[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:37

Mooi tuig Linda. Ik heb het idee dat de omloop/ het blad van je borsttuig wat aan de korte kant is. Ik heb dit tuig ook (zelfde kleurtje zelfs) en let goed op de kussens van het schofttuig. Er zijn hier op bokt best wat mensen te vinden waarbij hun pony's drukplekken kregen van het schoftje. Verder is het echt een enorm fijn tuig.

Patty, je schrijft dat Chip de laatste tijd lastiger doet met het trailerladen. Zou dit aan de rijstijl kunnen liggen? Ik heb namelijk wel vaker gezien dat paarden van de ene op de andere dag weigerden de trailer in te gaan en dan lag het vaak aan de rijstijl van de chauffeur.
Zo niet, dan zou ik het niet laden gewoon zo aanpakken als bij ieder ander 'groot' paard. Niet gaan tillen of duwen, dan leg je het af.

Ik reed vandaag achter een trailer die een verbindingsboog op de snelweg zo hard nam dat de trailer bijna uitbrak. Dat was niet grappig om te zien. Net daarvoor had ik het paard geladen zien worden en ik snap heel goed waarom de meneer zoveel moeite moest doen om zijn beest op de trailer te krijgen -O-

Claudia, fijn dat het met Misty nog goed gaat. Nog steeds blij dat ze weer bij je is? Ze toont een stuk 'opener' dan een foto die je destijds had geplaatst doen ze nog niet van jou was.

Op de shettendag doen wij mee aan alle onderdelen die aan de hand kunnen. Wellicht had ik één aangespannen onderdeel mee kunnen pakken, maar ik durf het nog niet aan qua gezondheid van de pony. Dus wij gaan meedoen met het lange lijnen/teugelen, de Agility en het rechtrichten. Ik vind het erg leuk er nu allerlei kleine clinics zijn. De eerste keer wilde mijn pony de hal niet meer in, na het voetballen :') Ze was er toen zo klaar mee. Buiten liep ze als een tierelier. Liepen we naar de hal toe, dan gooide ze haar hakken in het zand. Dus toen heb ik afgesproken dat ik haar niet meer meeneem voor dat soort onderdelen waarbij je tegen een ander moet strijden.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:39

Kcinarual schreef:
Ik had Fenna wat opgestuurd om te proberen. Zal Nick ook wel blij mee zijn, is hij er eerder vanaf :')

:D :D

Force niet lekker vaak.

Mirriej wat super fijn voor Jimmy!!

Linda: mooi zeg!!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:50

Mooi tuig linda!!

sakvis schreef:
Claudia, fijn dat het met Misty nog goed gaat. Nog steeds blij dat ze weer bij je is? Ze toont een stuk 'opener' dan een foto die je destijds had geplaatst doen ze nog niet van jou was.

Ze ziet er inderdaad echt een stuk beter uit nu! binnenkort over op ander voer van vitalbix. En ik geniet elke keer weer als ik dr weer zie <3

Lillian__

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 00:27

Mooi tuig Linda,

Haha leuk he die shetlanders patty :')

Floor die heeft ook wel eens van die klootzak momenten, terwijl mijn verzorgster de bochten nog net niet in stilstand neemt, en sowieso heel rustig optrekt en de auto uit laat rollen. Hij gaat op zich niet bijna zitten maar zet gewoon geen poot meer verder.

brrr eng is dat saskia.

Fijn dat misty zo goed gaat claudia

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 01:19

Voor degene met compleet geschoren pony's (ook benen en hoofd), hoeveel gram leggen jullie op als het vriest?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 01:43

Jeetje sakvis, wat een malloot. Wij hadden vandaag de heenreis een malloot, maar dan zonder trailer, die vond dat ie op het laatste moment voor ons langs moest glippen om de afslag waar wij op reden ook te kunnen nemen. Hij ging zeg maar al over het driehoekje heen en nog was het rakelings. Dan slaat je hart ook even een slag over, vooral als je dierbaarste pony achterin staat. Alex staat nu onder 300 gram, ik twijfel of ik zal verhogen naar 400 zondag. Hij heeft wel hals, hoofd en benen nog haar. Hij hoest nog steeds af en toe, geen verhoging gelukkig, maar t klinkt zo vreselijk naar. Wel op les geweest met de intentie rustig aan te doen en als het niet ging onze biezen te pakken, maar hij ging zo lekker dat we uiteindelijk beide kanten om een klein stukje galop konden meepakken. Hij vond het wel fijn dat ie weer even mocht werken. Zondag maar weer even zien of hij het aan kan om een kleine 5 km te rijden. Morgen de tuig passen clinic, zin in!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 02:24

sakvis schreef:
Patty, je schrijft dat Chip de laatste tijd lastiger doet met het trailerladen. Zou dit aan de rijstijl kunnen liggen? Ik heb namelijk wel vaker gezien dat paarden van de ene op de andere dag weigerden de trailer in te gaan en dan lag het vaak aan de rijstijl van de chauffeur.
Zo niet, dan zou ik het niet laden gewoon zo aanpakken als bij ieder ander 'groot' paard. Niet gaan tillen of duwen, dan leg je het af.

Kan ik me bijna niet voorstellen dat het hier aan ligt. Zowel mijn vriend als ik rijden altijd heel rustig en voorzichtig met de trailer. Ik ga nog niet stilstaand over drempels :D.

Mooi tuig Linda! Heb je een leren of kunstof tuig?

Hier staan beide ponys geschoren onder 370grams met hals.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 08:27

Kcinarual schreef:
Voor degene met compleet geschoren pony's (ook benen en hoofd), hoeveel gram leggen jullie op als het vriest?

Alf is geschoren in oktober en heeft alweer flinke vacht. Staat onder 200 gram met hals. Als het echt gaat vriezen doe ik er een liner van 100 gram onder. Dus 300.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 10:17

Mooi tuig Linda!

Gelukkig is Jimmy niet HB :)

Patty, wat vervelend dat Chip de trailer niet meer op wil! Dit probleem heb ik ook gehad met een paard van 1000kg. Ik nam gewoon al het nodige eten; appels, wortels, brokjes, en ging dat gewoon staan belonen en voeren bij elke positieve stap, en negeerde elke negatieve stap. Herhaaldelijk op de trailer af blijven lopen en ga zo maar door. Na 3 uur stond zij er half in, dus geduld is een schone zaak. Ook vaker geoevend want na 1x vertrouw ik er nog niet op dat het vlekkeloos zou gaan de eerstvolgende keer.

Zo zou ik het weer doen, want paardlief loopt er nu zonder enige moeite op. :o

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:05

Jimmy draagt 500 nu. Voelt ook niets te warm aan eronder. Koukleum is hij.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:34

Hm, dan wacht ik nog even met scheren. Ik heb nog geen 400 gram in zijn maat/pasvorm gevondenen 2 dekens over elkaar vind ik niet handig werken. Hij staat nu onder 200 gram en heb het idee dat hij het eerder te warm heeft dan te koud met de temperatuur van gisteren

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:05

Toliene staat met 400 grams nu! Als t onder het vriespunt komt met 500.

Mooi tuig Linda!

Ik kan het trailerlaad probleem... Bink heeft helaas hetzelfde ;( we oefenen inmiddels wel veel en daar heb ik zeker profijt van!

Iemand een ideetje voor mij... Bink gooit zijn tong over t bit en wordt daarna erg onvoorspelbaar. Bokken, stijgeren en keihard rennen. Ik dacht misschien iets van een tong lepel maar kan die nergens vinden in kleine maatjes... Hij is laatst nog bij de tandarts geweest en het bitje lag ook prima. Heb zo’n lichtgebogen liverpoolstangetje

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:02

Zooooooo trots op kleine Chippie. Voor het eerst mee voor twee rondjes vaardigheid.
Eerste rondje deed ik nog een beetje voorzichtig. Dus een balletje en iets buiten de tijd. Tweede rondje gebruikt om eens wat meer te proberen. We vlogen er echt doorheen! Zo fijn te sturen. Toen werd ik iets te enthousiast en stuurde ik te vroeg in het laatste poortje dus bal :=. Toch nog een puntje en een heel fijn gevoel :D.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:03

Oja en niet geheel onbelangrijk, hij ging redelijk makkelijk te trailer op :D. Ik ben op m’n hurken gaan zitten met een bak muesli en toen kwam hij heel voorzichtig te klep op.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:40

Max is in november geschoren en staat onder 300 grams met hals.

Goed zeg Patty! Heb je foto's?

Max heeft tegen Mac aan gebokt.
Precies tegen zn mond. Dat gat dat hij in zn mond heeft leek aardig te genezen maar is nu door de klap verder gescheurd. Zoveel bloed! :oo
Dagelijks schoonmaken en ontsmetten.

Het ging gewoon uit speelsigheid maar voel me wel schuldig..

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:15

Ah arme mac! Hopelijk is het zeertje gauw over.

Goedzo patty dat chip zo goed ging!

Vandaag even met Floor en Angus naar buiten geweest! Ging naar verwachting best goed eigenlijk! Floor heeft wel een paar x zn bit vastgepakt en is er één x in galop door gedenderd. Maar we zijn allebei toch te strak met onze handen, moeten echt meer op stem gaan rijden en belonen gewoon te weinig. Even mirriejs advies opgevolgd en dat werkte verrassend goed (Thanx!)

Floor is echt van huis-tuin-keukenpony die je inspant en mee wegrijd naar een macho met een gebruikaanwijzing aan het veranderen := alleen maar goed imo, hij deed het eerst allemaal wel maar zat vrij weinig power achter en nu merk je echt dat er flink wat peper in de reet zit.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:28

Leuk dat hij de vaardigheid zo goed deed!patty.
Ah was vast schrikken zoveel bloed mandy. Monden bloeden altijd zo erg.

Linsey mijne ene pony deed vaak tong over bit. Met een liverpoolstang licht gebogen. Met een myler menbit en met dubbel gebroken liverpoolstang geen last meer.

Caya en faya staan nu met 200 grams op.

Caya en faya weer in tweespan gehad. Inspannen en was weer gewoon wegrijden na faya haar honden ongeluk. Ben zo blij :-)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:09

Gefeliciteerd met je puntje Patty! Goed gedaan van jullie *\o/*

Oei Mandy, dat is wel heel naar! Al gaat het natuurlijk niet expres. Hopelijk gauw weer dicht.

Fijn Patricia dat het goed ging.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:49

Lastig Linsey! Misschien toch eens wat proberen met bitten? Donja deed het ook wel met bokkebit, nu met Liverpool niet meer. Maar laatst toch nog wel eens, was eenmalig gelukkig :o

Patty wat super fijn dat het zo goed ging! Knappe Chip. Ik denk dat enthousiastme van beide kanten belangrijk is :)

Patricia, echt leuk dat het weer goed na al die maanden lappenmandjes!

Getver Mandy.... :( hopelijk snel weer beter!

Haha Lillian, powerpony!

Moet zeggen dat Donja echt de meest makkelijke en hardwerkende pony is die ik ooit getraind heb. (Zegt de trotse baas :P ) Maar eerlijk! Ze is meewerkend en ontzettend gedreven :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 09:50

Dat is fijn Jenny. Ik vind Donja er ook heel goed uitzien, ten opzicht van eerst. Klein sportmerrietje :D

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 12:03

Dankje :) dat doet me wel echt wat, ik wil heel graag laten zien dat ook Donja hard kan werken. Vooral aan mijn omgeving want ze word vaak een beetje ondergewaardeerd als ‘grasmaaier’. Dat vind ik oprecht vervelend!

Ik wil jullie graag wat foto’s laten zien van onze progressie sinds onze privelessen maar blijf toch maar voorzichtig met foto’s op bokt :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 12:14

Laat maar zien hoor! Mag ook wel in een PB als je dat liever hebt :)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:28

Ik wil ook wel graag progressie foto’s zien!

Ik ben echt een ramp met op vakantie gaan, een weekend weg en nu al weer terug willen naar jimmelpimmel Haha.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:51

Dat herken ik echt totaal niet. Kan heel goed zonder Max. :o :')

Waar was je het weekend geweest?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:37

Mandyy schreef:
Max is in november geschoren en staat onder 300 grams met hals.

Goed zeg Patty! Heb je foto's?

Max heeft tegen Mac aan gebokt.
Precies tegen zn mond. Dat gat dat hij in zn mond heeft leek aardig te genezen maar is nu door de klap verder gescheurd. Zoveel bloed! :oo
Dagelijks schoonmaken en ontsmetten.

Het ging gewoon uit speelsigheid maar voel me wel schuldig..

Nee helaas geen foto’s. Vriendlief had het koud dus is maar in de kantine gaan zitten.

Jeetje wat balen van Mac. Snap dat je je schuldig voeld maar je kunt er natuurlijk niks aan doen. Hopelijk knapt hij snel op.

Fijn dat het goed ging Patricia. Beide ponys weer helemaal Oke?

Progressie foto’s zijn altijd leuk :))!