[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:57

Jammer, mooie deken is het :)

Heeft iemand van jullie trouwens misschien een kleine (stal) jollybal over die ik kan overkopen?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:57

Frummels schreef:
Suus: Pepper wordt in april 3 jaar :j

Dat is al best gauw! Kan me voorstellen dat je staat te trappelen om lekker met hem bezig te gaan 8-) Maar verstandig dat je nog even wacht, heb je later alleen maar profijt van.

Oh en Willem is ergens in mei jarig, wordt hij alweer 16. Hij zal de flippers waarderen :D

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:19

Mooie deken Balou! Jammer dat het te groot is

Balen dat het niet goed gaat op school Kiekeboefje :(:)

Verstandig om nog even te wachten met Pepper, daar heb je zeker alleen maar profijt van! Bink heb ik pas met 5 voor de sulky gezet. Daarvoor heeft hij 4 jaar een beetje rondgelopen en is hij lekker gegroeid, maar die was op 3/4 mentaal en fysiek helemaal nog niet toe aan werken :')

Zondag weer starten in Lisse, 2 vaardigheidsproefje :):)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:25

Jorie wil mentaal al heel graag, maar hij hoeft echt maar eens per week/2 weken even longeren voor de commando's of oefenen met lange lijnen. Hij vindt het beide helemaal geweldig.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:27

Lekker starten Linsey :D Geen dressuur?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:50

Deken alweer op de post richting EJ en hopelijk snel de juiste maat binnen! :)

Lindey rij je vaak wedstrijdjes?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:53

Suus : ja ik heb echt zin om samen met hem van alles te leren!
Flippers staan genoteerd haha

Linsey : als ik nu even geduld heb, heb ik strakjes hopelijk nog een jaar of 30 een blije gezonde pony :D merk nu wel dat hij graag wil, maar ik probeer hem uitdaging te geven in grondwerk en langere wandelingen :)
succes met je wedstrijd! Super leuk!

fenna: oh ja jij hebt ook nog een gupje natuurlijk!
Pepper longeer ik nu ongeveer 5 a 6 keer per maand 10 minuutjes. Inderdaad voor de commando's en zodat hij mijn ruimte respecteert. We wandelen 2 keer per week een uur en verder mag hij spelen en kroelen met zijn vriendin :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:16

Leuk Linsey!
Chip mag zaterdag voor de eerste keer officieel vaardigheid. Ben benieuwd :+.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 23:58

Ahhh super leuk Patty! :D

Nee er is alleen vaardigheid zondag Susanne! Dus we gaan lekker genieten en 2 rondes crossen :D

Balou: Ik rij er nu ongeveer 2 per maand! Alleen ga ik vanaf het outdoorseizoen naar 1 keer per maand. Zodat het minder hard gaat. Ik vind het leuk om deze uitdaging de komende jaren nog even te houden met Toliene, anders valt de uitdaging en motivatie zo weg als we volgend jaar al in het ZZ rijden...

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:31

Na twee dagen geen hoest te hebben gehoord, hoestte Alex vanochtend weer 3 keer op rij toen Jorie ging klieren. Dat wordt dus nog maar even niet trainen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:33

Patty14 schreef:
Leuk Linsey!
Chip mag zaterdag voor de eerste keer officieel vaardigheid. Ben benieuwd :+.

Spannend! *\o/*

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:36

Linsey, je kan ook langer doorrijden in de klasses, je hóeft niet over bij 10 :P Maar wat minder starten kan natuurlijk ook. Het moet wel leuk blijven. Ik start sinds augustus ook (veel) minder en dat bevalt me goed.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:26

Linsey1998 schreef:
Ahhh super leuk Patty! :D

Nee er is alleen vaardigheid zondag Susanne! Dus we gaan lekker genieten en 2 rondes crossen :D

Balou: Ik rij er nu ongeveer 2 per maand! Alleen ga ik vanaf het outdoorseizoen naar 1 keer per maand. Zodat het minder hard gaat. Ik vind het leuk om deze uitdaging de komende jaren nog even te houden met Toliene, anders valt de uitdaging en motivatie zo weg als we volgend jaar al in het ZZ rijden...

Je kan ook langer doorrijden ik rij meestal tot 20 winst Door. Anders ga ik Veel te hard en de ponys moeten ook goed bespierd worden om het lichamelijke goed aan te kunnen.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:19

Ik zou het zelfde doen hoor eerst meer dan 15 punten en dan pas omhoog.
Even een vraagje ik zit met een probleem; floor loopt sinds kort op een Liverpool, ik ben overgegaan van bokkebit naar liverpool omdat ik mijn hulpen heel hard moest doorgeven voor het wou aankomen. Vond ik zelf niet prettig en lijkt mij ook niet prettig voor Floris. Nu loopt hij op die Liverpool echt op twee pinken in de bak en dan zitten de leidsels gewoon op de bril. Nu zijn mijn verzorgster en ik allebei met stalgenoten naar buiten geweest (ik nu net en mijn verzorgster zaterdag) en zodra hij heet word duikt hij naar beneden en wil hij alleen maar hard harder hardst. Hardstikke gevaarlijk natuurlijk. Wat zouden jullie doen? Leidsel een gat naar beneden? Opzet stuk erop? Kinketting losser of juist strakker? Ik heb dit trouwens alleen nog maar gehad als ik met iemand ga rijden niet als ik alleen ben. In de bak kan ik dit haast niet trainen want dan reageerd hij heel keurig op mijn hulpen, dan moet ik hem ook eerder voorwaarts houden dan tegen houden. In de bak de galop mee pakken vind hij nog erg moeilijk, dan volgen de bochten elkaar te snel op en die is ook een tikkeltje te zwaar. Lukt wel maar vind het ook belangrijk dat hij buiten even stukken rechtuit kan.

Edit stuk toegevoegd

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:40

Kun je hem niet als je naar buiten doet een naar beneden doen? In de bak gewoon zo laten?

Afbeelding
Afbeelding
Blij ei <3

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:51

Patty14 schreef:
Kun je hem niet als je naar buiten doet een naar beneden doen? In de bak gewoon zo laten?

[ [url=m/l6Rc1c.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/p0atzE.png]Afbeelding[/url] ]
Blij ei <3

Ah chip is zo leuk! <3 Kleine sportpony. Hij is wel weer mooi afgevallen zo te zien.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:02

Chippie <3 Wat een sprong!

Lillian, hoe neem je hem terug? Probeer 'pompend' terug te nemen, los vast los vast. Je kan als je naar buiten gaat je leidsel prima in de eerste gleuf doen, even kijken hoe hij daar op reageert en dan kun je eventueel daarna je kinketting nog een gaatje strakker doen. En verder is dit ook een kwestie van gewoon doen/wennen. Willem had er ook een handje van vroeger om op buitenrit met andere paarden, er van door te gaan, met name bij galop. Heel irritant en daarbij ook gewoon gevaarlijk. Na heel veel samenrijden, is hij er nu wel zo'n beetje aan gewend en ga ik gewoon met z'n normale bit naar bijvoorbeeld de Veluwe. Hij wil er nog wel eens vandoor schieten als de ander in galop aanspringt, maar is gewoon controleerbaar en goed terug te nemen.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:54

Nou wij mogen ons met een beetje pech ook aansluiten in het rijtje met pechvogels -O-

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:02

Oh jeej, mirriejj, wat is er gebeurt?

Alex hoestte vanavond weer niet tijdens het draven, hij jaagt altijd Jorie weg als ik ze voer wil geven. Hij heeft eergisteren en gisteren niet gehoest, toen vanochtend wel even en vanavond weer niet. Hij hoest dus niet iedere keer. Ik ga het vrijdag gewoon proberen in de les en wordt t niks, dan wordt t niks.

Succes met starten beide! Ik ga misschien ooit officieel starten als Jorie ook voor de kar staat, vind het nu allemaal iets te duur.

Chip stijgt op :')

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:21

mirriejj schreef:
Nou wij mogen ons met een beetje pech ook aansluiten in het rijtje met pechvogels -O-

Oh nee wat is er?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:29

Mirriejj ik las al iets van warme hoefjes toch?

Ahhh knappe Chip <3

Ik heb nu het streven om bij 10/15 winstpuntjes over te gaan naar de volgende klasse. Maar dan meer onder t mom van als ik dat heb bereikt stappen we er eventueel een paar maanden tussenuit en starten we later weer een klasse hoger. Ik gok dat ik nu ik M start wel langer in de klasses ga blijven. Maar ik heb ook in mijn achterhoofd dat ik niet nog mega veel jaren kan blijven wedstrijdrijden met Toliene. Op het moment is ze erg fit, maar op sommige momenten heeft ze het zwaar door niet optimale darmpjes. Daarom wil ik de komende jaren rustig aan tot het ZZ rijden, dat uitrijden en dan is het punt van misschien wel een fijn pensioen met wel nog fijne buitenritjes en dagjes veluwe/strand etc. Maar dan wil ik wel gaan stoppen met het echte zware trainen.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:33

Pff ja, ik hoop heel hard dat het gevoeligheid na het bekappen is. Maar de hoefsmid raad me aan om toch de DA te laten komen omdat de warme hoeven eerder wijzen op HB.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:51

Oh k*t Miranda -O- Heeft hij de afgelopen dagen op gras gestaan toen het vroor? Ik ga duimen voor jullie!

Er rust een vloek op dit topic :(

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:56

Susanne schreef:
Oh k*t Miranda -O- Heeft hij de afgelopen dagen op gras gestaan toen het vroor? Ik ga duimen voor jullie!

Er rust een vloek op dit topic :(

Nee niets gewoon. Al 2 weken niet meer op de wei gestaan, sinds 2 weken op graszaadhooi ipv gewoon hooi. Maar dat wilt natuurlijk niet altijd iets zeggen. Hij is de laatste tijd wel enorm veel aangekomen en misschien heeft het al langere tijd gesluimerd en was die bekapping net de trigger.
Maaaar ik hoop gewoon heel hard dat hij gewoon gevoelig is door de bekapping en dat ik mij om niets druk lig te maken.

En anders ontstip ik dit topic gewoon :') Volgens mij is bijna iedereen in dit topic aan de beurt geweest de laatste tijd.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:03

Oh wat balen zeg.
Iedereen volgens mij.indd aan de beurt geweest... Ik zal hopen ongevoelige zolen voor je!