35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:50

Ik heb al heel veel lopen rommelen aan de wagen. Met tuig passen hebben we het lamoen langer gemaakt, dat maakt t al stabieler. Maar misschien krijg ik de lichtogen nog hoger. En nu met de langere lamoenen kan hij wellicht wel weer naar binnen gedraaid.

En Toydoll, ik weet dat jij problemen had met je sulky. En Tolbergfan, dat klopt, maar de Lemerij en Kraaij komen volgens mij uit dezelfde fabriek.

Ik rij natuurlijk helemaal niet fanatiek. Vliegje is pas 3 jaar en moet t vooral leuk vinden. Dat is geslaagd, gelukkig. Ik span hem maar 1 keer pw in. Dat mag nu wel naar 2 keer, maar ik heb er een groom bij nodig, dus dat is dan weer lastig. En mijn groom helpt ook met de andere paarden. We moeten hier continu keuzes maken. Gelukkig is mijn groom gek met Vliegje en vindt ze het enig om te helpen.

Ik heb er ook weleens aan gedacht dat mijn wielen gewoon te klein zijn ( 16 inch).

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:51

Wat leuk antheman! Leuke kar ook met dat oranje.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:06

idylle schreef:
Wat leuk antheman! Leuke kar ook met dat oranje.

Dank je.

Alles heeft een eigen kleur hier :D Oranje is niet helemaal mijn kleur, maar het staat Vliegje erg mooi en ik hou van felle, sprekende kleuren.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:00

Antheman, de wielen lijken niet te klein. Begin eerst eens met het hoger hangen van de lichtogen en het (weer) inkorten van de lamoenen. Dan ben je, denk ik, weer een stukje dichter bij de juiste balans.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:36

je wielen zouden eerder te groot zijn idd, omdat je sulky naar achter moet hangen.

De kraay sulkys hebben teveel massa voor de as en daarom balanceren ze slecht. Bankje iig maximaal naar achter sowieso,en iets laten hellen naar achter in je afstelling lamoen. dan ben je een heel eind: )

Ik vandaag toch maar een bokke bit gekocht, die liverpools hadden enorm dikke mondstukkrn, dat wou ik hem ook niet aan doen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:52

Hallo Allemaal, ben weer bijgelezen :)

Idylle: oh wat erg heb er te snel overheen gelezen las "mijn broertje" ipv mini boertje, excuus :o
Gefeliciteerd met Rhana, wat leuk dat je er zo'n feestje van hebt gemaakt, prachtige foto's.

Bix: welkom

Toydoll: Leuk om samen op pad te gaan, waar heb je je wagentje? Of heb je een trailer met vooraan zo'n wagen stuk?

Antheman: Super leuk dat filmpje.

Mijn kies is bijna over, de laatste dagen had ik steeds witte koppen op de bult naast de wond, had geen zin om weer naar de kaakchirurg te gaan en ze zelf doorgeprikt met een naald zodat de etter eruit kon, daarna spoelen met een beetje water met heel veel zout, bult is nu bijna weg, hoop dat hij weg blijft, ben er helemaal klaar mee!

Kyara heeft een dun dubbel gebroken bustrensje in, dit voldoet tot dusver nog goed.
Zag dat Myler ook bitjes heeft voor het mennen en aangezien ik erg goede ervaringen heb met Myler kan het zijn dat, wanneer ik wat anders zou moeten, ik dan daarop overstap.

Verder niet zoveel nieuws hier, druk met werk en huishouden :(

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:14

ulfeino: Balen is dat he, hier ook zo druk met werk, lijkt wel alsof dat t enige is wat ik doe 8-)
Hopelijk je kies inderdaad nu over dan!

Mijn sulky heb ik gewoon recht op tegen de neus van de trailer (op de dissel). Wat mij betreft is er geen betere plek.
Ik zou ooit nog wel zo'n marsman trailer met koetsenframe willen hebben maar vooralsnog ga ik toch niet weg met Kyano en koets dus ach....

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:15

Zo weer bijgelezen pffffff had wel even te gaan :D
Leuke foto's weer,heerlijk filmpje van Vliegje,wat doet Rhana het lekker,weekend weg met de mooie zwarte dame heerlijk,stoute Spook hoop dat het nieuwe bitje helpt,woeste Alf :D hoe is het met het pootje?
Welkom Bix!
Wie ik vergeten ben sorry sorry
Met Milano gaat het naar omstandigheden redelijk,de medicijnen doen aardig hun werk
Maar is niet echt grappig als je af en toe je hond zijn hart zo kan horen......
Gisteren eindelijk weer even tijd gehad/maakt voor Spes
Even vrijheidsdressuur en agility gedaan,meneer weer happy
Zo weer lekker wat met hem doen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:30

kanniet schreef:
Antheman, de wielen lijken niet te klein. Begin eerst eens met het hoger hangen van de lichtogen en het (weer) inkorten van de lamoenen. Dan ben je, denk ik, weer een stukje dichter bij de juiste balans.

Als ik de lamoenen inkort, heb ik teveel streng |(
Ik probeer nog wel wat te rommelen.
Fijn dat jullie meedenken :j

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 14:32

Lijkt me ook een lastig karwei om je wagentje goed in balans te krijgen maar van horen zeggen gaat dat bij het ene merk beter dan bij het andere.

Yashilha; fijn dat het met Milano naar omstandigheden goed gaat.
Met mijn pootje gaat het zeker de goede kant op! Kan steeds meer. Als ik teveel heb gedaan heb ik 's avonds wel pijn maar dat is dan mijn eigen schuld haha.

Toydoll, dat lijkt mij ook fijn om je sulky zo op te hangen. Aan de achterkant van de trailer hangen lijkt me weer lastig als je eens een noodgeval hebt oid dat die trailer in de weg hangt maar aan de voorkant; toppie toch!

Vandaag is mijn grote vriend Alf jarig! Eindelijk 4 jaar geworden ! Kleine jongetjes worden groot :-)

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:19

Gefeliciteerd met Alf *\o/*
Top dat het pootje beter gaat!!
Sulky goed in balans krijgen is inderdaad altijd lastig
Ik ben bezig met een sulky,maar vind dat de meneer maar een rare manier van handelen heeft
Komt er vast wel weer 1 op m'n pad
:P wanneer krijgen we de feestfoto van Alf net als bij Rhana :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 15:23

had m al op facebook gezet maar dus nu op verzoek hier:

Alf neemt het er vandaag even van :D

Afbeelding

_O-

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:28

_O- _O- _O- _O-
Ja heb je ook niet op FB he :D

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:15

Waar is de "like" knop :-).

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:55

Hieperdepiep voor Ralf!!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:17

Ingrid gefeliciteerd met Alf, leuke foto :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:55

Oeps. ALF, geen Ralf. Sorry!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:04

Gefeliciteerd met Alf!!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:37

Kyara kreeg altijd een halve PAVO koek van me, maar ik heb nu ipv nieuwe koeken een zak PAVO Liga meegenomen.
Het oude donzige winterhaar halverwege haar buik en achterwerk wil er niet goed uit, dus ik dacht laat ik eens iets anders proberen en dit schijnt ook erg geschikt te zijn voor sobere rassen.
Ze krijgt 250 gram (4 handjes vol, heb kleine handjes :) ) wanneer ze niets doet en de helft meer als ze gewerkt heeft.

Hebben jullie evt. nog een tip om dat haar kwijt te raken en wat voeren jullie aan extra voor de nodige vitaminen en mineralen?

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 20:13

Bedankt voor het welkom!

Happy birthday voor Alf!

Ulfeino, ik geef Pink SuperFit Broxxx van Metazoa. Dit is een vitaminen/mineralenbrok. Hij krijgt dit nu een jaar en glimt als een spiegel. Ben er erg tevreden over en Pink vind het lekker. Maar ik heb nog niets ontdekt wat 'ie niet lekker vindt ;)

Antheman, mooie sulky. Drukt inderdaad teveel op de schoft nu, maar je hebt al bruikbare tips gehad. Ik heb alleen ervaring met HCA, en die zijn gemakkelijk in balans te brengen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:16

Dank je wel Bix, heb het even opgezocht en het ziet er goed uit, zie dat het in Wolvega te koop is en dat is voor mij wel te doen.
Maar ik maak eerst deze zak op en bekijk even hoe ze het daarop doet.

Heb je ook een foto van Pinkeltje?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:00

gefeliciteerd Alf!!!

Ulfeino: Ik geef ze een lijnzaad preperaat, dat heb ik weer van een kennis wiens pony's maand geleden dus al vol shiny in zomervacht zaten en de mijne nog de zuidpool konden overleven (en dof) en ze staan hetzelfde gestald. Komt van melkvee industrie schijnt. Zij voerde dat dus alleen bij wat basisbrok dus dat ga ik nu ook doen. Ben erg benieuwd :D

Nu zijn mijn pony's beide geschoren dit voorjaar om ze uit hun vacht te krijgen dus die staan er nu wel goed bij.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:15

@toydoll; heel andere vraag, maar hoe groot is Spook eigenlijk? Of nou ja, groot, bedoel eerder klein ;)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:19

Spookje is volgens de vorige eigenaar 82 cm :)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:37

Ahh ok. Ik ben namelijk heel benieuwd of mijn ukje voor de kar kan als ze uitgegroeid is. Ik schat haar Nu op een kleine 70 cm namelijk en volgens 'de statestieken' zou ze dan op ongeveer 73 cm uitgroeien. Nu zie ik wel mensen voorbij komen op bokt die met zo'n ukje mennen, maar ben er nog niet over uit of ik dat ook wil als ze zo klein blijft. Vandaar mijn vraag eigenlijk