[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:50

Ik laat altijd eerst mijn boerenverstand spreken, Alex had een paar maanden terug lichte symptomen voor koliek en het was weekend. Dus eerst maar eens wandelen om de boel op gang te krijgen en halverwege het wandelen begon hij met het gras in de berm en 2 uren later lagen er meerdere hopen in de wei. Als hij was gaan liggen/rollen had ik de da er wel bij gehad. Maar hij at alleen maar met lange tanden en fleemde en dat doet ie anders nooit.

Die foto's zijn gaaf, Ayla. Haha, morgen kom ik mooi naar je toe, al is Sjors wel groot in vergelijking met mijn twee heren. :')

Jorie heeft inderdaad een grasbuik van hier tot Tokio xD

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:52

Geniaal fimpje :')

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:10

Leuke water fotos! Misty is ook dol op water!
Zondag een mooie rit gereden in markelo! Na de pauze reden we door een losloop gebied van koeien. Helaas ging dit dit niet helemaal goed en vond misty het dood en doodeng. Op gegeven moment kon ze het niet meer aan en ging ze er bokkend in blinde paniek vandoor! Gelukkig is ze niet met haar benen over het lamoen gekomen en zijn we even later nadat ik er af kon springen verder gereden. Maar wat een schrik! Nadat we terug waren en hadden uitgespannen kwam ik er tot mijn schrik achter dat ze een redelijk grote wond had op haar been.. Gelijk behandeld en afgespoeld! Mijn lamoen was ook wat verbogen maar dat is zo weer te maken gelukkig!
Afbeelding
Verder was het super leuk!
Fotos zal ik zo thuis even plaatsen. Mijn telefoon doet vervelend

Ayla

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:15

Oei, dat is schrikken! Gelukkig zijn jullie niet om gegaan en sloeg ze niet met haar been over het lamoen. Loopt ze verder wel zuiver? Balen dat ze wel een wond heeft.. :(:)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:17

Dat van dat filmpje zou Alex eens bij een lange buurman van ons doen, helaas was onze buurman net niet lang genoeg (iets met een pijnlijk klokkenspel en een rotpony kwam daarna) :')

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:34

Ayla schreef:
Oei, dat is schrikken! Gelukkig zijn jullie niet om gegaan en sloeg ze niet met haar been over het lamoen. Loopt ze verder wel zuiver? Balen dat ze wel een wond heeft.. :(:)

Ze loopt niet kreupel gelukkig!
Ze heeft nog een kleinere wond em eem stukje van de zijkant achterkant van haar hoef af. Dus die goed schoonhouden omdat die veel op de grond komt natuurlijk.
Verder lijkt ze oke. Op schrik na natuurlijk
Vond het zo sneu! Toen we thuis waren kwam ze ook trillend van de trailer af

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:22

Oei dan schrik je ook flink! Hopen dat ze snel weer beter is

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:23

Dat is schrikken, gelukkig zijn jullie er beide relatief goed vanaf gekomen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:46

Och arme Misty, ik hoop dat ze er verder geen last van heeft. En ik denk dat niet alleen bij haar de schrik er nu inzit, dus ook sterkte voor jou :(:)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:01

Jeetje Claudia, dat is zeker schrikken.
Gelukkig vooralsnog alles goed afgelopen zonder al te veel schade zowel aan het paard als materieel.

Beterschap voor misty.
En hopelijk valt het allemaal mee met haar en jou ook van de schrik.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:57

Bij beide zit de schrik er goed in inderdaad! Deze week maar weer opakken

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:04

Ik had aangegeven dat ik in het topic nog even terug zou komen op de ruzie van een aantal pagina's eerder.

Ik wil jullie bedanken voor de TeMs die wij op de berichten ontvangen hebben. De TeM's hebben we opgepakt. Wij vinden het ontzettend fijn dat jullie zo netjes met de situatie omgegaan zijn en de sfeer gedurende de rest van het topic zo goed gebleven is. +:)+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:35

Zo, ik ben er dankzij Ayla haar Sjors en HCA helemaal uit wat ik wil, aangezien ik gok dat die tweedehands niet voor mij gereserveerd is. Heel erg bedankt dat ik even hard met hem mocht gaan, Ayla :) Hij voelt echt aan alsof je een machtig groot paard voor de kar hebt staan, haha.

Wat vinden jullie ervan als rijlessen niet worden verschoven door dit hete weer? Ik heb nu maar uit eigen beweging samen met nog drie anderen afgezegd voor de les van vanavond. Ach, ja, waarschijnlijk zeg ik om 1 oktober toch de rijlessen op als dat mogelijk is, maar ik vind t zelf niet kunnen dat ze de paarden laten werken met zulk heet weer.
Ik kwam onderweg trouwens ook meerdere trailers tegen en zelf een vrachtwagen met varkens :n

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:29

Leuk fenna dat je met Sjors mocht rijden. Wat betreft rijlessen, ik zou het persoonlijk niet doen met dit hete weer. Lessen is toch wel intensief en wat anders als een ritje in het bos ofzo. Of anders gewoon heel vroeg in de ochtend. Goed dat je hebt afgezegd als het voor jou niet goed voelde.

Net lekker Willem in bad gedaan, alle sokken zijn weer wit :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:30

Fenna vind t ook niet kunnen t is hier in de volle zon 31 graden..
Ga hier straks met milk zwemmen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:47

Ik ga straks Jorie zijn witte sokken tevoorschijn toveren en zijn staart weer witter maken ipv te rijden. Dit is de eerste keer dat deze manege iets onverantwoords naar de paarden toe doet. Hopelijk ook de laatste keer, want degenen die door hun eigen verantwoordelijkheidsgevoel niet komen, moeten wel gewoon betalen voor deze les. Tis dat ik ergens dit najaar toch stop met rijden en ga investeren in lessen met Alex. Misschien wel met andere bokkers. Het is namelijk een les met alleen shetlanders.

Het is tijdens het eerste lesuur 30 graden en tijdens het tweede 29 graden en tijdens het derde (mijn uur) 26 graden met onweer. Mijn les gaat niet door, want 4 van de 5 hebben afgezegd. De vijfde rijdt nu mee in de tweede les. En die rijd normaal op een Fries, maar hopelijk laten ze die nu op stal staan..

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 18:23

Wat leuk fenna dar je de hca mocht uitproberen.

Lekker badderen met dit weer was zeker geen straf voor Willem

En lekker gezwommen met Milk?

Ik ga vanavond lekker bezig.met Verdi denk dat ik hem ga afspoelen. En Pip ook maar, daar wou ik mee gaan trainen met slepen maar ik vind het te warm

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:30

Kjani voor de kar ziet er mooi uit zo hoor!

Hier eentje die bang is voor water, plassen water geen probleem maar als hij eromheen kan geen voordeel van twijfel… Terwijl als ik ga zwemmen met hem dan volgt hij me zo en vind ie t prachtig. Rare pony.

Kay,a lijkt een lbeetje op een bult van een onstoken kies

Ah na al die foto’s nu word ik jaloers, maar ik mag t water nu niet in met die onstekingen en nadat is maandag bij de chirurg geweest ben.

Ayla, ik had jou net gemist zaterdag maar binnen te tijd was al heel wat wat stond die strak zeg!

Ik wist t al Claudia maar t blijft balen gelukkig is alles alsnog met een sisser afgelopen.. Maar blijft * je word zo wel ff met je voeten op de grond gezet dat er vrij snel wat kan gebeuren..

Fenna, rijlessen niet verzet door warmte ik kan me daar wel in inzien eigenlijk de instructeurs hebben zoiets wel gepland of je dan gaat is een tweede. Helemaal fijn voor een paard om overdag of nog beter in de middag niet te rijden met de pony…. Net alss wedstrijden voor de ponys word het niet afgelast maar je krijgt bij het springen enz las ik op knhs wel een vrijgeving van je wedstrijdjasje, extra drinkplaatsen bij de hippiade voor ohz en waarschuwen niet de trailerklep dicht te laten en regelmatig even bij t beestje te gaan kijken. Ik heb zaterdag wedstrijd, 10 minuten vanaf stal, gaan er met trailer heen maar ik vind t eerlijk gezegdd ook een beetje eng hoor met die hitte…
Dat van veewagen vervoer met varkens kwamen wij ook tegen op de snelweg buiten dat het enorm stok leek het ook absoluut niet fijn voor die beestjes….

Morgen word het nog warmer...

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:37

Het gekke is dat ze dat voor de bouwvak wel deden, maar nu niet, omdat het de eerste week weer is dat we les hebben. Officieel moet veevervoer nu 's nachts gebeuren, dus ik gok dat paarden in een trailer daar ook wel onder vallen.

Jorie heeft trouwens een stijve nek, tilt vrijwillig zijn hoofd niet hoger dan halverwege zijn borst, zal door de inenting komen, gok ik. Alex heeft nergens last van. Verder was Jorie weer superbraaf en is zijn staart nu weer aardig witter door het wassen.

Zaterdag werd t dacht ik weer rond de 22 graden ofzo, dus ik zou het nog even afwachten, ik denk dat t of vannacht gaat bliksemen of morgennacht.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:45

Kan heel goed van de inenting Lizzy heeft dat bij mij toen ook gehad die wou haar hoofd niet optillen daarna duurde 2 dagen en toen ging het weer soms is de stof in die entingen net even iets anders en daar reageren ze op..
Wij hadden laatst ook een paard op stal die een bult had van ze inenting

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:05

Fennadev schreef:
Zo, ik ben er dankzij Ayla haar Sjors en HCA helemaal uit wat ik wil, aangezien ik gok dat die tweedehands niet voor mij gereserveerd is. Heel erg bedankt dat ik even hard met hem mocht gaan, Ayla :) Hij voelt echt aan alsof je een machtig groot paard voor de kar hebt staan, haha.

Wat vinden jullie ervan als rijlessen niet worden verschoven door dit hete weer? Ik heb nu maar uit eigen beweging samen met nog drie anderen afgezegd voor de les van vanavond. Ach, ja, waarschijnlijk zeg ik om 1 oktober toch de rijlessen op als dat mogelijk is, maar ik vind t zelf niet kunnen dat ze de paarden laten werken met zulk heet weer.
Ik kwam onderweg trouwens ook meerdere trailers tegen en zelf een vrachtwagen met varkens :n

Bedoel je rijlessen op een manege? Kan me voorstellen dat een manege niet de hele week de lessen kunnen afzeggen. Ze halen daar toch de inkomsten uit. Ook al zal het voor de paarden toch fijner zijn.
Met dit weer doe ik ze eigenlijk of heel vroeg of laat. Switch heeft mazzel die heeft ondertussen nog niet voor de sulky gestaan :+. Veel te druk, hopelijk aankomend weekend.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:16

Normaal zeggen ze ook niet af en worden de lessen inderdaad verplaatst. Vandaag hebben ze met 30 graden gelest, ik vind dat echt niet kunnen :o
Bovendien zijn er al maar 3 lesdagen op onze manege en was dat deze week toch al verkleind naar twee lesdagen. Dus het is niet echt veel inkomsten die ze hebben uit de lessen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 08:05

Mickey is elke keer een paar dagen echt ziek van de enting, koorts, dikke bult enzo. Die ent ik nu nog maar om het jaar, die entstoffen blijven namelijk veel langer in het lichaam dan het (op wedstrijd verplichte) jaar. Willem doe ik wel elk jaar ivm wedstrijden.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:53

Bedankt voor alle lieve reacties! :)

Susanne, wat een super leuke pony! Vind die korte voorpluk eigenlijk wel schattig staan :D

Ik geef Joep meestal na het werk een paar biks brokjes, maar toen ik nog regelmatig vrijheidsdressuur met hem deed gaf ik altijd de snoepjes van Vitalbix! Makkelijk online verkrijgbaar en ook nog eens super gezond!

Lobke, Ziet er al super goed uit, leuke foto's!

Wat een leuke zwemfoto's allemaal, zwemmen met pony's is zo leuk he!

Ayla, haha dat zeggen wel meer mensen inderdaad, zodra ik de ring in kom verschijnt die grijns op m'n gezicht, het is een soort automatisme geworden :') Super toffe foto's van Sjors!!

Anna en Mira, wat leuk dat de trainingen zo goed gingen!

Sammyfloor, wat een prachtige foto's zeg! Heel gaaf

Claudia, jeetje wat heftig!! Gelukkig is het allemaal redelijk goed afgelopen...

Fenna, wat fijn dat je de Hca van Ayla hebt mogen uitproberen! Nu zelf nog eentje aanschaffen! :D

Joep heeft lekker vrij met dit super warme weer! Morgenavond als het wat koeler is mag hij weer aan de bak :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:02

Haha wees blij Donna, ik kijk echt absurd chagerijnig zodra ik ergens een ring in ga :))

LS: tijd stond inderdaad strak op de Hippiade, geloof dat de meeste buiten de tijd waren (in de sulky klasse iig).

Fenna: geen dank :) Ik vond het gezellig. De stijve nek kan idd van het enten komen, hier hebben de pony's vrijwel nooit last van de entingen, maar ik houd er wel rekening mee de dagen na het enten.

Ik heb Boef vanochtend voor de 3e keer voor de sulky gehad, eergisteren de tweede keer. Even een aantal rondjes gestapt in de bak en daarna een stukje buiten, stalgenootje hield hem nog wel aan een lange lijn voor de zekerheid. Nu eerst even wat rust en wat anders doen, volgende week donderdag mag hij nog een keer in tweespan.