[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:24

Weigeren haren mee te pakken kan aan je messen liggen of de afstelling ervan dacht ik? Die hot oil had ik al ergens zien voorbij komen, interessant! Hier overweeg ik ook de moser max 45 voor pony's die slecht uit hun vacht raken dan...

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:38

Wauw Suus! Dat ziet er echt super mooi uit, lekker glanzend velletje. Misschien moet ik dat met Don ook maar proberen.... Dofheid ten top:
Afbeelding

Edit: wou er nog even bij zeggen dat zij op deze foto een lekker bont pandakoppie heeft, dit komt voornamelijk door zwijneharen en die plek die ze had, dit is mooi bijgetrokken nu. Foto is van 1,5 maand geleden.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:56

allemaal scheerkunsten zie ik voorbij komen
Afbeelding mijne dit jaar voor het eerst een hartje. Hoe ouder hoe gekker ;-)

Ik heb net heerlijk gelest met Caya bij Gerald Drenth (http://www.dressuurtrainer.nl/index.html) Caya is zo fijn gaan lopen! We liepen tegen wat dingentjes aan nu we Z oefeningen gingen doen. Hij kotm 1 x per 3 welen bij ons op stal, dus nu elke 3 weken even lessen. er zat in 1 les al zoveel verbetering! Heb wel vaker menles van instructie uit de buurt gehad, maar sloot vaak niet aan bij mijn manier van trainen. Dus nu een onder de man instructeur geprobeerd. Dat ging echt fijn!

Linsey1998

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:04

Fijn Patricia!

Met Toliene gaat het echt top! We trainen door om beter te worden in het M. Ik hoop dat Toliene de komende jaren geen koliek of andere narigheid meer krijgt. Want de komende jaren wil ik graag nog lekker genieten. :) Maar voor nu gaat ze echt super :D

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:24

Ga jij zondag nog Lisse linsey?

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:37

Wat heerlijk Patricia! Dat moet een fijn gevoel zijn zeg!
Leuk ook dat het zo klikt met een instructeur die eigenlijk 'onder de man' lesgeeft.
Les je dan met een groepje?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:42

Sunshinedaan schreef:
Wat heerlijk Patricia! Dat moet een fijn gevoel zijn zeg!
Leuk ook dat het zo klikt met een instructeur die eigenlijk 'onder de man' lesgeeft.
Les je dan met een groepje?

Allemaal om de beurt.hij komt helemaal uit Epe. En is 1 x per 3 weken in Zuid Holland

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:53

Oh dan is het voor hem wel de moeite. Hij komt van best ver :)

En voor jou ook super natuurlijk om een fijne te hebben die je verder op weg helpt *\o/*

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:41

Nee geen Lisse voor mij, wil wat minder starten. Dus start volgende week zondag weer in Benningbroek dressuur & vaardigheid :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 23:12

Nou Jorie heeft luis -O-
Dus vandaar de gekke plekken op zijn rug al, maar daar groeide weer haar op, dus ik dacht 'valt wel wat mee'. Maar nu is zijn hals kaal en ik zag wat zwarts lopen. Dus morgen even een emmer warm sop met sebacil en dan goed insponzen.

@Patricia wat heerlijk zo'n lesje. Ik had weer groepsles vandaag en Alex was me toch een partij pittig. Hij doet nu namelijk op die les na even niks vanwege de hoest. Vanavond afkloppen met twee kleine kuchjes bij de eerste draf, dus hopelijk kan ik hem komende week weer meer in het werk steken. Hij moet ook wel beter worden nu, want we zitten al meer dan een week aan de ventipulmin met hem. Maar het viel zelfs de lesgever op dat die slome van mij heel pittig meedeed :')

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 11:29

Fennadev schreef:
Nou Jorie heeft luis -O-
Dus vandaar de gekke plekken op zijn rug al, maar daar groeide weer haar op, dus ik dacht 'valt wel wat mee'. Maar nu is zijn hals kaal en ik zag wat zwarts lopen. Dus morgen even een emmer warm sop met sebacil en dan goed insponzen.

@Patricia wat heerlijk zo'n lesje. Ik had weer groepsles vandaag en Alex was me toch een partij pittig. Hij doet nu namelijk op die les na even niks vanwege de hoest. Vanavond afkloppen met twee kleine kuchjes bij de eerste draf, dus hopelijk kan ik hem komende week weer meer in het werk steken. Hij moet ook wel beter worden nu, want we zitten al meer dan een week aan de ventipulmin met hem. Maar het viel zelfs de lesgever op dat die slome van mij heel pittig meedeed :')

Hey bah vervelend luis!
Pas op Met de ventapulmin dat je het niet langer als 14 dagen geeft. Mijn pony's hoesten gelukkig niet meer.
Maar heeft ook echt lang geduurd.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:56

Ja ik ga het tot woensdagavond geven. Maar hij is al dusdanig verbeterd dat ik denk dat hij dan al niet meer hoest gelukkig. Verder kucht Jorie nu ook af en toe, dus ik vermoed dat die zijn weerstand ervoor gezorgd heeft dat de luizen konden toeslaan. Pretsnuit:
Afbeelding

En 105 past heel netjes op zijn buik na. Hij is wat te rond voor deze dekens.
Afbeelding

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 17:36

Oh ik vind het juist wel goed passen :P

Fijn Patricia! Leuk dat jullie zo lessen, ken hem verder niet maar klinkt goed!

Ik en de NAF Oil It Well gekocht en meteen geprobeerd. Toen ik Willen zijn knappe vachtje zag dacht ik; dat wil ik ook!
Resultaat is subtiel met dit licht, maar zeker wel te zien. Donja is btw niet echt netjes geschoren maar na de olie wel beter!
Voor:
Afbeelding
Na:
Afbeelding

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 17:38

Is de NAF oil it well niet alleen voor om de ogen en neus etc? Of had ik dat verkeerd begrepen? Donja ziet er wel goed uit, ze is echt veel afgevallen he.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 17:41

Nee ook voor vacht, heb het met een leuke goedkope schoonmaakspons van de action gedaan en het werkte echt super!

Dat is het probleem met scheren ook een beetje... ze heeft echt veels te veel vel rondom haar oksels en buik. Scheren likt bijna niet daar :( maar ze is in omvang bijna 20cm geslonken in vandaag precies een jaar tijd! :D

Ze is gewoon een jaar van mij <3

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:21

Fennadev wat is Jorie schattig! Met dat haar onder zijn kin :+

Ik zie het verschil wel hoor Kiekeboefje. Ze ziet er goed uit!
20cm kleiner in omtrek joh, wat een verschil dan zeg!
Hoe kwam ze zo dik? En hoe heb je haar weer op gezond gewicht gekregen? Netjes hoor :)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:30

Kiekeboefje schreef:
Oh ik vind het juist wel goed passen :P

Fijn Patricia! Leuk dat jullie zo lessen, ken hem verder niet maar klinkt goed!

Ik en de NAF Oil It Well gekocht en meteen geprobeerd. Toen ik Willen zijn knappe vachtje zag dacht ik; dat wil ik ook!
Resultaat is subtiel met dit licht, maar zeker wel te zien. Donja is btw niet echt netjes geschoren maar na de olie wel beter!
Voor:
[ [url=m/YFsVxH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na:
[ [url=m/Qveh3a.jpg]Afbeelding[/url] ]
ziet er goed uit!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:32

Afbeelding
Beauty lekker geoefend voor morgen. Zij en Caya gaan mee naar Lisse.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:42

Oil it well van NAF is wel een heel ander product hoor, die gebruik je om delen van je paard mee te accentueren. En gebruik je niet met een emmer (warm)water, maar 'puur'.

Het is beide olie, maar een ander soort en een ander doel. De ene om te highlighten, de ander ter verzorging/verfrissing.

Maar Donja ziet er wel goed uit, knappe merrie. Ze zit wel lekker in haar velletje zo te zien! Jullie zijn goed bezig.

Leuke foto Patricia, succes morgen!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:57

Patricia, succes alvast voor morgen.

Fenna, heeft Alex niet ook luizen?

En baardjes? Schattig? Ik vind het er altijd onverzorgd uitzien. :=

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:59

Suus, voel je je al iets beter?

Ik had vanochtend een stuiterbal voor de HCA. :):)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 19:01

Haha Mandy exact dat ja _O- Ik vind baardjes, sokken enzo vreselijk onverzorgd staan :))

Nahh helaas niet echt.. ga mijn wedstrijd ook afmelden volgend weekend. Verwacht niet dat ik dan 100% opgeknapt ben.

Haha hyper Max!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 19:13

Jorie staat volledig in de vacht dus die heeft gewoon alles. Bij Alex heb ik het baardje eraf gehaald ook ivm de luizen. Verder heb ik Alex zijn hals en hoofd ook behandelt.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 19:23

Ik zal maar geen fotos van floor plaatsen _O- denk dat jullie hier vanavond nog staan met een scheeraparaat.. := misschien dat ik voor volgend jaar een goeie moser aanschaf. Moet alleen nog even uitzoeken welke.
Zodra het weer warmer word gaat floor nog 1 x helemaal kaal, zal pas rond april worden

Fijn dat Toliene zich goed houd trouwens!

Als Jorie echt luis heeft zou ik hem helemaal kaal scheren en behandelen met sebasil, die luizen wandelen dood leuk naar de andere kant van zijn lichaam als jij aan zijn hals zit. En de neten zitten vast in de haren en gaan niet stuk van een beetje water en zeep (helaas :+ ) eigk zou je al je borstels ook in de Sebacil (of kon dat ook met neocidol?) gooien en regelmatig de dekens vervangen en de oude laten wassen.

Luizen zijn kwalitatief uitermate teleurstellend >;)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 19:27

Ah ik hou van harige koppies en baardjes en uggs aan hun beentjes :-)