[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:41

Laura hij is lekker aan het afvallen!

Kiekeboefje; fijn dat die plek al minder is.

Fennadev lekker gefietst

Linsey dat kost het hier in de buurt geloof ik ook wel. Zal eens op een rekening kijken.
Edit; 33.47 excl btw 21% dus ook zoiets.

Susanne wat gaaf je les!! Veel van opgestoken zeker?

Sakvis; wat fijn van de medicatie af!! Blijft chemische zooi. Het is mooi dat het er is maar zonder is toch beter!

Balou; leuke foto's!!En ik zou zeggen HCA!

Patricia; fijn dat ze eindelijk geen koorts meer hadden!

Morgen ga ik na 5 maanden ongeveer Alf weer eens in zijn tuig zetten en dan even in de bak mee stappen.
Komende dinsdag komt mijn instructrice en hopelijk kan ze komende weken 2 x per week om hem op die manier lekker te laten draven. Scheelt weer ellende met lopers zoeken :-)

Ik ga me even oriënteren op stallingen waar ik altijd mag mennen wanneer ik dat wil. Dit om na eind januari goed op te kunnen bouwen (mits zijn pezen nog goed zijn eind januari) Zo 5 x per week de bak reserveren is geen doen. Als ik dan even 6 weken ergens anders kan staan....... Ik trek mijn portemonnaie wel weer open. Mijn god.......

Lillian__

Berichten: 3280
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:10

Saskia goed nieuws! Nu hopen dat het goed blijft gaan

Patricia fijn dat ze eindelijk van hun koorts af zijn

Daphne, volgens mij hebben de meeste hier een HCA sulky *D ik reed zelf voorheen met een Cavaletti. Van de zomer heb ik een HCA over kunnen nemen van Eline en ik kan echt zeggen dat ik niet ander meer wil *\o/*

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:19

Hier ook een HCA, wil nooit meer anders.

Mooie wagen Patricia!

Mandyy

Berichten: 30561
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:21

HCA <3

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:24

Even geen tijd voor een bij lees post

Maar ik had altijd een 4 wieler en nu heb ik een hca en wil nooit meer anders <3

Balou_k

Berichten: 14113
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:44

Hca springt er dus duidelijk bovenuit. :')
Ik ga direct eens kijken. :j

Balou_k

Berichten: 14113
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:55

Deze bedoelen jullie? :)

Dan zouden we een erg mooie kunnen kopen zeg! Top! <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:58

Ja die

Susanne

Berichten: 11618
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:59

Er zijn meerdere merken degelijke tweewielers, en die van HCA is er daar zeker eentje van. Fijne wagen, super geveerd en rijdt heerlijk! Ik heb mijne nu ruim een jaar en nog steeds blij mee op wat kleine dingetjes na.

Mijne is helemaal zwart, bewust voor gekozen maar ze zijn in alle kleurtjes leverbaar :D

Balou_k

Berichten: 14113
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:02

Oh wauw.. Mijn zadel kon ik tweedehands zelfs zo goedkoop niet vinden. Misschien moet ik zelf ook maar gaan mennen.. :')

Onwijs leuk! Ze wordt overigens beleerd, enkel het voorwerk als lange lijnen, verkeersmak maken etc. doen we zelf. We zijn beide te onervaren voor het beleren, maar doen dat liever met kwalitatief goed materiaal. :)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:13

Dat is heel verstandig :-)

Heb oproepje gedaan op Facebook wie stal weet in onze regio waar je altijd mag mennen zonder overleg etc. Ik ga denk ik maar even tijdelijk naar andere stal om op te bouwen. Bij ons echt te lastig. Als iemand hier iets weet; mag max 45 autominuten vanaf delft zijn. Binnenbak zou heel fijn zijn want als het gaat vriezen kan ik anders niets meer....oh ja, bak moet wel zeer goede bodem hebben. Niet keihard en niet zwaar :-)

Balou_k

Berichten: 14113
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:22

Ik zit helaas niet in jouw buurt dus kan niet helpen. Als het zo lastig is op jouw stal, ga je dan niet liever op zoek naar een permanente plek om te stallen waar je regelmatiger kan trainen?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:31

Balou_k schreef:
Ik zit helaas niet in jouw buurt dus kan niet helpen. Als het zo lastig is op jouw stal, ga je dan niet liever op zoek naar een permanente plek om te stallen waar je regelmatiger kan trainen?


Dat is drama in mijn omgeving. Ik heb pony ook graag buiten en wat andere dingen en dat gaat vaak niet samen :-) Mijn stal heeft ook heel veel wel hele fijne dingen en dan moet je kiezen wat je belangrijker vindt. Maar ik zoek al zo'n 2 jaar naar de perfecte stal. Die zie ik regelmatig alleen altijd 1.5 uur enkele reis haha

Balou_k

Berichten: 14113
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:43

IngridM schreef:
Balou_k schreef:
Ik zit helaas niet in jouw buurt dus kan niet helpen. Als het zo lastig is op jouw stal, ga je dan niet liever op zoek naar een permanente plek om te stallen waar je regelmatiger kan trainen?


Dat is drama in mijn omgeving. Ik heb pony ook graag buiten en wat andere dingen en dat gaat vaak niet samen :-) Mijn stal heeft ook heel veel wel hele fijne dingen en dan moet je kiezen wat je belangrijker vindt. Maar ik zoek al zo'n 2 jaar naar de perfecte stal. Die zie ik regelmatig alleen altijd 1.5 uur enkele reis haha


:n
1,5 uur is een beetje heel veel, te veel van het goede..

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:58

Pony staat goed hoor: veel buiten, veel ruwvoer als ik wil, vriendjes, faciliteiten etc. Maar perfect: nee.
Maar de perfecte stal bestaat denk ik ook niet.

Jorex

Berichten: 10021
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 01:00

mirriejj schreef:
Maar betalen jullie dan niet voor consult als je daar heen gaat? Dat is hier het geval. Ipv 45 euro voorrijkosten, betaal je dan 45 euro consult :')



Ik betaal aan huis inderdaad die 30 euro voorrijkosten en dan nog eens 35 euro consult. Al hebben ze me toen s Avonds met Jorie wel gematst omdat ze een week eerder hadden gecastreerd. Als ik er heen ga is het alleen die 35 consult en in het geval van enten alleen de enting. Dus dat is wel prettig.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 07:25

Balou_k schreef:
Deze bedoelen jullie? :)

Dan zouden we een erg mooie kunnen kopen zeg! Top! <3


[ [url=m/PyDtzP.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HQB1ud.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tHFcfl.png]Afbeelding[/url] ]

Dit is de prijs voor de standaard sulky. Met plaatwielen. Voor alle opties betaal je nog wel extra.

Als je de mogelijkheid hebt zou ik zelf naar Klarenbeek gaan daar kun je hem bij Andries bestellen zoals je hem hebben wilt.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 07:26

Balou_k schreef:
Deze bedoelen jullie? :)

Dan zouden we een erg mooie kunnen kopen zeg! Top! <3


[ [url=m/PyDtzP.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HQB1ud.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tHFcfl.png]Afbeelding[/url] ]

Dit is de prijs voor de standaard sulky. Met plaatwielen. Voor alle opties betaal je nog wel extra.

Als je de mogelijkheid hebt zou ik zelf naar Klarenbeek gaan daar kun je hem bij Andries bestellen zoals je hem hebben wilt.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:07

Daphne
Ik heb ook een hca. Super licht en rijdt fijn. Alleen zit je zelf wel kwetsbaar mocht een pony bokken.
Ik heb nu een Cavalier tweewieler erbij . Maar die worden nieuw niet meer gemaakt.
Lastig Ingrid. Ken niet veel stallen in de omgeving waar je in de bak mag mennen.

Mandyy

Berichten: 30561
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:26

Ik vind het ook kwetsbaar voor de pony.
Max is er een keer vandoor gegaan waarbij hij flink heeft gebokt. Lieselotte zei toen achteraf nog dat ze dacht dat hij zn benen zou breken omdat ze zo bang was dat hij met een been over het rekje zou vast komen te zitten.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:35

Laura: Hij ziet er geweldig uit zeg! Kun je trots op zijn!

Kiekeboefje: fijn dat het geen schimmel of iets is. :)

Susanne: Gaaf zeg, je les!

Sakvis: super, van de medicatie af!

Balou: ik zou het eigenlijk niet weten, ik heb nog geen sulky maar de meesten rijden geloof ik met een HCA hier. :j

Patricia: Fijn dat de temperaturen wat dalen.

Ingrid: Succes vandaag! Hopelijk gedraagt hij zich, hihi. Hoop dat je snel iets vindt waar je goed kunt opbouwen..

mirriej: Ik loop altijd naar de kliniek, die zit in de straat bij onze stal. Ik betaal dan bv voor de entingen (influenza en tetanus) maar 25 euro. Dus geen consultkosten etc. :)


Dit jaar ook maar beginnen met sparen voor tuig en een sulky voor Pepper :) Ik zit ook te denken aan een HCA (eventueel met bankje zodat er nog iemand mee kan.) al moet ik wel zeggen dat ik hem met stoeltje comfortabeler vind ogen, maar wel spannend ivm de kwestbaarheid bij bokken etc. Nog even rustig oriënteren hier dus. Deze zomer wil ik gaan beginnen met wat bandjes slepen etc. Eens kijken hoe hij dat doet! Longeren gaat nu in elk geval heel goed, dat heeft hij nu 4 keer gedaan. Hij doet het zo knap allemaal <3

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:57

Gaaf je les Susanne!

Ik heb zelf ook een HCA met stoeltje, en absoluut zo’n fijne wagen. Ik zit zo stevig als ze er is vandoor schiet, dat had ik zeker niet op mijn cavalettie.... nooit meer een cavalettie voor mij!

Fijn dat ze geen koorts meer hebben Patricia

Succes ingrid :)

Het is heerlijk weer zeg, wel koud maar heerlijke zon <3 ga straks even heerlijk mennen en mijn autowassen van binnen en buiten :=

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:42

Moet met mijn auto ook nog door de wasstraat :+.
Van de week paar keer door een modderig zandpad gegaan :D.

StalNollie

Berichten: 9225
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:04

sorry dames, lees wel echt alles bij en vind leuk om jullie verhalen te lezen/ervaringen. de minder leuke dingen krijg ik ook mee.

DA voorrijdkosten hier 35€

was even rustig maar op moment weer druk met de pony's. gisteren van half 7 in ochtend tot half 9 in de avond aan het rijden geweest. 1 pony halen 1 wegbrengen en weer 2ophalen.
gisteren een pony terug gekocht die ik vorig jaar had verkocht. graaaaagmager. dus die heeft extra zorg nodig.
om toch verder in het shet gedeelte te blijven MEET:

cooper 9 jarige ruin (super braaf)
Afbeelding
cash 9 jarige ruin (super braaf)
Afbeelding

ben nu bijna zo ver dat ik een mini tuig heb gekocht. ( of heeft er iemand hier wat in aanbieding).
de shet van kindjes zou beleerd zijn dus die wil ik sowieso naar de dracht wat rijden voor de wagen. en alles wat ik aankoop qua shet maat kan ik dan ook mooi gaan beleren.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:14

Heeerlijk gereden vanmiddag, het was alleen zo koud :brr:

Afbeelding