Buckje schreef:Ik gebruik ze om op tempratuur terug te komen na het scheren, en evt voor het zweten s'avonds na de menles zijn de mijne altijd bezweet. Die van mij zweten niet onder het werk, (althans buck niet) maar hij zweet vooral heel erg na, na een half uur druipt het er vanaf.
Mijn powny heeft tot nu toe nog niet gezweet, maar geen idee hoe en wat het in de winter wordt. Hoop dat ik hem niet nodig heb, maar dacht kan nooit kwaad er eentje op stal te hebben liggen voro het geval dat. Eigenlijk hoop ik dat mijn shet in dat opzicht (wintervacht) ook op mijn grote paard lijkt (aangezien die behalve hun grootte qua gedrag erg op elkaar lijken) maar ik ben bang dat die kleine wel een flinke vacht gaat krijgen in de winter
Citaat:
De manen zijn wel erg dun en lijken geschuurd/afgebeten ?? knippen zou ik nooit doen dat valt heel erg op tenzij je alleen de puntjes doet. Ik zou het eerder scheren maar is wel zonde.. komt het vaker wel dikker terug.
Voornamelijk afgeschuurd. Ze verhaard haar manen/ staart ook best veel. Vooral toen ze net bij ons was, verminderd nu wel wat. Ik behandel haar nu met anti-jeuk en dat helpt wel, maar het kwaad is verder al geschied. Bij haar vorig baasje waren ze ook al zo. Met scheren had ik idd vernomen dat ze dan dikker teruggroeien, al ben je dan natuurlijk wel weer een lange tijd verder. Maar om die reden zit ik er wel aan te denken, nu is het een grote ongelijke piekerige rotzooi
Storm is echt een geweldig lekker ding trouwens