[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 23:02

Hele nieuwe start dus :P

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 23:58

Patty14 schreef:
Mira283 schreef:
Ik heb ook een hoofdstel met sperriem maar Pip heeft al een klein koppie. Dus de sperriem is eraf gehaald want hij werd er niet rustiger van met het bit. En ik heb alles toch op gaatje redelijk los want ik ben niet van het aansnoeren, mijn instructrice denkt er net zo over.

Brave Boef met slepen

Pip is nog steeds kreupel al denk ik dat het uit zijn bekken of rug komt. Niet niet zozeer zijn knieën maar kijk het nog even aan. En Verdi staat ook stil daar druk ik deze week een wormspuit in aangezien hij ook nog eens erbij is gaan hoesten pff. Twee zorgen kindjes in een keer

Balen van Pip. Hoelang is hij al kreupel?

Leuke foto's Ayla!

Hij is straks een week kreupel. Maar hij draaft uit zichzelf wel echt kreupel dan. Steigeren doet ie ook, maar achterwaarts vind ie niet leuk en bolt zijn rug dan extreem op. Vandaar mijn vermoeden van het bekken of rug

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 00:13

Klinkt meer als heupen/bekken of iig meer richting zijn achterhand. Als Boef een slechte dag heeft (wanneer zijn knieën vaker op slot schieten), wilt hij ook niet achterwaarts en bolt daarbij zijn rug. Dan wilt hij zijn achterhoeven ook niet vrijwillig geven, hij strekt ze dan omdat hij bang is dat ze weer op slot schieten. Alleen dan zou hij hou op wat stijfheid na niet kreupel moeten lopen in draf.. heb je toevallig een filmpje? :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 08:46

Mira anders eens je veearts laten komen

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:02

@Ayla dat met zijn achterhoeven doet ie ook. Maar kan wel even een filmpje maken vandaag

@Nathalientje kijk het nog heel even aan want de veearts die op stal komt vind ik nou niet echt geweldig dus ben opzoek naar een andere

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:15

Als hij echt flink kreupel is zou ik toch wel snel iemand laten komen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:17

Even bijlezen.

HCA lijkt mij persoonlijk ook beter dan een draverssulky maar mag niet echt oordelen want ze nog niet in irl kunnen vergelijken.

Ik ga niet op reis verder, moet voor de dieren zorgen.

@Dames, Welke schoenen/laarzen gebruiken jullie voor het mennen. Ik had van die outdoor lompe laarzen maar die zijn overleden helaas. Moet dus wat nieuws maar twijfel wat... doe nu tijdelijk alles met gewone schoenen en het uitmesten met mijn rubberen zebra laarsjes maar ideaal is het natuurlijk niet.

Pirouette gaat hier prima maar ben zelf ook klein dus van mijn benen geen last (ook zwakke knieën) , balans staat nu redelijk en het metaal is natuurlijk niet je van het als je het vergelijkt met HCA en de betere vierwielers maar het is een prima wagen. Hier de pirouette wel 2dehands gekocht, voor de nieuwprijs zou ik sneller een hca kopen... enig probleem met de pirouette tot nu toe was die lasnaad die brak van het voetbankje maar na lassen terug in orde.

Hier liep Cup gisteren ook terug slecht door zijn knie maar die was er een weekend niet uit geweest... deed mee met Finn aan een funny show voor mini's en kleine pony's aan zee. Ging vrij goed buiten dat die wat last had van zijn hormonen en de nieuwe indrukken de eerste dag, kon 'm wel in de hand houden dus ah. 2de dag ging al wat beter toen naar zee geweest, had ik nog enkele meters verder gegaan had die gezwommen. Zo diep durfde die maar door de wind en ik daardoor weinig grip had niet dieper gegaan. 3de dag waren westernfeesten met wat demo's enkele keren even over het terrein gelopen met 'm tussen het vol, ook nog 2de keer even heuveltraining gedaan lagen van die bulten en dan boomstammen ook waar we onderdoor en over gingen wat trail/behendigheid maar merkte wel dat ik nog wat aan zijn grondwerk moet werken, heeft wat de neiging zijn schouder tegen je te komen zetten en dan te leunen.. omdat zijn aandacht dan ergens anders ligt. Al bij al een goede ervaring en als ik de kans krijg wil ik volgend jaar zeker terug meedoen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:22

Patty14 schreef:
Als hij echt flink kreupel is zou ik toch wel snel iemand laten komen.

De dagen dat ie niks heeft gedaan maakte het wel wat beter, maar goed ik wil er zsm een veearts bij

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:25

Lori, leuke foto's! Ik gebruik in de winter als het echt koud is mijn Sorel laarzen (gaan tot -40!). Verder vaak jodphurs of van die Dubarry dingen (lage).

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:37

Mira - Wat vervelend van de kreupelheid zeg. Ik durf eerlijk gezegd niet te gissen wat het is/zal zijn, maar een dierenarts laten komen lijkt mij in dit geval ook geen overbodige luxe. Het gaat nu al een paar dagen zo, toch? Sterkte ermee.

Lori - Als 'paardenschoenen' gebruik ik mijn oude Adidas Superstars en in de winter heb ik vaak mijn gevoerde regenlaarzen van de Welkoop aan.

Susanne - Een nieuwe start inderdaad. :)

Ik ga vanmiddag naar de Epplejeck en ik had mijn verzorgster gevraagd of ze het leuk vond om mee te gaan, dat vond ze natuurlijk helemaal geweldig. Nu bekijk ik net mijn appjes heeft ze voor school nog gestuurd: "Ik heb er zoveel zin in, maar helaas moet ik eerst naar school :( ", het is echt zo'n schatje.

We gaan in ieder geval een nieuw hoofdstel voor Zoë kopen, vliegenspray en voor de rest misschien wat rommel die ik tegenkom en denk wel te kunnen gebruiken.
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 05-07-16 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:39

Leuke foto's Lori!

Ik heb outdoorlaarzen van Horka voor in de winter en op wedstrijd gebruik ik jodphurs. Naar stal draag ik gewoon gympen/sneakers of m'n laarzen, maar dat is niet ideaal.. dus ik ben ook nog op zoek naar iets voor in de zomer.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:41

Ayla - Om die reden heb ik mijn (toen nog niet zo) oude Superstars omgetoverd tot paardenschoenen. Ik heb er echt een hekel aan om in de zomer (of lente) met laarzen te moeten lopen, dus dan maar vaste schoenen naar stal aan doen. Al moet ik zeggen dat ik er ook met mijn witte schoenen loop, maar dat is dan vaak omdat ik tussendoor even snel langs ga. :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:44

Ik loop vaak ook met oude Nikes rond op stal. Zou dat niet snel doen met grote paarden overigens, maar die kleintjes dat durf ik wel aan :')

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:45

Ik heb altijd m'n outdoor laarzen aan. Tenminste normaal in de winter, maar draag ze nu nog steeds. Anders heb ik nog jodphurs voor als het beter weer is.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:49

Susanne - Mijn ervaring is juist dat kleintjes veel vaker op je tenen gaan staan. Vooral de kleinste, Guus, is er een kei in. :')

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:11

Ik heb vaak sportschoenen aan naar de paarden. Met rijden laarzen en met mennen van alles en nog wat. Laarzen jophurs schoenen etc

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:21

Hier eigenlijk gewoon op gympen of gewoon laarzen, swinters warme stalschoenen

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:42

Ik heb hier gewone afgetrapte gympen aan, en in de winter thermolaarzen of mijn vertrouwde kisten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:07

Nuray schreef:
Susanne - Mijn ervaring is juist dat kleintjes veel vaker op je tenen gaan staan. Vooral de kleinste, Guus, is er een kei in. :')

Mijne niet hoor, hoeven ze ook niet te proberen en dat weten ze :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:14

Laten we het erop houden dat de pony's en ik alle drie nogal lomp zijn, dus we hebben wel eens een miscommunicatie over wiens voet waar mag staan. :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:28

Whaha :')

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:39

Haha hier staat milk soms op mijn voet, maar ze weet heel goed dat ze dat niet hoeft te proberen verder

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 16:36

Ik heb zo'n hekel aan paarden die op je voet staan of tegen je aan lopen. Bente deed het nooit. Chayton door zijn onzekerheid helaas wel.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 16:38

NathalietjeB schreef:
ooh blackflag hoe is de auto er aan toe? die zal wel helemaal vol zitten met schade denk? ik heb verschrikkelijke vakantie filmpjes gezien vanuit brabant := :oo en hagelstenen waar je bang van word zo groot..

oneandonly milk doet t echt uitermate zeer goed op haar nieuwe stal :)) *\%/* ze is vind ik al in een maand enorm veranderd, zowel qua uiterlijk als hoe ze zich voelt.
ook is ze naar mijn idee een heel stuk opener geworden, en ze lijkt een heel stuk beter in haar vel te zitten en heel stuk beter te lopen en ze is ook veel blijer.

ik had de stap qua verhuizen een heel stuk eerder moeten doen

sammy onderleggers passen mooi :j

Dat klinkt heel goed in mijn oren zeg! Ik ben blij voor je dat jullie beiden verandering zien en verbetering na het verhuizen!!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:20

Straks weer ff lekker met milk aan t werk, t is vreemd weer ene keer koud de andere keer warm en dan weer droog en dan weer regen..