[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:00

Ja en Jorie draait rond de 20 seconden ook met zijn hoeven van buiten naar binnen, maar dat is idd biljarderen.

Mandyy

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 07:18

Pf Romy wat een moeilijke beslissing. Heel veel sterkte! :*

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 07:21

Heel veel sterkte romy.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 08:31

Ymor schreef:
Ik zal het hier ook bekend maken. Bente is gisterenavond ingeslapen. We hebben een fantastische dag gehad. Mooie familiefoto gemaakt en verder gewoon in de zon op het gras gestaan. We zijn met de trailer naar de kliniek hier in Nijkerk gereden en daar is ze rustig ingeslapen. De dierenarts zei dat ik de goede keuze gemaakt had maar pff wat is dit moeilijk.

Heel veel sterkte...

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:46

Sterkte met het verlies van Benthe..

Filmpje van Alex en Jorie vind ik lastig te beoordelen.. ja ik zie het wel maar beter is als je het aan de hand filmpt op het harde en dan van achter gefilmt.
Verder lijkt Jorie krom op zijn achterbeentjes te staan klopt dat ? Niet dat het heel veel uitmaakt, Buck was bijv zo krom als een hoepel met zijn achterbeentjes, maar ik probeer een puntje te zoeken waarom Jorie zo sloom is en traag meeloopt dat moet een oorzaak hebben. :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:56

Fennadev schreef:
Ja en Jorie draait rond de 20 seconden ook met zijn hoeven van buiten naar binnen, maar dat is idd biljarderen.

Apart heb dr zelf nog nooit van gehoord, maar t ziet er wel apart uit.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:06

Ik zal dat filmpje van mij eens opzoeken van die dat is echt eng die liet haar hele been meeschieten..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:13

Ben benieuwd lieselotte, komt dit eigenlijk vaak voor bij kleintjes?
En kan t geen beschadiging geven in de gewrichten?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:58

Ik heb toen foto's laten maken en je hebt sneller kans op atrose en slijtage maar goed dat kan je met het zelfde vergelijken natuurlijk. Het komt alleen niet alleen bij de minipaardjes voor maar ook degelijk grote paarden doen dit, ik zie het heel veel ik ben erop gaan letten. Bij aankoop heb ik ook gecontroleerd bij Amadeus of hij dit niet deed. Vaak kun je met beslag door binnendoor zetten het wat verminderen en of anders te bekappen, maar bij deze merrie die ik had werd het met beslag heel erg.

Toen wilde ik een veulentje gaan fokken maar het bleek in de maten dat deze het had, erfelijk te zijn. Ze wiste niet in hoeverre hoeveel kans je erop had, maar erfelijk is het wel. Dat wilde ik natuurlijk niet. Filmpje moet van me oude telefoon komen, die licht bij me ouders dus dat word het weekend.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:00

Welke merrie was dat LS?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:04

Jorie heeft inderdaad lichte x beentjes. Ik had ook uitgebreide filmpjes van achteren, maar kennelijk waren die corrupt? Mijn mobiel is zeer slecht met filmen. Dat het erfelijk is zou dan ook wel kloppen, aangezien mijn beide pony's uit dezelfde moederlijn komen. Ik heb inderdaad ook even in oude topics gesnuffeld en daar werd geopperd dat meer dan de helft van de paarden biljarderen, was best wel een hoog percentage die ze zeiden.
Bij Alex wordt het beter als ik hem meer aan het werk zet, voor de kar doet hij het alleen bij het uitstappen, aangezien hij dan zijn eigen tempo mag bepalen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 14:46

Bedankt voor de lieve reacties!

Nathalie wat is ze mooi! Je hebt haar altijd zo strak staan. Echt goed!

Biljarderen heb ik toen inderdaad bij Bambi van lieselotte gezien en ook ik ben er op gaan letten. Heel stom! Als je eenmaal iets een keer mee maakt ga je er naar kijken. Het valt mij op dat heel heel paarden het minimaal doen. Maar in minimale mate hoeft het geen kwaad te doen.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 14:48

Heel veel sterkte Romy!!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 16:20

Ik had vanmiddag Alex even voor de kar. Eerste keer weer na onze vakantie in Italië. Eerste keer quad van achteren op het fietspad. Pony vliegt in volle galop ervandoor recht op een paaltje af. Ik ben zelf tegen het paaltje aangeknald omdat ik hem met het beetje stuur dat ik nog had erlangs had gestuurd. Dus dwars de weg over, daar wist mijn moeder hem tegen een boom te parkeren en tot stilstand te krijgen. Een dikke 10 minuten later zijn we in stap verdergegaan tot waar de fokkers van Alex en Jorie wonen. Alex was gelukkig heel braaf en daar hebben we hem uitgespannen (ik had zelf nog teveel spanning om verder te mennen (ik shake nu nog)) en toen het halster om, mijn moeder voorop met het halstertouw en ik met de leidsels op hun langst erachter aan. Hij was onderweg nog een paar keer geschrokken, maar heel snel weer bij ons, voor de kar was dat zeker weer sprinten geweest, dus uitspannen was hierbij de enige juiste keuze voor vandaag. We gaan dit weekend er aan de lange lijnen weer heen om de kar op te halen en terug te mennen. En verder moet ik mijn broer even vragen of hij iemand kent met een quad zodat ik aan de hand even kan oefenen met Alex en quads.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 16:28

Wat naar zeg! Hopen dat je er geen angst aan over blijft houden

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 19:35

Oh fenna je zal flink geschrokken zijn, je sulky niet krom door de klap tegen t paaltje :oo

Dankje romy wat een compliment :o ik probeer zo mijn best voor milk te doen, ook voor die stomme insuline resistentie...

Ze gaat deze maand naar de keuring op de landbouwdag, ben zo benieuwd wat ze voor resultaat gaat brengen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ik heb mijzelf weer belooft nmprs lid te gaan worden, want wil haar toch wel eens laten zien en kijken of ze een 2de premie waard zou wezen. :o

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:04

Jeetje fenna dat ik ook echt schrikken! Hopelijk komen jullie beide er goed vanaf

Milk ziet er prachtig uit, hoop dat ze een mooie 2e premie haalt

Vandaag ijsje gehaald met de Pip en stadgenootje en dr Fries. Eerst kwam de school uit en stonden er gigantisch veel kinderen om pip heen en zijn kunstjes vielen in de smaak haha. Daarna naar het bejaardentehuis waar een bedleggerige vrouw heel graag de paarden wou zien. Haar glimlach was het lopen wel waard geweldig! Maakte mijn hele dag goed.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:51

Ik baal en ben boos... Am is flink gegrepen in de paddock door de gene waar die al een half jaar lekker mee kon spelen maar is en blijft een hengst. Am heeft een hele bult op ze spier in ze hals met allemaal wondjes en ook bij zijn kin en schouder. Heb het vandaag twee keer gemasseerd en ingewreven met traumeelgel. Ook stalhouder gezegd dat ze niet meer samenmogen en t afgelopen is Am zat de laatste tijd vaker onder bijtwondjes en dat vond ik niet erg ze speelden tuig en klikte goed maar nu is het echt tever gegaan. Hoop dat zijn hals soepel genoeg blijft en hij geen last van krijgt zodat ik zaterdag wel aan de welshdag mee kan doen.. Maar Am gaat voor dus we zien wel.

Suus, dat was Bambi... Ik had zo'n band met dat beestje maar ze kon niet wat ik van haar wilde ik denk nog vaak aan haar laatst heb ik haar eigenaar nog gesproken.

Milk ziet er goed uit!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:52

Over biljarden heb ik toen volgens mij ook een topic gemaakt toen ik foto's had gemaakt op kliniek enzo. Volgens mij is dat 3 jaar terug

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:57

Fennadev schreef:
Ik had vanmiddag Alex even voor de kar. Eerste keer weer na onze vakantie in Italië. Eerste keer quad van achteren op het fietspad. Pony vliegt in volle galop ervandoor recht op een paaltje af. Ik ben zelf tegen het paaltje aangeknald omdat ik hem met het beetje stuur dat ik nog had erlangs had gestuurd. Dus dwars de weg over, daar wist mijn moeder hem tegen een boom te parkeren en tot stilstand te krijgen. Een dikke 10 minuten later zijn we in stap verdergegaan tot waar de fokkers van Alex en Jorie wonen. Alex was gelukkig heel braaf en daar hebben we hem uitgespannen (ik had zelf nog teveel spanning om verder te mennen (ik shake nu nog)) en toen het halster om, mijn moeder voorop met het halstertouw en ik met de leidsels op hun langst erachter aan. Hij was onderweg nog een paar keer geschrokken, maar heel snel weer bij ons, voor de kar was dat zeker weer sprinten geweest, dus uitspannen was hierbij de enige juiste keuze voor vandaag. We gaan dit weekend er aan de lange lijnen weer heen om de kar op te halen en terug te mennen. En verder moet ik mijn broer even vragen of hij iemand kent met een quad zodat ik aan de hand even kan oefenen met Alex en quads.

Jeetje sorry zie nu pas komt omdat ik op me telefoon bijlees, gelukkig is het goed gegaan ik had hier laatst ook een debiele quad die heen en weer bleef scheuren.. gelukkig is het goed gegaan!

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:58

Milk is looking good Nathalie!

Wat vervelend Lieselot, gaat vast weer snel over!

Ik ben helemaal excited, ik ga (waarschijnlijk in oktober) naar Frankrijk voor mijn European International Orientation stage. Ik ga stage lopen bij een grote miniatuur paarden stal. Zo leuk! Ik mag van daar ook mijn pony's meenemen, maar helaas is dat iets te ver.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:32

Bij wie ga je lobke? Sonja toevallig?

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:59

Ymor schreef:
Bij wie ga je lobke? Sonja toevallig?

Heb het eveb via PB gedaan,heb liever geen namen openbaar omdat zij dat natuurlijk zelf ook kunnen vinden.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 22:07

Heb hem gezien. Wel leuk hoor! Als je de mogelijkheid hebt je paardjes mee te nemen zou ik het doen. In Frankrijk mennen hoe gaaf is dat!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 22:12

Bij mij was de quad wel netjes langzamer gaan rijden, ze stopte zelfs en heeft mij weer op de been geholpen. Ik viel puur tegen het paaltje, omdat ik Alex er dus langs stuurde (ipv ertegenaan want hij rende daar echt recht op af) en toen heeft mijn moeder hem aan de andere kant van de weg tegen een boom geparkeerd. Het was met onze vierwieler, sulky heb ik nog niet. Maar Alex was tijdens het stappen naar het huis van hun fokkers al weer heel braaf, dus we gaan de kar ook gewoon terug naar huis mennen vrijdag of zondag en als er dan een quad komt, dan laat ik mijn moeder vroegtijdig afstappen en zet ik hem stil en laat haar voor hem staan, dan weet hij dat die dingen ook gewoon voorbij rijden.

Stoer als ik ben, ben ik zonet wel naar paardrijden geweest terwijl juist het deel wat langs het zadel gaat bij het lichtrijden bij mij behoorlijk geschaafd is en nu is het dus een verzameling van rood, blauw en paars :')

Mooie Milk <3

LS, wat jammer van het speelvriendje van Amadeus, hopelijk zijn nek snel minder gezwollen.