[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 11:40

Volgens mij is dat prima om mee te beginnen! Hoor er wisselende verhalen over maar je kan en mag zo'n tuig ook niet vergelijken met een Ideal bijvoorbeeld. Daar is de prijs ook niet naar. Leuke foto!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 11:41

Ik quote mezelf nog even :o

Jelleee schreef:
Even een oproepje voor de mensen hier: wie weet een leuke shet of kruising te koop van 1.05 m? Merrie of ruin, leuk kleurtje geen zwart of vos, lief voor kinderen en beleerd.
(Niet voor mezelf!)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 11:57

Jelleee schreef:
Ik quote mezelf nog even :o

Jelleee schreef:
Even een oproepje voor de mensen hier: wie weet een leuke shet of kruising te koop van 1.05 m? Merrie of ruin, leuk kleurtje geen zwart of vos, lief voor kinderen en beleerd.
(Niet voor mezelf!)

Ff op fb bij mini paarden kijken of te koop shetjes, weet verder helaas niks

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:17

Jelleee schreef:
Volgens mij is dat prima om mee te beginnen! Hoor er wisselende verhalen over maar je kan en mag zo'n tuig ook niet vergelijken met een Ideal bijvoorbeeld. Daar is de prijs ook niet naar. Leuke foto!

Daarom ik lig er niet wakker om. Vandaag maar weer bezig

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:22

Claudia nog gefeliciteerd.

leuk mira lekker kilomters maken.

nathalie is bij jullie geen dierenarts die ook tandarts is in de buurt? Mijn heren gaan 3aug weer.

En brave arthur leuk hoor.

Hier weinig puf zit slecht in mijn vel door omstandigdheden. Gisteravond wel weer even wat gedaan met mijn pony's. Mil gaat eindelijk na 10jaar het begrip balkjes draven snappen :+
Ben er blij mee want dit is goed voor zijn knie te trainen :)

Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:56

Hier staat de tandarts afspraak voor 16 augustus voor Willem :j

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:42

hier kan de veearts ook voor tandarts door maar ik ben geen fan van mijn veearts, dus laat liever een ander komen voor milk die de tijd voor haar neemt

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:48

Knappe mil het kwartje is eindelijk gevallen?

Hier komt gewoon een tandarts, die ook Pip gewoon doet. Heel blij mee

Vandaag weer lekker buiten gelopen tuig op en gaan. Stappen vooral nu laat hem er zo aan wennen. Veel overgangen en halthouden geoefend. Hij pakt het zo leuk op :D

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:06

Dierenarts (tandarts) verdoofd gewoon, en kan de tanden van Milk gelijk maken. Vind het er ook naar uitzien op die foto...

Mijne heeft boven maar 4 tanden ivm ongeluk vorig jaar maar zelfs dat ziet er nog beter uit, terwijl er toen geen hoop voor zijn gebit was. :)
Wat voor graasmasker gebruik jij als ik vragen mag ?
Hier is tandarts dit jaar al geweest, 3x binnen een jaar om zijn gebit goed af te sluiten. En met vorig jaar erbij + 10 keer ofzo... :=

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:47

Lot gefeliciteerd meis.

mira hoop dat mil het nu eindelijk doorheeft mag ook wel na 10jaar haha.

Gisteravond rondje gemend met een stalgenootje. Zijj mocht ool mennen. Zo hilarisch hoe mil dan anderen in de maling neemt hihi

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 11:06

Ohh stoute Mil haha. Blijven slimme shets :P

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 21:37

Mil is heel braaf maar zodra ik de lijdsels aan een ander geef. Kan hij niet meer rechtlopen . Is gras erg lekker etc. Behalve als caithlynn (zij is 3) aan het "mennen" is hihi

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:02

Haha Willem ook! Die gaat vooral zo min mogelijk doen als iemand anders hem rijdt. Beetje slenteren en vogeltjes kijken :=

Volgende week heerlijk op vakantie met Willem naar Arnhem/Veluwe <3

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:13

Lekker Susanne!

Milk haar tanden kunnen denk ik niet in 2 keer recht. Dan verander je de stand te veel en je zit aan de achterkant denk ik bijna op het tandvlees.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 08:27

Mwah merk t wel zodra de tandarts er is wat er gaat gebeuren...

Iris_VdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:58

Leuke foto's komen er weer voorbij!
Ik ben de laatste weken veel bezig geweest met mijn kleine fijne Raya en guess what?! ze loopt voor de koets! Of het is toch een begin laten we zeggen :9 Ik had gezegd dat ik het ging laten weten of het gelukt zou zijn of niet en tot nu toe ziet het ernaar uit dat ze het graag doet! Dankzij de hulp van een vriendin hebben we het heel rustig aangepakt. Afgaande op haar lichaamstaal, karakter, humeur, ... hebben we dan toch besloten om ze direct op te tuigen en aan de koets te zetten. Beste idee ooit om het zo aan te pakken, ook al is het misschien niet de ideale en meest gewoonlijke manier, ik wou vooral afgaan op wat m'n paardje het aangenaamst zou vinden, ze was er direct mee weg. Raya vond dit veel leuker dan droogmennen, ze snapte het doel niet. Nu ziet ze het als een leuk wandelingetje op de baan, het boeit haar niet veel die tweewieler en ik achter haar. Zelfs een klein stukje alleen gereden zonder dat m'n vriendin ze vast hield. beetje bij beetje, heel voorzichtig geraken we er, nu ben ik ervan overtuigd *D Stemcommando's gaan geweldig, vertragen en stoppen snapt ze ook al, en sturen gaat keer op keer beter, we blijven eraan werken ;)
Afbeelding

Afbeelding

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:42

Iris wat goed *\%/*

Hier ook heel blij milk bleef na de water tip en schokdraad, vanmiddag eindelijk in dr eigen zand paddock.

1 van mijn stal genootjes vond t wel heel erg dat ik over vrolijk was, omdat milk nu paar goeie klappen had gehad van t afzet lint _O- en t dus niet meer in dr hoofd durfde te halen om er onder door te gaan

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:01

Wat goed!!

Mooi dat Milk nu mooi binnen het lint blijft! Beter over vrolijk dan een gewonde pony toch? Ik zou het ook zijn haha

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:11

Ik ben al zolang bezig met haar respect te leren krijgen voor schrik draad, of t nou extra stroken zijn of meer stroom t boeide haar gewoon helemaal niks.
Nou idd hoor ze had laatst weer een flinke klap gehad, dus ja ik had wel zoiets van straks loopt t echt uit de hand, omdat ze maar onder t schrikdraad door blijft gaan en dus bij paarden in de paddock komt die haar niet mogen.

Dus ben de tip van hier op bokt gaan gebruiken qua natmaken, en moet zeggen dat t echt hielp om t bij haar duidelijk te krijgen.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:27

Alleen maar goed! Je moet er ook niet aan denken als ze in elkaar getrapt word door de grote paarden

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:43

Leuke fotos hierboven!

Even ego berichtje, zit op blauwe wolk gister DAP gereden met Amadeus en hij deed t zo gruwelijk goed, kleine felle donder.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 08:13

Wat fijn lieselotte dat je wedstrijd zo goed ging, nog mooie punten gereden?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:20

Wat fijn LS! :)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:25

Iris wat super leuk. Mil snapte banden slepen ook niet. Hem ook voor de kar gezet en toen gingen zijn ogen open haha.

nathalie hopen dat milk het snapt. Mijn heren hebben nog altijd maling aan stroomdraad :+

Lot fijn dat je wedstrijd goed ging. Zijn er nog fotos van? Ben wel beniewd

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:57

Alex is gelukkig als des doods voor stroomdraden en Jorie blijft gewoon waar zijn vriend ook is, haha. Goed dat Milk t nu ook schijnt te snappen ~~}>

Vandaag even een blokje om geweest met Alex, hij zat bijna niet in het zweet. Hij heeft wel conditie gekregen van al die blokjes om. Daarna even afspoelen, waar hij normaal een gruwelijke hekel aan heeft, maar hij stond vandaag zowaar bijna te slapen zo lekker vond ie het :D

Mooi LS dat je Amadeus t zo goed doet!

Iris, wat leuk met Raya, hopelijk doet Jorie over 3 jaar ook zo zijn best haha.

Ik ben er trouwens wel uit welk kleurtje ik wil voor mijn sulky, t wordt waarschijnlijk heel neutraal midnight blauw, is net geen zwart. Want tja, zwart is zo donker :o