[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 23:04

Dat is nog te overzien. Mijn vierwieler staat te koop en een van de geïnteresseerde wil eventueel haar HCA inruilen, dus vandaar even mijn vraag.

Voor de rest ga ik morgen bij mijn nieuwe plekje aan de slag om een schuilstal te bouwen voor de pony's. Verder ook even kijken wat we precies aan de bedrading e.d. gaan doen en een beetje rommelen.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:06

Nuray wat voor 4wieler heb je nu dan?
Mandy fijn dat max schimmel in zijn voet over is :j

Mijn panzitting zit in de verf fluoriserend geel :P
Nu nog de rest haha. Velgen worden of geel of groen ik twijfel nog. Het is alleen jammer dat het weer regent.

ls snap dat het onwijs moeilijk is maar even je gedachten verzetten is misschien goed.

Ik heb gister mil rn arty weer geschoren. Je zag Mil genieten en hij is gelijk helemaal happy. Bokken mafdoen heerlijk

Afbeelding

Afbeelding

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:34

WoW wat een haar nu al!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:40

Jelleee schreef:
Op vakantie gaan is misschien wel handig LS, een beetje tot rust komen en leren dat je ook van andere pony's behalve Buck kunt genieten. Misschien is het wel gezelliger met een vriendin of iemand anders ipv helemaal alleen?

Joyce is daar van bokt met Roos :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 12:02

Jeetje wat komt daar een haar vanaf! Is dit de zomervacht?

(Kruipt weer onder de meeleesteen)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 12:10

Max heeft ook een flinke vacht!

Stond vanochtend in de stromende regen te longeren. :+
Wel balen want nu kon ik in z'n hoef geen honing doen door de regen.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 12:27

Mil heeft cushing en dit is zijn zomervacht. Waarom art zo dik al in het haar zat weet ik niet. Die heeft notmaal in de zomer een dunne vacht maar denk dat dat door het rare weer komt. Stel koukleumen :=

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 13:54

Mandyy schreef:
Nope terwijl ik jaren door rugklachten heel veel dingen (zoals paardrijden) heb moeten laten.

Rij je niet meer dan? Je reed die tinker toch?

Goed nieuws van Max! :)

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 14:22

Hoi! Ik kom weer even binnen gevallen...
Charlotte  (Chardy) en ik gaan vanaf maandag met de pony's naar de veluwe. Het leek ons leuk om ook een keer met wat meer te rijden, dus wie vindt het leuk om mee te rijden? We rijden vanaf camping de witte wieven (nunspeet), Charlotte zoekt even uit waar het voor de rest dan het handigst is om trailer te parkeren. We dachten aan woensdag of donderdag begin van de middag, even afwachten voor welke dag meer animo is.  Iedereen mag mee, maar bij voorkeur wel met mini/shet/kleine pony met een wagentje. Als het je leuk lijkt om mee te gaan, stuur dan even je telefoonnummer in pb naar mij, dan maak ik een groepsapp aan.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 14:39

Leuk idee, maar voor mij helaas te ver voor 1 ritje. Alvast veel plezier op jullie vakantie meiden!

Willem zit ook 'raar' in zijn vacht. Af en toe verhaart hij enorm en dan weer een tijd niet. Volgens mij komt het door deze rare zomer met de ene week 35 graden en de volgende week weer regen en wind. Mijn cushie zit nog strak in pak.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 19:44

Nuray Wat fijn dat alles in orde was en je groen licht hebt gekregen! Wat zonde van de stalling.
Testebeest Wat jammer van Mil zijn tanden. Wat zijn ze knap zo geschoren!
Mandy Geweldig dat Max zijn hoef terug in orde is :D
Lobke Voor mij helaas ook echt te ver, maar geniet er maar van! :D

Arthur is alweer wintervacht aan het maken, hij stond deze week te bibberen door de regen. Het is echt raar weer.
Ik ben nu een maand aan het werk, dus even weer wat minder tijd voor de pony's.
Vandaag heb ik trouwens voor de 3e keer Arthur ingespannen en voor de eerste keer zonder dat iemand ernaast liep, hij deed het geweldig! :D

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 19:46

Ik heb een zwembadje gekocht voor sim. Morgen kijken of hij er in wil :D

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:07

EGO BERICHT!! *\o/* *\o/* *\o/* We kunnen het!! Ik wist het altijd al, maar vandaag hebben we het bewezen.
Waar ik vanochtend nog alleen tegen Joyce hier van bokt met Roos zei ik ga ff een paar KM's pakken in Garderen bewezen we ons tegendeel..
De Wheem's Amadeus was geweldig, ondanks dat ik hem gister gewassen heb ingepakt in de deken en hoody en staartzak mocht ik hem vanochtend weer wassen... Toen op naar Garderen, waar meneer ze hele benen, staart en kont onder had gepoept terwijl iets transportbeschermers achter op hadden. Daar gingen we weer met ons emmertje sop, fijn zo'n schimmel. :')

Hij was druk en gespannen!! Kalkoenen ingedraait schoftje erop broek erop, en toen op t terrein rond gaan lopen wat snel de indoor inrijbak werd want het ging GIGANTISCH regenen... Ik kon hem amper houden hij was een beetje energiek en vergat dat ik met hem meeliep, gerust gesteld wat rond gewandeld en toen toch maar weer naar buiten om verder in te spannen. Toen weer naar de indoor bak om in te rijden, hij liep HEERLIJK! Ontspannen en draafde mooi weg, liet hem paar keer strekken en ben weer poos gaan stappen ik was trots op hem hoe hij het deed toen al!!!!!

Eerste proef, wauw wat had ik een pony voor me kar, schitterend ik genoten van hem.. Waar het gras terrein de hoefslag echt heel drassig en doorgereden was geworden liep hij prachtig deed wat ik van hem vroeg en samen waren we echt aan t genieten. Ik ging de ring uit en mijn instructie die voorlas zei nou Lot nog zo'n proef!! Ik zei hoeft niet, hij heeft t al gedaan en ik ben trots maar we gaan het proberen! Proef 2 in, hij ging nog beter, deze ring was minder zwaar, strekken op de middenlijn als een kanon! Allemaal 8e voor uitgestrekte draf en zelfs 8,5 in beide proeven. Stappen ging helemaal goed terwijl dat ons zwakke punt is. Maar hij was goed aan het bit. Ik had zo fijn gereden ik was zo blij bij het afgroeten boog ik naar voren tikte hem op zijn kont en zei 'bedankt Amadeus, bedankt voor je mooie rit!'. Ineens kreeg ik applaus van het plubliek langs de kant waar steeds meer mensen kwamen kijken... We gingen de rit uit en jahoor deze emotionele b*tch hielt het niet meer en ik vloog in tranen uit... Omg wat was (en ben!) ik trots op hem!! Dat moesten punten zijn zei ik tegen me instructise die me een dikke kus gaf, dat ik goed me aandacht erbij gehouden had en hem netjes rondleide!

Toen had ik vaardigheid opgegeven voor het eerst een pacours officieel, het was een waterbak geworden door de regen en de mensen die het deden werd ook tegen gezegd, succes in de waterbak! Ik koos voor save, om mijn pony op te leiden en om zeker niet op zijn kant te gaan, want ik heb mensen kantje boort bijna om zien gaan.. Ik kreeg instructie achterop waar ik heen moet ivm vrijstelling pas.
En jahoor ook dat ging goed!
1 balletje op poort 15. Wat een topper!

Mijn net 4 jarige, sensibele en temperamentvolle welsh loopt gewoon even in de eerste proef waar we aardig moesten ploeven 184 punten!!
En in de 2e proef 215 punten waarbij we een eerste plaats hadden!!
We hebben een vrijkaart voor paard & koets, cadeaubon ruitersportzaak en een mooie lint ontvangen.

Deze boost had ik echt nodig!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:28

Wat een haar komt er van Mil en Arty af zeg, ongelofelijk. Ze zullen het wel lekker vinden nu het er weer af is.

Veel plezier Lobke en Charlotte. :)

Hier is Zoë ook licht aan het verharen dus die maakt denk ik ook al wat wintervacht aan. Ik kan het ergens wel begrijpen met dit weer... Fijn dat het goed ging met Arthur, SammyFloor.

Gefeliciteerd Lieselotte! Wat een prachtige resultaten heb je behaald. :D

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 23:19

Gefeliciteerd Lieselotte! Fijn hè zo'n dag dat alles gewoon lekker loopt en (bijna) alles goed gaat.

Wat een haar zie ik daar zeg,dat is echt al best veel. Ik merk dat ze hier ook al beginnen met haar aanmaken.

Over rugpijn en Hca kan ik niks zinnigs zeggen, nog maar 1x op gezeten. Je kunt het altijd proberen als je een goede deal hebt, een Hca ben je zo weer kwijt als het moet.

Ik zou jullie ook weer ff bijpraten hahaha, werk, werk en werk waren mijn weken afgelopen paar weken. Nu lekker vakantie, net terug van een weekje Londen en aankomende week natuurlijk met de pony's weg. Even geleden natuurlijk de nmprs zomershow. S'ochtends 2 draken in de obstacle, Kjani ging bokkend het parcours door :+ . Dat hebben ze later op de dag helemaal goed gemaakt. Udo in de Hindernissen parcours voor de wagen (vaardigheid). Er was een leuk parcours neergezet die we 2x mochten rijden. Als een speer er door en hij Udo was lekker te sturen, goed voor een 2de plek. Daarna Kjani in de Kwaliteit&beweging,geheel zonder verwachtingen erin meegedaan aan die klasse. Hij is namelijk (vind ik) niet zo luxe als menig paardje op zo'n show. Hij liet zich heel mooi zien, toen de plaatsing. Ik dacht nou,3 na laatste,nee huh, nog even verder, nog 4 over, nou 4de dan? Nee, in de top 3 dus. En voordat ik het wist was Kjani dagkampioen Ruin. :wow: . Paar weken daarna Districtskampioenschap met Udo. Ging niet helemaal lekker, ook bij mij niet, jammer maar goed oliebol happens.
Nu weer fanatiek met de pony's aan de slag. Voor Kjani staat de Eusam show in September gepland en voor Udo zijn M vaardigheid debuut en ik hoop van het voorjaar een keer een mendurance te rijden met hem. Vind het wel fijn om iets te hebben om naar toe te werken. Hebben jullie dat ook of totaal niet?

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 23:19

Zoooo, dat was een lang bericht.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 00:08

Patty14 schreef:
Mandyy schreef:
Nope terwijl ik jaren door rugklachten heel veel dingen (zoals paardrijden) heb moeten laten.

Rij je niet meer dan? Je reed die tinker toch?

Goed nieuws van Max! :)

Ja nu wel weer, maar van 2007 tot ongeveer 2013 niet kunnen rijden door een steigerend paard die op m'n rug kwam, dus wel gevoelige rug. ;)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 00:10

Lobke en Charlotte have fun!

Verder globaal gelezen. Duik m'n bed eerst in. :z

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 08:33

Super goed lieslot! Echt geweldige punten!

Ik ga even kijken of Veluwe haalbaar is voor mij lobke!
Edit: dat is wel haalbaar voor mij
Anderhalf max in de auto. Ga even overleggen!

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 11:10

claudiadvx schreef:
Super goed lieslot! Echt geweldige punten!

Ik ga even kijken of Veluwe haalbaar is voor mij lobke!
Edit: dat is wel haalbaar voor mij
Anderhalf max in de auto. Ga even overleggen!

Gezellig! Als je weet of je mee kan; stuur je nummer maar even in pb.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 11:54

Wat leuk dat jullie met een stel gaan rijden! Ik kan helaas niet.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:16

Ik merk het hier ook dat de kleintjes terug een langere vacht krijgen. De mini shet heeft al echt een langere vacht terug. Geen idee door wat het komt, de dagen lengen wel maar normaal merk ik pas rond september dat de wintervacht opkomt.

Hier aan het wachten tot enkele wondjes van de singel genezen zijn voor ik Finn terug inspan.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:54

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:36

Kom even uit de meeleesmodus weer

Lobke en LS netjes gedaan

Hier haart Pip het ene moment uit en dan krijg ik er niets vanaf. Echt verschrikkelijk irritant soms
Met Verdi gaat het wel redelijk heb ik het idee eerst een neusgat vol snot dat los kwam nu na drie dagen rust met de medicatie zijn andere neusgat. Hij heeft de bijnaam snotjong gekregen haha. Mag niet klagen hij eet keurig elke dag twee keer een broodje met medicijnen op

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:34

Lobke, lekker druk geweest met de beestjes met een mooi resultaat gefeliciteerd!

LS heeft fijn gereden met de welsh

Ik vind het jammer dat ik niet mee kan met de veluwe rit meiden maar helaas echt te ver voor een ritje..

Thuis van vakantie, heerlijke week gehad. Na Willem zijn tandarts afspraak ga ik hem weer oppakken. Dan heeft hij een week of 3 vakantie gehad. In september een dres/vdh wedstrijd op de planning.