[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

testebeest

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:05

Het is een leuke pony zo op het oog staat hij al voor de wagen romy?

Nathalie zakt vanzelf uit hoop dat je nu door je tuig rompslomp heen bent.

Mira je moet niet denken ik ben wat zwaarder dus dat trekken ze mee. Mensen vergeyen ook te kijken hoe licht een kar loopt. Mil loopt liever voor mijn concourswagen dan voor de hca. Terwijl mensen juist als hij voor de hca staat het niet zielig vinden. Maar mijn concourswagen trekt mijn dochter van 3weg als ik samen met mijn vriend erop zit nog met 1 hand weg (zij weegt 15 kilo)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:08

Daar heb je wel een punt. Dus daar moet ik ook naar gaan kijken hoe makkelijk de kar of sulky weg trekt. Hmm ga ik in mijn achterhoofd houden

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:11

Sil is een leuke naam, houd ik wel van! Heb je meer foto's van hem?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:26

Ja hij loopt voor de wagen. En mensen die mij al langer kennen moeten hem herkennen. Hij is ooit eerder van mij geweest.

Dit zijn allemaal oude foto's. Toen was hij nog drie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:29

Leuk beessie! Ik wist niet dat je hem eerder gehad hebt. Vanwaar je keuze om hem toen der tijd te verkopen/weer terug te kopen? :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:33

Tja dat is een beetje een raar verhaal. Sil is best gevoelig en destijds kon ik daar totaal niet mee om gaan. Op een gegeven moment kocht ik Bente er bij en met haar was alles zo fijn en goed dat hij een beetje naar de achtergrond schoof. Toen kwam er een vrouw op mijn pad die hem graag wilde hebben dus heb ik hem verkocht. En nu het slecht gaat met Bente kon ik er weer een pony bij nemen. Nu zijn we jaren verder en kan ik me veel beter verplaatsen in het paard. Ik was altijd een beetje van ik betaal je dus je doet wat ik zeg. Maar inmiddels weet ik dat het niet zo werkt haha. Ach het hoort vast bij het volwassen worden.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:51

Hij is leuk romy wel fijn dat hij terug bij jou is.
Hoop dat je er straks een gaaf 2span aan over gaat houden

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:55

Ja dat hoop ik ook!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:57

NathalietjeB schreef:
Jelleee schreef:
Tuig staat goed nathalie, is hij bruin?

Ja donkerbruin is t tuig :j en qua boeg klopt maar hij is nog heel stijf bij t nek gedeelte daar staat t nog omhoog (als je begrijpt wat ik bedoel)
Dat moet nog inzakken.

Ik zag er nog 1 die over stapt naar de hca

Ik heb dit tuig ook voor Jimmy, erg fijn en mooie prijs ook. Ik heb er wel de antislip leidsels bij, heerlijk dun en stroef <3

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 16:46

Dan is Arty inderdaad erg klein, SammyFloor. Op mijn nieuwe stal staat ook een mini van tussen de 70 en 80 centimeter en die is ook echt mini.

Romy: Ik vind het ook geweldig dat ik met Guus echt álles meegemaakt heb en we hebben daardoor ook wel weer een hele speciale band gekregen, dus in die zin zou ik zeker nogmaals een veulen willen fokken. Aan de andere kant realiseer ik me wel dat er zoveel mensen met Shetlanders fokken zonder erbij na te denken en als ik de tijd, liefde en het geld heb om een derde pony te onderhouden, zou ik ook een pony een liefdevol thuis kunnen geven. Ik vind het oprecht een erg lastige keuze, juist omdat ik weet hoe leuk het is om een eigen pony te fokken.

Gave pony is Sil. Fijn dat je hem weer terug hebt kunnen kopen.

Mira: Jammer dat je niet zo vaak naar je pony's kan, hopelijk kun je vandaag wel. :)

Mochten er nog mensen op zoek zijn naar een tuig: de mijne staat te koop.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 16:56

Waarom staat je tuig te koop Anna?

Wat leuk dat je hem terug hebt kunnen kopen Romy! Hij ziet er leuk uit, ik ben benieuwd hoe hij het uiteindelijk in tweespan gaat doen met Chayton.

Ik heb Boef vanochtend met een stalgenootje voor mijn sulky gezet, hij was erg braaf.
Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:20

Brave Boef!

@nuray heb hele lieve stalgenootjes en de staleigenaresse dis mij vandaag opgehaald en terug gebracht heeft.

Pip heeft last van het weer en is aan de dunne dus staart en benen gewassen. Voor de rest lekker geknuffeld en gepoetst maar de vacht laat maar niet los en is ook dik dus twijfel of ik hem ga scheren of niet.

Verdi was heel braaf met het poetsen. Oortjes uit geknipt, dikke lange flossen hadden ie eruit hangen. Geen probleem, dat ik zijn benen poets vind ie ook steeds minder eng. Verder is het een dikke knuffelkont.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:55

Super hoor Ayla. Complimenten ook hoe rustig je je aanpakt. Dat zie je niet zo vaak!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:58

Wat staat dat leuk ayla!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:11

Ayla: Het komt nogal onverwachts denk ik, maar ik heb besloten om (voorlopig) te stoppen met mennen met Zoë. Het loopt de laatste maanden al niet helemaal lekker en Zoë heeft er gewoon weinig/geen plezier in. Hier heb ik eigenlijk niets tot nauwelijks iets over op Bokt geplaatst, maar het is dus geen ondoordachte keuze. De oorzaak van de problemen is inmiddels gevonden: werken volgens de Parelli-methode is niets voor ons. We hebben nu een nieuwe trainingsmethode gevonden en dit slaat echt ontzettend aan en ik heb nu binnen twee dagen al een totáál andere, blijere pony. Voorlopig ga ik het mennen echter niet meer oppakken en gaan we rustig aan weer wat conditie opbouwen met wandelen, fietsen en longeren en wil ik met haar aan de lange teugel gaan werken. Of ze ooit nog voor de wagen gaat weet ik op dit moment nog niet, dat hangt er echt vanaf wat zij aangeeft.

Guus gaat in 2017 of 2018 (hangt er vanaf wanneer ik hem 'volwassen' genoeg vindt) beleerd worden, maar hij is wel een stukje groter en daarnaast wil ik dan stiekem wel een Ideal aanschaffen, dus vandaar dat mijn tuig te koop staat. Sorry voor het lange verhaal. :o

Wat gaaf dat Boef voor de sulky heeft gestaan! :D

Fijn dat je naar stal kon vandaag, Mira. Als hij last heeft van zijn vacht zou ik hem wel gaan scheren en er niet al te lang mee wachten, dan maakt hij voor de winter misschien wel weer wat aan.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:27

Wat heb je nu voor methode gevonden?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:30

We zijn nu bezig met clickertraining en dus positive reinforcement. Ik merk dat het Zoë erg motiveert als zij de bevestiging krijgt dat ze iets goed doet en het was dan ook erg leuk om te zien dat ze echt haar best deed voor een 'click'. Zoals het er nu naar uit ziet werkt het belonen als ze iets goed doet en het negeren van dingen die fout gaan erg goed voor haar, daar wordt ze erg zelfverzekerd van.

Ik moet zeggen dat ik het zelf nog wel een lastige omschakeling vindt om niet meer echt te corrigeren als ze (of Guus) iets fout doen of niet lijken te snappen en in het begin was ik zo enthousiast dat ik soms mijn beloning gaf voor de click. Al met al sluit de methode van Inge Teblick heel erg aan bij mijn eigen gedachtegang, dus ik denk dat we hier wel vooruitgang mee gaan boeken.

Verder ben ik me nu even aan het oriënteren op wat we verder gaan doen, in ieder geval vrijheidsdressuur en wat conditie opbouwen. Wat betreft lange teugelen ga ik even kijken of ik daar les in kan vinden in de buurt.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 19:08

Wat leuk dat de methode werkt! Heb hetzelfde gehad met Pip, methode van je moet luisteren werkte averechts... Aangezien ik ook mijn kat trainde met de clicker gewoon geprobeerd. En echt kreeg een andere pony. Veel blijer en minder gestrest met werken. Probeer er ook met Verdienen mee te beginnen al in die wat minder sensibel dan Pip.

Ga denk ik ook Pip zsm scheren. Maar wist even niet of dat wel kon al zo vroeg.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 19:11

Ik weet niet meer wie het was, maar voor de gene die intresse hebben in mijn cavalier, stuur mij even een pb! Hij bevalt mij echt top, en daardoor weet ik ook niet of ik hem wel kwijt wil. Ik merkte dat Kjani voor de HCA ook wel heel lekker liep, vandaar.

Ooh wat leuk Romy! Knap beestje (zit in de familie :+ <<) )

Klinkt als een goede keuze om (al dan niet tijdelijk) te stoppen met mennen.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 19:13

Ik dat de sulky op je profiel?

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 19:15

Mira283 schreef:

:j

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 19:16

Nuray jammer dat je de beslissing hebt moeten maken. Maar snap je wel. Ik ben zelf niet van dieof die methode :') Doe wat ik zelf goed acht en waar de powns goed op reageren.

Vanmidag lekker 2 uur gemend. Mil had er zin in en blij ei dat we klein stuk door het bos gingen. Hij was alleen boos dat hij niet over de hei mocht. Ik dors dat niet meer met zijn knie en ik zat samen met stalgenootje dan vind ik hwt sowieso te zwaar met het zand.

Arty even laten zwemmen en gespeelt hij wou zelf vd-en :') netjes zitten en niet gaan staan en je aankijken van kijk :D

Afbeelding

Dus even gespeelt ermee.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 21:09

Wat een leukerd Romy!

Hier druk met werk en andere dingen.
Vanmorgen les gehad en daarna Switch nog even gelongeerd. Deze week helaas nog niet weer voor de wagen kunnen zetten. Misschien zaterdag :)).

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 21:33

lobkew schreef:
Mira283 schreef:

:j

Vind hem zo gaaf! Ik dat ik eerst maar moet sparen voor een nieuwe scooter want anders had je een pb gehad.

Heerlijk dat je het bos zo dichtbij hebt met Mil. Mooie actie foto van Arty.

Hopen op mooi weer zaterdag! Kun je lekker gaan mennen

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 21:53

Mira: Wat jij zegt klopt inderdaad helemaal. Ik moet eerlijk toegeven dat Guus me vandaag echt aan het uitproberen was omdat hij nu in de gaten heeft dat ik zijn foute gedrag gewoon negeer en dat vraagt natuurlijk om wat tests. Uiteindelijk gaf hij het op en besloot hij om dan toch maar braaf zijn best te doen. En wat betreft Zoë is het nu echt al een wereld van verschil, ze is niet meer bang om fouten te maken of te laten zien dat ze het moeilijk heeft. Ze is echt ontzettend enthousiast, denkt mee en bedenkt soms zelf een leuk alternatief voor de opdracht. :P Ben allang blij dat ze er weer plezier in heeft.

testebeest: Ik vind het ook jammer dat mennen er (voorlopig) niet in zit met Zoë, maar ik vind het veel belangrijker dat mijn pony ook plezier heeft. Ik staar me ook niet volledig blind op een bepaalde methode, maar toevallig past deze methode erg goed bij de gedachtes die ik heb en de manier waarop ik graag met mijn pony's om ga. Al zullen er ongetwijfeld ook dingen zijn waar ik me niet in kan vinden. :)

Fijn dat je zo lekker gemend hebt met Mill en leuke foto van Arty!

Patty: Hopelijk kun je Switch zaterdag voor de sulky zetten.