[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:25

Mira283 schreef:
Nee al weken een snotneus veearts erbij.hij moest gewoon uitzieken. Maar mocht niets met hem doen om geen andere te besmetten logisch. Heel frustrerend, maar hij heeft.nu al dagen niet gesnotterd. Dus mag eindelijk weer met hem aan het werk. Baalde enorm dat ik een zieke pony heb gekocht. Wat achteraf ook van de markt kwam, als ik dat had geweten had ik hem laten staan. Ben anders wel heel erg blij met hem ondanks alles

Balen dat hij zo aan het kwakkelen is, hopen dat het snel beter wordt!

NathalietjeB schreef:
Iedereen die op wedstrijd moet succes, en lieselotte wat esn gave filmpjes.

Mira knapt hij niet op van een vitamine boost

Hier druk aan t klaar maken voor weekje op vakantie <3

Oh jaloers, ik heb denk ik even gemist waar je heen ging?

Fennadev schreef:
Nog veel beterschap voor Verdi.

Jorie bleef eerst ook maar kwakkelen en zat constant vol wormen en hij wilde niet uit zijn vacht. Paar weken terug een vitamine spuit erin en ander voer en nu is ie net zo ver als Alex met verharen.

Alex was vandaag weer braaf met mennen en afspuiten ook, hij begint t zelfs leuk te vinden, nam het uiteinde in de mond en alles. Alleen de oren vindt ie nog niet echt leuk..

Ik denk dat afspuiten met dit weer ook heerlijk is voor ze.

Fennadev schreef:
Tja, als ze niet nat willen van binnen in de oren, dan moeten ze hun hoofd juist stil houden, ik spuit t van bovenaf en als zij dan met hun hoofd schudden dan krijgen ze er wel water :o

Ik heb vandaag een zadeltje aangeschaft dat wel bij Alex zijn formaat past voor eventuele kindertjes van de buren. Alleen heb ik onder dit zadeltje liever een dekje/sjabrakje liggen, iemand ervaring met sjabraks onder 10 inch zadeltjes?

Ik heb een paar hele kleine dekjes liggen, maar geen idee eigenlijk waar die vandaan komen.

NathalietjeB schreef:
Ik ben ook geen fan van hoofd afspuiten, meestal enkel even milk dr neus maar verder doe ik t hoofd niet.

Balen van je proeven lieselotte soms gebeurd t gewoon dat je proeven niet gaan zoals je wil..volgende keer komt t vast goed ..

Nou hier komt milk dr kunststoftuig te koop, milk kan er niet goed tegen dr huid reageert er vreemd op na een ritje
Dus we gaan weer naar leer helaas.

Ook flink gestoken door een daas, heb nu ondertussen een flink ei op mijn arm die verschrikkelijk jeukt -O-

Zo en nu ga ik mij klaar maken voor weekje vakantie

Mij leek dat kunststof ook niet zo heel fijn voor de huid, wel zonde dat je nu weer verder moet kijken.

mirriejj

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:27

Hier even een tijdje niet geweest omdat ik zelf niet echt puf had om de paarden te doen en bij te lezen.

Jimmy staat nog steeds op rantsoen en hij is nu gewoon echt perfect. Je voelt heel lichtjes de ribben. Hier het verschil, al lijkt het hier niet zo duidelijk. Linksboven is een tijd terug.

Afbeelding

Achter hem staat zijn nieuwe chickie :D Deze oude dame is na 10 jaar weer terug bij ons, dus ik kan ook weer lekker gaan rijden. Kan Jimmy mooi mee als handpaard.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:34

Lieselotte wat jammer van de punten. Ik vond de jury wel redelijk lage punten uitdelen. Er zaten bij jouw inrij moment wel nette stukjes tussen maar met name stap loopt hij met zijn hoofd in de lucht lijkt het? Ik was er zaterdag ook (zonder pony) maar denk niet dat je mij gezien hebt.

Nathalie ik moet eerlijk zeggen dat ik dat tuig ook niet zo comfortabel er uit vond zien. Ga je nu voor Ideal?

Heeeeeerlijk gereden vandaag op de veluwe met Willem en Ayla met Sjors. Gaaf kunnen galopperen en lekker genoten. Morgen weer!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:45

Mandyy schreef:
Waar ga je heen Nathalie?

Uh nederland hoogersmilde aan de rand van een natuur park *\o/*
Ik baal eerlijk gezegd best wel van t feit, dat ze gewoon kale plekken tot op dr vel krijgt van dit tuig.

We gaan in ieder geval weer voor leren tuig, ik wil dit niet nog eens milk heeft op dr rug en borst en staart allemaal kale plekken -O-

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:28

Arme Milk. Kan me voorstellen dat je een ander tuig wilt. Veel plezier op vakantie

Heb van een stadgenoot een schoftonderlegger gekregen. Zo blij mee wel groen en wat te groot maar mag de pret niet drukken

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:29

LS_fotos schreef:
Mira wat voor kleur is de snotneus ? Hij zal geen geweldige weerstand hebben, weet waar hij vandaan komt en daar heerst rode maas, kan je hem daar niet op laten testen ? Hoewel dat volgens mij alleen voor veulens geld. Weet niet 100% zeker.

Fenna, wat een bulshit dat er 1000den haren tussen het inwendige oordeel in zit. Ik weet niet of je weet hoe je eigen oor eruit ziet, maar niet echt lekker al er water ingespoten word. Zweten of niet, spuiten in of naast het oor doe je in mijn ogen gewoon niet. Pak dan een washandje en was het daar even fris af.
Neus afspoelen doe ik met een heel zacht mini straaltje, net als tussen de oogjes, maar de rest vind ik echt te ver gaan het blijven dieren geen mensen en baby's of wat dan ook.

Gisteren districtkampioenschappen gehad, goed georganiseerd voor de korte tijd waarin ze het moesten doen echt super!
Ook echt top dat ze rekening hebben gehouden met de ringplaatsingen. 1 ring was hobbelig wat zwaarder weiland, en de ander vlak en liep iets af. Zo had ieder een voor en een nadeel. :)
Alleen wij flikte het vandaag niet.. Waar hij thuis zo goed en lekker loopt, was het nu dramatisch. Was het omdat hij eerste keer op buiten terrein een westrijd had,was het om de kalkoen die hij nog nooit heeft ingehad, was het omdat hij 6 maanden niet van t terrein is geweest of te weinig wedstrijdervaring en heb ik hem hiermee overvraagd ? Ik denk dat ik iets teveel van hem wilde.. We begonnen met losrijden, hij was flink enthousiast had flink de tempo erin ik reed hem rustig en het was echt een fijn en mooi gezicht, ik dacht nog nou als we zo de ring in moeten dat flikken we het gewoon! Toen kwam er een meisje die de hele dag vaardigheid heeft gereden met diverse shetten, die ze aan het opjagen was waar wij aan het losrijden waren met die geluiden erbij en gescheur rondom ons werd Amadeus zeer gespannen en belanden in een wandelende hobbypaard een soort bambi, springent veertje. Toen ik de rust er weer iets in had, kwam de de vaardigheidracer nogmaals langs en toen was t gedaan en moest ik mijn proef ook in. Proef starten we netjes op, ging fijn alleen kwam ik verkeerd binnen dus linksomkeerd en opnieuw binnen gekomen stond nog mooi commentaar bij dat ik het goed had opgelost. Helaas had hij gewoon echt spanning, liep in draf wel echt hele fijne en mooie stukken en zelfs over de rug, maar het halsstrekken kwam er niet uit evenals het stappen stappen was dramatisch ik herkende hem niet meer waar hij normaal keihard voor me werkt liet hij me nu stilvallen, ging zelfs stilstaan. Rustig weer opgevraagd beloond en verder gegaan voor de ervaring. Deze proef terrecht 161 punten.

2e proef, heb ik hem even 10 minuten stil laten staan, bleek dat hij moest plassen maar dat doet hij (nog) niet voor de kar) steeds aangeboden door stil te staan om te plassen maar helaas. We mochten de proef in en na hoog ophalen en de ring in gaan, kwamen we binnen met mooie 7entjes en 6e, tot we helaas echt compleet stilvielen na het dichtklappen van mezelf en Amadeus ik wilde afgroeten heb getwijfeld maar ben toch door gereden. Een slechte proef kan er nou eenmaal gewoon eens tussenzitten, doe je niks aan... Ik reed 1,5 volte haha sukkel... en moest de weg opnieuw zoeken waar we waren, Amadeus begon te sjouwen in draf en liet echt ff zien wat hij waart was! Maar in stap wederom drama, en in halt wou hij niet stilstaan. :+ We moesten het dus van de draf hebben, waardoor ik hem wat sjouweriger ben gaan rijden, meer voorwaarts lekker zwingen... Tweede proef 171 punten en daarbij had de andere jury 144 ??? Wel na aftrek van verkeerd rijden etc. Die 144 snap ik totaal niet echt zwaar overdreven maar ik kan er niet wakker van liggen, wij komen nog wel.

Lekker uitgespannen erna, op de trailer gezet, was hij houdini aan het uithangen, en jawel hij plaste! Goed beloond dat hij op de trailer wilde plassen, en later nog ff aan vrachtwagen vastgeknoopt dat hij wat gras kon eten. Achteraf had ik deze wedstrijd beter niet kunnen rijden maar dat is achteraf gepraat natuurlijk, wie niet waagt wie niet wint. We gaan weer ervaring opdoen inschrijven, en een privelesje prikken om te kijken wat nou het probleem is/was als dat te achterhalen valt. Igg zoiezo veel spanning.
Commentaar op proctocol, erg leuke pony maar nog veel spanning.

We hebben zoiezo weer geleerd.

Zag Ayla volgens mij ook nog even rijden, aan de rechterkant, toen ik links was. Teminste t was de enige schimpie met een HCA uit de verte, dus dat moest jij zijn. :D
En gefeliciteerd met je Ticket!!

Wat vervelend dat het niet goed ging. Voel me wel een beetje aangesproken.... (meisje met shet). Dat kan ik zijn of een ander iemand die ik ken. Sorry, als ik het was. Maar vind je het niet een beetje raar om iemand van zoiets de 'schuld' te geven? Bij mij ging het ook gewoon in 1 woord slecht. Maar in mijn ogen maar aan 1 ding liggen: de menner. Tuurlijk denk ik ook welleens, pfff, als dit anders was geweest had ik vast beter gereden. Maar eigenlijk zou ik dan moeten denken, ik had daar anders mee moeten omgaan en het moeten oplossen ipv het als een probleem zien. Absoluut niet aanvallend bedoeld, maar vind het uitermate vervelend dit te moeten lezen, en me aangesproken te moeten voelen.

Dat met de ringen hadden ze goed opgelost,al bleef de ondergrond niet echt lekker, maarja. De vaardigheid was wel super leuk gebouwd.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:13

Lieselotte op wedstrijd is het altijd anders voor je paard. Je kunt daar geen anderen de schuld van geven. Amadeus is gewoon nog niet zo stabiel maar geef het lekker de tijd. Ik vind dat je echt veel van hem vraagt met zulke wedstrijden. En pas al de dag van het aangespannen paard dat is ook wel flink voor hem. Mijn puppy heeft twee wedstrijdjes gedaan en een show. Puur voor de ervaring. Wedstrijd ging flink mis en daarna heb ik hem weer een hele tijd alleen maar buiten gereden. Hij was er gewoon niet klaar voor. Met de show was hij al zo vooruit gegaan maar nog steeds is hij er niet helemaal klaar voor. Maar dat komt vanzelf. Hoe oud is Amadeus?

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 00:29

Jammer dat de proeven niet zo lekker gingen LS, maar wel weer heel leerzaam toch!

Jimmy zoet er idd goed uit zeg!

Super leuk Susanne! De Veluwe is zo ontzettend mooi!

Het is echt heerlijk hier in Amerika! Ik zit nu in Carlsbad. Zat eerst in LA, maar ben wel blij dat ik daar nu niet ben met die grote brand..
8 augustus gaan wij weer naar huis en dan moet ik meteen weer aan de bak met Joep om te kunnen oefenen voor de Hippiade! Vind het nu al spannend! Wat ik wel erg jammer en flauw vind is dat er een hoop mensen meedoen die zo ontzettend lang in de B zijn blijven hangen en al rond de 20-30 winstpunten hebben. Tja zo kan ik het ook... Aan de andere kant is het dan natuurlijk wel extra leuk als je wint!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:09

Nath, dat tuig zei ik begin af aan al dat word hem niet, ik ken meerdere die dat tuig hebben en er gewoon mee rond blijven rijden omdat ze niet willen investeren in een ander tuig. Overal bontjes maar zelfs van het hoofdstel krijgt de pony schuurplekjes. Als je slim bent investeer je nu in een goed tuig (als dit mogelijk is) 2e hands op marktplaats/bokt of ik weet niet wat je budget is eventueel nieuw. Ik zie vaak goede mini tuigjes staan. En de Ideal kunstof 2ehands ook nog wel te vinden. :)

Jelleee schreef:
Lieselotte wat jammer van de punten. Ik vond de jury wel redelijk lage punten uitdelen. Er zaten bij jouw inrij moment wel nette stukjes tussen maar met name stap loopt hij met zijn hoofd in de lucht lijkt het? Ik was er zaterdag ook (zonder pony) maar denk niet dat je mij gezien hebt.

Nathalie ik moet eerlijk zeggen dat ik dat tuig ook niet zo comfortabel er uit vond zien. Ga je nu voor Ideal?

Heeeeeerlijk gereden vandaag op de veluwe met Willem en Ayla met Sjors. Gaaf kunnen galopperen en lekker genoten. Morgen weer!

Ik heb jou niet gezien indd, Ayla volgens mij wel.. Inrijden met draven ging super in t begin met stappen ook. Maar helaas was het nadat hij gigantisch spanning opbouwde verloren stap en geen stap meer en inderdaad enorm met zijn hoofd in de lucht.. Heel zonde want hij kan zo lekker lopen. Maarja hij is nog jong en we gaan lekker verder met KM's maken. De jury vond ik ook lage punten geven en bij sommige extreem hoge, het lijkt wel naametiketje ook. Maargoed daar komen we ook wel weer uit. Volgens mij liep Sjors ook beter dan de punten die hij gereden heeft.

Mira, wat lief zeg!!
Lobke, volgens mij was jij het niet. En als je het wel was hij moet er maar aan wennen, het is gewoon niet de allermakkerlijkste pony en denk dat hij over een jaar of misschien wel 2 jaar pas stoomklaar is dat hij lekker aan het lopen is en blijft. :) Hij is jong en verbeterpunten zat zowel voor hem als voor mij, nadeel bij mij is ook mijn lussenleidsels maar voor mijn handen een uitkomst. Ik ga wel even kijken of dat niet een nadeel is voor hem waardoor hij minder lekker loopt maargoed dan zou hij dat thuis ook moeten doen en dan is het een treintje. Over die meid met de shet die reed echt dwars door je heen zowat ik heb een aantal keren flink moeten afremmen wanneer ze aan kwam scheuren t leek wel een waas van ik moet winnen dus me pony opfokken. Ik ben er ook gewoon tussen blijven rijden, hoewel wel eerst even een tijdje aan de andere zeide van het veld, weer richting de sulky daar tijdje rijden, en weer richting andere zeide van het wel. Jij hoeft je absoluut niet aangesproken te voelen, jij was het namelijk ook echt niet.
Die ringen idd goed opgelost, ondergrond bleef zwaar, maar de vaardigheid was idd echt SUPER SUPER SUPER leuk opgebouwd, alleen leek hij me wel erruuggg moeilijk. In iedergeval veel stuurmanskunsten voor nodig en vertrouwen van je pony. Vond het wel gaaf er was er 1tje bij die zei de baas van de pony linksomkeerd, rechtsomkeerd volte, en die pony was zo enthousiast ze gingen als een trein erdoorheen helaas wel een bal maar echt ze reden mooi! Ik zie deze wedstrijd als een oefening en leermomenten. We gaan lekker kilometertjes maken, moet me nog inschrijven voor de pink ribbon rit, die ga ik rijden voor een ernstig zieke kennis... Ze zou mee gaan op de kar die rit, maar ik denk dat ze dan al......

Romy, doe jij niet meer lessen trouwens met Chayton in Nijkerk ?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:18

Waar zijn jullie op vakantie Suus en Ayla, ik wil ook. :D
Ik wil graag een weekje rust met Amadeus daar ben ik echt aan toe, en ik weet zeker dat Amadeus dat niet erg vind, ik twijfel om naar Jagtlust te gaan ben daar ook uitgenodigt door Joyce. Mijn enige nadeel is is dat het daar nu hoogzeisoen is, moet gewoon even bellen hoe en wat.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:31

Hier een paar foto's. Heb ook wel stap foto's dan mogen jullie meelachen. Of zal ik de 2 beste plaatsen ? :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:33

Zo Verdi zit aan de medicatie voor twee weken. Van de bacterie was geen.sprake en hij vond verdi daar ook te goed voor uitzien. Blij was ie er niet mee,toen de veearts op zijn neus ging kloppen ging ie omhoog om daarna alles weer over zich heen te laten komen. Wat is ie ook braaf!

Ls ik wil ook op vakantie...

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:39

Komt wel goed met hem dus! Waarvoor heeft hij medicatie ? Luchtwegen ?

Ik ben laatst nog op (gedwongen) vakantie geweest, mee naar Centerparks met me ouders. Wat klinkt dat verwend zeg nu ik het lees BAH! Maar echt zo niet iets voor mij. Geef mij maar een paarden vakantie..

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:17

Nee ik les even niet meer. Chayton is nog zo jong. Maar eigenlijk wil ik wel weer gaan lessen. Maar ben nu veel aan het werk dus eerst moet het daar even iets rustiger worden.

Arme Verdi! Maar nu komt het vast goed.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:17

Ik irriteer me echt aan mensen die de rijbaanregels niet kennen of die gaan lopen crossen bij het losrijden. Beetje rekening houden met elkaar is wel fijn.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:36

Mooie foto's Lieselotte. Wij zijn op vakantie bij Ayla en haar vriend. En dan rijden we op de Veluwe/Ginkelse heide!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:56

Wauw gaaf, organiseer een rit, dan kom ik ook. :D

Mocht iemand een fantastische pony zoeken, Kyano staat te koop. Vanaf zijn eerste wedstrijd als hengst, vanaf het moment dat ik hem ken vind ik hem zo onwijs leuk! Maar voor mijn geen klein ponytje erbij, finacieel niet en lichamelijk niet. Misch iets voor jullie ? http://www.bokt.nl/markt/ad/417098/valk ... en-bereden

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 23:53

Ik zag hem te koop staan ja! Ik dacht echt huh why?? Wel lijkt hij erg braaf in de advertentie terwijl ik in diverse topics andere dingen heb gelezen. Maar ik zal mn oren open houden als iemand een menpony zoekt!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 05:04

Volgens mij is sinds een tijdje de knop om en is hij erg braaf.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 07:34

Ooh Kyano mag wel hier komen wonen hoor :D . Al had ik hem liever 20cm kleiner gehad haha Maar wat een prachtige pony is dat!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:35

LS_fotos schreef:
Komt wel goed met hem dus! Waarvoor heeft hij medicatie ? Luchtwegen ?

Ik ben laatst nog op (gedwongen) vakantie geweest, mee naar Centerparks met me ouders. Wat klinkt dat verwend zeg nu ik het lees BAH! Maar echt zo niet iets voor mij. Geef mij maar een paarden vakantie..

Jup voor de luchtwegen al het snot moet er nu uitkomen. Word even erger voor het beter word.

Verplicht vakantie klinkt ook nirt echt leuk

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:12

Zo wij zijn weer thuis met Willem. Heerlijk gehad! :):)

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 17:27

Mira :(:) Voor jou en Verdi
LS Gefeliciteerd! Ik vind het chiquer met je zwart tuig dan met het bruine! :)
Mirriej Wow wat staat Jimmy goed! :D
Nathelie Balen van je tuig :(:)
Jelle Geweldig! Zijn er foto's? :)

Ik heb maandag les gehad in het rechtrichten van Kelly De Geus. Ongelofelijk interessant is dat rechtrichten! We hebben een hele boel oefeningen om nu op te werken, echt leuk om te doen :) Een fijne aanvulling op de training ook.
Nog een foto van de training van gisteren :)
Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 17:32

Klinkt wel heel erg interessant dat recht richten! Dus je kan voorlopig flink aan het werk.met je pony's?

Hier vanmiddag Pip even wat vrijheidsdressuur en schriktraining. Laat het schrik maar achterwege... Lagen van de zwembad slurf gevallen. Ik er een rondje van gemaakt. Over Pip heen niks, Pip erdoor, om hem heen als een tuig maakte niets uit. Tsja hij word bomproof zo onderhand (al denkt hij er anders over want met zulke dingen kijkt ie zielugh tot iw weer een brokje mag weg kauwen haha)

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:44

Mag ik me ook weer melden?

Ik verzorg een minishet van 5 jaar <3 Afbeelding
Afbeelding