[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:36

Bimmetje schreef:
Mira,
Om je pony weer op gewicht te krijgen is bietenpulp idd een optie. Maar veel paarden vinden het niet echt lekker. En goed laten weken, minimaal 4 uur. Bietenpulp zet heel erg uit, vandaar.
Ook zou je merriebrok kunnen geven, dat zit ook boordevol dikmakers en is goed voor jonge paarden.
Je zou het kunnen mengen met Luzerne, dan doen ze er langer over en is goed voor de spijsvertering.

Merrie brok klinkt wel beter meneer is namelijk een erg zinnige eter. Mocht dat niet werken dan kan ik altijd bietenpulp bij geven.

Knappe paarden heb je. Heb niets met Arabieren vind ze mooi op een foto, ze zijn echt mooi

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:59

Bimmetje welkom wat heb jij een hoop paardjes, hou je ze aan huis?
Kan je helaas ook niet helpen qua spulletjes

Bimmetje

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:33

Nathalietje,
Een hoop? Valt nog mee haha we hebben er voorheen 9 gehad.
We zijn een kleinschalig shetlandpony fokker geweest. Daarmee zijn we gestopt.
Afscheid nemen van die ponytjes is niet onze sterke kant...

Ik heb alleen de arabische merrie in pension staan en er staan er nu 2 aan huis idd. Daar komen er dan nog 2 bij. Dus 4 aan huis.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:37

Heerlijk de beestjes aan huis. Ik had dat eerst bij mijn ouders ook maar sinds ik nu hier op mezelf woon zijn de pony's ook mee verhuisd en staan nu op pension (Willem) en met pensioen op het land (Mickey).

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:08

Hier ook in pension betaal me scheel...

Welkom Jessica!

Hier heb ik hele tijd speeditbeet gevoerd, dit toen die tanden eruit lagen door een klap en hij inviel en verder niks kon eten. Zonder een handje muesli erdoor vrat hij het niet. Dagelijks kreeg hij een halve emmer. Ik kan niet anders zeggen dat ik het super spul vond, officieel moet je het 10 minuten weken met warm water, ik deed voor de zekerheid half uurtje maar je ziet eigenlijk heel goed wanneer het klaar is. Dat is als de 'brokjes' uit elkaar gevallen zijn. :)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:21

Ayla, leuk dat je les van Ank heb gehad! Ik heb groeples van haar op de vrijdag avonden wanneer de club niet gesloten is (nu zomervakantie) en merk dat sinds ik bij haar les echt vooruit ben gegaan. Met geduld weet ze me de juiste kant op te sturen, en ze zegt me ook echt wanneer ik vervelend aan het doen ben. Net wat ik nodig heb. Vind het zo'n fijn mens, laatst op wedstrijd was ze mijn firituele steun. Echt heel lief. <3

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:56

Bluhhhh wat baal ik van die dikke vacht alweer. Lijkt wel elke dag meer te worden _-:( Eind augustus maar even scheren, denk een streep of gewoon zonder hoofd en benen want die zijn nog netjes (misschien omdat ik die regelmatig even bijwerk).

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:33

Jelleee schreef:
Bluhhhh wat baal ik van die dikke vacht alweer. Lijkt wel elke dag meer te worden _-:( Eind augustus maar even scheren, denk een streep of gewoon zonder hoofd en benen want die zijn nog netjes (misschien omdat ik die regelmatig even bijwerk).

ik dacht al dat ik de enigste was die al zoiets had van hop scheermachine er over, milk zit ook al zo behoorlijk in haar wintervacht -O-

haha ik vind t best wat bimmeltje :D maar je heb wel knappe dieren.

mira ik weet dat mais meel ook vaak werkt om je paard dikker te krijgen.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:47

SF, super leuke foto :D

Mira, Ik heb zelf geen ervaring met een te dunne pony's (eerder met een te dikke := ), maar een oud stalgenootje voerde haar te dunne pony altijd seniores priores van Subli en dat scheen erg goed te werken :j

Bimmetje, welkom! :D Wat heb je een prachtig stel paarden!

Jup, hier ook een gevalletje teddybeer :+ Alleen z'n benen en hoofd zien er idd nog redelijk uit. Ik heb dan ook de knoop doorgehakt om hem deze week te gaan scheren (waarschijnlijk laat ik de benen en het hoofd wel staan).

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:43

Dames de dagen worden korter en de nachten kouder. Het is heel normaal dat ze beginnen met de wintervacht. Ze reageren gewoon op de hoeveelheid licht en als ze vroeg op stal gaan is het voor hun nog sneller donker. Het is de natuur.
Hier word er niet geschoren ze leven 24/7 365 buiten met schuil mogelijkheid en ik rij er gewoon wedstrijden mee, als het warm is met een hengstenvlecht zodat ze kunnen koelen.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:45

Ik heb nog geen last van teddyberen hoor haha
Maar ze waren ook pas laat door de wintervacht heen moet ik eerlijk zeggen. Behalve mijn arab die begint ook al mooi wintervachtje aan te maken.

Ik scheer trouwens ook niet. Ook de arab niet.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:46

Welkom!

Om pony aan te laten komen idd bietenpulp oid.

Les van Ank leuk Ayla! Vind dat zo'n leuke vrouw als ik die als Jury heb. Mijn eerste bixie wedstrijdje was zij de jury en gaf ze les bij de marathon. En juist daar ging Udo in de waterbak stilstaan em weigerde er nog uit te komen, Ank heel droog tegen mijn groom, ja nu mag je de marathonwagen ff aandrukken. Daar kunnen we nog steeds smakelijk om lachen, het gezicht van mijn moeder toen ze tot haar knieen in het water stond. Altijd als we Ank zien vraagt ze: en is er ook een waterbak?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:51

Haha leuk zo'n grapje lobke :)

Willem bij de tandarts geweest, wat haakjes maar geen bizarre dingen dus weer helemaal fris en fruitig.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:27

Jullie allemaal last van de vacht, ik merk wel dat er hier eentje verhaart maar zit nog wel glad in ze haar ik zou bijna zeggen LEKKER PUHHHH maarja ik had hier nog zo graag mijn kleine mannetje zien staan... die zat zomer en winter in dik haar. Dan had ik met jullie mee kunnen praten.

Lobke, zo komisch is ze idd wel hahahaha, zulke dingen heeft ze ook met les. He joh heel droog zit je te klootviolen ? wat is er aan de hand. Etc. :')

Hier net een uitgave gedaan van rib mijn lijf maar wel goede aankoop. Gok ik. :x Nu maar maandje bij me ouders eten. Heb ze net al voorberijd. :')
https://www.agradi.nl/rhino-pony-all-in ... ck-115.htm

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:36

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:29

Jeetje LS_fotos, waarom toch zo'n duur deken.... haha

Tuigjes had ik idd al voorbij zien komen. Mooie setjes!
Ik zoek alleen nog een wagentje voor een leuke prijs. Wacht geduldig af..... :+

Mijn vriend kwam vandaag thuis en had een cadeautje voor mij zei hij.
Hij had volgende week vrijdag vrij genomen zodat we dan mijn arab veulen al op konden halen. JEEJ *\%/*
Helemaal blij, is alweer een week eerder dan gepland :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:33

Zijn die dekens duurder geworden? Ik had mijne toen ook met korting maar kan me niet herinneren dat hij zo duur was. Of misschien heb ik dat verdrongen :P

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:44

Wat leuk Jessica :D

Ik vind Ank ook erg leuk idd, ze noemt Sjors een wit varkentje haha.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:06

Ik ken ank niet. Haha
Maar ze klinkt leuk.

Jelleee, verdrongen ja :')

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:11

Zit door een topic serieus te twijfelen of ik mijn men droom met Pip wel moet doorzetten... Want een mini met een volwassene erachter ziet er niet uit... Pff heerlijk weer als je denkt goed bezig te zijn

LS zijn ze zo duur geworden? Waren veel goedkoper eerder geloof ik. Mijne wqs tweedehands en vijfentwintig euro schijntje dus

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:18

Je moet je niet zoveel van andere aantrekken Mira, doe lekker wat je zelf wilt. Ik zou mijzelf niet laten tegen houden door een ander zijn mening.

Persoonlijk vind ik 1m+ ook mooier voor de wagen, maar ieder z'n ding.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:28

Is idd mooier maar mijn ukje Verdi ia net 1,5 dus helaas voorlopig geen grote pony voor de wagen. Wil ook puur lekker buiten rijden geen wedstrijden oid. Lol met mijn kleine knol haha.

Trek me er wel wat van aan blijkbaar is het mooier om een grote pony te hebben. Hoe moet ik Pip dan aan het werk houden? Rijden wil niet gaat ook zeker nooit gebeuren. Doe al genoeg met hem maar hij is altijd op zoek naar een ander. 'taakje' zoals mijn instructrice zegt. Leren is ie nooit zat van, wel van herhaling. Daarom wou ik gaan mennem en intussen kan Verdi uitgroeien tot een mooie pony

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:30

Niemand zegt toch dat jij niet met Pip mag mennen? Je hoeft jezelf niet te verdedigen.. in dat topic worden enkel meningen gegeven en daar verschilt men nou eenmaal in.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:35

Ben er ook klaar mee me te verdedigen. Al jaren moeten doen op verschillende stallen met de dressuur mutsen. Ik doe wat ik wik met mijn pony ik weet wat ie aankan en wat niet. Zodra Verdi beleerd is zien jullie daar foto's van. Pip maar niet gezien de reacties in het topic heb im geen zin om me te verdedigen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 00:18