[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 23:44

Balen Mira.. idd geen camerabeelden oid?

Ik had idd een filmpje op mijn instagram geplaatst, maar dat was toen ik met de concourswagen van mijn stalgenootje reed, niet mijn eigen wagen :)

Ik heb er al mee gereden Patty en 't is wennen, maar rijdt heel fijn. Rolt ligt en is leuk voor de afwisseling.

Mira283

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 00:03

Nee helaas niet, hoop dat ie toch heel terug komt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 00:09

Ymor schreef:
Wat ontzettend rot zeg!!

Filmpje van Ayla en Sjors? Waar?? Ik wil het ook zien.

Ben benieuwd Nathalie. Heb je ook iets aan ons advies? Of negeer je dat gewoon?

Anna heb je wel eens met een hca gereden? Anders mag je het wel een keer komen proberen bij mij. Je woont in Amersfoort toch? Ik woon zelf in Nijkerk.

Nop wel wat aan jullie tips gehad, maar weet wat ik wil helaas pakken sommige dingen anders uit dan ik had verwacht.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 08:48

Ik heb nog nooit met een HCA gereden en ben wel bekend met de cavalettie dus dat maakt het lastig. Ik woon vlakbij Amersfoort inderdaad, lief aanbod! Als de werkdrukte weer wat minder is stuur ik je even een PB. :)

Echt vervelend Mira... :(:)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 09:26

Volgens mij is die sport editie best wel heel degelijk, sowieso zijn die nieuwe niet meer te vergelijken met die dingen van eerst die waren gewoon gevaarlijk :o

Misschien is het een optie om met beide een keertje proef te rijden?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 10:02

Ik moet zeggen dat ik mijn gewone Cavalettie al een prima sulky vond voor hetgeen wat ik ermee deed. Daar heb ik ook mee in het bos gecrosst en nooit problemen mee gehad. Waar ik mij de HCA heel erg aan twijfel is of ik geen last van m'n rug ga krijgen omdat je 0,0 steun hebt. Ik heb een zwakke rug + instabiele bekken en ik ben bang dat dat me pijn op gaat leveren en dat vind ik het geld dan weer niet waard.. Ondanks dat de rugleuning van de cavalettie erg laag is, ondersteund hij mijn rug wel op het zwakke punt.

Keuzes... Haha. :+

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 10:06

Zit met hetzelfde haha. Cavaletti of een Hca. Liefste zou ik beide uit testen maar goed. Ze hebben beide plus en minpunten

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 10:13

Ja, lastig he... Ik hoop maar op een goddelijke ingeving. :')

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 10:23

Jullie kletsen weer hard dames.
Mira wat zwaar piep van je scooter
ayla je concourswagen ziet er strak uit. Die van mij moet ik ook echt gaan opknappen

nuray je kan mijn hca een keer uitproberen als jewilt ok het is een zelfbouw maar de de maten etc is als hca. Als je wilt kan ik stalgenootje vragen of je haar volgrns mij caveletti kab proberen en ik heb dan ook nog een concourswagen .ik woon in leusden :)

Lot lekker gereden heerlijk meis. En je verdriet gewoon lekker laten gaan beter dan opkroppen.

Ik heb gisteren weer met mil gemend. Arty moet ook weer maar moet even mijn panzitting verder afspuiten. Die is nu fluoriserend geel :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 10:25

Als je tevreden bent over de cavaletti zou ik lekker daar voor gaan :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 10:43

Nuray schreef:
Ja, lastig he... Ik hoop maar op een goddelijke ingeving. :')

Haha erg hé?

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 11:47

Ik heb oud type cavaletti. Maar niks geen problemen mee! Rijd er overral mee

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 12:17

Nuray, je kan ook een hca nemen met een stoeltje. Heb ik ook eens op gezeten, zit ook heel comfortabel. :j en je bent hier ook welkom als je de hca wilt uittesten. Wij hebben een 16" en een 19" hca. :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 12:22

Mira, heb je je scooter niet verzekerd tegen diefstal?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 12:27

Bedankt voor alle aanbiedingen, heel erg lief. De HCA met stoeltje vind ik weer net wat te duur worden voor puur recreatief gebruik, dus die behoort voorlopig niet tot de opties.

De cavalettie vond ik eigenlijk perfect, maar omdat ik er wat negatieve verhalen over las en iedereen zo laaiend enthousiast is over de HCA ben ik het aan het overwegen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 13:05

Ik denk persoonlijk dat je gewoon je eigen gevoel moet volgen. Als jij enthousiast was over je cavaletti, is dat toch goed? Zijn gewoon prima wagens voor recreatief gebruik en zeker de nieuwere zijn gewoon degelijk.

Ik heb geen ervaring met hca, ik vind niet mooi op wedstrijd (dressuur) maar voor recreatief rijden lijken ze me heel degelijk/sterk. Voordeel is dat de hca vering beter is ze hebben onafhankelijk schokbrekers en de cavaletti heeft alleen een geveerd bankje.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 14:10

Ohh ik dacht dat het je eigen kar was haha!

Nuray, ik zou idd gewoon je eigen gevoel volgen. Ik heb ook een cavalettie gehad en hij was echt wel prima, alleen ik was gewoon klaar met die slechte vering en heb me toen ook laten verleiden door alle positieve ervaringen over de Hca dus toen heb ik die gekocht. En ik moet zeggen dat hij niet teleurstelde! Alleen aan het begin wat last van m'n knieën.
Ondanks dat ik de Hca fijn vond, heb ik nu toch een andere wagen, want ook ik vind 'm voor op wedstrijd gewoon echt niet mooi. En bovendien was hij niet breed genoeg voor de vaardigheid.
Ik zou als ik jou was even alle voor- en nadelen van beide wagens opschrijven en deze even naast elkaar leggen, misschien helpt dat met het maken van een beslissing. :)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 15:29

Ik dacht dat ik zotraks al gereageerd had maar blijkt van niet... Teminste zie hem zelf niet.

Vanochtend heb ik met me vader met de pony een ritje gemaakt naar Kraay mensport winkel nieuwe remblokjes halen. Ze moesten lachen zo vaak word dat niet gehaald maar paard en wagen. :')

Nath, eerlijk gezegd word ik een beetje moe van je tuigen probleem er is al meerdere keren gezegd toen je je nylon tuig bijv. aanschafte dat dat niks was, evenals je meerdere wisselende wagens. Ik moet zeggen dat ik zelf ook niet altijd even stabiel ben geweest in tuigen of wagens, maar eerlijk is eerlijk wil je niet eens gewoon lekker gaan rijden zonder kopzorgen ? Koop eens gewoon een goed tuig, en dan bedoel ik Ideal of Zilco want maakt mij de kat niet wijs dat je niks verliest op al die tuigen en/of wagens van de afgelopen maanden. Nou gaat mij dat ook helemaal niks aan en ben je mij helemaal niks verschuldigt, maar ik bedoel het al tip... Milk heeft een mooie stokmaat voor een Ideal eurotech tuig maat minishet zal dan mooi liggen niet te breed/grof, de leren tuigen vallen wat kleiner uit, daar zal ik dan een ander maatje van nemen of het laten passen... Met welke wagen rijd je nu eigenlijk ?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:02

Een HCA vind ik persoonlijk ook minder mooi, maar dat is dan wel iets dat onderaan het lijstje staat en niet echt een doorslag zou geven. Op dit moment denk ik dat ik gewoon voor een nieuwe cavalettie aangezien die goed bevallen is, dus dan weet ik echt wat ik koop. Nogmaals bedankt voor alle tips/adviezen en aanbiedingen. :)

Leuk, Lieselotte!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:22

Anna gewoon voor een cavalettie gaan als je daar een beter gevoel bij hebt, denk dat je daar prima mee uit de voeten komt. Dan zou ik wel voor de sport editie gaan :)

Mendistrict Oost heeft vandaag een oefendag (1 vd 3) georganiseerd voor de Hippiade en daar heb ik met Sjors mee gereden, dressuur en vdh. We hadden wat opstartprobleempjes en van de dressuurproeven probeerde hij een spelletje te maken, maar alsnog hebben we fijn gereden en goede tips meegekregen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:32

Ik ga eerst mijn vierwieler verkopen (hopelijk morgen) en dan even rustig kijken voor een cavalettie. Als ik voor de sport editie ga, wordt het wel een tweedehands denk ik, maar dat ligt er even aan voor hoeveel ik mijn vierwieler kan verkopen. Ik houd jullie op de hoogte. :)

Country Mill verkoopt geen cavalettie's toch? Alleen duurdere sulky's dacht ik..

Fijn dat je lekker gereden hebt en goede tips gekregen hebt, leuk! :)

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:36

Ik lees vooral veel wat voor een wagen neem ik struggle... En dan vooral twijfel tussen hca en cavalettie. Is de cavalier rainbow of de sulky daily van TH Stables dan niet wat voor jullie? Ik weet niet of de cavalier op dit moment gemaakt wordt maar die van TH stables wel. Deze sulkys zijn allebei met bankje en heel comfortabel (goede vering en fijne leuning). En beide heel degelijk, geen metaal moeheid zoals de cavalettie. Ik heb zelf een Cavalier en die bevalt goed en heb een aantal keer met de sulky daily van TH stables gereden, die rijd ook echt lekker, hele fijnw rugleuning.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:42

Ik heb daar eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, dus bedankt voor je inbreng Lobke. Ik ga er zeker even naar kijken. :)

Edit: Die liggen een beetje héél ver boven mijn budget. :o Voor recreatief gebruik vind ik het echt niet nodig om zo'n dure sulky aan te schaffen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:48

Ayla tof zo'n oefendag, en uiteindelijk met een fijn gevoel naar huis gegaan dus?

Willem liet zich net even van zijn kinderpony kant zien :)
Afbeelding

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:52

Ah, leuke foto van Willem! <3