[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:19

Lillian__ schreef:
Frum whats goin on? :oo

Ik heb je een PB gestuurd.

@Laura: Ik ben wel blij te lezen dat ik niet de enige ben. Nu voel ik me iets minder schuldig want ik voelde me een beetje een slechte ponymoeder. :o
Het lijkt me in jouw geval helemaal lastig met twee verschillende paarden en daarmee dus ook verschillende eisen. Jammer dat jullie je plekje ook nog niet helemaal gevonden hebben.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:30

Ik ben al echt waar bijna 3 jaar aan het zoeken naar DE perfecte stal voor Alf. Toen ik op 1e stal wegging omdat ze daar 18 uur zonder ruwvoer stonden ben ik voor tijdelijk naar de stal gekomen waar ik nu sta. Dat is dus bijna 3 jaar geleden :D

Ik heb ook best een wensen-lijstje ben ik eerlijk over, belangrijkste:
- eigen voer mogen geven tijdens krachtvoer beurten
- mogen mennen
- GOEDE rijbak om te mennen
- genoeg buiten met vriendjes
- genoeg ruwvoer (!)
- geen binnen- en buitenzet diensten etc.

Af en toe wel iets gevonden wat fijn leek maar dan kregen ze bv slechts 2 x per dag een plukje ruwvoer, of ik kan mijn trailer er niet kwijt (en ik heb er niet voor niets 1 voor mezelf gekocht), of je mag niet mennen, of noem maar op. Drama. Ja, of het kost 300 euro haha.

Er is overal wel iets maar ik vind wel dat er aan de basis eisen voldaan moet worden voor Alf.
En ik moet mogen mennen.

Op zich staat hij nu best wel goed. Goede faciliteiten en eigenaresse doet super veel voor je pony, maar de paddocks zijn rot, staat hij alleen in en te lang zonder ruwvoer (lossen we op door tussen de middag onze paarden te laten eten met groepje meiden) en het mennen is natuurlijk heel irritant bij ons, dat mag niet zomaar en ik heb diensten die veel te zwaar zijn voor mijn lichaam.

Morgen ga ik ook ergens kijken wat heel veelbelovend lijkt, ben heel benieuwd.

Patricia_86

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:14

Lastig hoor het stalling drama voor kleine pony's. Ik sta eindelijk na jaren op een fijne plek. Geen blubber 2 fijne rijbak ken waarin je mag mennen en zoveel ruwvoer als ik wil. Alleen helaas geen uitrijmogelikkheden. Maar dat is dan pech :-)
Rij toch liever in de bak.
Vorige stal te weinig ruwvoer . Moest steeds savonds terug om te voeren. Anders van 17:00 -08:00 geen eten..
Stal daarvoor geen kleine pony's en mocht je niet mennen.
Lastig lastig!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:18

Ah stalling lijkt me inderdaad wel heel erg lastig! Maar ik ben van mening dat als je ergens met tegenzin naar toe gaat, dat er dan ook gewoon iets moet veranderen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:28

Frummels ik denk dat ik vanuit je bericht al kan lezen dat je liever wel verhuist naar die andere stal. Ik zou het dan ook gewoon doen.

Hier stapte ik net op de fiets naar huis uit mijn werk toen ze code rood zeiden op de radio. Ik ben onderweg een uit elkaar gevallen schuur tegengekomen en werd meerdere keren bijna onder een auto of in de sloot geblazen maar ik ben nu thuis gelukkig.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:31

Een fijne stal vinden is vaak een hele opgave -O- Je hoort de staleigenaren (in het algemeen) vaak klagen over de 'vervelende, zeurende' klanten maar vlak de staleigenaren zelf ook niet uit hoor!

Paarden zijn een dure hobby en je moet niet met tegenzin naar stal gaan. Als dingen echt niet opgelost kunnen worden en de situatie je pony en jezelf niet ten goede komt, is verhuizen geen slechte beslissing.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:37

He Kymberly wat vervelend... :(

Ik zou verhuizen. Als je er met tegenzin heen gaat en het niet zo zal gaan als je wilt, dan moet er echt iets veranderen! Pepper went wel aan nieuwe vriendjes, als het maar niet te vaak gebeurd.

Het afgelopen jaar ben ik.. even tellen.. 3 keer verhuisd! Om gezondheidsredenen voor Donja, dat dan wel. Alle drie de plekken had ik best nog een poos kunnen blijven. Nu moet ik zeggen dat waar we nu staan het echt super gaat voor beide partijen! Mijn wensenlijstje zou zijn:
-Shetlandproof
-Goede uitrijnogelijkheden, bak vind ik nog niet zo belangrijk.
-Eigen voer kunnen geven op vaste voermomenten
-Veel buiten, Donja is een echte buitenpony met weer en wind
-Voldoende ruwvoer maar niet onbeperkt

Maar als het buiten dit om niet gezellig zou zijn zal ik er gauw zat van zijn! Ik moet me er vertrouwd voelen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:10

Ingrid: Succes morgen, spannend! :)

Fenna: Grappig dat jij dat ook ziet. Ik betrapte mijzelf er namelijk op toen ik het teruglas, haha. :D

Suus: Dat is ook zeker waar. Het kost allemaal al genoeg geld dus dan kan je het maar beter zo veel mogelijk naar je zin hebben!

Jenny: Ja daar heb je gelijk in hoor. En gezelligheid is heel belangrijk voor mij. Ik kom er niet om vrienden te maken of om met mensen op vakantie te gaan, maar het is leuk als je er leuke contacten op doet en leuk met elkaar om kan gaan en voor elkaar klaar staat. Als er dan ook nog een leuke sfeer heerst is dat helemaal super natuurlijk!

Ik heb vandaag de huidige stalling opgezegd en de nieuwe stal laten weten dat we willen komen. :) Even puzzelen en bedenken of ik het financieel waard vind om wat eerder te gaan dan 1 maart.

Veel of gekke eisen heb ik geloof ik niet:
- fatsoenlijke prijs
- voldoende ruwvoer
- mennen in een goede bak
- vriendjes om (lang genoeg) mee buiten te staan
- eigen krachtvoer kunnen geven
- eigen dierenarts, hoefsmid en instructie moet welkom zijn

En inderdaad shetproof :j

Hier is net een enorme boom omgewaaid op het parkeerterrein van het bedrijf naast ons :+

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:53

Frummels schreef:
Ik baal als een stekker. Overweeg om weer van stal te wisselen.. Er speelt iets met de stalhoudster wat niet op te lossen lijkt en waardoor mijn plezier van het naar stal toe gaan onder het vriespunt is gekomen. Daar komen nog wat kleine dingetjes bij en dat maakt dat ik het helaas meer dan niet meer naar mijn zin heb.

En daar baal ik van want ik wil Pepper eigenlijk niet nog een keer verhuizen in zo een korte tijd. Ook al leek hij er de laatste keer heel weinig problemen mee te hebben, ik vind het toch vervelend voor hem. Weer een andere stal, weer andere paardjes, andere mensen. Zucht. -O-

Wat zouden jullie doen? Op de mogelijke nieuwe stal zijn meer faciliteiten en ik betaal de helft van wat ik nu betaal. Pepper kan in een uitloopstal (die is even duur als huidige stalling) of in een 24/7 buiten kudde van 3 a 4 pony's met schuilstal.

Ik heb mijn ponys ook in een tijd van 3maanden 2x moeten verhuizen. Maar daardoor sta ik nu wel op een stal die heel goed bij ons past. Zowel de ponys als ik vinden het fijn daar. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je met tegenzin daar heen gaat. Dit had ik ook op de eerste stal waar ik weg ging omdat er zon nare sfeer hing.

Oh zie net dat je al gaat. Goede keuze!!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:58

Bedankt allemaal voor het hart onder de riem. Ik had het echt even nodig om ook jullie ervaringen te horen :)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:40

Idee! We gaan allemaal in het zelfde dorp wonen en beginnen zelf een shetlander stal met een mooie Agterberg bak, shetlander proef, uitloop mogelijkheden en boxen voor de ponys die het gauw koud hebben of een auwtje hebben :D

Al zou ik zelf niet willen verhuizen op de bak na die niet optimaal is, sta ik perfect. Maar ook ik heb het in het verleden wel anders gezien... zou het leuk vinden om aan het bos te staan maar de basis (schuilboxen, voldoende hooi, mooie paddock, zelf voeren, lieve stalgenoten, een staleigenaar die overal voor open staat maar zich nergens mee bemoeid. iedereen let op elkaars paard en vooral de vrijheid om van je paard te genieten en vooral GEEN ONDERLING GEZEIK := )

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:02

Weet iemand van jullie toevallig hoe groot of klein eskadron halsters in maat pony vallen?

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:24

Lillian__ schreef:
Idee! We gaan allemaal in het zelfde dorp wonen en beginnen zelf een shetlander stal met een mooie Agterberg bak, shetlander proef, uitloop mogelijkheden en boxen voor de ponys die het gauw koud hebben of een auwtje hebben :D

Dit vind ik echt een enorm goed idee!!
Ergens bij de Veluwe met goede uitrij mogelijkheden! _/-\o_

Ik heb een tuig gekocht *\o/*
Nu de sulky nog :')

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:27

@Frummels, lijkt mij maar lastig op dat vlak blij dat ik ze aan huis heb ook al is het ook niet allemaal rozengeur :+ .

Al weken op zoek naar goed onverpakt hooi aan een normale prijs, nergens te vinden. Had dan 12 testbalen gekocht lusten ze het niet met veel moeite hebben ze het met lange tanden opgegeten, dan gekeken bij een fourage en dat kan nog steeds maar ook erg duur en vind nergens geen ervaringen ervan, jopack vind ik te duur worden (eten ze 1 baal van per dag).. Ben samen met een andere vrouw aan het zoeken, zij had nu iemand gevonden die verpakt hooi verkoopt in 300kg balen. Deze een bericht gezonden maar nog geen antwoord.. hoop er wat van te horen dat als het wat is ik gewoon 10 balen kan kopen en kan voeren naar behoefte tot de nieuwe snee er is. |o

Nog niet van de blubberzooi gesproken, aan het zien wat de kosten zouden zijn om 30m² te verharen en een nieuwe pony stal er op te laten zetten. Anders dat als het een eind droog is geweest of in de zomer laten doen zodat het volgend jaar wat aangenamer is.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:33

Lori schreef:
@Frummels, lijkt mij maar lastig op dat vlak blij dat ik ze aan huis heb ook al is het ook niet allemaal rozengeur :+ .

Al weken op zoek naar goed onverpakt hooi aan een normale prijs, nergens te vinden. Had dan 12 testbalen gekocht lusten ze het niet met veel moeite hebben ze het met lange tanden opgegeten, dan gekeken bij een fourage en dat kan nog steeds maar ook erg duur en vind nergens geen ervaringen ervan, jopack vind ik te duur worden (eten ze 1 baal van per dag).. Ben samen met een andere vrouw aan het zoeken, zij had nu iemand gevonden die verpakt hooi verkoopt in 300kg balen. Deze een bericht gezonden maar nog geen antwoord.. hoop er wat van te horen dat als het wat is ik gewoon 10 balen kan kopen en kan voeren naar behoefte tot de nieuwe snee er is. |o

Nog niet van de blubberzooi gesproken, aan het zien wat de kosten zouden zijn om 30m² te verharen en een nieuwe pony stal er op te laten zetten. Anders dat als het een eind droog is geweest of in de zomer laten doen zodat het volgend jaar wat aangenamer is.

We delen dezelfde struggles Lori. Alleen hebben wij gelukkig niet echt blubber. Maar hier ook gedoe met het perfecte hooi vinden. En ook hier moet de paddock van de lente aangepakt worden.

Tapijt helpt hier trouwens enorm goed!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:38

Shetland village :-)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:43

Hier had ik vorig jaar een doek liggen maar die moeten weghalen omdat hun paddock vergroot is en ze het zo leuk vonden onze boom kapot te knagen.. takken mogen ze gerust maar wil de stam volledig houden dus hangt er nu rond.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:45

Hahaha goed idee!

Een fijne stal vinden is sowieso altijd een lastige opgaven... Ik ben 2 jaar geleden voor het laatst verhuist, en toen stond ik bij de buren. Dus zie de oude paardenvriendjes van mijn pony’s nog dagelijks := voorlopig sta ik ook helemaal prima op deze stal :j

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:56

Haha samen een stal is een goed idee :))!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:52

Bij mij werkt gelukkig alleen drainage afdoende. Maar helaas wel een beetje blub, mijn twee heren staan ook aan huis. Ook staat het heen en weer drentel gedeelte vooraan waar ze heen en weer lopen vanwege dat ik ze scheidt onder water in dit seizoen. Maar dat moet eigenlijk eens opgehoogd worden. Mijn vader heeft in augustus een jaar voorraad eerste snee goede kwaliteit hooi gehaald. Dus wij zitten middenin het hooi seizoen als we weer nodig hebben.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:15

Ecoroosters schijnen ook echt een uitkomst te zijn. 9 februari krijgen de staleigenaren van de gemeente te horen of ze mogen verbouwen. Alles wat je boven de grond wilt plaatsen moet je een vergunning voor hebben maar gek genoeg ben je er wel vrij in om van alles en nog wat onder de grond te plaatsen. Het hele stuk voor het verharde is dichtgeslibt en een modderpoel... hardstikke zonde. Dus dat ga ik voor dat stuk wel voorstellen.

Patty dan bouwen we voor switch, chip, alf, Sjors en gigant boxen en voor misty een eigen verhard paddockje met direct contact tot de paddock groep :D idee? Oehoeh en een 25x50 menbaan een 15x30 grondwerk/langelijnenbak en een longeer bak.

Lori gewoon eens rondrijden? Vaak zie je bij die hele grote vee bedrijven hele partijen hooi verpakt buiten opgestapeld. Misschien is er wel een boer bij wie je baaltjes kunt afnemen?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:27

Shetland village, Ik ben voor!!! <3

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 00:04

Haha I'm in!! Lijkt me opzich een vet leuk gezicht, alles op mini formaat

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 00:10

Jep ik ben voor en dan helemaal aangepast naar de behoefte van alle verschillende pony’s

Ohja en 30 millioen om alles te realiseren hahahaha

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 00:14

Afbeelding0
:))

Ik zie Chip, Switch, Ome Willem, Alf, Sjors en Gigant er al in staan :Y)
Laatst bijgewerkt door Lillian__ op 19-01-18 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt