[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:53

Lieve Willem <3

Idd met een tevreden gevoel naar huis gegaan :)

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:54

Nuray, dat snap ik. Als je er alleen recreatief mee wilt rijden zou ik het uiterlijk ook onbelangrijk vinden. Ik had dan ook nog totaal geen serieuze wedstrijdambities met Joep toen ik de Hca aanschafte. Anyway, fijn dat je een beslissing hebt kunnen maken! Mocht je nog twijfelen over het wel/niet nemen van een rem: ik zou het niet doen als ik jou was. Ik had er wel een en aan het begin deed ie het ook prima, maar na een jaar was hij wel zo'n beetje gesneuveld. Hij was volledig verroest!

Ayla, wat leuk en handig dat er zo'n oefendag was. Fijne voorbereiding voor de Hippiade! :)

Lobke, ik denk dat dat komt doordat die tweewielers in de wat hogere prijsklasse liggen :j Vooral als je alleen recreatief rijdt snap ik best dat dat dan misschien teveel van het goede is.

Susanne, Ahh wat lief!!

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:54

LS Gefeliciteerd! Goed gedaan :) Ook echt fijn van je rit in Epe :)
Lobke Fijn dat de zomershow zo goed ging! Altijd leuk hoger te scoren dan je verwacht :D Kjaan is echt knap!
Testebeest Wat schattig van je dochtertje :D
Sardis Wat fijn van je vakantie :)
Nuray Leuk om te lezen dat je zo goed bezig bent :) Hier een cavalettie en eigenlijk ben ik daar heel blij mee :) Is mee geweest naar het strand en heeft al talloze boscross avonturen erop zitten :)
Jelle Wat een pretkoppie! :D Super lief die foto als kinderpony!
Chardy Klinkt als een geslaagde week :D De foto's zijn ook echt leuk!
Ayla Je concourswagen is echt ontzettend knap geworden! Mooi werk :) Leuk zo'n oefendag!
Mira Wat rot :(:)

Ik twijfel of ik dit jaar ga scheren. Denk dat ik afwacht hoe ik alles ga kunnen combineren met school :)

Ik kom ook weer eens piepen :) Het is druk met werk en de vrije tijd spendeer ik het liefste bij Sammeke en Arthur. We vullen onze tijd met recht richten, horse agility en mennen :)
Ik heb trouwens foto's binnen van een van de fotografen met de fotoshoot 3 weken geleden. Nu wacht ik nog op de andere en dan komt er een topic. Heb wel al een hele leuke om te tonen, een uitprobeersel met de fish eye lens maar zo'n leuke foto :D

Afbeelding

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:06

Awh wat schattig!!
Van wie had je les Ayla ?

Hier vandaag me kar met de vetspuit gedaan. Van de week nieuwe remblokjes erop doen. Ze zijn ehhhh ijzer op ijzer nu... Dus vervanging toe.

Vrijdag naar de reumatholoog geweest ALLES in mijn lichaam is ontstoken, het is flink aan het woekeren die reuma heb pretnison ingespoten gekregen tot op mijn spier... Heel fijn want heb gelijk opgeblazen benen en als ik loop doet dat zo pijn lang elkaar heen! Dat 'schuren'. En door me enkel zak ik continue heen die is slak door de ontsteking. De pretnison is een langgevende en geeft elke keer shotjes af, dan zweet ik me helemaal de rambam!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:35

Geinige foto hierboven!

Balen Lieselotte, klinkt niet fijn. Ik had les van Ank, met oortjes, heel fijn.

Er stond een aantal foto's op de fb van Mendistrict Oost, waaronder deze:
Afbeelding

Kwaliteit is prut door fb en de foto werd met een telefoon gemaakt, maar alsnog wel geinig :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:46

Wat een leuke foto!

Sterkte LS

Het idee van de foto is wel heel erg leuk ondanks de kwaliteit niet echt is.

Pfoe kan iemand mij advies geven? Verdi is door zijn medicatie kuur wel schraal geworden. Schrok ervan zondag, even bij hem in het land geweest. Hoe.krijg ik er weer wat vetjes op? Onbeperkt ruwvoer krijgt ie al en heb podo grow gehaald. Maar om hem daar kilo's van te geven lijkt mij niet goed. Dus wie heeft er een tip voor me?

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:06

@Ayla, wauw je wagen is echt gaaf geworden! Ben heel benieuwd naar foto's met Sjors ervoor! :j Hihi, je kent de rode onderlegger gelijk! Ik mocht hem even lenen voor deze midweek, zit super! Leuke foto!

@Nathalie, reed jij ook nog mee met de rit in Markelo?

@Lieselotte, he beterschap! :(:)

@Susanne, lieve foto! Knappe Willem!

@Ellen, wat een gaaf effect met die Fish Eye lens! Leuke foto!

@Mira, bietenpulp blijkt heel goed te werken! Even een stukje op internet ervan opgezocht:
Bietenpulp kan ook helpen om je paard dikker te krijgen. Ondanks zijn naam, bevat bietenpulp bijna geen suiker - Bietenpulp is wat er over is van de suikerbieten nadat de suiker is onttrokken. Het is een uitstekende bron van goed verteerbare vezels en eiwit (gemiddeld ongeveer 8%) Let op! Bietenpulp moet altijd heel goed geweekt worden in verband met verstoppinggevaar.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:20

Ik zou ook zeggen bietenpulp, maar ik weet niet hoe dat in voedingswaarden zit en of dat goed gaat icm gras (ivm evt bevangenheid etc). Of krijgt Verdi echt alleen ruwvoer overdag en geen gras? Goed gras is ook erg belangrijk voor jonge pony's.

Over de bietenpulp, ik ken veel mensen die het s'winters voeren en dan werkt het prima idd. Je kunt het kopen in brokvorm en dan moet je er water bij doen waardoor het een soort pap word.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 23:10

Bedoel je de speedibeet? Of echt andere bietenpulp? Hij krijgt wel gras binnen alleen door zijn ziekte staat ie al een tijdje in quarantaine dus het landje is schraal.

Weet dat Pip de speedibeet niet te eten vond... Zat geen smaak aan moest er muesli doorheen gooien. Maar kam het altijd proberen naast de podo grow

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 23:20

Geen idee welke bietenpulp wij eerder hadden, geen Pavo iig, ik voer het inmiddels al lang niet meer (vorige pony kreeg het) en ik weet niet wat anderen voeren. Hier werd het altijd enthousiast gegeten, misschien ligt het aan het merk dat je neemt.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 23:24

Zal eens even bij de Welkoop hier kijken. Schijnt ook regelmatig bij het veevoer te liggen in plaats bij het paarden voer.

Seniores priores was toch ook hoofdzakelijk bietenpulp? Daar heb ik wel weer ervaring mee

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:29

Chardy ja als goed is kom ik ook naar de rit met milk :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:56

Hallo Allemaal,

Ik kwam dit topic tegen en het leek me leuk om mee te kletsen.
Mag ik me bij jullie aansluiten?

Ik ben jessica en heb 2 shetlanders, 3e komt in september. :)
Ik heb Rooby, zwartbonte merrie van 11 jaar oud en 96 cm. is bereden en er is
Timmy, vosbonte merrie van 13 jaar oud en 90 cm. ze is ook bereden en wil ik nu mee gaan mennen.
Daar zoek ik ook nog een aantal spullen voor dus als iemand me daar aan kan helpen hoor ik dat graag. ;)
Dan komt in september een vosbont shetlander hengstje. Deze heb ik gekocht als maatje voor mijn arabisch volbloed hengstje die over 2 weken komt. En als verrassing voor mijn vriend, een cadeautje.
We hebben 3 weken geleden onze oude nrps merrie in moeten laten slapen helaas en dat was het maatje van mijn vriend. Vandaar ook mijn keus om er een leuk bont hengstje bij te zoeken voor hem als cadeau en dat is tegelijkertijd dan ook ideaal voor mijn jonge aangekochte hengst. Samen spelen en groeien.

Ik hoop dat ik gezellig mee kan kletsen hier over onze vriendjes :D
Laatst bijgewerkt door Bimmetje op 15-08-16 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:57

Welkom heb je ook foto's van je knapperd?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:57

Welkom :)

Wat voor spullen zoek je precies?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:06

Welkom Jessica. Wat zoek je zoal?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:07

Welkom Jessica!

Ik weet wel dat Seniore Priories goed werkt, maar of dat goed is voor jongere pony's, geen idee.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:11

Dan ga ik voor de bietenpulp. Heb ook even onderzoek gedaan en er ia een ongezoete versie en eentje die wel zoet is. Dus denk dat ik even moet gaan zoeken

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:14

dank jullie

Natuurlijk heb ik foto's van mijn dames en heren.

Rooby
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Timmy
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het cadeautje Kay
Afbeelding
Afbeelding

Mijn arabische paarden:
Nadya
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Yves
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

wat zoek ik zoal,
Ik zoek nog een bitje in maat 9,5 liefst een myler bitje en een iets gebogen tongboog.
En ik zoek nog een sulky :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:16

Wat een knapperds!

Aan wat je zoekt kan ik je niet helpen helaas :)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:19

Mira,
Om je pony weer op gewicht te krijgen is bietenpulp idd een optie. Maar veel paarden vinden het niet echt lekker. En goed laten weken, minimaal 4 uur. Bietenpulp zet heel erg uit, vandaar.
Ook zou je merriebrok kunnen geven, dat zit ook boordevol dikmakers en is goed voor jonge paarden.
Je zou het kunnen mengen met Luzerne, dan doen ze er langer over en is goed voor de spijsvertering.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:20

Bedankt voor je compliment op de pony's.
Dat is jammer Ayla, maar als je toevallig wat tegen komt ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:22

Leuke beestjes. Ik heb helaas niets te koop. Wellicht even marktplaats in de gaten houden voor een sulky, daar staan er altijd veel op. Of de boktmarkt.

Staan ze bij jullie aan huis ofzo, omdat je er zoveel kunt houden? :D
Laatst bijgewerkt door Susanne op 15-08-16 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:23

uiteraard al gekeken. Maar nog niets naar mijn zin gevonden. Of te duur.
Dus ik hou het wel in de gaten, haast heeft het sowieso niet.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:24

Bietenpulp moeten sommige inderdaad aan wennen van smaak, Cup moest er eerst niks van weten en nu eet die het heel makkelijk. De speedibeet is het snelste klaar en zit geen melasse in, bij de gewone uit de boerenbond en dergelijke zit wel melasse.

Tip voor het klaar maken met warm water doen is veel sneller klaar dan. Gras werkt ook heel goed maar dan zou je een ander stuk weide moeten kunnen krijgen waar die op mag, zit momenteel heel weinig fructaan in het gras normaal.

En welkom Bimmetje!