NMPRS hengstenkeuring 6 april 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:53

knolselder, toevallig voor een klant in italie vandaag de omtrek van het schoftje met singel gemeten en kwam volgens mij (zou het voor de exacte maten op kantoor nog eens moeten nakijken...) rond de 110 cm omvang uit.
en bruin hebben we idd standaard op voorraad, is wel Ideal tuig, niet het goedkoopste dus maar ook niet extreem duur.
Nu nog mooi weer om de paardjes verder te trainen....jullie hebben wel pech dit jaar met het weer hoor, pfffff
over een twee weken is de HK al, wij hebben er in ieder geval al zin in!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:54

Ja ik ben inderdaad nogal groot, kom maar weinige tegen die mijn lengte hebben :P

Ymor

Re: NMPRS hengstenkeuring 6 april 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:55

Ik dus ook!!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:59

Ja dat is wel een beetje roze O:) Nee ik houd niet van roze, Wolks halster is roze omdat het de enige in zijn maat was, Hamiltons zijn zooo fijn :+:

Wat een leukerd Knolselder! Ik vind rood/bordeaux op alle kleuren wel goed staan :+:

Afbeelding

<3

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:29

haha ymor, wel een beetje toch? wij zijn ook ongeveer even lang :D
lijken de paardjes nog kleiner _O-

Lisanfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:10

Wat een leuk paardje <3

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:32

Ja, rood vind ik ook super! Voor mijn vosje ga ik nog eentje met rood aanschaffen :D
Staat echt super op dat paardje Sappos! Heeft wat weg van die Shephard (schrijf het wsl niet goed) halsters, maar precies toch niet helemaal?
Bij mijn Palobonte heb ik ook getwijfeld met rood. Maar vond blauw beter bij zijn oog passen. (eigenlijk heb ik best veel blauwe showhalsters, moet eens wat anders hebben)

MHS:
Als ik mijn hengst zijn buikomtrek meet, kom ik (niet aangespannen) aan een 100cm...

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:43

ik vind bordeaux ook altijd erg mooi!
de shepard is iets anders van vorm, die is in het midden wat breder en loopt naar de zijkanten wat smaller toe, die heb ik namelijk zelf ook :D
die op de foto lijkt de shilo te zijn.
knolselder, dan moet je je paardje gewoon vetmesten, worden ze ook meer in omvang :') grapje hoor, hij is dan idd wel heel klein/smal ;)
mijn flappie is rond de 86 cm maar niet heel smal (ook niet heel breed) en die past hem netjes maar i kweet dat Britt van mariska80 die veel smaller is dan die van mij de mini van ideal echt maar net past.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 01:18

Jij bent inderdaad ook zo lang. Jij hebt ook een cavalettie toch? Een bokkussen er op is echt fijn!!

Mijn pony's zijn beide zwart. Niet heel moeilijk dus. Roze staat ze wel gaaf denk ik!

Angeliq1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:45

Mooie hengstjes komen hier voorbij! Ben samen met m'n vriend aan het rondkijken naar minipaardjes. Gaan de 6e ook naar Bunschoten om te kijken hoe het eraan toe gaat! Iedereen heel veel succes en wie weet tot dan!

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:17

Een halster met een bordeaux neusband staat op elk paardje :) Als je 1 paardje hebt is het leuk om een halster daar speciaal voor te kopen, maar heb je meerdere paarden zou ik toch echt de bordeaux aanraden. :j
Een blauw getint halster past lang niet op alle kleuren :)

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:21

daarnaast vind ik bordeaux ook gewoon heel stijlvol, niet te opvallend maar toch iets van kleur!
Heb er zelf ook en die passen idd zowel op de bruine hoofdjes, de zwarte hoofdjes en de buckskin hoofdjes hier!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:25

Ja bordeaux is chique en tijdloos, daarom is m'n sulky ook Bordeaux :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:26

Ik heb hier een groene neusband, lichtblauw met gouden kralen, bruin met gouden blingetjes en dan dadelijk die met de roze roosjes :)

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:57

Waar bestellen jullie de showhalsters? Vanuit Amerika? Die neusbanden in allerlei kleuren vind ik erg mooi :) .

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:14

moonlightfarm.nl
minihorseshop.nl

:)

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:28

Dankje! :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:46

Misschien toch iets voor Rups :D

Ik heb vandaag besloten om niet meer op de HK te hopen en dat volledig op te geven, maar uitkijken naar de nakeuring. Hoe jammer ook, we geraken er niet. Er blijven kale (gezonde) plekken bijkomen door korstjes die eraf komen door genezing.
En op 2 plekken heeft hij op die gevoelige plekken wondes door de dekens.
Hij ziet er echt niet uit.

Ik haat dit weer. Het enige wat hem echt sneller kan genezen, is lucht lucht en nog eens lucht. Geen dekens. Ik ben jammer genoeg niet gezegend met een warme binnenstal. Ander had dat geen probleem gegeven.
Die lente had hier al lang moeten zijn en in plaats daarvan elke keer weer vries en sneeuw. Elke keer wanneer het net lijkt te beteren, zowel het paard als het weer.
Nu hopen op de Spring Fling...

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:51

jammer knolselder, maar wel heel begrijpelijk :j
buiten de goede premie die je wilt behalen komen er natuurlijk ook veel mensen naar de hengsten kijken als mogelijke nieuwe partner voor hun merrie, dan maakt rare plekken op je paardje geen goede indruk :n

manon_S, minihorseshop idd.
ik heb nu een mt S in het knalblauw/goud, mt M in het bordeaux/goud en een mt L in het goud en een L in blauw/paars met zilver.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:52

Ik word zo moedeloos van dit weer, echt deprimerend. Het wordt nog een week vies koud. Daarna wordt het langzaamaan iets warmer. Er staat nog helemaal geen gras en over een maand zouden ze het land op moeten. Dat gaat m niet worden. Ik wil ze lekker zonder dekens zodat ze kunnen rollen, ze staan nu met dubbele dekens. Grasjes :+: lekker buiten rijden :+: zomervachtjes :+: shows :+: Pfffff WAAR IS DIE poedersuiker!!!!!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:07

probabeest schreef:
jammer knolselder, maar wel heel begrijpelijk :j
buiten de goede premie die je wilt behalen komen er natuurlijk ook veel mensen naar de hengsten kijken als mogelijke nieuwe partner voor hun merrie, dan maakt rare plekken op je paardje geen goede indruk :n

manon_S, minihorseshop idd.
ik heb nu een mt S in het knalblauw/goud, mt M in het bordeaux/goud en een mt L in het goud en een L in blauw/paars met zilver.

Haha dat zijn er veel! Voor mij is het nog ff sparen voor het showhalster :p.
Zijn nog best prijzig! :)

Ook ik hoop gauw op beter weer. Lekker buiten zijn en korte kleding aan!
En alle paardjes heerlijk in zomervachtjes weer :) .

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:15

Sap hou je mond.. :P Ik zit me hier toch te mokken binnen over dat weer :P wil Jet trainen, maar nadat ik ze heb gevoerd ben ik al bevroren van de kou en de grond is trouwens ook bevroren :(

Ik wil LENTE!!!! -O-

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:18

Zijn tussen de 50 en 250 euro. Ik heb er 2 van Ebay, eentje nieuw bij MF, en een aantal via bokt.

Aaaah ik word gek, Nels is weer vetter geworden in 3 dagen :(

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:36

De ShowTimeTack halsters zijn wat prijziger dan andere halsters die vaak aangeboden worden, maar de kwaliteit is het dubbel en dwars waard. Als je de halsters goed verzorgd kunnen ze rustig 20 jaar meegaan!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:57

Daar heeft Minihorseshop een prima oplossing voor Maaike :D

http://minihorseshop.nl/stalartikelen-b ... k-rek.html

Mee eens dat de Showtimetack halsters stevige kwaliteit is, als je het ziet dan ziet het er fragiel uit maar in de handen voel je duidelijk dat het toch stevig en degelijk is.

Wat een ellende dit weer, ga alleen voor het broodnodige naar buiten. Heb er zo mijn buik van vol ( net als iedereen ) en loop idd weer vast met trainen van Orion, grond is alweer hard. -O-