[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:45

Ayla schreef:
Pfoe dat is nog steeds vaak zat.. hopelijk hersteld haar oog vlot!

Ik verkoop mijn trailer :) Wellicht kennen jullie iemand die op zoek is naar een grote trailer met 'meninrichting' en zin heeft om te verven.
https://www.bokt.nl/markt/ad/462244/boc ... ds-trailer

Klopt, ben vandaag precies een maand bezig ook.

Lillian__

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:51

Haha laat Floor het maar niet horen, dat hij werd aangezien voor een merrie. Hij misdraagt zich soms eerder als een hengst _O-

Die kop van Faya, hoezo jaloers... merries :roll:

Zijn er al mensen die zich in gaan schrijven/ in hebben geschreven voor de Indoor dag 18 februari van het SMR?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:57

Lillian__ schreef:
Haha laat Floor het maar niet horen, dat hij werd aangezien voor een merrie. Hij misdraagt zich soms eerder als een hengst _O-

Die kop van Faya, hoezo jaloers... merries :roll:

Zijn er al mensen die zich in gaan schrijven/ in hebben geschreven voor de Indoor dag 18 februari van het SMR?

Ja ik :)

Voor de dressuur/rechtrichten en van mijn partner moest ik ook voor de agility inschrijven en het laten filmen :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:58

Ik heb me al ingeschreven voor februari, maar ik ben echt al sinds maandagmiddag een zombie van binnen. SHINee was mijn droom om ooit naartoe te gaan, zonder Jonghyun zijn het gewoon vier losse zangers. Ik heb nog nergens iemand gevonden die zo geweldig goed zingt als hem. Zelfs G-Dragon waar ik naartoe ben geweest niet, die zingt ook wel mooi, maar Jonghyun had altijd iets magisch in zijn stem.

Dat hoofd van Faya :')

@Ayla, ach ik ga voor februari twee shetten en een hca in een veetrailertje proppen onder het mom van 'past prima'. Ik ga met Jorie de horse agility doen(hij trekt echt meer naar mijn moeder), met Alex vaardigheid, ringsteken, rechtrichten en bestgaande pony. Die laatste gewoon voor de fun.

@Mandy, pfft je moet er wel een doorzettingsvermogen voor hebben zeg, komt het ooit nog wel goed dan?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 22:34

Is dat een band/groep Fenna? Ken de naam geloof ik niet.

Ik zou graag mee doen met die smr dag maar heb geen idee of ik mijn nieuwe paardje dan al zover heb. Sun is dan al soort van met zwangerschapsverlof. :')
Anders kom ik wel kijken.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:14

Ja is 1 van de populairste kpop bands. Dus waarschijnlijk logisch dat je ze niet kent, maar ze hebben best wel een grote fanbase verspreid over de wereld zitten.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:18

Ik lees straks bij maar even aso. In hoe ver zouden jullie het toch een nuttige investering vinden om voor een tuig veiligheidslichtogen te kopen? Zitten nu brancardbeugels aan geloof ik maar is voor een pony waarvan ik nog niet zeker ben of die blijft of niet dat zal afhangen van hoe die voor de wagen is. Ik wil hem begin 2018 voor de wagen zetten, deze heeft een gesloten lamoen. Vind brancard wat omslachtig werken omdat je het pas kan losmaken als je de buitensingel losmaakt ipv gewoon gesp wegtrekken zoals bij de veiligheidslichtogen maar is het de investering waard? Als die niks is voor de wagen dan gaat het tuig weg.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:31

Bij een gesloten lamoen zou ik persoonlijk altijd voor veiligheidslichtogen kiezen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:42

Dankje Mirriejj, je bevestigd mijn gevoel. Ga moeten kijken welke maat ik zou moeten hebben, moet ze pas bestellen als die er klaar voor is gelukkig tot dan is het droog mennen. Zou dat nu eerst terug wat gaan oppakken meer.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:47

Fenna, ik wil het beste voor mn dieren en daar heb ik veel voor over.
Twee weken geleden was de dierenarts tevreden maar gaf aan dat het een lang proces zal zijn. Het is ook niet zomaar iets.
Het komt goed. De vraag is alleen hoe (kan het lichaam de rest zelf oplossen/moet er nog een operatie komen). In het slechtste geval kan natuurlijk altijd haar oog er nog uit.

Mac is vandaag bij de tandarts geweest en hij heeft twee gigantische sneeen in zijn mond. Hechten gaat niet. Het is schoongemaakt en moet nu genezen, maar ook dit kan lang gaan duren.. :(

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 00:02

Jeetje Mandy, had hij zulke erge haken dat er sneeën zijn ontstaan daardoor of? Voordeel van een wond/snee in de mond is dat het vrij snel heelt, maar alsnog heel sneu :(:)

Lori: wat Miranda zegt inderdaad, bij een gesloten lamoen áltijd veiligheidslichtogen gebruiken. Kunnen die van Finn zijn tuig niet aan dat tuig of eventueel Finn zijn tuig voor het beleren gebruiken?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 00:07

Nee de tandarts snapt er ook niets van. Denken aan iets scherps in zn voer.

Het is schoongemaakt en moet nu vanzelf genezen, maar het is echt behoorlijk en gaat daardoor wel lang duren.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 00:17

Kan wel proberen of die veiligheidsogen niet aan het ander tuig kunnen inderdaad, tuig van Finn is te klein helaas heeft maar pony en Finn mini-shet. :) Als het niet kan dan wordt het er bestellen veiligheid gaat voor, wil hem snel kunnen uitspannen als er wat zou zijn. Ga een extra set snelsluitingen kopen ook nog :j .

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 00:23

Ik weet niet meer wie het vroeg. Maar heb nieuw wedstrijd jasje besteld en een nieuw wedstrijd shirt. Alleen eigenlijk een maat te groot dus hopelijk valt die klein :D. Eerder alles te klein nu moet alles terug omdat het te groot is. Weet nog niet zo goed welke maat ik heb :=.
Jasje is trouwens bruin.

Ken die band/groep ook niet Fenna. Wat voor muziek maken ze?

Ga je een andere trailer kopen Ayla of helemaal geen trailer meer?

Zag nog een lelijke merrie :'), daarom hier altijd ruinen. Kan echt niet met merries.

Jeetje Mandy. Wat naar Zeg. Hopelijk geneest het snel.

Met dicht lamoen indd altijd Veiligheids lichtogen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 01:09

Even bijgelezen.

@Ingrid, erg blij voor jullie dat je rustig mag beginnen opbouwen. Top!

@Mandyy, hopelijk zijn ze snel genezen, hopelijk is het iets eenmalig.

Nog even dankje voor het snelle antwoord, zelf had ik mijn twijfels maar omdat ik het tuig van Finn gewend ben die sowieso al veiligheids lichtogen heeft was ik het niet zeker en aangezien ik 'm wil beginnen oppakken moest ik het toch eens zeker gaan zijn. Ga kijken of die van Finn op hem gaan, dat zou ideaal zijn dan kan ik er gewoon kopen als die goed gaat voor de wagen en anders het tuig de verkoop in maar zo niet wordt het toch maar een setje aanschaffen direct :) . Nu eerst even kijken om terug enkele keren te gaan lange lijnen met hem, commando's terug uittesten of die nog altijd netjes gaan. Bedoeling was zelfs vorige zomer maar hem toen laten casteren omdat hij opeens de hengst zat af te geven in drama queen vorm (is een vent he :+ ). Is nu heerlijk rustig zoals die was voor hij hengst allures had opeens.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 09:02

Ik zag een foto op instagram Mandy, zag er idd niet heel fijn uit. Beterschap voor Macgic :(:)

Patty: ik heb een andere trailer gekocht :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 09:05

Dat vraagt om een foto Ayla!? :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:05

@Patty popmuziek, maar Jonghyun zijn stem was ook echt geweldig voor ballads, dit is hem live:

Wel vervelend is dat dat het dan niet past.

@Mandy, jeetje wat rot voor je pony zeg. Hopelijk herstelt ook die gauw :(:)

Ik heb geen veiligheidslichtogen, maar mijn lamoen is dan ook open. Als ik tweespan ga dan komen er waarschijnlijk wel veiligheidslichtogen. Ik wil overigens sowieso kunststof ook. Maar eerst Jorie maar eens beleren en dan zie ik wel weer. Ik ga vanmiddag even te fietsen met Alex(hopelijk gedraagt ie zich wat), want ik voel me niet echt helemaal fit. En misschien daarna nog even met Jorie aan het lange lijnen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:20

Wat sneu Mandy :(:) Lijkt me inderdaad even flink schrikken als je dat ziet. Hopelijk geneest het vlug en heeft hij er geen last van met eten.

Met een gesloten lamoen zou ik inderdaad voor veiligheidslichtogen kiezen.

Vanmorgen voor m'n werk uit gauw even een rondje buiten gereden met Willem. Altijd een goed begin van de dag <3 Ik heb het idee dat hij mijn nieuwe shampoo errug lekker vindt ruiken, hij duwt steeds zijn hele neus in mijn haar en snuift dan enorm overdreven.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:30

Aaah Willie <3.

Ik had trouwens Switch vorige week aan de longe. Dat niet meer fanatiek trainen doet hem duidelijk goed. Hij begon te springen en te doen :'). En rechtsom is na z’n blessure altijd een lastige kant gebleven. Heb hem in tijden niet meer zo goed zien lopen. Oortjes naar voren. Vrolijke pony :D.

Ga hem in januari weer meenemen voor rondje vaardigheid. Dat vind hij altijd wel heel leuk :)).

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:36

Fenna, Mac is m'n bijrijdpaard, Max is mijn pony - één letter verschil. :P

Suus, we zagen vooral dat hij slecht at en een dikke lip/kaak had. We mochten niet in z'n mond, dus toen de tandarts laten komen.
Wat een lieve reactie op shampoo! :)) <3 Lijkt me inderdaad heerlijk voor werk te mennen. Max wordt deze week veel door anderen gedaan, werk nu ook veel avonden. Vrijdag komt de hoefsmid iig, dus dan red ik het hopelijk ook even te mennen daarna.

Patty wat moet dat fijn zijn om te zien! Wat leuk dat je vaardigheid met hem gaat doen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:38

Altijd lekker zo een begin van de dag inderdaad, hier laat ik ze altijd eerst ontbijten voor ik wat doe.

Heb vandaag even de lichtogen van Finn zijn schoftje op de andere gezet en dat past, is enkel nog kijken of de binnensingel dan goed uitkomt van lengte. Anders is die kwestie voor nu opgelost gewoon even versteken eenmaal ik beslist heb of ik hem aanhoud dan of niet kan ik andere kopen of gewoon het tuig te koop zetten. Nu eerst hem wat oppakken en afwachten tot de grond hard genoeg ligt dat ik hem op de weide kan inspannen dan begin volgend jaar ergens.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:02

Oeh dat klinkt niet helemaal lekker Mandy. Wat een pech ook hier in het topic zeg.

Haha Suus ik zie Willem al helemaal met zijn snuit in je haar gedrukt :')

Het is wel lekker dat je zo toch nog een beetje bezig kunt blijven met Switch. Volgens mij ben je zelf nu ook al enorm veel kwijt of niet? Je ziet er in ieder geval super uit!

Ik heb vandaag hoefschoenen binnen gekregen voor Jimsel, morgen even passen samen met de hoefsmid.

Ik durf heel zacht te zeggen dat wij volgend jaar waarschijnlijk gaan kijken voor een pony erbij. Partner wou heel erg graag een Fjord erbij omdat ze het mennen niets vind. Maar na een paar ritjes is ze toch om en gaan we heel rustig aan kijken voor een pony. Maar met onze wensenlijst zal dat waarschijnlijk nog wel een tijd duren.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 17:01

Wat lekker Patty! Fijn dat hij zich lekker in z'n velletje voelt!

Lori, hij krijgt inderdaad eerst ook gewoon z'n ontbijt, sta op een pensionstal dus dat wordt gedaan.

Mandy, druk op je werk zo voor de kerst? Hier is het ook erg druk op kantoor, deze week allemaal dingetjes afronden en daarna lekker twee weken vrij *\o/*

Oeh leuk Miranda! Ik ben dol op pony's kijken en stiekem spiek ik ook regelmatig op marktplaats haha. Ik wil er niets bij, maar kijken is altijd leuk! Wat zoek je voor pony?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 17:43

Susanne schreef:
Wat lekker Patty! Fijn dat hij zich lekker in z'n velletje voelt!

Lori, hij krijgt inderdaad eerst ook gewoon z'n ontbijt, sta op een pensionstal dus dat wordt gedaan.

Mandy, druk op je werk zo voor de kerst? Hier is het ook erg druk op kantoor, deze week allemaal dingetjes afronden en daarna lekker twee weken vrij *\o/*

Oeh leuk Miranda! Ik ben dol op pony's kijken en stiekem spiek ik ook regelmatig op marktplaats haha. Ik wil er niets bij, maar kijken is altijd leuk! Wat zoek je voor pony?

Nou het lijstje :')
* ruin
* leeftijd vanaf 3 jaar
* braaf ingespannen in enkelspan en het liefste ook in 2span maar dat is geen pre.
* liefste een appaloosa
* tussen de 92-100 cm

Vooral het braaf zijn is belangrijk, aangezien mijn partner nog geen ervaring in het mennen heeft (buiten wat ritjes met Jimmy en hem optuigen etc ).
Het zou leuk zijn als het in de toekomst een 2span met Jimmy kan vormen.

Iemand hier een beeld bij wat voor een prijs we ongeveer zouden moeten rekenen? Ik weet dat het is wat de gek er voor geeft, maar een beetje een richtlijn is altijd handig.