[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:58

Lillian__ schreef:
Wat balen van jimspims zeg... gelukkig geen HB

Ilana welkom, wat een mooie portretje is je pony <3 past leuk naast sjors of gigant *D

Wat betreft Floor, ik heb eens zitten nadenken en het zal ook wel wat stoutigheid zijn maar ik denk ook dat het een gebrek aan kracht is, hij is natuurlijk helemaal los gemaakt en er waren best wat dingetjes die vast zaten. Nu merkt hij dat hij andere spieren moet gebruiken die hij eigenlijk niet heeft en klettert hij met zijn hele gewicht op de voorhand. Daar gaan we eens mee aan de slag aan de hand en voor de sulky. ik heb mijzelf trouwens ingeschreven voor de dressuur clinic en de lange lijnen clinic. mijn verzorgster gaat mee doen aan de vaardigheid en het ringsteken (wel allemaal komen kijken, kunnen we lachten := )

Ik twijfelde of ik ook mee zou doen aan de lange lijnen clinic maar denk dat 45 minuten dressuur genoeg zal zijn. Ze heeft 1,5 maand niet voor de wagen gestaan en daarvoor een halve maand ook bar weinig. Nu sinds 3 weken aan het opbouwen dus leek me wat teveel.

Maar ik kom sowieso kijken naar de rest! Neem mijn camera ook mee. En als het te lang duurt brengen we haar even terug naar stal, staan namelijk in Doorwerth dus dat is zo gebeurd. Ben namelijk wel heel benieuwd naar alle andere onderdelen!

Jorex

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:31

Ik doe met Jorie mee aan horse agility, even lekker aan vertrouwen werken. Met Alex doe ik vaardigheid(daar hebben we meer plezier aan dan altijd maar dressuur), rechtrichten(meneer is een kromme banaan), ringsteken en bestgaande pony voor de fun. Maar ik heb nog steeds geen menschort nu, weet niet in hoeverre Ayla tijd heeft. Anders maar mijn beige rijbroek weer aan. Het ringsteken gaat bij mij ook lachen worden, ik kan niet mennen met 1 hand _O-

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:36

Horse agility lijkt mij ook erg leuk! Maar instructie is hier niet makkelijk te vinden volgens mij en daarbij vind ik het materiaal wel erg prijzig voor iets wat misschien niet bevalt. :o

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:38

Ik doe mee met de horse agility puur voor zijn vertrouwen te boosten, hij is nogal een schijtluis namelijk en ik heb liever een pony die rustig ergens naar gaat staan kijken dan eentje die 180 graden draait als er ook maar een grassprietje verkeerd waait. Verder ga ik er niet iets mee doen, misschien dat ik met palen nog wat leuke hindernissen thuis kan bouwen en met van die zwemsprieten drijfdingen. Verder kan ik vlaggetjes enzo thuis ook wel vinden.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 00:20

Bestgaande pony hoef ik niet te proberen met die fluf en vooral goorheid :’)

Misschien dat ik haar dan nog scheer maar dan moet ze wel al gaan verharen. Dan staat ze er wel mooi voor. Maar zo in die fluf met modder lijkt het niet wat.
Dus heb dat maar gelaten. Wij gaan ook voor een leerervaring en vond vanuit daar horse agility dan minder interessant. Mevrouw is voor de duvel nog niet bang :+

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 08:56

Patty; wat leuk in de aquatrainer! Hebben jullie die op stal?

Welkom Ilaan; leuke pony!

Mirriej; situatie Jimmy niet verslechterd?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:14

Wat dapper van chip! <3

Ilaan: welkom! Je hebt een leuke pony

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:49

Hoe is het nu met Switch, Patty? Al wat duidelijkheid? Brave Chip :D

Gelukkig is Jimmy niet bevangen.

Welkom Ilaan, leuke pony! Die stond redelijk in de buurt van mij toen ze te koop was :)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:35

Wat een narigheid allemaal! Maar ook leuke berichten er tussen gelukkig. Heb momenteel helaas geen tijd om echt een bijleespost te maken. Sinds ik een 2e baan erbij heb is het enorm druk! Maargoed alles voor je diertjes :o

Met misty hier alles goed. Gaat steeds beter op haar nieuwe plekje en maken nogsteeds lekker veel wandelingen door het naastliggende natuurgebied
<3
Afbeelding

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 15:43

Susanne schreef:
Hoe is het nu met Switch, Patty? Al wat duidelijkheid? Brave Chip :D

Gelukkig is Jimmy niet bevangen.

Welkom Ilaan, leuke pony! Die stond redelijk in de buurt van mij toen ze te koop was :)

Ik laat Switch even staan. En dan kijk ik het even aan.

Welkom Ilaan.

Iemand hier de tip? Mijn stront eigenwijze Chip heeft het in z’n bol en wil de trailer niet meer in. Nu hoor ik jullie denken; die druk je er toch zo in? Nou dat dacht ik ook maar niet dus. Hij gaat nog net niet op z’n kont zitten. Eerder liep hij er zo op en laatste paar meer al wat moeilijker maar nu wil hij helemaal niet meer. Dus als jullie nog goede ideeen hebben :D.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 15:50

Sorry geen ideeën. Toen Alf echt ging weigeren heb ik iemand laten komen ervoor. Nu gaat hij weer zonder problemen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 16:28

Pepper is er een keertje ingetild door 3 man := maar dat is natuurlijk niet aan te raden :+
Ik zou ook iemand bellen die daar mee aan de slag gaat!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 16:31

Hier ook precies zo eentje. Ze gaat de trailer niet in, omdat ze gewoonweg niet wilt. Staat stil op de klep (of ervoor) en daarmee klaar.

Uiteindelijk touw over de voorstang (van het halster) en een longeerlijn erachter langs. Zo gewoon erin getrokken door een sterke vent. Terugweg weer 3x aangelopen en weer hetzelfde, toen maar meteen erin getrokken.

272 kg kregen wij er zo in, oké met behulp van een sterke vent dan :+
Angst vind ik wat anders maar zitten klootzakken om het klootzakken vind in onzin :Y)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 16:58

ilaan schreef:
Hier ook precies zo eentje. Ze gaat de trailer niet in, omdat ze gewoonweg niet wilt. Staat stil op de klep (of ervoor) en daarmee klaar.

Uiteindelijk touw over de voorstang (van het halster) en een longeerlijn erachter langs. Zo gewoon erin getrokken door een sterke vent. Terugweg weer 3x aangelopen en weer hetzelfde, toen maar meteen erin getrokken.

272 kg kregen wij er zo in, oké met behulp van een sterke vent dan :+
Angst vind ik wat anders maar zitten klootzakken om het klootzakken vind in onzin :Y)

Ja dat inderdaad :j

Toen we laatst gingen verhuizen en Ingrid ons kwam halen met de trailer liep Pep er zo in. Ben er nog steeds verbaasd over. Die kop ook toen we aankwamen en de klep omlaag deden :') : 'oh, hallo.. :O '

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:20

ilaan schreef:

Probleem is vaak dat je niet precies weet waarom ze er niet in willen. Kan dat ze aan het kloten zijn maar vaak is er echt wel een reden voor.
Zo bleek Alf bv bang om er achteruit af te lopen. Was heel duidelijk te zien maar ik keek blijkbaar niet goed naar hem. En zo kan iedereen signalen missen :-)

Frummels schreef:
Toen we laatst gingen verhuizen en Ingrid ons kwam halen met de trailer liep Pep er zo in. Ben er nog steeds verbaasd over. Die kop ook toen we aankwamen en de klep omlaag deden :') : 'oh, hallo.. :O '

Maar ik heb dan ook gruwelijk veel charme :D :D :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:48

ilaan schreef:

Eens! Zie het zó vaak gebeuren. Paard steekt nog net niet z'n middelvinger op :')

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 18:13

Ik kon een poosje geleden gigant ook lastiger laden maar door het voordeurtje open te doen en een beetje aan te moedigen met wat lekker liep hij er een stuk makkelijker in .....

Ik zou als je daar de kans voor hebt zelf oefenen in rust gewoon echt de tijd nemen en anders er iemand bij halen die je er mee kan helpen. Er in tillen is leuk als ze niet gaan en je moet met bv met koliek naar de kliniek maar anders zou ik het toch afraden. Later krijg je daar veel spijt van als ze echt niet meer er op gaan ....

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 18:17

Jorie is ook wat terug houdend met in de trailer stappen, daarom laadt ik eerst Alex en dan Jorie. Maar Jorie gaat gewoon nog niet zo vaak mee.

Nou, de marstall force is afgekeurd. Zelfs met wat lekkere grasmix erdoor. Jorie at er heel vakkundig omheen. Toen maar aan Alex gegeven en zelfs die at het met lange tanden _O-

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 18:20

De Force werd hier ook niet gegeten.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:07

We hadden je nog gewaarschuwd Fenna :')

Jimmy voelt zich weer kiplekker ( op de harde nog niet getest) dus ik ga met een goed gevoel een weekend op wedstrijd :D

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:12

Ik had Fenna wat opgestuurd om te proberen. Zal Nick ook wel blij mee zijn, is hij er eerder vanaf :')

Fijn dat Jimmy weer beter gaat!!

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:50

Mn nieuwe tuig is er **\O/**

Meneer zn hoofd is alleen geen maatje mini shet dus die wissel ik even om. Zondag maar eens even uittesten voor de sulky.

Hij is de laatste dagen licht explosief want hij heeft perongelijk brokjes van stal gekregen :') :):) Y)(^)

Afbeelding

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:53

Susanne schreef:
ilaan schreef:

Eens! Zie het zó vaak gebeuren. Paard steekt nog net niet z'n middelvinger op :')

Als ze er een had.... Pff haha

Fennadev schreef:
Jorie is ook wat terug houdend met in de trailer stappen, daarom laadt ik eerst Alex en dan Jorie. Maar Jorie gaat gewoon nog niet zo vaak mee.

Nou, de marstall force is afgekeurd. Zelfs met wat lekkere grasmix erdoor. Jorie at er heel vakkundig omheen. Toen maar aan Alex gegeven en zelfs die at het met lange tanden _O-

Marstall force eet madam hier ook niet. De pavo vitalcomplete eerst wel maar inmiddels haalt ze daar ook haar neus voor op. Zelfs met appelmoes hoeft ze het niet. Likt de appelmoes eraf en laat perfect schone brokjes liggen :+

mirriejj schreef:
We hadden je nog gewaarschuwd Fenna :')

Jimmy voelt zich weer kiplekker ( op de harde nog niet getest) dus ik ga met een goed gevoel een weekend op wedstrijd :D

Fijn dat hij zich beter voelt! Ik zou echt in de stress zitten als ze zo zou lopen. Toch fijn als het dan uiteindelijk allemaal meevalt :)

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:08

Wauw gaaf tuig linda!! :wow:

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:34

Staat Gigant goed!