Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jelleee schreef:Ik quote mezelf nog evenJelleee schreef:Even een oproepje voor de mensen hier: wie weet een leuke shet of kruising te koop van 1.05 m? Merrie of ruin, leuk kleurtje geen zwart of vos, lief voor kinderen en beleerd.
(Niet voor mezelf!)

Ik had gezegd dat ik het ging laten weten of het gelukt zou zijn of niet en tot nu toe ziet het ernaar uit dat ze het graag doet! Dankzij de hulp van een vriendin hebben we het heel rustig aangepakt. Afgaande op haar lichaamstaal, karakter, humeur, ... hebben we dan toch besloten om ze direct op te tuigen en aan de koets te zetten. Beste idee ooit om het zo aan te pakken, ook al is het misschien niet de ideale en meest gewoonlijke manier, ik wou vooral afgaan op wat m'n paardje het aangenaamst zou vinden, ze was er direct mee weg. Raya vond dit veel leuker dan droogmennen, ze snapte het doel niet. Nu ziet ze het als een leuk wandelingetje op de baan, het boeit haar niet veel die tweewieler en ik achter haar. Zelfs een klein stukje alleen gereden zonder dat m'n vriendin ze vast hield. beetje bij beetje, heel voorzichtig geraken we er, nu ben ik ervan overtuigd
Stemcommando's gaan geweldig, vertragen en stoppen snapt ze ook al, en sturen gaat keer op keer beter, we blijven eraan werken 

en t dus niet meer in dr hoofd durfde te halen om er onder door te gaan