Ohh echt al aftellen zeg!! Het is al MAART vandaag!!
Buiten het feit om dat het aftellen is begonnen.... Heerlijk maart!!!
Laureas
Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-14 18:28
Misschien rare vraag, maar is er zoiets als téveel trainen? Als ik lees wat jullie allemaal doen,... hoe vaak en hoeveel trainen jullie dan zo per dag of per week? Kan je daar een aantal minuten of uren opzetten?
Bright loopt alleen aan de longe, soms aan het halster, soms met bijzet. That's it. Meer komt er niet van buiten mijn werk en andere paard om.
Laureas
Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-14 19:03
Dat is het nu net, mijn Lenny is nog geen drie jaar en durf hem eigenlijk nooit echt lang aan het werk zetten. Dan vraag ik me natuurlijk wel af om het genoeg is om hem een kwartiertje te longeren bijvoorbeeld.
Laureas, vorig jaar was Bright ook nog geen 3 dus heb ik hem alleen een paar keer per week kwartiertje aan t halster gelongeerd en gefietst met hem, en voor de afwisseling lange lijnen langs de weg. Nog genoeg jaren om straks wel goed te trainen als hij wat ouder is.
stal_HD
Geplaatst: 01-03-14 19:27
Vanessa, je traint naar je eigen idee wat jij denkt dat goed is. Kid staat soms ruim een half uur aan de longe soms maar een kwartiertje ofzo. Het hoeft ook echt niet zeven keer per week. Ik train ongeveer 5 keer per week momenteel alleen maar longeer werk. dus echt aan het werk en daarna stapwerk aan de hand, met het mee laten draven en het stil staan. Dit vergt niet tot nauwelijks energie van het paardje en het is net zo belangrijk.
Als hij vervelend is traint hij langer door en is hij heel erg braaf en gaat het goed dan train ik minder. Het allerbelangrijkste is dat een paardje gelukkig is en blijft. Dus een dagje met weinig inspanning is ook leuk voor het paardje. Maar ook afwisselend werk. Soms heb ik er balkjes bij liggen en kan hij balkjes lopen/springen etc. Heel af en toe mag hij voor de leuk gewoon even zonder dekens alleen maar eventjes los rennen.
Als het morgen goed weer is wil ik hem weer aangespannen trainen.
Goed voeren is denk ik wel net zo belangrijk. Zo niet belangrijker.
Teveel trainen, hangt er ook vanaf wat je doet denk ik.
Als je gaat wandelen train je ook, maar dat kan een paardje heel lang volhouden en voelt niet echt aan als een training. Ook fietsen is weer wat anders dan de hele tijd op een volte lopen en pezen en gewrichten teveel belasten. Elke dag een uur gaan wandelen is volgens mij heel wat anders dan elke dag 45min aan de longe lopen.
Alec wordt er 4, hij is nog jong, maar niet meer piepjong Hij heeft nu een weekje rust. De verzorgster is op reis en ik kan niets met hem doen, ben zelf een ronde ton Maar eigenlijk niet erg, hij kan wel een weekje zonder training en weer wat vet opbouwen. Misschien dat ik eens iemand kan regelen die mijn rolstoel wil duwen terwijl ik een paardje vasthou en dan naar het bos wandelen ofzo En Rups houdt hem ook wel in conditie Etterbakje.
Joscaa
Geplaatst: 01-03-14 19:54
Knolselder schreef:
Misschien dat ik eens iemand kan regelen die mijn rolstoel wil duwen terwijl ik een paardje vasthou en dan naar het bos wandelen ofzo
Deed ik ook met Bright, ik had hem ook wel eens voor de rolstoel
Maar ga je zo niet scheef rijden als je maar met 1 hand kan duwen? Tis ook maar een geleende stel, niet een erg handig model Ervoor zal jammer genoeg nog niet gaan, al hoop ik hem snel aangespannen te hebben!
Bright had ook nog nooit voor iets gestaan hoor, wel gelangelijnd (is dat een werkwoord? ). Had gewoon iemand achter me lopen. Had van Bright gewoon het touw op mn schoot liggen en dan deed ik met twee armen duwen.
Nou vandag foto's gemaakt van benji en lorenzo.. Zag ze op de computer en schrok van lorenzo.. Heb hem iets te goed gevoerd hij is echt moddervet en dat was die niet toen die bij ons kwam... Word dus weer op dieet haha.
Benji daarin tegen ben ik echt tevrede over! Hij was wat mager en ruggetje erop maar wat een super spul is dat paardenmeel toch. Rug is bijna helemaal goed en hij ziet er goed uit. Nog wat spiertjes en zo houden dan is die klaar
Foto's van lorenzo word alleen hoofd.. Zijn lichaam is beschamend hahaha.. Hij heeft gewoon vetkwabben. maja ik dacht lekker trainen flink voeren.. Ehh ja niet dus zucht..
Laureas
Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-14 20:42
Dat loslopen doe ik dus ook, voor ik ze longeer mogen ze hun uitleven op een stuk weide en probeer ik ze met mijn stem in draf te houden. Natuurlijk vinden ze het zo leuk dat er veel gebok en gespring bij zit, en ja, dan denk ik wel dat ze zich amuseren. Dan longeer ik hen, en als laatste oefen ik het stilstaan.
Trainen met een rolstoel, dat is nieuw voor me, maar wat een leuke foto Joscaa. Oei, Annelies heb je nu ook echt een rolstoel nodig? Kom je er ook mee naar de HK? Kan je er wel makkelijker eens uitrusten zeker?
Voeren is inderdaad niet makkelijk, Lenny heeft meer nodig dan Magic, en ja...bij het trainen vandaag was de longeersingel bij Magic een gaatje verschil, dus mijnheer is ook verdikt...pfff,..niet goed dus.
Hmmm, dat losgooien kan ik misschien nog wel oefenen... Kan desnoods vanop een stoel
Ja, ik kan geen afstanden meer wandelen zonder daarna helemaal in de kreukels te liggen. Dus als ik verder moet dan de hoek van de straat, moet de rolstoel mee. Naar de HK zal wel zonder lukken denk ik! Dat zijn nu niet zo een grote afstanden lopenen daar kan ik op de tribune zitten he. Alleen zal ik Alec niet zelf kunnen voorbrengen. Of ik moest een hele goede dag hebben, maar die zijn dun bezaaid tegenwoordig
Voeren is hel! Al lijk Alec nu echt wel de goede kant op te gaan! Zijn rug is mooi rond, zijn billen ook. Al zie ik Rups dikker en dikker worden van de restjes die hij gaat eten die Alec heeft laten liggen Dat ventje gaat ook een moeten beginnen trainen!
Ik longeer ongeveer 3x per week en dan 10 minuten beide kanten. Met longeerhulp doe ik het nu omdat hij zo mooi nageeft en bij de pessoa doet ie dat niet. Ik heb ook bijzonder weinig tijd helaas en ik investeer bijna alleen maar in cezar, xam de shet hoeft niks te doen. Hij ziet er super uit alleen niet echt veel spiertjes.
onder hoeveel grams staan jullie geschoren paarden momenteel? ces staat onder 200 altijd maar xam doe ik nu ook al wel de 0grams fleecegevoerde regendeken om overdag en dat gaat prima! dan snachts de 200grams weer