[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 20:28

Ja ging best goed, ze is voorwaarts maar toch gewoon lekker relaxt zegmaar. Een fijne combi! Ik ga van de week nog een of twee keer met haar de weg op en dan mag mijn stalgenootje (de eigenaar) zelf lekker aan de slag.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 17:42

Hihi Kjani is inderdaad een boefje Mira.

Euhm foto, die zal ik even maken als ik daar vanavond aan denk haha. Gefeliciteerd met je punten!

Klint goed Suzanne!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:12

lobke wat gaaf stage in frankrijk ik zou proberen om je paardjes te kunnen mee nemen.
en de eusam show is a.s weekend toch?

sammy moest je em niet los laten lopen voor je filmpje?

lieselotte wat een gave foto's van amadeus

timo kiezen trekken is vaak zo gedaan..

teste leuk he nieuwe mobieltjes :') heb hier de eerste dagen ook behoorlijke ruzie gehad er mee..

jelle wat fijn dat t goed ging qua inspannen met t nieuwe bontje

fenna wat fijn dat hij t nu wel braaf deed voor de wagen.

nou hier wezen kijken voor nieuwe trailer bleek ie te klein te zijn voor milk := (betrof een andere veetrailertje)
maar oh ik heb 2 waanzinnig gave veulens gezien, waarvan 1 echt mijn hart had gestolen wat een geweldige bewegingskanonnetje.
als ie toch ooit te koop gaat komen <3 <3

en zaterdag lekker wezen strand crossen was zalig

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:49

Jelle, fijn dat bontje van je vriendin zo goed bevalt!

Fenna gelukkig een brave alex :D

Kjani een boef }> ben heel benieuwd bij wie je stage gaat lopen. C toevallig?

Lekker bezig lot met de wp :j

Heerlijk strandcrossen, staat hier ook nog op de wensenlijst naar zee met de paardjes.

Hier hebben ze een tijdje vakantie gehad omdat we veel aan de weide etc geklust hebben. Track gemaakt bij de grote paarden en de bij de kleintjes twee heuveltjes . ( waren veel kruiwagens zand rijden :') )
Vanaf nu weer stilletjes aan wat oppakken. Het weekend en vandaag lekker gewandeld.
Heb vorige week de rode hca gekocht,helemaal blij mee *\o/* al is het niet zo mijn kleur :P
Nu een plan van aanpak maken voor hulp met het afstellen en om opnieuw met sky te beginnen en mijn angst te overwinnen :o
Mogen de jonkies de kunst af kijken, vind ze nu nog te jong met 3 om te beleren.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:59

komt vast goed met het mennen :D lekker je angst opzij zetten maar doe t gewoon lekker op je eigen tempo

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:57

Als je je wielen en zitje eraf haalt en goed schuurt en auto ral kleur spuitbus heb je hem zo in een ander kleurtje gespoten. :)

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:43

Wat jammer Nathalie, volgende keer beter.

Timo, wat leuk een hca gekocht. Heel veel menplezier! Andere kleur is vast zo gedaan denk ik.

Vandaag Kjani voor het eerst met showtuig (die ik van nathalie gekocht had) gemend. Dat viel vies tegen, hij wou helemaal niet lekker lopen ermee. Wat ook logisch is,het is helemaal geen fijn tuig en ook zeker niet voor dagelijks gebruik geschikt. De broek zit er nog niet aan omdat die nog iets te groot is (gaatjes erbij). Komende weken maar even met dat tuig mennen zodat hij daar een beetje aan kan wennen. Nathalie, ik denk dat je blij moet zijn dat het Milk niet paste, lijkt me echt geen fijn tuig voor dagelijks gebruik en bosritjes etc. Hier een foto van geschoren Kjani die niet zo blij is met zn showtuig. Afbeelding

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:54

Wat is hij een bleekscheet geworden. :D

Romy kijk eens wat ik tegenkom! Sil en Buck in tweespan, was Sil zijn eerste keer
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:14

Dat is met 2 weken wel weer anders denk ik,dan is ie weer een stuk gouder.

Sil is leuk!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:25

Geen kritiek maar mijn idee over het tuig trouwens, ik denk idd dat het meer in de weg zit dan dat je er schik van hebt. Op de foto zie je de losse strengen (ietsjes) en de veel te smalle borst waarmee ik echt serieus zou uitkijken, met een smalle borst heb je meer kans dat het doordrukt/snijd op gewrichten/botten. Meestal gebruiken ze die tuigen op Europese shows en met zo'n jerard gart dat zijn hele lichte wagentjes. Jij hebt een Cavalier toch ? denk dat dat ook meespeelt is een stuk zwaarder, daarbij trekt hij op de foto met het schoftje. :)
Laatst bijgewerkt door LS_fotos op 05-09-16 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:25

Lobkew de borst is veel te smal dit zal niet prettig zijn voor jou pony. (zie het als een spagetti bandje bij een bh cup D dat is ook te dun om prettig te zitten).

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:28

Ik vind je uitspraak echt geniaal Marga. :') Mag die in een [quote] in het volgende topic. :')
'Zie het als een spagetti bandje, bij een BH cup D' :') :D :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:36

Hahaha geniale vergelijking :')

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:40

Als je het vergelijkt: Een pony trekt de kar met de borst
Wij trekken onze borst met onze schouder...

Haha sorry ik ben melig. Ik vind de vergelijking echt zo geniaal. :))

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:43

Trekken onze borst >;) Hoop van niet lol

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:45

Trekken als in de zin van. :') Klinkt wel heel fout inderdaad, als ik teruglees omg. t is te laat ik moet slapen ofzo...

Rijden hier mensen achterwaarts ? Zoja wat doen jullie tegen het scharen van de wagen ? (vraag is dus voor 4 wieler rijders.)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 06:10

Zulke opmerkingen in de vroege ochtend in niet best dikke slappe lach hier :')

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:29

Ben ik het helemaal mee eens hoor! Ik noemde toch ook al, absoluut geen tuig voor dagelijks gebruik! De enige reden dat ik dat tuig heb is voor show. Kwa strengen, die hangen hier iets losjes, maar dat is een moment opname denk ik want de strengen + borsttuig zijn exact even lang als bij mijn zilco.
LS_fotos schreef:
Als je het vergelijkt: Een pony trekt de kar met de borst
Wij trekken onze borst met onze schouder...

Haha sorry ik ben melig. Ik vind de vergelijking echt zo geniaal. :))

_O-

Edit: overigens, ik denk niet dat ik met cavalier meer weeg dan een volwassen met een jerald cart of hca.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:01

timokyana: Welkom :) Knappe pony's heb je. Wat leuk dat je nu ook een HCA hebt, daar ga je geen spijt van krijgen.
LS: Een knappe pony met onwijs veel haar, wat mij betreft iets te veel van het goede, ik zou er gek van worden :P Maar wel een leuke pony om te zien. Mooie foto's van Amadeus ook, gefeliciteerd met je punten!
Patty: Gaaf Sint Maarten, wanneer gaan jullie?
Romy: Nogmaals heel veel sterkte :(:)
Fenna: heb je jouw HCA bij de ponywebwinkel besteld? Waarom niet bij HCA zelf? :) Wat vervelend dat het niet helemaal goed ging tijdens het mennen vanwege een quad, fijn dat Alex uiteindelijk wel gewoon braaf was.
Nathalie: knappe Milk.
Lobke: gaaf dat je in Frankrijk gaat stage lopen! Balen dat het showtuig niet bevalt, het ziet er ook niet erg comfortabel uit.
Ellen: geinige foto :D

Sjors is gisteren behandeld door de osteopaat, er waren wat puntjes die ik al verwacht had, dus die zijn behandeld. Hopelijk heeft hij er baat bij en kunnen we weer even vooruit :) Boef ook gelijk even laten nakijken, hij heeft een erg jong lichaam en slappe kniebanden, maar ik ben goed bezig met 'm. Lekker rustig aan en veel spieropbouwend, niet te veel longeren op een kleine volte etc. Dus zo gaan we lekker door. Mijn tweespantuig staat ook te koop, trouwens :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:01

Whaha heerlijke vergelijking qua bh _O-

T is idd showtuig voor op shows..

Buh hier dag 2 met een ziek kind thuis -O-

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:21

Jammer dat het tuig tegen viel lobke. Wel eennhele mooie pony, ik hiud van die bleek scheetjes :D

Leuke foto's van sil en buck. Leukerd is sil romy !

Fijn dat sjors behandeld is en het mee viel.
Wat doe je met boef om de kniebanden sterker te krijgen?
Ik heb een 2 jarige die af en toe zijn knieën op slot heeft. Elke keer als hij een groeispurt heeft. Hij staat altijd buiten en we hebben heuvels gemaakt in de padock zo dat hij ze zelf ook wat kan ' trainen '.

Ik rijd morgen een mini naar de kliniek, mensen hebben geen trailer. Pony staat met knie op slot en wil niet los. Morgen foto's maken en als het de band is gaan ze hem door halen. Ben benieuwd.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:01

Laten ze de pony nog een dag met een knie op slot staan of begrijp ik het verkeerd ?

Nathalie, zijn veel mensen ziek op t moment sterkte met je zoontje..

Hier even kaartjes bestellen voor Horse-Event!

Iemand intresse in shetlander dingen, halsters, touwhalsters, beenbeschermers passoalongeerteugels nieuwe.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:06

Sterkte Natalie met je zieke kind

Ls zou je mij pb willen doen? Verdi past shetlander spul en Pip heeft meer dan genoeg zooi...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:10

Je begrijpt het goed ls, dierenarts die de ingreep doet is er niet vandaag. Pony staat op pijnstillers en spierverslapper, loopt overigens in de wei, alleen belast dat ene been niet.
Mijn keuze ook niet maar is mijn pony niet

Wat voor spul heb je te koop?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:13

Hopen dat de ingreep goed gaat morgen voor de pony.