[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:14

Ah die foto van Toliene en Willem. Dat bontje is fijn he Susanne. Wat me opvalt is dat je best geregeld wisselt van bitje, is daar een reden voor? (puur interesse hoor ;) )

Vandaag voor het eerst zelf met de trailer gereden en stiekem ben ik best trots op mezelf :') Ook meteen onze nieuwe hoefschoenen in kunnen lopen.

Patty14

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:17

Lieve foto van Willem en Toliene :))!!

Heb m’n bontje ook binnen alleen nog even passen.

Wat goed Miranda!
Rij sinds kort ook alleen met de trailer alleen m’n achteruit rij skils moeten nog iets verbeterd worden :+.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:23

Patty14 schreef:
Lieve foto van Willem en Toliene :))!!

Heb m’n bontje ook binnen alleen nog even passen.

Wat goed Miranda!
Rij sinds kort ook alleen met de trailer alleen m’n achteruit rij skils moeten nog iets verbeterd worden :+.

Ik faal nog op dezelfde skills :') Ofja achteruit rijden gaat wel, maar mijn partner vind dat ik ook achteruit moet kunnen in parkeren.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:25

Waar hebben jullie je bontjes vandaan? Die wil ik ook nog :j

Zijn jullie bekend met RBC tuig?
Hoor er goede dingen over en ze hebben mooi bruin tuig zag ik.

Spannend eerste keer met trailer. Veel rijden dan wordt vanzelf gewoon :D

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:25

Zamora schreef:
Waar hebben jullie je bontjes vandaan? Die wil ik ook nog :j

Zijn jullie bekend met RBC tuig? Als ik het goed heb. Hoor er goede dingen over en ze hebben mooi bruin tuig zag ik.

Spannend eerste keer met trailer. Veel rijden dan wordt vanzelf gewoon :D

Het tuig wat ik op Jimmy heb is het RBC tuig :) Mijn bontje komt bij Ooteman vandaan.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:26

Wat leuk zeg om zo op de Veluwe te rijden!

Ook ik kan natuurlijk niet.

Ik héb vandaag de moeilijke beslissing moeten nemen om Alf niet te gaan verhuizen. De bak bij de buren bleek niet goed genoeg voor kleine pony met pees problemen. Helaas! Andere kleine pony's lopen er wel in maar moet nu wel gewoon super voorzichtig zijn met Alf.

Ook de bermen waren niet geschikt om in te lopen. Compleet verrot gemaakt door de gemeente hoorden we.

Super jammer voor Alf vooral!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:27

IngridM schreef:
Wat leuk zeg om zo op de Veluwe te rijden!

Ook ik kan natuurlijk niet.

Ik héb vandaag de moeilijke beslissing moeten nemen om Alf niet te gaan verhuizen. De bak bij de buren bleek niet goed genoeg voor kleine pony met pees problemen. Helaas! Andere kleine pony's lopen er wel in maar moet nu wel gewoon super voorzichtig zijn met Alf.

Ook de bermen waren niet geschikt om in te lopen. Compleet verrot gemaakt door de gemeente hoorden we.

Super jammer voor Alf vooral!

Ah wat balen zeg . Maar zo te horen is het ook een goede beslissing om het dan niet te doen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:29

Met zoekfunctie kwam ik volgens mij bij een fototopic van jou uit :D vind mooi tuig.

Heb nu diverse tuigen gehad, ook Ideal Eurotech en nu Ideal Luxe Marathon. Vind kwaliteit super maar wil graag bruin. Heb nu ook overal extra gaatjes bijgemaakt om het passend te krijgen(heb al mini maat) := voordeel van RBC is dat je er ook langs kan gaan en stuk voordeliger is dan nieuw Ideal tuig.

Wat jammer Ingrid! Heb je nog andere opties?
Laatst bijgewerkt door Zamora op 29-12-17 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:29

Ja klopt. Zat in dilemma ook: kiezen voor zijn pezen of kiezen voor zijn koppie. Maar ja, met blijvende pijn in pootjes zal hij ook nooit gelukig zijn lijkt me. Dus maar éven doorzetten hier in huidige regime, want dat werkt blijkbaar wel voor zijn pootjes......
Blijf gewoon zoeken naar iets anders.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:30

Zamora schreef:
Met zoekfunctie kwam ik volgens mij bij een fototopic van jou uit :D vind mooi tuig.

Heb nu diverse tuigen gehad, ook Ideal Eurotech en nu Ideal Luxe Marathon. Vind kwaliteit super maar wil graag bruin. Heb nu ook overal extra gaatjes bijgemaakt om het passend te krijgen(heb al mini maat) := voordeel van RBC is dat je er ook langs kan gaan en stuk voordeliger is dan nieuw Ideal tuig.

Ik wil komend jaar juist om naar een ideal eurotech :') Dan zal mijn RBC tuig ook de verkoop ingaan.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:31

Wat balen Ingrid!

Ik heb het bontje ook van Ooteman. Wou hem bestellen maar had nog even gewacht. Zag laatst dat hij in de aanbieding was dus maar gelijk besteld.

Miranda; achteruit parkeren is ook lastig. Moet ik op stal altijd maar is nog niet zon succes. M’n vriend staat er dan naast om mee te kijken maar toch krijgen we altijd weer oorlog :=. Hij krijgt dat ding met z’n ogen dicht nog achteruit op z’n plek.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:31

IngridM schreef:
Ja klopt. Zat in dilemma ook: kiezen voor zijn pezen of kiezen voor zijn koppie. Maar ja, met blijvende pijn in pootjes zal hij ook nooit gelukig zijn lijkt me. Dus maar éven doorzetten hier in huidige regime, want dat werkt blijkbaar wel voor zijn pootjes......
Blijf gewoon zoeken naar iets anders.

Met pijn zal het koppie ook niet frisser worden. Dan liever nog even doorzetten dan dat je dadelijk weer een terug slag hebt. Al snap ik wel dat het enorm frustrerend voor je is.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:34

Ja voor mij maar vooral voor Alf. Maar ja, het is maar even zo.

Patty en Mirriej; echt veel oefenen dan gaat het echt steeds makkelijker!!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:35

Oh wordt ook altijd geïrriteerd als iemand zich ermee bemoeid := lekker alleen oefenen en rustig rijden zodat je makkelijk kan corrigeren.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:37

mirriejj schreef:
Ik wil komend jaar juist om naar een ideal eurotech :') Dan zal mijn RBC tuig ook de verkoop ingaan.

Ik vond de eurotech te grof voor mijn amerikaantje van 89 cm :o luxe marathon past al beter maar dan wel met gaatjes erbij maken. Heb nu paardje van 92 cm waar het tuig sowieso net wat mooier op past.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:37

Ingrid, moeilijke beslissing weer. :(:)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:57

mirriejj schreef:
Ah die foto van Toliene en Willem. Dat bontje is fijn he Susanne. Wat me opvalt is dat je best geregeld wisselt van bitje, is daar een reden voor? (puur interesse hoor ;)

Ik? Ik denk dat dat wel meevalt :) Hij liep de voorgaande jaren in principe op het myler bitje, afgelopen herfst op aanraden van de tandarts overgegaan op mijn huidige bitje ondat de myler slecht werd (kwam speling tussen). Ik heb ook nog een liverpool maar deze gebruik ik over het algemeen niet. Eerst nog wel eens met (buiten)ritten met meerdere paarden ivm ontploffingsgevaar, tegenwoordig gaat dat goed op het normale bit. Dressuurmatig loopt hij niet zo fijn op de liverpool.
Laatst bijgewerkt door Susanne op 29-12-17 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:00

Ingrid, een lastige keuze! Je had zo'n fijn plekje gevonden, helaas bleek het dan toch niet het juiste te zijn. Blijf je nu op je huidige stal?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:13

Susanne schreef:
mirriejj schreef:
Ah die foto van Toliene en Willem. Dat bontje is fijn he Susanne. Wat me opvalt is dat je best geregeld wisselt van bitje, is daar een reden voor? (puur interesse hoor ;)

Ik? Ik denk dat dat wel meevalt :) Hij liep de voorgaande jaren in principe op het myler bitje, afgelopen herfst op aanraden van de tandarts overgegaan op mijn huidige bitje ondat de myler slecht werd (kwam speling tussen). Ik heb ook nog een liverpool maar deze gebruik ik over het algemeen niet. Eerst nog wel eens met (buiten)ritten met meerdere paarden ivm ontploffingsgevaar, tegenwoordig gaat dat goed op het normale bit. Dressuurmatig loopt hij niet zo fijn op de liverpool.

Ah dat valt reuze mee inderdaad.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:18

Stoer dat je alleen op pad bent gegaan met de trailer. Lijkt me ideaal. Staat hier ook op de planning voor het nieuwe jaar. Rij er nu wel eens mee zonder pony, maar dat achteruit rijden is inderdaad een dingetje :+ Wil dat echt even beter onder de knie krijgen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:35

En dat recht achteruit rijden is zo'n simpel trucje voor :-)

Ja Susanne ik blijf nu op huidige stal en blijf wel gewoon om me heen kijken naar iets anders waar ik ook in ieder geval geen diensten meer hoef te draaien. En waar Alf lekker buiten staat met ruwvoer wat nu niet is. Uitloop zou leuk zijn ook maar dat is gewoon haast niet te vinden....

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:50

Om je heen kijken kan inderdaad nooit kwaad. Echt jammer dat het hem niet bleek te zijn voor jullie. Je had er zo'n zin in! Maar Alf gaat voor. Hij moet goed kunnen revalideren.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:51

Jammer hoor dat de nieuwe stal niks was. Het is zo lastig iets fijns te vinden voor een Shetlander. Al helemaal als je ook wil mennen in de bak.

Achteruit is indd een dingetje met de trailer ..mijne enkelasser en dan super lang. Altijd lastig.tegenwoordig gaat het heel goed. Maar in het begin zelfs wel eens uitgestapt en losgekoppeld. Of op wedstrijd handige man gezocht haha.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:55

Haha Patricia _O- Ook een handige oplossing! Elke man wil een vrouw in nood toch wel helpen :P

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:05

Susanne schreef:
Haha Patricia _O- Ook een handige oplossing! Elke man wil een vrouw in nood toch wel helpen :P

Ja hoor even in vragen en ze staan in de rij