[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patty14

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 07:02

Die mensen moet je juist laten zien dat het hartstikke leuk is!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 07:49

Mira283 schreef:
Zit door een topic serieus te twijfelen of ik mijn men droom met Pip wel moet doorzetten... Want een mini met een volwassene erachter ziet er niet uit... Pff heerlijk weer als je denkt goed bezig te zijn

LS zijn ze zo duur geworden? Waren veel goedkoper eerder geloof ik. Mijne wqs tweedehands en vijfentwintig euro schijntje dus

Je bedoelt mijn topic? Beetje apart dit. Ja er zijn zat mensen die het mooier vinden om te mennen met een grotere pony, maar omdat mijn stalgenoot dat vind hoef jij niet te stoppen met mennen _O- Misschien moet je dat gewoon zelf bepalen?

Mickey is 93 cm en liep ook voor de wagen. Ik zou zelf niet gauw meer zo'n kleintje kopen maar dat hoeft niet te betekenen dat anderen dat niet mogen doen.
Laatst bijgewerkt door Susanne op 17-08-16 08:34, in het totaal 1 keer bewerkt

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:23

Jullie kletsen hard dames. Of ik ben druk kan ook :P

jessica welkom ken je volgens mij van het gezelligruiterforum :)

Mira gewoon maling hebben. Mil en art zijn 89 cm. Mil krijg ik ook vaak commentaar mee. Dat het "zielig" is . Met art nooit terwijl hij het vaak moeilijker vind alleen tja die heeft meer body :+

Nathalie spannend met je tuig hoop dat het nu eindelijk goed komt :j

Mooi tuig lot. Ik wil ook ander tuig voor art tzt maar eerst sparen

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:28

Mira, idd gewoon doen waar je je lekker bij voelt. Mennen kan heel goed ook met de kleintjes.

Testebeest, Ja klopt dat bent ik! :D
Leuk je hier ook weer tegen te komen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:30

Jeetje Mira wat zal jij het soms lastig hebben in het leven. Als je zulke dingen laat bepalen door anderen. Lekker doen waar je zelf zin in hebt. Bente en Chayton zijn beide 93 en mijn nieuwe zit ook rond die maat. Ik heb nooit ergens last van gehad. Ook niet toen we tweespan gingen rijden. Nog nooit de illusie gehad dat het te zwaar voor ze was. Ja als je door heel mul zand gaat rijden. Ik ben in alle jaren met Bente 1 keer van de wagen gegaan omdat ik dacht dit kan niet zo. En dat was op de Veluwe. Heel lang pad en heel mul. Normaal laat ik ze gewoon keihard galopperen door de mulle paden dan ben je er zo uit.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:33

Romy, nieuwe? Heb ik ergens over heen gelezen? :D

Mickey trok het ook allemaal prima met zijn 93 cm overigens. Ik baal er ook serieus van dat met pensioen staat was een heerlijk dier.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:35

Haha nee dat heb je niet. Ik heb iets nieuws op stal staan in de hoop dat mijn tweespan er nu eindelijk echt komt.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:41

Fotooooo *\o/* gefeliciteerd!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:45

Ja dank je wel! Het is natuurlijk heel dubbel. Bente zal binnenkort ingeslapen worden dus kon ik er iets bij nemen. Wel grappig want de kinderen hier op de manege zijn stikjaloers. Die zeiden al: ik heb geen 1 pony en jij hebt er 3 helemaal voor jezelf.

Wat ga jij eigenlijk doen als Mickey ingeslapen zal woeden? Ga je ook voor een nieuwe?

Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:51

Wat een leukerd! Is het een ruintje? En jouw box <3 Ik wist overigens niet dat benthe zo slecht ging.. wat erg.

Mickey krijgt normaal gesproken altijd een enorme terugval rond eind aug/september, dus ik houd mn hart vast elke keer als ik hem opzoek.. maar tot nu toe gaat hij zo goed! Als hij ingeslapen wordt hou ik het gewoon bij Willem, ik ga niets zoeken. Wellicht komt er ooit nog eens wat op mn pad.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:57

Ik moet zeggen dat ik de situatie met Bente grotendeels voor me houd omdat ik soms zoveel meningen hoorde dat ik mijn eigen gevoel niet meer kon volgen.

Het is inderdaad een ruin. 6 jaar oud.

Zou jij nooit tweespan willen?

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:57

Whaaaa Romy! GEFELICITEERD!!!! *\o/* *\o/* Wat een leukerd!!!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:58

Jij kent haar als geen ander. Als jij vindt dat de tijd daar is dan is dat zo. Dat kan niemand bepalen voor je denk ik.

Met Jelle en Mickey heb ik veel tweespan gereden en dat vond ik erg leuk. In de toekomst lijkt het me wel weer gaaf maar weer een nieuwe pony erbij is niet wat ik op dit moment wil.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:31

Gefeliciteerd Romy, wat een knapperd!

Kan me voorstellen dat het wel dubbel voelt.. :(:)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:47

@Mira, heb die opmerking ook gelezen in een topic. Hier is Finn 93cm en die staat voor een twee en vierwieler. Die doet het helemaal prima.

Dan heb je Cupcake hij wordt 3jaar in april, dan begint ook het aanleren van het stuur aan 'm en de commando's (kan dan nog maanden duren voor het inspannen). De wandelkilometers heeft hij al gemaakt dat is geen probleem, stap 2 voor nu is 'm af en toe beginnen meenemen als handpony met Finn. Cupcake heb ik laatst gemeten op 78cm schoft +- en 80cm achterhand. Hij moet nog 3 worden maar voor nu ga ik heel blij zijn als die 80cm is, het mooie zou zijn als die nog enkele centimeters doorgroeit gedurende de jaren maar dat zien we dan wel.

Sowieso gaan er al niet meer dan 1 iemand op de tweewieler, kan ook niet maar zou ook niet eerlijk zijn tegenover hem. Ik vind het pas zielig als je een pony van 75/80cm ziet voor een sulky cavaletti die helemaal de grond in wijst met dan nog eens 2 personen op. Een kleine pony voor een hca of sulky pirouette met 1 persoon vind ik prima kunnen mits het dier in kwestie het graag doet natuurlijk.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:09

Ymor schreef:
Jeetje Mira wat zal jij het soms lastig hebben in het leven. Als je zulke dingen laat bepalen door anderen. Lekker doen waar je zelf zin in hebt. Bente en Chayton zijn beide 93 en mijn nieuwe zit ook rond die maat. Ik heb nooit ergens last van gehad. Ook niet toen we tweespan gingen rijden. Nog nooit de illusie gehad dat het te zwaar voor ze was. Ja als je door heel mul zand gaat rijden. Ik ben in alle jaren met Bente 1 keer van de wagen gegaan omdat ik dacht dit kan niet zo. En dat was op de Veluwe. Heel lang pad en heel mul. Normaal laat ik ze gewoon keihard galopperen door de mulle paden dan ben je er zo uit.

Die eerste regel... Stuur mij maar een pbtje dan leg ik je alles wel ff uit waarom ik me dat wel aantrek en waarom ik het soms zo lastig heb.

NathalietjeB gefeliciteerd wat voor kleur gewoon zwart tuig?

Romy gefeliciteerd en sterkte

Lori wil voor Pip gewoon een eenpersoons sulky. Ga er geen twee volwassenen achter hangen ook echt niet. Dat vind ik wel weer sneu. Hopen dat Cupcake lekker nog een paar centimeter door groeit.

Ik hou voortaan mijn mening voor me
Kruip ook in meeleesmodus voorlopig.
:evaw:

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:25

Waarom voel je je zo gauw aangevallen? Niemand heeft jou of jouw pony genoemd. Ik begrijp er geen snars van, echt niet. Er zijn hordes mensen die mennen met mini's maar daar gaat dat hele topic niet over! Wat wil je horen? Volgens mij heeft iedereen al zo'n beetje gezegd dat je lekker moet gaan mennen en dat hij dat ook gewoon kan trekken.

Zoveel mensen zoveel meningen. Hoe vaak ik al te horen gekregen heb hoe lelijk bonte pony's zijn? Ontelbaar. Moet ik Willem dan maar opdoeken? Of geen foto's meer maken?

Kom op beetje volwassen reageren, anders wordt het lastig in deze grote boze wereld :)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:45

Nee suus je moet m roze verfen.... Of nooit meer laten ziek..

Mira, crow upp ik begrijp je reactie ik kan dat ook snel aangevallen voelen maar meisje is nergens voor nodig!! Doe je ding doe wat je doet laat het andere naast je liggen. Ik reed met Buck 80cm, en ik had toen ik anorexia had echt een gewicht van een vliegje hij trok me zo mee... Met mijn medicatie prednison en stoornissen ben ik behoorlijk aangekomen ongewild ik kreeg hierdoor ook veel reacties van buitenzijde 'he dikke zet je paard op die kar en ga zelf trekken' je wilt niet weten hoe ongemakkelijk en hoeveel pijn dat doet maar Buck trok de kar met gemak, had er plezier in en ik ook moet ik dan omdat andere het zielig vinden ermee gestopt zijn?

Over die deken, ik vind hem ook zo onwijs duur.. De 200 grams is wel rond de 144E maar de 400 is dus echt zo duur... Buck heeft die deken 10 jaar gehad, hoop dat deze ook lang mee gaat. Heb hem nu voor 166E.

Oja over mennen met mijn welshje gesproken ook daar krijg je reacties hoor..: ik bijv met mijn vader al groom. Dus 2 personen en n kar achter zo'n B pony nou die heeft niks te klagen doet alles met ze hoef in ze neus...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:54

Roze dan maar *\%/*

Maar die dekens heb ik ook en ze waren nooit over de 200 euro ook niet bij dochorse. Ik heb de dikste variant en die was toen met korting iets van 140. Dit slaat nergens op joh.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:01

Romy, dat is wel heel dubbel. :(:) Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en sterkte! :(:)

Max is 83 cm en kan prima met hem mennen.
Zou me niets aantrekken van wat een ander ervan denkt, zolang je zelf beter weet.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:46

Ymor schreef:
Ja dank je wel! Het is natuurlijk heel dubbel. Bente zal binnenkort ingeslapen worden dus kon ik er iets bij nemen. Wel grappig want de kinderen hier op de manege zijn stikjaloers. Die zeiden al: ik heb geen 1 pony en jij hebt er 3 helemaal voor jezelf.

Wat ga jij eigenlijk doen als Mickey ingeslapen zal woeden? Ga je ook voor een nieuwe?

[ [url=m/qtLdSQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeetje wat ontzettend dubbel romy, dat word vast een gaaf 2 span.
Maar wat ontzettend jammer dat benthe ingeslapen moet worden, ik wil je heel veel sterkte wensen.

Mira kop op schop onder je kont, en gewoon lekker met pip gaan mennen

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:11

Ymor schreef:

Jaa leuk Romy! We willen wel meer foto's hoor! Loopt je nieuwe aanwinst al voor de wagen? Ik snap dat het heel dubbel voelt, sterkte :(:) .

Wat betrteft de kleine pony discussie. Kjáni is nu 95cm en heeft dus een heel fijn maatje voor de wagen. Maar toen ik hem kocht was hij echt een stuk kleiner, hij is enorm gegroeit afgelopen jaar. Maar ik ben er van overtuigd dat elke pony eigenlijk wel voor de wagen kan, als ze echt heel klein zijn (kleiner dan 85 oid) en niet veel power hebben dan gewoon lekker op het asfalt/recreatief. En dat is ook gewoon prima toch. Kjáni gaat heel lekker op het moment, binnenkort maar een keer starten.

Wij gaan vanmiddag even langs Andries om te kijken naar een HCA *\o/* . Wie weet... ik heb altijd gezegt ik wil NOOIT een Hca...

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:22

Ik ben net bij de dokter afgebeuld dammhhhh ben misselijk.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:22

En die dekens waren idd nooit over de 200 euro! Maar nu zelfs bij dochorse ook.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:47

lobkew schreef:
Ymor schreef:

Jaa leuk Romy! We willen wel meer foto's hoor! Loopt je nieuwe aanwinst al voor de wagen? Ik snap dat het heel dubbel voelt, sterkte :(:) .

Wat betrteft de kleine pony discussie. Kjáni is nu 95cm en heeft dus een heel fijn maatje voor de wagen. Maar toen ik hem kocht was hij echt een stuk kleiner, hij is enorm gegroeit afgelopen jaar. Maar ik ben er van overtuigd dat elke pony eigenlijk wel voor de wagen kan, als ze echt heel klein zijn (kleiner dan 85 oid) en niet veel power hebben dan gewoon lekker op het asfalt/recreatief. En dat is ook gewoon prima toch. Kjáni gaat heel lekker op het moment, binnenkort maar een keer starten.

Wij gaan vanmiddag even langs Andries om te kijken naar een HCA *\o/* . Wie weet... ik heb altijd gezegt ik wil NOOIT een Hca...

Hahahaha, was toch wel heel leuk met Kjáni hè?! :D Ik ben heel benieuwd!