[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:32

Kiekeboefje schreef:
Hebben jullie trouwens ervaring met losse halsen? Ik snap het niet echt, hoe bevestig ik deze dan aan een outdoordeken die ik heb bijv? Of moet ik daar dan weer een speciale deken bij hebben?

Je moet wel een deken hebben waar je hem aan kan bevestigen.

Ga morgen contact opnemen zodat ik binnenkort met m’n BE rijlessen kan beginnen :D.

Linsey1998

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:26

Hahahaha gigant :=

Ahh Chip is echt veranderd :)

Leuk al die fotootjes van al die jonkies!

Gaaf Patty, dan lekker zelf op pad gaan
Gister 2 keer vaardigheid gestart in Lisse, 2 keer 1e en 3 winstpuntjes erbij :D

Afbeelding

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:33

Ga nu ook al zelf op pad met de trailer. Met mijn auto/trailer mag dat zonder BE. Maar vind het wel fijn als ik geen rekening meer hoef te houden met gewichten en dat soort dingen.

Gefeliciteerd! Netjes hoor.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 00:02

Patty14 schreef:
Vandaag Chip voor het eerst in de aquatrainer gehad. Hij vond het nog een beetje gek maar wel heel braaf :D.
[ [url=m/FnFczA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet leuk dat het nodig is, maar! Ongelooflijk stoer om een shetlander te zien staan in de aquatrainer!

claudiadvx schreef:
Wat een narigheid allemaal! Maar ook leuke berichten er tussen gelukkig. Heb momenteel helaas geen tijd om echt een bijleespost te maken. Sinds ik een 2e baan erbij heb is het enorm druk! Maargoed alles voor je diertjes :o

Met misty hier alles goed. Gaat steeds beter op haar nieuwe plekje en maken nogsteeds lekker veel wandelingen door het naastliggende natuurgebied
<3
[ [url=m/fqAOgk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haar waar ga je met die pony naartoe? :')

Ilaan, dat ziet er gewaagd uit zo naast de snelweg!
Patty, zo die is mooi opgedroogd!
Linsey, Weer puntjes erbij, goed zeg! Hoop ik over een paar jaar ook te kunnen zeggen. :j

Hier vooral druk met studeren, paardjes, huishouden etc. Bijlezen was dus ook even nodig. :Y)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 00:11

Ik heb hier een losse hals in gebruii bij d pony die niet aan deken bevestigd kan worden. Heb ik onder het deken gelegd ipv erboven op... en blijft enorm goed liggen. Om drukking te voorkomen heb ik hem op de schoft omgeslagen.

Magere terug gekochte pony binnen een week al zoveel verbeterd krijgt dan ook ruim 8 kilo aan van alles en nog wat naast haar onbeperkt hooi.
En vandaag is zwarte shetje opgehaald en dus alweer verkocht. Wel jammer was zon onwijs lief dier en kinderen waren er gek mee.

Tuig en karretje zijn in de pocket. Nu wachten op beter weer.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:14

Balou_k schreef:
Patty14 schreef:
Vandaag Chip voor het eerst in de aquatrainer gehad. Hij vond het nog een beetje gek maar wel heel braaf :D.
[ [url=m/FnFczA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet leuk dat het nodig is, maar! Ongelooflijk stoer om een shetlander te zien staan in de aquatrainer!

claudiadvx schreef:
Wat een narigheid allemaal! Maar ook leuke berichten er tussen gelukkig. Heb momenteel helaas geen tijd om echt een bijleespost te maken. Sinds ik een 2e baan erbij heb is het enorm druk! Maargoed alles voor je diertjes :o

Met misty hier alles goed. Gaat steeds beter op haar nieuwe plekje en maken nogsteeds lekker veel wandelingen door het naastliggende natuurgebied
<3
[ [url=m/fqAOgk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haar waar ga je met die pony naartoe? :')

Ilaan, dat ziet er gewaagd uit zo naast de snelweg!
Patty, zo die is mooi opgedroogd!
Linsey, Weer puntjes erbij, goed zeg! Hoop ik over een paar jaar ook te kunnen zeggen. :j

Hier vooral druk met studeren, paardjes, huishouden etc. Bijlezen was dus ook even nodig. :Y)

Chip gaat puur voor krachttraining in de aquatrainer dus opzich niet erg dat hij erin moet.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:22

Linsey; ik wilde voorstellen; een boogje in het bit maar dat heb je al. Alf gooide ook elke keer zijn tong erover maar dat is over nu met dit boogje. Ik heb geen boogje alleen in het midden maar over het gehele stangetje is hij licht gebogen.
Gefeliciteerd met je winstpunten!

Patty; wat gaaf zeg! Heb je foto's of filmpje?
Chip is niet meer herkenbaar hahaha.

Frummels; ik kom wel scheren hoor :-) Je kan ook gedeeltelijk doen, een brede racestreep :-)Kc
Wat een schattige babyfotos!!! <3 <3

Mandyy; balen! Is het nu alweer geheeld misschien?

Lilian; jammer dat hij ervandoor ging. Kon je hem weer snel terugkrijgen uiteindelijk of leverde het gevaarlijke situaties op?

Patricia; fijn dat het goed ging! En ook lieve babyfoto's

Kiekeboefje; fijn dat Donja het zo goed doet!

Ilaan; klopt helemaal; onze ukkies worden ondergewaardeerd. Maar kan me ook wel voorstellen dat sommige mensen er echt niets mee hebben. Zo heb ik ook niet met alle rassen evenveel :-)

Kcianural; dat is een oude foto denk ik, hij is nu wel slanker toch?

StalNollie; leuk, binnenkort mennen!

Ik heb de filmpjes van het mennen van Alf verstuurd naar veearts. Hij was die dag echter net stuk beter dan die keer ervoor, zul je altijd zien. Grrrrr. Ja fijn natuurlijk, begrijp me niet verkeerd haha maar niet als je moet laten zien wat je ziet......Straks bellen naar arts.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:56

Gefeliciteerd Linsey!

Ik ben benieuwd Ingrid, wat je DA van de filmpjes zegt. Hopelijk kan hij er iets mee!

Succes met de BE rijlessen Patty!!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 10:46

Patty: luxe zeg, zo een krachttraining voor Chip! :)
Succes met je lessen.

Ingrid: ik ben heel benieuwd wat ze ervan vinden.
Ah zou je dat willen? Ik was al aan t zoeken naar iemand die dat wil doen. :o Moet alleen eerst even dekens halen (Na de 20e: pay day :Y) )

Stalnollie: Handig dat jij er eentje hebt die goed blijft zitten! Misschien dat ik daar even naar kijk, want een losse hals lijkt me wel handig. :j

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:00

Ik heb rhino en amigo dekens met losse hals.die blijven bij mijne goed zitten.Qhp losse halsen waaide bij mij om.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:11

Frummels; Ja hoor je weet me te vinden :-)

losse hals heb ik niet maar ik heb op een deken waar geen hals op zat lusjes laten maken zodat ik die hals ook daarop kan vastmaken. Ideaal :-)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:21

Dankje Ingrid :)

Hebben degenen die scheren en dekens hebben zowel stal- als outdoor dekens? Of alleen outdoor?
Ik ben een beetje aan t uitzoeken welke ik nodig heb en wil kopen, maar vraag me af of een outdoordeken niet te warm is voor op stal? Staldekens ventileren beter, toch?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:48

Ingrid, zo snel gaat dat helaas niet. Het is ook een flink gat. Zal nog wel een tijd duren, dus voorlopig kan hij ook geen bit in.

Dat is altijd zo he als je iets aan iemand wilt laten zien. Irritant. Laat je straks weten wat de arts zei?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:51

Balen Mandyy, hoop dat het snel beter wordt!!

Frummels; alleen outdoor dekens. Wel zo handig

Ik zit nog in spanning te wachten

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:58

IngridM schreef:
Kcianural; dat is een oude foto denk ik, hij is nu wel slanker toch?

Dit is alweer 2 winters geleden, maar dit is hoe hij onder zijn vacht vandaan kwam:
Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:05

mooi!!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:18

Frummels schreef:

Hebben degenen die scheren en dekens hebben zowel stal- als outdoor dekens? Of alleen outdoor?
Ik ben een beetje aan t uitzoeken welke ik nodig heb en wil kopen, maar vraag me af of een outdoordeken niet te warm is voor op stal? Staldekens ventileren beter, toch?

Ik heb outdoor dekens en daaronder onderdekens. Ligt een beetje aan het weer.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:28

Frummels schreef:

Outdoordekens. Heb niet de mogelijkheid meerdere keren per dag dekens te wisselen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:41

Als je de mogelijkheid hebt om 2 keer per dag te wisselen van dekens, kun je een staldeken gebruiken. Maar Willem staat altijd met z'n outdoordeken op stal en ik heb er nog nooit iets nadeligs van gemerkt. Heb er vaak ook nog een onderdeken onder, zeker als hij net geschoren is of wanneer het koud is.

Maar ik moet wel zeggen dat het merk van de deken daarin wel een verschil maakt. Willem staat onder Horseware dekens en die ademen top. Pony van stalgenootje staat onder Nika dekens en ik vind die echt minder ademen, zeker wanneer het warmer wordt in het voorjaar.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:00

Ah fijn, bedankt voor jullie reacties. Ik hoopte er al op dat outdoordekens voldoende waren, want wisselen wordt heel erg lastig en denk niet dat ik de staleigenaresse daar blij mee maak. Ze wordt geloof ik al niet zo blij van Pepper (met al zn ontsnappingen) dus als er dan ook nog deken instructies bij komen kijken.. :') :=

Suus: Bedankt voor de tip over de Nika dekens, want ik zat daar wel al naar te kijken. Goed om te weten dat die dan dus iets minder ademen.

Laura, wat een mooie foto!

Ingrid: al iets gehoord? -O- Wachten is stom..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:23

Ze zijn zeker niet slecht hoor! Ik denk dat het een prima prijs-kwaliteit verhouding heeft :j Maar je kunt ze (vind ik) niet vergelijken met dekens als Horseware bijvoorbeeld.

Ik heb een zweetdeken en staldeken van Nika en die zijn beide heel fijn.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:27

Hier wel Nika dekens in gebruik, voornamelijk omdat de pasvorm voor Jimmy perfect is. Al ga ik in het voorjaar even shoppen voor horseware dekens.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:48

Ik heb dus echt geen idee wat een beetje fatsoenlijk op Pepper zal liggen, want hij heeft alleen een 0 grams regendekentje (van Premiere XS). :+

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:51

Frummels schreef:
Ik heb dus echt geen idee wat een beetje fatsoenlijk op Pepper zal liggen, want hij heeft alleen een 0 grams regendekentje (van Premiere XS). :+

Die Premiere vind ik zelf totaal anders vallen dan Nika of MHS. Maar van die laatste kun jij toch niet bestellen :') :')

Welke maat zoek je?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:53

Lol, nee inderdaad :))

Ik moet hem nog even meten want volgens mij is hij weer gegroeid, maar ik geloof dat mijn Premiere een ondermaat 125 is.