Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ania schreef:ik zal me ook melden, Ik "rij" met mijn 1,80 en 67 kg ook wel eens op romeo (brede stevige shet, 1,15m)
met "rijden" en "wel eens" doel ik op 5-6 keer per jaar om mijn verzorgstertje te begeleiden op een buitenrit van ongeveer 3 km. Dat is zo'n 20 minuten.
Moeite heeft ie er niet mee aangezien hij niet bokt en uit zichzelf stevig doorloopt.
Verder heeft ie ook conditie omdat hij regelmatig voor de kar loopt.
Ania schreef:ik zal me ook melden, Ik "rij" met mijn 1,80 en 67 kg ook wel eens op romeo (brede stevige shet, 1,15m)
met "rijden" en "wel eens" doel ik op 5-6 keer per jaar om mijn verzorgstertje te begeleiden op een buitenrit van ongeveer 3 km. Dat is zo'n 20 minuten.
Moeite heeft ie er niet mee aangezien hij niet bokt en uit zichzelf stevig doorloopt.
Ania schreef:jawel
maar ik wil maar aangeven dat het allemaal minder erg is dan het lijkt. als een te zwaar iemand elke dag op zou rijden dan was het wat anders.
ik rij er 1 keer in de 2 maanden op (als het niet minder is)sue me.
ps; de doosbedreigingen liever hier dan via pb aub.
JoyCiej007 schreef:Zo'n iemand ben ik niet, van de 'doodsbedreigingen'. Vind het alleen maar zielig overkomen
superwoman schreef:erg bekrompen vind ik dit.
Net zo als de reden dat hij het leuk vind. Dat maakt het niet gezond![]()
De opmerking dat je dat niet elke dag doet en daarom wel kan, daar maak ik uit op dat je wéét dat je 'm zwaar belast. Zware belasting geeft meer risico's op blessures en dat vind ik egoistisch. En juist wanneer je niet opbouwend en regelmatig die belasting vraagt is de kans groter op overbelasting. Trekkracht en draagkracht is totaal verschillend, dus waarom je dat erbij haalt ? Voordat de pony laat weten dat hij slijtage heeft opgelopen, is het te laat, terwijl jij lekker door kan gaan zonder pijn... Dát risico, dat neem jij voor de pony.
JoyCiej007 schreef:En sorry hoor, maar om je bijrijdstertje te begeleiden? dat doe je toch lekker lopens of op de fiets??
![]()
Ania schreef:JoyCiej007 schreef:Zo'n iemand ben ik niet, van de 'doodsbedreigingen'. Vind het alleen maar zielig overkomen
is het ook![]()
chanora schreef:Ik weeg 50 kilo,, en rijd heeeel soms ( meestal 1x in de 2 weken ) op een grote shet..
Maar dan ga ik naar buiten stappen en draven en een klein stukje galop,, allemaal aan de lange teugel.. (shet vind het echt niet zwaar, gaat gewoon nog op hol en heeft de hele tijd oortjes naar voren)
Ik vind het best zwaar, het licht er ook aan wat je doet, als je volop gaat dresuren is het echt zwaar, maar als je gewoon naar buiten gaat stappen en beetje draven kan het op een grote shet denk wel.
Yamcha schreef:Doen ze niet, JoyCiej.
Ze lezen alleen maar wat hen uitkomt en verder niks...
Ik vind het alleen zo rot dat die pony's de dupe zijn van hun egoïstische baasjes.
Je hebt paardenliefhebbers en paard rij liefhebbers, dat blijkt maar weer
Ania schreef:superwoman schreef:erg bekrompen vind ik dit.
Net zo als de reden dat hij het leuk vind. Dat maakt het niet gezond![]()
De opmerking dat je dat niet elke dag doet en daarom wel kan, daar maak ik uit op dat je wéét dat je 'm zwaar belast. Zware belasting geeft meer risico's op blessures en dat vind ik egoistisch. En juist wanneer je niet opbouwend en regelmatig die belasting vraagt is de kans groter op overbelasting. Trekkracht en draagkracht is totaal verschillend, dus waarom je dat erbij haalt ? Voordat de pony laat weten dat hij slijtage heeft opgelopen, is het te laat, terwijl jij lekker door kan gaan zonder pijn... Dát risico, dat neem jij voor de pony.
ik zal het toch blijven doen.
gewoon omdat ik zo'n slecht mens ben die totaal niks om paarden geeftjeweet
chanora schreef:Ik weeg 50 kilo,, en rijd heeeel soms ( meestal 1x in de 2 weken ) op een grote shet..
Maar dan ga ik naar buiten stappen en draven en een klein stukje galop,, allemaal aan de lange teugel.. (shet vind het echt niet zwaar, gaat gewoon nog op hol en heeft de hele tijd oortjes naar voren)
Ik vind het best zwaar, het licht er ook aan wat je doet, als je volop gaat dresuren is het echt zwaar, maar als je gewoon naar buiten gaat stappen en beetje draven kan het op een grote shet denk wel.