[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

testebeest

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 11:56

Mooie foto romy :)

Ik ben nog nooit omgegaan met mijn sulky. En dat is ook niet de planning.
Ik heb van het weekend mijn hartslagmeter getest hij werkt. Moet wel even zien hoe ik alles in grafieken wil gaan verwerken :j

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:41

Leuke foto Romy! Knappe Chayton!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:55

Ik heb misschien een hele domme, stomme vraag, maar ik ga hem hier toch even stellen. Voor Zoë ga ik morgen een nieuw hoofdstel aanschaffen, maar ik ben een beetje aan het twijfelen met wat voor 'n neusriem. Op dit moment heeft ze een hoofdstel waar eigenlijk een sperriem bij hoort, maar deze ontbreekt. Nu was ik een beetje op internet aan het kijken en zag ik dat een sperriem er bij (jonge) paarden voor kan zorgen dat het bit wat rustiger in de mond blijft liggen en dit leek mij echt een uitkomst voor Zoë, maar ik zie ook weer berichten van mensen die zeggen dat het de ademhaling beïnvloed.. Wat moet ik geloven? En zijn er hier mensen die de sperriem inderdaad gebruiken voor een stabielere ligging van het bit?

Ik voel me echt een leek, maar ik kan het beter vragen dan maar wat aanklooien. :=

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:14

Ik gebruik zelf nooit een sperriem, maar die kan er idd voor zorgen dat het bit stabieler ligt en hulpen beter over komen. Al gebruikt het gros van de ruiters het om de mond gewoon dicht te snoeren. Een andere optie, is de lage neusriem.

Net wat gedressuurd met Willem, ben matig tevreden. Hij had er weinig zin in.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:18

Ik heb mijn huidige hoofdstel tweedehands gekocht en daar zat geen sperriem meer bij, maar om dicht te snoeren wil ik gewoon absoluut niet. Ik vraag me alleen af of het ook werkt als je hem dus wat losser doet. Een lage neusriem is inderdaad ook een optie, ga ik ook even naar kijken.

Jammer dat Willem er niet zoveel zin in had..

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:41

Ik gebruik afwisselend een sperriem, ligt geheel aan de pony en welk bit. Met Sjors heb ik een tijd zonder sperriem gemend en nu doe ik het alweer een tijd met. Vooral met z'n myler vond ik het prettig, maar nu ik weer met 'n liverpoolstang men wil ik hetzelfde hoofdstel als Boef heeft voor hem, zonder sperriem. Vaak is het een kwestie van uitproberen. Ik zou voor een neusriem met sperriem gaan, zodat je het kunt testen en als het niet bevalt hoef je de sperriem niet te gebruiken. Je kunt trouwens ook gewoon een losse sperriem kopen en testen aan je huidige hoofdstel (als er een lusje aan zit), voordat je een nieuw hoofdstel koopt.

Boef heeft vandaag voor de eerste keer een bandje gesleept, hij was super braaf.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:45

Het is inderdaad proberen inderdaad, maar dat het dus voor een stabielere ligging voor het bit kan werken is dus geen fabel? Mijn huidige hoofdstel is wel aan vervanging toe en vind ik niet optimaal zitten, dus een nieuwe komt er sowieso. Ik denk dat ik dan gewoon voor een hoofdstel met sperriem ga, ik weet dat het zonder werkt en dan kan ik het inderdaad altijd even proberen met sperriem.

Fijn dat Boef zo braaf was met het slepen! :D

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:14

Ik men wel met sperriem :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:44

Ik heb ook een hoofdstel met sperriem maar Pip heeft al een klein koppie. Dus de sperriem is eraf gehaald want hij werd er niet rustiger van met het bit. En ik heb alles toch op gaatje redelijk los want ik ben niet van het aansnoeren, mijn instructrice denkt er net zo over.

Brave Boef met slepen

Pip is nog steeds kreupel al denk ik dat het uit zijn bekken of rug komt. Niet niet zozeer zijn knieën maar kijk het nog even aan. En Verdi staat ook stil daar druk ik deze week een wormspuit in aangezien hij ook nog eens erbij is gaan hoesten pff. Twee zorgen kindjes in een keer

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:44

Dat is idd geen fabeltje Anna :)

<3
Afbeelding
Afbeelding

En een fijn uitzicht op de bankje naast het gras waar de kudde elke dag een aantal uren op staat :D Verder staan ze op een grote paddock met meerdere bakken hooi en een schuilstal.
Afbeelding

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:54

Mooi, dan ben ik eruit, haha!

Wat een leuke kudde, zeg! <3

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:14

Mira283 schreef:
Ik heb ook een hoofdstel met sperriem maar Pip heeft al een klein koppie. Dus de sperriem is eraf gehaald want hij werd er niet rustiger van met het bit. En ik heb alles toch op gaatje redelijk los want ik ben niet van het aansnoeren, mijn instructrice denkt er net zo over.

Brave Boef met slepen

Pip is nog steeds kreupel al denk ik dat het uit zijn bekken of rug komt. Niet niet zozeer zijn knieën maar kijk het nog even aan. En Verdi staat ook stil daar druk ik deze week een wormspuit in aangezien hij ook nog eens erbij is gaan hoesten pff. Twee zorgen kindjes in een keer

Balen van Pip. Hoelang is hij al kreupel?

Leuke foto's Ayla!

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:14

Ik gebruik voor Toto wel een sperriem als ik langelijnen en longeren met hem doe want hij reageert er heel goed op maar met wandelen ofzo gebruik ik hem niet

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:20

Ik gebruik soms wel sperriem soms niet hij kan zonder erg sterk worden je ziet dat t bitje dan ook meer beweegt met sperriem licht hij stabieler en reageert hij kalmer. Ik longeren wel vaak zonder licht eraan welk hoofdstel ik gebruik ik wissel af dat het geen gewenning word ook met rijden.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:28

Ik gebruik bijna altijd een sperriempje. Beide pony's hebben heel erg baad bij, hoe stabieler het bitje licht hoe beter. Een gebroken bitje bij Udo is bijvoorbeeld ook een ramp: gelijk mond open, tong eruit en niet fijn te rijden.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:12

hier geen sperriem gebruiker maar kan idd fijn werken, om t bit beter in de mond te laten liggen.

oh ayla hij ziet er goed uit in t tuig brave pony.
ik zit er aan te denken om milk ook weer zonder oogkleppen te gaan mennen, dus mocht iemand nog een hoofdstelletje over hebben maat mini hou ik mij aanbevolen :D

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:44

Ik verkoop er een in maat mini shet voor mijn stalgenootje.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:10

Carpediem heeft een nieuwe naam? :D

Wauw Boef is chique in het tuig!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:12

Ja, dat klopt. :j

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:29

hey ik dacht net al ff van huh hey een nieuwe :') haha
wat wil ze ervoor hebben ayla?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:00

15 excl verzendkosten.

Welk paardje staat er op je avatar Anna? :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:04

Ayla - Ik heb werkelijk geen idee, het is een willekeurig gekozen avatar die ik vrij mocht gebruiken. :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:13

Oh, ik dacht al haha :P

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:19

lijkt op een fjord anna
ayla heb je ff gepbt

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:26

Nathalie - Het is een Fjord inderdaad. Ik heb zelf alleen geen Fjord, dus welke Fjord het is zou ik niet weten. :)