[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 05:31

Welkom Daphne

Nick ziet er prachtig uit

Linsey kan je volgende keer niet beter met de trailer erheen? Ipv die 40 euro

sanso

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 08:47

40 euro :wow:
Ik betaal 23 en mijn dierenarts is een half uur onderweg. Als er regelmatig bezoekjes zijn betaal ik zelfs niks...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 10:02

Dat is wel afzetterij. Hoewel het misschien gewoon een vast bedrag is?

Het enten doen wij met heel veel tegelijk dus dan betaal ik bijna niets aan voorrijkosten. Ideaal als je die mogelijkheid hebt.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 10:48

Bij mijn DA rekent ook 40/45 euro voorrijkosten terwijl het dichtbij is := volgende keer rijd ik er wel heen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 12:27

Zamora schreef:
Bij mijn DA rekent ook 40/45 euro voorrijkosten terwijl het dichtbij is := volgende keer rijd ik er wel heen.

Daar val je toch stijl van achterover.. Mijn dierenarts voor het scannen rijdt er zeker een half uur over en die rekent zoveel nog niet. :n

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 12:33

Volgens mij rekenen ze hier ook rond €40,- aan voorrijkosten.
Laatste rekening van Switch enten was ook €70,- Kwam helaas net te laat op deze stal kort daarvoor werd alles tegelijk geënt.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 12:42

Ja ik verbaasde me er ook echt over toen ik deze kant op verhuisde. Vroeger was het nog geen 20 euro :')

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:01

Hier 45 euro laatst, dat was de eerste keer bij deze DA. Eigenlijk best absurd.. Al betaal ik voor de hond ook al 45 euro als ik een stap over de drempel zet bij de DA hier in de buurt.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:25

Hier rekenen ze ook hele hoge voorrijkosten, ik wandel dus met de pony's naar de kliniek als ze hun tanden moeten of een inenting. Het is hooguit 2 km wandelen vanaf hier.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:30

Maar betalen jullie dan niet voor consult als je daar heen gaat? Dat is hier het geval. Ipv 45 euro voorrijkosten, betaal je dan 45 euro consult :')

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:55

:D
Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:57

Voorrijkosten zijn soms echt abnormaal hoog := Wij enten vaak met meerdere samen, maar ik ga ook wel eens gewoon met de trailer naar de kliniek toe om te enten, ze hebben daarvoor een speciaal tarief, betaal dan inclusief alles iets van €20 dus helemaal niet duur.

Mijn les van Gerard Leijten was super! Het was erg leuk en leerzaam, binnenkort weer!

Afbeelding

Afbeelding

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:34

Mooie foto's Suzanne! Ik heb Gerard een keertje op Paard en Koets gezien en ik vond het toen zo fijn en duidelijk uitleggen. Ik geloof dat hij ook degene was die toen heel duidelijk kon laten zien dat zijn span alleen harder of zachter ging lopen als hij een commando gaf en niet als hij de teugels iets liet vieren. Dat vond ik toen zo fijn om te zien. Daarvoor het vierspan van Bram C. gezien en die pony's vlogen echt weg toen hij maar iets ruimte gaf op de teugels.

Qua voorrijkosten van de dierenarts is het hier heel erg verschillend. De dierenarts in de buurt vraagt 35 euro voor een consult en voorrijkosten. Buiten kantoortijden komt er een tientje bij. Een consult + koliekonderzoek op de zaterdagmiddag kostte mij zo maar 40 euro. Echt een koopje.
De dierenarts iets verder weg vraagt al 50 euro voorrijkosten en rekent 20 tot 30 euro voor een consult. Dit is echt een paardenpraktijk met dure apparatuur. De goedkope dierenarts heeft geen dure apparatuur maar verwijst dan altijd door.

Hier even afkloppen, mijn pony is eindelijk van de medicatie af *\o/* (We zijn al vanaf 16 oktober bezig). Het gaat nu echt onwijs goed en ik verwacht dat ze binnen niet al te lange tijd weer een klein blokje voor de sulky mag maken. Iets waarop ik eigenlijk al heel lang niet meer durfde te hopen. Dus 2018 begint nu al goed voor ons *D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:44

Gaaf Suus!

Dierenartskosten voor andere dieren zijn idd ook niet leuk. Kan er helaas over mee praten. Staan er nog veel op de planning dit jaar vermoed ik..

Wat een positief bericht Sakvis! Super fijn.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:21

Ik heb in 2016 les gehad van Gerard op paard en koets. Vond m wel hard in de mond bij misty naar verder wel goede tips meegekregen!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:11

Lillian, Donja is geen stamboekmerrie helaas, maar haar veulentje wil ik graag voor mijzelf dus dan maakt het maar weinig uit. Ik zou graag een leuk kleurtje fokken, iets verbeteren op Donja ben ik niet zo goed in. Voor mij is zij perfect (op af en toe het karakter na) maar er zullen kenners zijn die wel wat aan te merken hebben. :P Het moet wel een mini worden, geen shetlander.
Hoe was je drukke werkdag? Was het een beetje vol te houden? :(:)

Daphne, dankjewel! *D Heb nog geen hengst in gedachten, dus suggesties zijn welkom!

Gaaf Suus! Ziet er goed uit :)

Voorrijkosten rekent onze dierenarts soms niet eens, maar dan heeft hij wel een route staan of er zijn meer van stal die moeten enten bijv. Anders zijn ze ook niet heel hoog, maar het Westerkwartier is het drukst bepaarde gebied van NL dus hij heeft hier werk zat. :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 19:04

Susanne, ik ben jaloers!! Ik moet nog zoeken naar instructie in de buurt voor het dressuurwerk. Maar zo ver zijn we nog lang niet. :)

Sakvis, mag ik vragen waarom je pony zo lang medicatie nodig had? Gelukkig is dat nu klaar!

Kiekeboefje, ik ga eens rondkijken. Wellicht dat wij ze van de jaar ook nog eens laten dekken en ik wil ook een mooi kleurtje. :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 19:04

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wandelingetje vandaag was in ieder geval een mooi begin van 2018.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:06

Jen; viel uiteindelijk wel mee en mn ouders hebben risotto gemaakt (van die hele plakkerige) dus mijn dag is weer helemaal goed :D

Een hele domme lieve welsh a hengst erop? :=

Ik ga voor de tanden en entingen in één keer en dan ben ik voor alles in één keer 145 kwijt.

Leuke fotos Daphne :D

Gave fotos suus :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:26

Gaaf Susanne!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:35

Leuk Susanne.
Lekkere wandeling Daphne.
Afbeeldingik heb vandaag nieuwe tweewieler opgehaald voor de ponys.beauty mocht hem uittesten. Caya en faya geen koorts meer Gelukkig.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:09

Super leuk om les te krijgen van Gerard leijten!! Leuke man is dat he.

Als je meer ruimte geeft op je teugels zou je paard moeten zakken in de hoofd hals houding en niet harder moeten gaan. Anders kan je ook geen halsstrekken laten zien zonder als een achterlijke door de baan te gaan. Ik heb toen ook een clinic met bram chardon gezien waarin hij inderdaad vertelde dat handen naar voren harder betekende. Ik denk dat als je paard/pony/span weet dat het marathon is of vaardigheid dat het dan wel kan. Maar dressuurmatig zou ik er niet voor kiezen.

Mooie tweewieler Patricia!! En fijn dat ze geen koorts meer hebben.

Bij onze dierenarts is het zo als je met meer dan 5 bent worden er geen voorrijkosten gerekend. Wij enten dus altijd samen en de tandarts doen we ook samen met de hele stal.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:21

Ik heb trouwens een vraagje aan de meer ervaren shetlander menners onder ons. Naar wat voor wagen zouden wij het beste kijken? Een twee- of vier wieler? En hoe bepaal je de juiste maat. Budget is €1000,- voor een goede tweedehands eventueel rek in indien nodig. Is dat realistisch?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:31

Mooi bericht Sakvis! *\o/* Fijn dat het zo goed gaat.

Knappe pony Daphne! Wat wil je met de wagen gaan doen? Enkelspan, tweespan, bos, wedstrijden? Ik denk dat je budget heel reëel is voor een knappe tweewieler.

Gefeliciteerd met je nieuwe tweewieler Patricia, welk merk is dit?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:37

Susanne schreef:
Mooi bericht Sakvis! *\o/* Fijn dat het zo goed gaat.

Knappe pony Daphne! Wat wil je met de wagen gaan doen? Enkelspan, tweespan, bos, wedstrijden? Ik denk dat je budget heel reëel is voor een knappe tweewieler.

Gefeliciteerd met je nieuwe tweewieler Patricia, welk merk is dit?

We willen lekker recreatief aan de gang. In de zomer mogen we in de weide rijden, daar de bak dan vaak zwaar ligt. Wel wordt dit of volgend jaar de bodem vernieuwd.

Verder vooral buiten, door het dorp en de polder. Vrijwel over asfalt en gras stroken, maar beide zijn toegangbaar te paard en te paard met wagen. :)

Sowieso beginnen we met een enkelspan, wie weet bevalt het zo goed dat er een tweede naast komt te staan, maar dat is niet de intentie.