[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:51

Ymor schreef:
Balen zeg!! Soms heb je ze zo om en om in de lappenmand.

Is ook flink balen, ik bekijk het per keer dat ik bij de pony's ben wat we gaan doen.

@fennadv ik zou niet durven haha. Hopen dat er geen gekke dingen uit het mest onderzoek komt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:58

mira wat balen dat je er nu 2 in de lappenmand heb zitten, en nog steeds niet van zijn snot neus af heeft hij niet een hele zwakke weerstand??

fenna hopelijk is de slappe mest gauw weer over.

kaya heeft hij geen steek van een vlieg of iets opgelopen? kunnen ze ook flinke bulten van krijgen.

en lieselot misschien is t wijs om gewoon soms even niks te zeggen, als je niks aardig te zeggen heb nu loop je romy af te branden omdat ze sil terug heeft.

buh hier is bak in 1 dag omgetoverd tot zwem vijver :oo t weer was ook echt niet om over naar huis te schrijven, dus dan maar t tuig even flink een vetje gegeven.

lobkew

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 22:05

Wat gaan jullie snel mensen, pfieuww! Zo kan ik jullie natuurlijk niet bijhouden hè! Ik zal even algemeen reageren, alles gaat echt niet als het zo snel gaat.

Over de Rhino dekens: ik ben ook fan van die dekens, zijn echt super fijn, goed waterdicht en sluiten mooi aan. Helaas zijn ze idd wel aardig aan de prijs.

Het sulky-balans ding. Ik heb hem echt zo dat hij zweeft in de lichtogen en het lamoen de lichtogen eigenlijk zelden raakt. Ik merk ook dat als ik hem net niet goed in balans heb, dat de pony dan ook minder fijn loopt!

Gefeliciteerd Donna en Ayla met de mooie resultaten op de hippiade! Dat is zo'n leuke wedstrijd om te rijden. Mijn voorbereiding op het Dk dit jaar was (door omstandigheden)gewoon heel slecht en daarmee mn hippiade kansen vergooid maar volgend jaar ga ik er zeker weer voor!

Het rottig reageren discussie ding: ja, het is mij inderdaad ook opgevallen, maar Lieselot/wie dan ook,misschien kun je ook even uitleggen hoe dit komt/ je excuses aanbieden.

Spannend Fennadev, hopelijk wordt de HCA wat!

Wat vervelend Mira, pony's in de lappenmand is niet leuk.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 22:10

Ja ik hoop eerlijk gezegd dat t weer overgang van gras naar hooi is. Jorie had bij de omgekeerde overgang echt diarree en heeft nu de staart vol poep hangen (allemaal wel opgedroogd en ze poepten gisteren allebei nog stevig). Maar het gras is voorgoed op nu lijkt het zo kaal na 2,5 week niks anders. Gelukkig hebben we ook nog kleine plekjes met goed gegroeid gras.

Hier viel t met het weer wel mee, hun paddock blijft sowieso ook wel droog, voordeel van drainage :P

Nathalie, dan kun je trouwens de bak de komende dagen als zwembad gebruiken, als het goed is wordt het weer beter en dan is een zwem vijver juist lekker {:}

Ik ben van plan om Jorie eventueel eens te laten zwemmen, maar weet niet of hij het wel trekt om over het viaduct heen te lopen, maar hij is zo'n scheiterd met waterplassen.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 00:11

van gras naar hooi of andersom kan inderdaad voor slappe mest komen maar dat trekt meestal zelf wel weer bij. :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:54

@natalie snotneus is gelukkig weg. Alleen hij heeft naar mijn idee een flinke wormbesmettimg te pakken. Dus zal in overleg gaan met de veearts. Hij eet als een bootwerker maar blijft dun met een opgeblazen buikje
Laatst bijgewerkt door Animal op 25-08-16 23:06, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Onderdeel ruzie verwijderd

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:55

Even wat leuks: ik ga vandaag met mijn stalgenootje kijken naar een paardje! Een bonte merrie van 1.05m bereden en betuigd. Ik ben super benieuwd. Ik gun het haar zó, na alle ellende die ze gehad heeft met haar vorige paard. :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:56

Wat leuk toch eentje gevonden?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:57

Is dat de gene die ze al eerder had gevonden Susanne?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:59

Leuk Suus, ik voel een tweespan aankomen. :D :D :D
Foto?!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:09

Ja dit is degene die had gereageerd op haar gezocht advertentie inderdaad! Als het wat wordt dan spam ik foto's :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:15

Wat leuk Susanne! Ik ben benieuwd. :)

Ik hoop dat ik vandaag weer even met de pony's met clickertraining aan de slag kan als het weer het toelaat.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:18

Hier is het letterlijk plasweer... De plassen liggen op de grond en t regend zachtjes bah!
Naja vanmiddag toch een operatie dus voor mij toch niets om naar stal te gaan. :D
Gister well in de wind en regen buitengereden.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:25

Wat leuk Susanne. Hopelijk wordt dat wat :)

Jorie is trouwens qua kleur nog toverbal. Hij heeft nog altijd die lichtere voskleur als tussenvacht, maar daarbij komen nu ook vlakken van dezelfde kleur als Alex. Hoop eerlijk gezegd dat dat zijn officiële zomervacht kleur gaat worden. Dan zijn ze een mooi tweespan.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:46

Leuk zo'n toverbal, Fenna. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe oud is hij nu? :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:22

Een jaar en drie maanden. Hij is van 12 mei 2015 en heeft een beetje een slechte start gehad dit jaar met wormen en luizen. Ik zal straks even een foto plaatsen van hem nu, moet ze namelijk nog voeren, haha.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:23

Op die leeftijd zijn ze inderdaad lekker aan het verkleuren. De witte vlekken van Guus worden ook nog steeds groter en hij is net twee geworden, het verkleuren zal nog wel even doorgaan! :P

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:04

Hier is duidelijk te zien dat ie de donkere voskleur erbij heeft zitten in de flank.
Afbeelding

Verder nog even 1 omdat ie gewoon zo'n lieverd is haha
Afbeelding

En nu op naar de da om mest in te leveren.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:11

Wat een schatje is ie Fenna!

Hoop dat het een beetje droog blijft voor je Nuray! Wil het met Verdi ook opgaan pakken maar ben mij clicker kwijt oeps

Ik kan vanaf morgen weer naar stal wel met een leen scooter maar het kan weer, fietsen is niet goed voor mijn knieën ben ik achter.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:12

Die gaat inderdaad nog wel verkleuren verwacht ik. Wat is hij al groot voor zo'n jonkie.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:36

Hij lijkt misschien wat groot door de manier waarop de foto is genomen. Hij is hoogbenig en lang in het lijf, maar zijn stokhoogte is nu zo'n 78-80 cm. Ik vind t aan de ene kant jammer dat ie niet net zo licht blijft als zijn mams, maar aan de andere kant krijgt hij nu wel mooi dezelfde kleur als Alex. :D
De staart is nu trouwens al minder vies, was de overgang van hooi naar gras en toen was ik niet thuis om m schoon te houden.

Hier hetzelfde probleem, Mira, clicker kwijt :+
Heb nog wel een heel pak van die hooisnoepjes voor cavia's staan. Zit niks anders dan samengeperst hooi in, maar Alex eet die dingen als warme broodjes.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:52

Goede tip! Heb hier nog luzerne snoepjes voor de cavia's staan die ze iet lusten. Zal eens kijken wie ze van de twee lust haha

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:17

Ik heb helaas wéér extreem veel last van mijn oren dus heb net op de bank liggen slapen. Het is hier nu nog niet droog dus ik blijf nog maar even liggen, eind van de middag zou het droog zijn geloof ik.

Die hooisnoepjes zijn een goede tip. Kan dat geen kwaad? Dan ga ik dat ook eens proberen.

Ik heb nu twee clickers gekocht en hoop dat ik ze niet kwijt ga raken, al is het wel heel erg wennen hoor. Mira, wat gebruik jij voor targetten?

Dan is het eigenlijk best een kleintje, Fenna. Guus zit nu tussen de 95 cm en een meter in, maar die oogt veel minder 'volwassen' gebouwd, haha. :+

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:42

Gebruik wat ik voor handen heb. Maar meestal het handvat van de zweep die knop zeg maar. Heb ook trainers gezien met een zweep met een schuim balletje erop. Nu hoef ik dat niet te proberen bij Pip die sloopt het liever

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:52

Ik heb nog een Parelli-stick en ik zat er ook aan te denken om daar een oude tennisbal of iets op te maken, maar ik ben bang dat ook Guus dat liever wil slopen. :') Ga nog even brainstormen.