[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:25

Ik doe de manen met een "trek"mesje.

Ik zou er ook scheerapparaat overheen halen.

Lori lastig probleem!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:48

Pepper heeft ook maar 3 haren, echt geen gezicht haha. Gelukkig zijn ze niet zo heel lang dus valt het niet zo op. Als ik hem binnenkort laat scheren dan doe ik misschien meteen zijn manen in een sportcoupe :j

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:06

Frummels schreef:
Pepper heeft ook maar 3 haren, echt geen gezicht haha. Gelukkig zijn ze niet zo heel lang dus valt het niet zo op. Als ik hem binnenkort laat scheren dan doe ik misschien meteen zijn manen in een sportcoupe :j

Als ik dan toch bezig ben met scheren haal ik dat apparaat ook wel even over de manen kam heen :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:16

IngridM schreef:
Frummels schreef:

Als ik dan toch bezig ben met scheren haal ik dat apparaat ook wel even over de manen kam heen :D

:= :')

Al denk ik dat een uitendelijke hanenkam best leuk zou staan!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:07

Fjordenboog knippen is echt niet heel moeilijk hoor ! Gewoon elke week/2 weken wat bijknippen en dan ziet het er altijd netjes uit. Zou het alleen wel scheren inderdaad haha

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:28

Jeetje die manen :=

Toliene heeft gewoon lange en heeule dikke manen <3

Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:43

Hier heeft Finn voor een appie te zijn een mooie staart en een mooie bos manen.. Rio daarin tegen amper staart en erg dunne maantjes maar die is jong dus laat het lekker zijn verder.

Is zeker een lastig probleem van dat hooi, inmiddels mijn mails gecontroleerd en nu 100% zeker dat ik nooit eerder wat gekocht heb van hem. Enkel tja wat win ik ermee als ze voor geen rede vatbaar zijn? Zit hier al heel de ochtend nu te zoeken maar niks te vinden, bijna alles al afgemaild afgelopen weken en altijd het zelfde te ver, te nat, ..

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:49

Misty heeft ook hele mooie manen gelukkig <3 al zien ze er momenteel echt niet uit. Bij het scheren van het voorjaar gaan al die lange plukjes bovenop er weer vanaf
Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:53

Sunshinedaan, die manen, heel dik dat wel! :')

Jorie heeft 45 cm op het moment. Even kijken of ik een foto heb (via mobiel)
En Alex is vandaag weer kaal gegaan, nog steeds niet streeploos, maar het gaat al wat netter dan de vorige keer.

Verder lees ik voornamelijk mee, ik heb gewoon niet zoveel te melden op het moment.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:54

Fennadev schreef:
Sunshinedaan, die manen, heel dik dat wel! :')

Jorie heeft 45 cm op het moment. Even kijken of ik een foto heb (via mobiel)
En Alex is vandaag weer kaal gegaan, nog steeds niet streeploos, maar het gaat al wat netter dan de vorige keer.

Verder lees ik voornamelijk mee, ik heb gewoon niet zoveel te melden op het moment.

Wat doe je voor het scheren? Hier scheelt het al veel als ik hem doe wassen van te voren en dan de dag erna scheer.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:04

Niks, ik haal hooguit een borstel eroverheen, wassen gaat niet, de buitenkraan is koud water en op het moment sowieso afgesloten. Ik haal water uit de bijkeuken nu voor hun wateremmer en dat is ook koud. Wij hebben alleen warm water in de keuken en douche en ik geloof niet dat mijn ouders er blij van worden als ik met een pony in huis kom. Maar over twee weken zie je het toch niet meer hoop ik, hij moet de 18de weer redelijk netjes lijken. Giraf Alex :') :
Afbeelding

En de meest recente foto van Jorie zijn manen <3
Afbeelding

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:18

Oh hij ziet er niet uit haha. Misschien dan een tip voor de volgende keer, ik gebruik de laatste 2 keer de warming wash van NAF voor het scheren. Dat werkt misschien nog wel beter dan echt wassen.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:21

Ik knip dode puntjes
Mijne hebben lange manen. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:28

Fennadev wat doe jij toch met dat scheer apparaat dat dat er zo uit komt te zien? Doe je er wel zeer regelmatig olie bij? Heb je oud, slecht of goedkoop apparaat?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:36

Ik olie ongeveer elk halfuur olieën en van tevoren binnenin ook, maar mijn apparaat is maar 70 euro ook dus ik gok dat het aan de prijs ligt en hij scheert in het midden helemaal niet dus ik heb altijd een streep in het midden van mijn scheerlijn. Maar hij hield er vandaag ineens na 20 minuten mee op, dus misschien lag het hem aan de bijna dode batterij, verder weigert hij heel vaak de haren mee te pakken. Ik had net zo goed de tondeuse van de lidl kunnen kopen eigenlijk. Een groot apparaat heb ik niet, ik heb de sectolin se 210 clipper pro. Nu scheer ik gelukkig niet omdat het mooier lijkt, maar toch beter dan dit lukt gewoon niet, hij pakt de haren gewoon niet mee. Ik kan echt nog wel een uur gaan zitten prutsen, maar dan wordt t niet eens beter..
Laatst bijgewerkt door Jorex op 26-01-18 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:38

Elk half uur is sowieso veel te weinig hoor!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:41

Hoe vaak hoor je dan eigenlijk te olien Ingrid? Ik let er eigenlijk nooit zo veel op hoe vaak dat ik dat doe. Ik schat iedere 10 minuten ofzo? Maar ik heb hem dan ook wel met een goed uurtje kaal.

Ik denk dat een groot scheerapparaat ook al veel zou schelen Fenna. Ik denk dat je beter door had kunnen sparen voor de moser max 45. Al moet ik er niet aan denken daar een hele pony mee te doen haha.

Afbeelding

Dit was Jimmy van de week de dag na het scheren. Ik moet dan alleen de benen onderaan nog doen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:43

Hij pakt de haren ook niet mee net nadat ik geolied heb, ik zit meestal ergens tussen de 20-30 minuten met oliën. En ook niet als ik het apparaat verander qua instelling, hij heeft zo'n draaiknop van 0.8 tot 2, ik weet niet waar dat voor staat maar hij scheert altijd zo met een streep in het midden. Maar als ik vaker ga oliën dan houd ik ook geen olie meer over, heb het potje nu na 2 keer scheren à 2 uren al driekwart leeg.
Moser max ga ik nog eens doen als ik geld over heb. Ik zou het het mooist hebben gevonden als Alex gewoon zijn wintervacht had kunnen houden, maar helaas is dat niet mogelijk voor hem.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 26-01-18 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:44

Jeetje Alex, zónde :oo Sowieso vind ik dat jouw scheer 'patroon' er uitziet alsof het door een 5 jarig kind is gedaan _O-

Maar ieder zijn ding hoor! Ik geloof je best dat het functioneel is! Ik zou er alleen niet mee over straat gaan en al helemaal niet op wedstrijd whaha.

Hier nog steeds ontzettend ziek. Mijn vriend gaat vanavond weer even naar stal voor me. Vanavond ook een gala feestje, had er een nieuwe jurk en pumps voor gekocht maar ook dat gaat aan m'n neus voorbij. -O-

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:44

Fennadev schreef:
Hij pakt de haren ook niet mee net nadat ik geolied heb, ik zit meestal ergens tussen de 20-30 minuten met oliën. En ook niet als ik het apparaat verander qua instelling, hij heeft zo'n draaiknop van 0.8 tot 2, ik weet niet waar dat voor staat maar hij scheert altijd zo met een streep in het midden. Maar als ik vaker ga oliën dan houd ik ook geen olie meer over, heb het potje nu na 2 keer scheren à 2 uren al driekwart leeg.

Hoeveel olie doe je er dan op? Ik heb bij mijn heiniger 2 jaar terug een klein flesje gekregen en die is niet eens half op :') Kun je je messen ook niet strakker draaien?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:48

@Mirriej, zou daar die 0.8 tot 2 voor zijn? Ik heb hem in het begin op 2 staan, anders komt ie er niet door en later op 0.8. Mijn flesje is nu al half tot driekwart leeg na 4 uren scheren, dus ik doe er zeker genoeg op.

@Susanne, gelukkig rijd ik geen wedstrijden en gaat ie over straat altijd met deken op, anders krijgt ie het echt te koud. De enige mensen die er nu even 2 lessen mee moeten dealen zijn de medemenners van mijn les, daarna is het wel weer bijgetrokken (hoop ik, anders loopt ie tijdens de SMR indoor voor aap).

Ik denk dat ik na de zomer wel een moser max 45 ga aanschaffen, dan heb ik weer flink wat geld verdient met werken. Dan krijgt Alex een nieuwe 0 grams deken en ik nieuw apparaat, het moet dan sowieso toch. Want ik geloof niet dat de sectolin door Alex zijn eerste wintervacht heen gaat komen.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 26-01-18 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:50

Mirriej ik doe alf wel helemaal met de moser max. Maar meer omdat ik zo'n groot apparaat niet lang beet kan houden.
Ik olie zeker elke 10 minuten even klein streepje erover.

Fennadev dan gebruik je echt veel te veel olie en dan wil het apparaat ook niet meer scheren want de vacht komt eronder te zitten.

Balen Susanne!! Veel beterschap. Ik heb gelukkig ook zo'n lieve vriend die Alf voor me gaat doen als ik niet kan. Fijn!!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:51

Ik vind dat wel erg veel olie hoor Fenna. Ik heb even gekeken. Mijn flesje is 100 ml en daar zit nu na 2 jaar nog 1/3 in. Ik denk dat ik er zo'n 25 keer mee geschoren heb. En dat flesje heeft ook wel eens omgelegen in de kast, dus daar is ook nog wat verloren te gaan.
Te veel olie er ineens op lijkt me ook niet goed.

Ik denk ook niet dat dit over 3 weken mooi bijgetrokken is helaas.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:52

Scheer je tegen de haarrichting? Duw je op de messen of niet? In welke hoek hou je je machine?

Ik olie elke 10 a 15 minuten. Ik doe eeuwen met zo'n flesje. Ik denk dat je sowieso iets frequenter moet oliën, niet perse meer. En troost je: zo'n flesje kost bijna niks.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:54

@Mirriej, mijn flesje is hooguit iets van 30 ml tis echt een miniflesje, maar het kan hoor, ik trek er een streepje overheen. Misschien dat ik het zondag nog eens ga proberen om hem netter te krijgen, maar ik word echt vreselijk ongeduldig als mijn apparaat weigert te scheren, voor nu is de batterij leeg, dus eerst maar even opladen.

Susanne, beterschap nog! Ik scheer met de haarrichting mee en varieer de druk omdat ik de perfecte druk nog niet heb gevonden en soms scheert ie met wat druk heel goed, soms zonder druk en soms met veel druk.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 26-01-18 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt