bij mij was het angst om te vallen.

Is het ook een stukje uitproberen van Spook?
Misschien kun je hem nog eens een paar keer laten rijden door iemand anders die hem de baas kan zijn en het hem misschien af kan leren?

In ieder geval sterkte :(:)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:51

Ohh toydoll ik herken je verhaal zo..... :(:)
Na de geboorte van mijn zoontje (13 jaar geleden) werd ik bang, banger, bangst. Ik heb jaren met angst gereden en uiteindelijk gestopt door m'n angst. Na een paar jaar had een vriendin van mij een pony die ze weg wilde doen want die pony was niet te vertrouwen in de kinder lessen en stond Nu alleen maar geld te kosten. Na overleg met m'n man mocht ik haar hebben. Ik heb bewust nooit gereden waar m'n vriendin bij was aangezien ze vertelde dat de pony niet de makkelijkste was onder het zadel. Toen ze bij mij op stal kwam kon ik opstappen en wegrijden, nooit wat aan de hand geweest. Ik kan je vertellen, het was heerlijk om zonder angst te rijden! Helaas heb ik vanwege mijn werk Haar weg moeten doen omdat ik er simpelweg geen tijd meer voor had om haar elke dag te rijden (iets wat ze zeker wel nodig had)
Nu heb ik na 1 jaar m'n mini en als die met d'r oren naar achteren naast me komt staan als ik het land uitmest, voel ik me weer dat kleine meisje van toen... geïntimideerd..... nu is het maar een kleintje en wil ik me (nog) niet laten kennen, maar de angst begint wel weer te komen. Ik ga 5 juli naar een workshop op de paardenkamp in soest: hoe ga ik om met een opdringerig paard in mijn persoonlijke ruimte. Ik hoop hier wat van op te steken en toe te kunnen passen.
Heel veel sterkte toydoll

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:02

@ Toydoll, Tjah het enige wat ik hierop kan zeggen. Zeker nadat ik je profiel heb gelezen. Je bent besmet met HET paardenvirus, kom je echt niet meer vanaf. Het zal over een paar jaar toch weer gaan kriebelen. Zie fantastische foto's in je profiel, je kunt het met het juiste paard. Zet het even van je af, en doe alleen even dingen waar je je wel zeker bij voel, en de dingen waar de angst bij komt kijken even onder begeleiding of niet. Zodat je het plezier weer terug krijgt, en dat hoeft hem niet perse in het rijden te zitten. Als je fietsen en tutten leuk vind doe dat! Voor alles is een oplossing, uiteindelijk! Soms moet je even stoppen met proberen en gewoon genieten van die dingen die wel goed en leuk gaan. Komt goed!

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:19

In Toydoll, wat naar om te lezen. Maar ook zo herkenbaar. Ook ik ben erg angstig. Mijn eerste menpony, ik kon er mee lezen en schrijven, 80cm slechts.. Van alles mee gedaan, o.a. Epe. Maar hij kon ook zomaar ineens ontploffen voor de sulky. Dan zat ik achter twee maaiende benen, gingen we steeds harder, stuurloos... In oktober zijn we samen tegen een boom aangereden, omdat hij in blinde paniek van het bospad afging en vol de bomen in rende. Pony op z'n kant, sulky op z'n kant, ik lag er ergens 5 meter achter.

Nadien nooit meer helemaal veilig gevoeld. Pony is teruggegaan naar zijn oude eigenaren, sulky en tuig verkocht, trailer verkocht. Ik heb nu alleen nog mijn andere pony'tje. Het leek de juiste beslissing, ik was doodsbenauwd. Maar nu zou ik willen dat ik in ieder geval mijn sulky, tuig en trailer nog had.

Doe alsjeblieft niet iets waar je spijt van krijgt, maar wees wel eerlijk naar jezelf. Veel succes! Het valt niet mee...

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:22

P.s. Volgens mij wonen we redelijk bij elkaar in de buurt? Ik woon tegen Renswoude aan. Als ik je ooit ergens mee kan helpen, mee moet gaan, etc. Laat gerust weten.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:31

Ik ben blij dat ik niet de enigste angsthaas ben hier.
Mijn probleem bij "grote" paarden is dat ik ze niet durf aan te pakken, en daar gaat het bij mij fout.
Kyara durf ik wel aan te pakken, toen die bij het leren longeren mij een keer zou pakken (op me af rennen en gericht slaan), heb ik haar met mijn stem en met een zwieper van de longeerzweep op haar plaats gezet en toen was het klaar ze accepteerde mij als leider en dan is het goed.
Mijn ruin was ze ook altijd de baas, mijn merrie daarentegen pakte haar gelijk en toen wist ze ook haar plaats en heeft ze het nooit weer geprobeerd.
Denk dat heel vaak de rolverdeling het probleem is, daarnaast heb je natuurlijk ook karakters die gewoon moeilijk zijn en waar de één wel mee om kan gaan en een ander niet.

Lastig hoor, hoop echt dat het nog goed komt Toydoll, maar angst is zo'n grote vijand, die je niet zomaar even kwijt raakt.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:10

Thanx voor de input. Idd geen overhaaste beslissingen nemen. Dat kan ik nog wel eens doen maar moet ik ook maar eens afleren.

bix: dank je wel! idd dichtbij, pony's staan in Woudenberg... Morgen komt er gelukkig hulp; hopelijk komt er wat uit.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:40

Goed dat je hulp krijgt Toydoll. Ik ben zelf ook niet zo'n held op de bok, zie vaak beren op de weg, maar ik heb de mazzel dat mijn man nergens om geeft. Ik heb het meeste plezier aan tutten knuffelen, gewoon kijken, opvoeden en verzorgen. Mijn man heeft het meeste plezier aan het mennen en zo hebben we allebei wat. Nu, met Abby en Jazz, krijg ik de smaak van het mennen weer te pakken. Op de grond heb ik geen enkele angst. Sieb is zó stout geweest dat hij iedereen op de nek sprong die in de wei kam. Ik was de enige die nog bij hem in de wei kwam, en dan was ik gewapend met een stok of een zweep. Het was echt een rotbeest. Nu is het de clown van de familie. Heerlijk enthousiast en verzot op het werk voor de koets, echt waar. Kom je met een halster de wei in dan is hij de eerste die met gespitste oortjes het halster claimt en erin probeert te kruipen. Hij springt de trailer op om met ons op avontuur te gaan. Hij valt áltijd positief op in de groep vanwege zijn enthousiasme, en werklust.

Als jonge meid heb ik hier in het dorp steeds de onhandelbare pony's en paarden verkeersmak, zadelmak, kindvriendelijk gemaakt en ingereden. Ik werd gevraagd door de boeren die hun kinderen wilden laten rijden bij de club. Maar toen werd ik moeder en werd ik bang, herkenbaar dus. Nu heb ik eigen zaak en vallen mijn inkomsten gewoon weg als mij iets gebeurd. Dat blijft in je achterhoofd hangen. Maar we tutten gewoon door en genieten volop van ons viertal.

We kennen het dus allemaal, Toydoll, die angst. Gewoon gebruik maken van hulp en het de tijd geven. Niets overhaast doen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:41

Woudenberg is ook dicht bij mij (barneveld) mocht je eens omhoog zitten, geef maar een gil! (Ik kan eventueel naast je pony lopen en jij dan op de bok)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:07

THanx iedereen! Op de grond ben ik ook niet bang te krijgen, maar zet me er niet op (of achter....) Erop ben ik bang om te vallen en in de koets bang om controle kwijt te raken denk ik.

Morgen komt iemand die jarenlang met spook heeft gereden dus die kent hem goed. Ergens hoop ik dat ie bij hem normaal doet, dan ligt het gewoon aan mij. Als hij bij hem ook zo doet, dan heeft hij of pijn, of ik heb hem al enorm verpest in 2 weken....

Maar goed, gelukkig hebben we Kyano nog :) Die is zo ontzettend lief. Mijn hondje is ook gek op Kyano, en zij vertrouwen elkaar ook. Dan loop ik de wei in en zeg ik tegen Dex (hond) waar is Kyano?. Rent ie keihard op hem af en gaat dan voor zijn neus zitten :P Kyano vind alles best wat Dex doet, erop, ernaast.
Alleen in galop naast de fiets moet ik beetje opletten want dan wil Kyano wel spelen met Dex en tja, het hengsten-spelen is toch niet echt geschikt voor hondje van 5 kg :P

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:08

Kanniet: ik kan mij heel goed voorstellen als je eigen baas bent en moeder etc dat je wat voorzichtiger wordt. Mannen hebben dat toch minder vaak he? haha!

Wat fijn dat sieb zo positief is veranderd. Zonde als hij dan zo 'verpest' is geweest he...

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:51

Stiekem zijn we allemaal een beetje hetzelfde :)

En ook leuk dat een stel redelijk in de buurt zitten. Dat vraagt natuurlijk ooit om een meeting :D